Lainaus Alkujaan tämän lähetti keik Katso viesti
Ajoin 35-ryhmässä koko matkan. Olin todella tyytyväinen järjestelyihin, ryhmän vetäjiin ja kanssa"kilpailijoihin". Touhu oli siistiä, en nähnyt ketään Cowboy-ajajaa ja tuntui että ajajilla oli hyvä kunnioitus toisiaan kohtaan. Itse olin porukan peräpäässä eli ei vaikuttanut letkan peräpäähän jossa vedettiin pääosin parijonossa. Ymmärrän että kolme vetäjää eivät mene kaksi rinnakkain, on jo tossa 37kmh keskinopeudella melko kovaa puuhaa jos ei pääse yhtään peesaamaan. Huomasin kaksi kaatumista, toinen takanani aivan lähdössä ja toinen jo mainittu tuossa kolmannella juomapisteellä. Se tapahtui edessäni ennen oikealle kääntymistä ja ehdin väistää hyvin. Juuri ennenkuin kolisi kuulin huudon, joka jotenkin liittyi siihen juomapisteeseen, sitten kolisi. Kaatuneita pyöräilijöitä oli noin neljä ja alhaisen vauhdin ~20kmh mutkassa päästiin suurin osa ohi, eikä tuhotkaan näyttäneet pahoilta.
Samat fiilikset jäi 35 ryhmästä minullekin ja suuret kiitokset vielä vetäjille! Kyyti oli mallikasta ja huonokuntoisesta tieosuudesta varoitettiin kunnolla kuin myös tauolle siirtymisestä. Ajelin lähes koko ajan 5-10 ekan rivin paikkeilla ja sielläkin ajo oli siistiä - ei juurikaan ohituksia ylä- tai alamäissä - pientä eloa siellä toki oli ja leppoisaa parijonossa ajoa aika vähän, mutta enpä ainakaan minä sitä odottanutkaan. Se vikan taukopaikan pieni kolari ei tosiaan tainnut johtua "hölmöilystä" joten se annettaneen anteeksi . Itse olin siinä mukana,, mutta sain vauhdin jo hyvin alas ennen kuin kolautin edelläni kaatuneeseen. Polvista kuoriutui nahkat ja etukiekko sai vähä kipeetä. Mielestäni kaikki kolarissa mukana olleet selvisivät maaliin tai ainakin pääsivät jatkamaan matkaa. Maaliin itse ajelin pari minuuttia 35:n pääryhmien perässä. Hyvät fiilikset jäi vaikka nyt pitkät housut vähän "ahistavatkin" polvista.