GarminElectrobikeHephaGiant
Sivu 69 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 59 67 68 69 70 71 79 119 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.041 - 2.070 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

Mulla on vähän vastaavaa muistikuvaa Laajavuoresta Trailstar Bettyn kanssa, toki 24" kokoisena. Niin kauan kuin vauhtia riittää ja on pehmeämpää alustaa kovan seassa ja PÄÄSEE KANTTAAMAAN pehmeille reunanappuolille niin rengas toimii, mutta jos joutuu kivi-/juurakkopinnalla tekemään mitään hitaammin keskinappuloiden varassa niin alta lähtee. DMR:n Moto Diggeri toimi paremmin vastaavissa olosuhteissa jos ei ollut mudasta tukossa. En silti sano, että tuo DMR mikään otsikon mukainen rengas on, mutta paremmin siihen pystyi luottamaan.

Minionista ei yhäkään pahaa sanaa. HR rinteeseen kestosuosikki, en ole siitä vielä yli päässyt.
    ..makes Jack a dull boy...

Kyllä mun käyttöön ilmeisesti parhaiten toimii Maxxis. Etupäässä tykkään todella paljon tuosta Minion DHF:stä. Erittäin loogisesti toimiva rengas. Voisi tietysti olla muhkumpi...
    Taakse voisi kokeilla jotain muuta, ehkä HR 2 toimisi?

Saako tuolla DHF:n ominaisuudet lisättynä vetopidolla?

Joku muu tietänee paremmin? Pitäs itsekin varmaan jaksaa kokeilla HR2:ta takarenkaana. Olen ajanut sitä vain edessä. 2,5" orggis HR oli takana aika jyrä ainakin, ei sillä paljoa tarvinnut ajopinnasta välittää, mutta parhaimmillaan limiitille puskiessa jolloin toimi niin saamarin nätisti.

Olen ajellut niin sysipaskoilla märänkelin kumeilla tässä viime aikoina luonteen ja mahdollisesti taitojenkin kasvattamiseksi ettei ole HR:n pariin ehtinyt. Kai sitä 26" kiekot vois laittaa Rollereilla ja mennä johonkin rinteeseen vähän pelleilemään näin kesän kunniaksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kanttiinin tollo Katso viesti
    Olen ajellut niin sysipaskoilla märänkelin kumeilla tässä viime aikoina luonteen ja mahdollisesti taitojenkin kasvattamiseksi ettei ole HR:n pariin ehtinyt.
    Slicksit ei ole märänkelin kumit.

Joulu aina jollakin. Joskus tukin maininneeksi paikallisessa ison S;n konttorissa ,että laittaisivat renkulan tulemaan kun seuraavankerran tilaavat lisää.
    Ja ihmetys oli suuri kun tänään saapastelin sisään ja tsadaaam-....

1kpl 26 kokoa jäi vielä hyllynkoristeeksikin.
    - Fear is a mindkiller -

Ilmeisesti siis Muddy Mary(kin) on menneen talven lumia. Korvaaja kai sitten tuo Magic Mary?
    http://www.schwalbe.com/en/offroad-r...agic-mary.html

Kokemuksia tästä renkaasta?
    Märällä sekä yleisrenkaana.

Edit: ja 2.5 leveänä ei sitten enää ilmeisesti tehdä...

Tässä vähän pinkbiken mietteitä rinkulasta. Ei se sysipaska voi olla jos Nico lau voitti trans -provencen sillä ja gravitypuolella Stevie Smitin Magic siivitti mestariksi.
    http://www.pinkbike.com/news/Schwalb...view-2014.html
    - Fear is a mindkiller -

Taas ollaan pihalla kuin lumiukko:

-Carcass: Evolution-Snakeskin, Super Gravity and Downhill

Kestääkö tuo Evo-snakeskin normi kivikkojumpat? Sama EVO kuin Muddy Maryssakin?
    Reunanappulat tuossa näyttäis olevan ainakin ihan mukavasti kylkien suojana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Taas ollaan pihalla kuin lumiukko:

-Carcass: Evolution-Snakeskin, Super Gravity and Downhill

Kestääkö tuo Evo-snakeskin normi kivikkojumpat? Sama EVO kuin Muddy Maryssakin?
    Reunanappulat tuossa näyttäis olevan ainakin ihan mukavasti kylkien suojana.
    Pitäs kestää ja se kannattaa varmaan painon takia ottaa. S-Gravityllä ajaavat varmaankin EWS + muita rankkoja ja pitkiä kisoja.

Pitää ihan käydä ullakkokomerossa kattoo että vieläkö mulla on se 2,5 Muddy Mary tallella. Se on hirveen kokoinen mörkö.

ps.Mites vihreen jäykkäperä x:n rakentelu tilanne.? Joko sika vinkuu mettään.?
    - Fear is a mindkiller -

Mmmbop on edelleen tallissa. On silläkin käyty naatiskelemassa.
    X:n rakentelu jäi pois hankintalistalta, piti panna rajalliset pelimerkit muuhun tarkoitukseen.

Mulla on ollut nyt kiinni 29er chunkymonkeyn trail extremet, olen ollut tyytyväinen pitoon märällä. Mikä olisi vastaava kumi isoilta valmistajilta, kun en viitsisi oottaa tilausta briteistä, vaan että saisin lähikaupoista. Rullaavuus saa olla huono.

Maxxiksen tekemiähän nuo ovat joten eiköhän tuo ole Minion hieman muokatulla kuviolla..
    Memento mori

Lainaus Alkujaan tämän lähetti slow Katso viesti
    Maxxiksen tekemiähän nuo ovat joten eiköhän tuo ole Minion hieman muokatulla kuviolla..
    Kappas, niinpäs olikin! Minion dhf näyttää hyvin samanlaiselta...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Elä heitä kirvestä. Betty on oikeastaan kuivankelinrengas.Jopa enempi kuin Fat Albert. muddyMaryyn et kyllä trailstarseoksella märässä metsässä pety.
    Näin uskallan ennustaa.
    Kävin tänään semikosteassa metsässä Muddy Mary (trailstar) edessä ja Big Betty (pacestar) takana. On toi Betty onneton kumi. Takapää lipsui jatkuvasti alta, aiheuttaen lukemattomia jalkautumisia. Lipsuu jopa kuivalla kivellä. Jopa ihan vetopitokin aiheutti pari yllätystä kalliolla sutiessaan. En mä suostu tuota käyttämään edes kuivalla. Välillä tuli tunne, että takana on renkaana jotain superpalloon rinnastettavaa. Siihen malliin lähtee kivestä ja juuresta irti.

Kyllähän tuolla(kin) etenee jos vauhtia on, mutta hidasvauhtinen kivikko- ja juurakkojumppa oli tänään pääosassa. Muutamilla kohdin kun mentiin alaspäin hivenen vauhdikkaammin, takapääkin tuntui paremmalta.

Muddy Mary taasen on suhteellisen eleetön edessä(hyvällä tavalla). Pidon häviämisen huomaa yleensä jo hyvissä ajoin, ei lähde kertapieraisulla alta. Ei sekään kyllä mikään pitoihme ole. Mutta toimii loogisesti ja antoi kivasti luottoa etenemiseen. Ja Verstarina saattaa edessä olla hyvinkin kova sana. Katsotaan nyt, kun postiluukusta kolahtaa toinen trailstar Muddy Mary. Pannaan se taakse ja katsotaan.

Niin ja paineet oli luokkaa edessä 1,4bar ja takana 1,6bar. 70kg kuskilla noi makkarat antaa mahdollisuuden käyttää vielä pienempiäkin paineita.

Mulla isossa harkinnassa Magic maryt joka taitaa olla Muddy maryn uus nimi. Mutta kerro brilleaux miten toimii takana kun saat alle. Totahan sais super gravityna myös...

Brilleaux sun kannattaisi varmaan ostaa fatbike. Sillä jos sitä pitoakin alkaisi vihdoinkin löytymään.

Muddy Mary Vertstar edessä ja Trailstar takana oli kombo josta tykkäsin keväisin / syksyisin. Ei ehkä optimaalisin jos haki keveintä rullausta mutta toimi yleisrengastuksena ok. Aika yllätyksetön kumi joka toimi ainakin omassa ajossa. Tosin Vertstar alkaa kuivalla tarraamaan aika lujaa, aiheutti itsellä burppaamista kun eturengas vain tarrasi kiinni sopivan mallisiin kiviin. Magic Mary olisi ollut kiva testata verrokkina Muddy Maryyn etenkin rock razorin kanssa (takana) kesäkelillä.

HRII ja Minion DHF / DHRII oli viime kesän ajetuimmat kumit itselläni. Tykkäsin etenkin 3C -seoksilla.

Minion Dhf 3c seoksilla on oma suosikkini. Noita onkin varastossa, tämä shcwalbe kokeilu vain vahvistaa Maxxiksen paremmuutta.
    Omaan makuun Dhf takana ja edessä on kyllä näillä näkymin edelleen paras jokakelin yleisrengastus. Ainoa pikku miinus on takapään vetopito. Ja sen saa kohdalleen vaihtamalla taakse Dhr 2:n.
    Ja jos meinaa lipsua, laittaa super stickyn eteen.

..Big Betty (pacestar) takana... Lipsuu jopa kuivalla kivellä. Jopa ihan vetopitokin aiheutti pari yllätystä kalliolla sutiessaan. En mä suostu tuota käyttämään edes kuivalla.
    Trailstari Betty tekee ihan samaa. Huvittavaa sinänsä koska lähes mikä tahansa kuppainenkin xc-rengas toimii paremmin. Kuivalla kivellä ylöspäin mentäessä about kaikki dirttislicksit antaa vetopitoa, Betty ei. Ei voi sanoa kuin LOL. Mutta onhan se hyvä koska Schwalbe.

Slicksit ei ole märänkelin kumit.
    Älä nyt tuommoisia höpise. Vaihdoin just dirttislicksin kolmanteenkin maastopyörään vetopitoa antamaan. Ei voi mennä pieleen.
    Ai niin ne HR:t... joo.. olishan nekin odottamassa sitä hetkeään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kanttiinin tollo Katso viesti
    Älä nyt tuommoisia höpise. Vaihdoin just dirttislicksin kolmanteenkin maastopyörään vetopitoa antamaan. Ei voi mennä pieleen.
    No tässä tullaan just siihen, että taitava kuski ajaa missä vaan millä vaan ja miten vaan. Ite joutuu renkailla(kin) hakemaan tasoitusta kun taidot ja kunto on mitä on.

Mun käsittääkseni kuski ei ole ratkaisevassa roolissa vaan laitteet. Olen lukenut sen netistä joten se on totta.

No onhan sen oltava.

Mutta edelleen; olen aina ihmetellyt noiden Schwalpen kumien hypetystä. Nyt ihmettelen vielä enemmän.
    Annan nyt vielä mahdollisuuden tuolle muta marille takana, mutta luulen kyllä palaavani Maxxikseen.

Tiedä sitten korvaavasta Magic Marystä. Ennakkoasenne on ainakin negatiivinen. Nähtäväksi jää viitsinkö edes kokeilla.
    Mieluummin ehkä Maxxikset alle ja nautiskelemaan ajosta.
    Rengas on silloin hyvä/itselle sopiva, kun sen voi ns. "unohtaa".

Mutta edelleen; olen aina ihmetellyt noiden Schwalpen kumien hypetystä. Nyt ihmettelen vielä enemmän....
    Ehkä ne on alunperinkin suunniteltu jonkin muunlaiseen käyttöön kuin otsikon mukainen kotimainen kannonkierto..? Saattaapi olla että ne toimii jopa ihan OK kun vauhtia on alla enemmän...?
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vertti83 Katso viesti
    Ehkä ne on alunperinkin suunniteltu jonkin muunlaiseen käyttöön kuin otsikon mukainen kotimainen kannonkierto..? Saattaapi olla että ne toimii jopa ihan OK kun vauhtia on alla enemmän...?
    Niin, eipä tällaisista kokemuksista kannata montaa yleistystä tehdä. Aikalailla mielenkiintoista olisi käydä ajamassa niitä brilleauxin lähimaastoja ja kokeilla sitä tautista liukkautta, kun tuollaiset hankaliin olosuhteisiin tarkoitetut, korkealla ja harvalla nappulalla varustetut renkaat ei meinaa pitää edes kuivalla kivellä. Täällä meillä päin on vissiin vähän erilaisia kiviä. 29erissa on alla 500g painavat melkein sliksit pierunkuoret. Silloin kun ne lipsahtaa, totean lähinnä ajaneeni kyseisen paikan huonosti kun en keventänyt/painottanut tarpeeksi tai vauhtia ei ollut riittävästi. Renkaat toimii ihan kuten voisi olettaa.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Heitä Brilleaux DH-kumit alle jos rullaavuudella tai painolla ei oo niin merkitystä.
    Vaikka Contin Kaiser projektit alle niin rupee pitämään. Tai vaikka Bontrageria alle. Ei oo niin merkillä väliä. Ei sudi kuivalla kalliolla.
    http://www.bike24.com/1.php?content=...:267;orderby=3

- Fear is a mindkiller -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Silloin kun ne lipsahtaa, totean lähinnä ajaneeni kyseisen paikan huonosti kun en keventänyt/painottanut tarpeeksi tai vauhtia ei ollut riittävästi. Renkaat toimii ihan kuten voisi olettaa.
    Tähän mä ylempänä juuri viittasin; taitava kuski osaa ajaa, kumista/kelistä/pyörästä/maastosta huolimatta. Mä yritän epätoivoisesti syyttää renkaita.
    Ei tästä ole kauaa, kun ajelin Minionit alla "teknisiäkin" paikkoja, ja mudassa. Kaveri veteli fixillä slickseillä vieressä...

Kaikki on suhteellista.

Oletko muuten kokeillut tuota Big Bettyä? Mielestäni en liioitellut renkaan ominaisuuksia kuvaillessani.
    Olen vain yllättynyt sen surkeudesta. Kuten kuvailit: "tuollaiset hankaliin olosuhteisiin tarkoitetut, korkealla ja harvalla nappulalla varustetut renkaat". Niimpä. Bettyn ulkonäkö sotii täysin renkaan ominaisuuksia vastaan.

Ei ole kokemusta Big Bettystä. Kuviotakin kuvailin ihan summahuntturassa, kun suunnilleen tiesi minkä tyypin renkaalla siellä liukastellaan.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Tähän mä ylempänä juuri viittasin; taitava kuski osaa ajaa, kumista/kelistä/pyörästä/maastosta huolimatta. Mä yritän epätoivoisesti syyttää renkaita.
    Ei tästä ole kauaa, kun ajelin Minionit alla "teknisiäkin" paikkoja, ja mudassa. Kaveri veteli fixillä slickseillä vieressä...

Kaikki on suhteellista.

Oletko muuten kokeillut tuota Big Bettyä? Mielestäni en liioitellut renkaan ominaisuuksia kuvaillessani.
    Olen vain yllättynyt sen surkeudesta. Kuten kuvailit: "tuollaiset hankaliin olosuhteisiin tarkoitetut, korkealla ja harvalla nappulalla varustetut renkaat". Niimpä. Bettyn ulkonäkö sotii täysin renkaan ominaisuuksia vastaan.
    MuddyMaryn vertstarit oli ihan huikeet, ainoa schwalben kumi mistä olen pitänyt limajuurakossa.

Miinuksena oli tietty se että rengas homehtui todella nopeasti ja pito takaa hävisi kun nallekarkkikumin koostumuksella olevat nappulat sulivat pois, alamäkeenkin piti aina polkea vauhtia lisää.

Kyllä toi Trailstarkin toimii ihan ok edessä. Laitetaan nyt vielä samainen taakse ja katsotaan meneekö jokakelin kumina vs. Minion Dhf.
    3C Max terra Minion on kyllä huikea yleisrengas edessä; toimii jokapaikassa ja kelissä.
    Ja jos on oikein limaista, varastossa on vielä super sticky.
    brilleaux muokkasi tätä : 02.06.2014 at 09.57

Kävin tänään semikosteassa metsässä Muddy Mary (trailstar) edessä ja Big Betty (pacestar) takana. On toi Betty onneton kumi. Takapää lipsui jatkuvasti alta, aiheuttaen lukemattomia jalkautumisia. Lipsuu jopa kuivalla kivellä. Jopa ihan vetopitokin aiheutti pari yllätystä kalliolla sutiessaan. En mä suostu tuota käyttämään edes kuivalla. Välillä tuli tunne, että takana on renkaana jotain superpalloon rinnastettavaa. Siihen malliin lähtee kivestä ja juuresta irti.
    Sileällä pinnalla, kuten kivi, millään muulla ole merkitystä, paitsi kumiseoksella. Niinpä Pacestar Big Betty ei voi olla pidoltaan mitenkään parempi, kuin esim. RaRa. Muutenkin Pacestar Big Betty on hyvin erikoinen rengas – kova, superpallomainen kumi ja isot nappulat, ei ainakaan otsikon olosuhteisiin. Superpallomaista kumia tarvitaan hyvään rullaavuuteen, jos kumi palautuu kokoon huonommin – rullaavuus kärsii.

Näyttäisi, että tykkäät Verstar / Super Tacky kumeista, mutta Big Bettyn otit Pacestarina? Ei ihme, että se on erilainen ja petyit.
    ealex muokkasi tätä : 02.06.2014 at 10.17

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •