HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 8 / 11 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 328

Aihe: Giro Espoo

  1. #211
    Liittynyt
    02/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    27
    Tänään 32 -ryhmän mukana ajelin en olettanutkaan, että noin isossa ryhmässä osataan ajaa siististi. (Varsinkaan kun on chippi ja numero mukana toiminnassa). Kenellekkään ei varmasti tullut yllätyksenä, että meno on villiä tälläisessä porukassa. (Oli mukana myös hyviä kuskeja, jotka ei turhaan höntyillyt ja osasi ajaa nätisti parijonossa)

    Isommat nopeusryhmät pitäisi jakaa useampaan pieneen (kuten Pirkassa) Ja kuntosarjasta ajanotto pois niin porrastettu lähtö nopeusryhmien välillä onnistuisi.

    Omalta osalta ajo meni ihan kivasti, kun lähdin jo alussa sillä asenteella että ei meno varmastikkaan ole ihan porukkalenkkien mukaista.

  2. #212
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    154
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 29er Katso viesti
    Melkein tekisi mieli sanoa että yksi näistä kakskutosista oli nuori ja vaalea sankaritar. Ohitteli porukkaa vastaantulevien kaistan kautta ihan pimeissä kohdissa (mutka/mäki).
    Maalissa ruokapöydässä kuulin sivukorvalla tarinaa vastaantulijoiden kaistalla paljon ajaneesta naisesta (nopeusryhmä ei selvinnyt), jolle oli huomautettu tästä ajotavasta. "Mua pelottaa ajaa muualla" oli ollut vastaus.
    #fillarifoorumi @ IRCnet

  3. #213
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    44
    Ajelin 26 -porukan kärkipäässä eikä ole mitään valittamista. Mielestäni kaikki meni hyvin, vauhtiryhmän vetäjät oli tosi jees ja muukin porukka asiallista ja mukavaa :-) (pari kertaa jonoa hajotti jotkut sooloilijat mutta katosivat nopeasti aina jonnekin) Kiva oli ajella!! Kiitos vetäjille

  4. #214
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Klaukkala
    Viestit
    136
    Nyt löytyy youtube:sta video: http://youtu.be/8iEfOevFxjY

    Heti lähdön jälkeen kuvattu kaikkia. 15km kohdalla kärkipäätä. 25km kohdalla 28-ryhmään perälle asti. Myös 85km ja 102km kohdalta on kuvaa.
    Harmi ettei GoPro:ssa ole zoomia. Olisi kiva saada kuvaa vähän lähempää.

    edit: näköjään juutuubi onnistui jotenkin huonontamaan kuvanlaatua.

  5. #215
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Loimaa
    Viestit
    47
    Minunkin puolesta suuri kiitos järjestäjille, kaikki toimii loistavasti! Ohjaajat olivat todella hyviä ja merkit olivat selkeitä. Kasvisvaihtoehto maalissa lämmiti mieltä (vaikka oli aika hikinen päivä)!
    Tiet olivat aika pahassa kunnossa, varmasti johtuen viime talvesta.
    Ajoin 32 ryhmässä ja parijono toimii ainakin alussa aika hyvin, loppua kohden ja varsinkin mäessä tilanne paheni koko aika niin että välillä peloti oikeasti. Molemilla kaistalla ajaminen, vaikka on mäki tai mutka tulossa on aivan uskomatonta.
    Kolme kolaria, josta yksi isolla tiellä noin 30km ennen maalia muutama kuskia lensi oikein pahasti. Toivottavasti selvisivät ilman isompaa ongelmaa...
    Mutta sitten tuo roskaaminen: Onko se nyt niin vaikea laittaa pienen geelipussin takataskuun??? Ei kun suoraan luontoon! Ja niitä oli monta! Eräs kuski mun edessä jolla oli yksinumeroinen numero heitti niitä aika monta, josta mun hermot meni jossain vaiheessa ja sanoin hänelle että geelipussit taskuun, mutta ei! En ymmärrä...
    No, kuuma oli ja kevyesti meni ryhmässä, kiitos vetäjille. Hieno "kilpailu" jossa on mahdollisuus kilpailla eturivissä tai nauttia maisemat eri nopeusryhmissä.
    Yleisöä riiti ja kannusti tosi mukavasti.
    Ensi vuonna uudestaan kun järjestäjilla näytä olevan joku säätakuu Aina on tähän asti ollut lämmintä ja aurinkoista.

  6. #216
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    154
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hampurilainen Katso viesti
    No, kuuma oli ja kevyesti meni ryhmässä, kiitos vetäjille.
    Kiitokset tuli perille. t. vetäjä

    Bodomilla tosiaan toi häröpallossa ajaminen toimii huonosti, kun vastaan tulee mutkissa linja-autoa ym. Jotain kiertävää parijonopoliisia tai isoja varoituskylttejä pahoissa paikoissa nuo jättiryhmät ehkä vaatisi.
    #fillarifoorumi @ IRCnet

  7. #217
    Liittynyt
    11/2012
    Viestit
    183
    Kiitos järjestäjille, kaikki meni omasta ja kanssa-ajajien puolesta hienosti.
    69km kohdan tauolle 32km/h ryhmän mukana, kunnes oli pakko pysähtyä täyttämään pullot. Sain vain toisen pullon täytettyä kun oli kevyt ruuhka tankkauspisteellä.
    Kevyt alimitoitus taukopaikalla oli havaittavissa.
    Taukopaikalta eteenpäin mentiin kahden ajajan voimin parikymmentä kilometriä, kunnes saatiin erittäin särmä noin 10 hengen ryhmä parijonossa etenemään.

    En nähnyt yhtään kolaria, enkä muutakaan vaaratilannetta. Kumin puhkemisia näkyi jonkin verran ja pari kuskia joutui "paniikkiin" kun ketjut putosivat.
    32km/h ryhmässä tosiaan ryhmän koosta johtuen kauheita häröpalloja varsinkin mäissä. Samoin ihan turhia ohitteluja ja kaistanvaihtoja. Näistä tuskin koskaan päästään eroon tuon kokoisilla nopeusryhmillä ja tämänkaltaisessa tapahtumassa.
    Keli oli hieno ja soppa hyvää!

    Ehkä Suomen kallein pyörätapahtuma puitteisiin nähden.

    ps. yhden geelipussin putoamisen näin, mutta sekin oli ilmeisesti vahinko mikä harmitti pussin tiputtajaakin. Muuten roskaaminen oli vähäisempää kuin esimerkiksi tour de helsingissä, tai sitten vain osuin siistien kuskien lähettyville.

  8. #218
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    239
    Ajoin 32 ryhmässä Jorvin mäkeen saakka, jossa kramppi hyydytti menon ja loppu olikin sitten selviytymistaistelua yksijalkaisena maaliin saakka. Täytyypä jatkoa varten miettiä tankkaustaktiikat uusiksi tällaiselle hellekelille.

    Joo, kyllähän toi ryhmäajo aikamoista häröilyä oli. Tietynlainen itseään ruokkiva kierre, kun ensin ryhmän perällä kyllästyvät jojo efektiin ja ryhtyvät parantelevat asemiaan. Kun omalla kaistalla ei ole tilaa, niin sitten mennään vastaantulevien kaistan kautta ja tungetaan sitten sivusta sisään. Tulee tiivistä ja jarruttelua, joka kertaantuu jälleen taaksepäin. Jossain vaiheessa ne jotka lähtivät ryhmän etuosassa huomaavat tippuneensa ryhmässä taakse ja pyrkivät takaisin keulille. Siinä sitä ohjelmaa sitten seuraa etenkin kun porukka alkaa väsyä ja turtua loppua kohden. Paniikkijarrutuksia ja kolinaa oli runsaasti.

    Olin aluksi hieman skeptinen kun TdH:ssa päätettiin luopua jäniksistä nopeammissa ryhmissä, mutta se toimi lopulta mielestäni oikein hyvin. Toki sielläkin ohittelua esiintyy, mutta ei se niin haittaa, kun ryhmät ovat pienempiä. Ehkä tätä kannattaisi vakavasti harkita myös Girossa.

    Mutta muuten oikein mukava tapahtuma jälleen kerran. Reitti on hieno ja suuntakyltit + opastus oli hyvin järjestetty. Myös järjestelyt tapahtumapaikalla toimivat mielestäni hyvin.

  9. #219
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    42
    Huoltopisteiden palvelut olivat alimitoitetut. Kun kerran sää suosi niin vesipisteitä olisi pitänyt olla enemmän. Osallistumismaksu ei ole kuitenkaan ihan halpa.

  10. #220
    Liittynyt
    02/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    24
    Ajoin myös 32 ryhmässä kuten moni muukin täällä kirjoitellut. Yksi asia pistää silmään kun lukee näitä kommentteja, hirveän negatiivista porukkaa n. keskimäärin. Mun mielestä järjestelyt toimi loistavasti, vauhtia ja vaarallisia tilanteita oli juuri sopivasti. Nuo kaatumiset/kasat kuuluu tähän lajiin. Jos ja kun pelottaa niin kannattaa ajalla ihan yksikseen. Kyllä se vaan niin on että kun käyttää ajaessaan "maalaisjärkeä" niin selviää hyvin pitkälle, silkkaa typeryyttä ajaa vastaan tulevien kaistalla.

    Kiitos tosiaan järjestäjille, nopeusryhmän vetäjille ja kanssa ajajille, vaikka kyllähän se aina kilpailua on kun lappu lyödään rintaan

  11. #221

    35

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hedonist Katso viesti
    The stops were not published on the website. Or on event's facebook page. It was just this one forum post by Jari Kulmala, 3 days before the event start. Otherwise, I stand corrected on that one.

    Would be good to get more opinions from the 35 group. I'd still claim that it was unnecessarily chaotic riding where holding any kind of line was difficult to impossible. For example - just when I've settled on someone's wheel, from behind comes another rider, and then we're both sharing that wheel and I'm not sure if I'm supposed to fall back, or push the guy to the side or what? Or the guy in front of me is not on a wheel of a guy in front of him, but somewhat to the left or right of him, or half-wheeling him - what am I supposed to do? That kind of thing happened all the time. I can bear with it, but it doesn't have to be that way.
    Ajoin 35-ryhmässä koko matkan. Olin todella tyytyväinen järjestelyihin, ryhmän vetäjiin ja kanssa"kilpailijoihin". Touhu oli siistiä, en nähnyt ketään Cowboy-ajajaa ja tuntui että ajajilla oli hyvä kunnioitus toisiaan kohtaan. Itse olin porukan peräpäässä eli ei vaikuttanut letkan peräpäähän jossa vedettiin pääosin parijonossa. Ymmärrän että kolme vetäjää eivät mene kaksi rinnakkain, on jo tossa 37kmh keskinopeudella melko kovaa puuhaa jos ei pääse yhtään peesaamaan. Huomasin kaksi kaatumista, toinen takanani aivan lähdössä ja toinen jo mainittu tuossa kolmannella juomapisteellä. Se tapahtui edessäni ennen oikealle kääntymistä ja ehdin väistää hyvin. Juuri ennenkuin kolisi kuulin huudon, joka jotenkin liittyi siihen juomapisteeseen, sitten kolisi. Kaatuneita pyöräilijöitä oli noin neljä ja alhaisen vauhdin ~20kmh mutkassa päästiin suurin osa ohi, eikä tuhotkaan näyttäneet pahoilta. Suurinta hämmennystä aiheutti reittibussi siinä hieman myöhemmin Kuninkaantiellä, joka toimi pace carina, eikä suostunut väistymään (en tiedä mikä oli oikein tai väärin...) Kuitenkin osa joukosta pääsi ohi ennen Jorvia ja joku katsoa parhaaksi näyttää bussille keskaria, syy jäi vähän epäselväksi. Anyway, tuo bussi jakoi porukan, sitä ennen menneet polkivat nopeammin ilmeisesti yhdessä kasassa tullen maaliin ajoilla noin 3.06, kun taas me taakse jääneet ja ilmeisesti enämpi väsyneet tulimme noin ajalla 3.07.40. Ainoa negatiivinen havainto keskarin lisäksi oli roskaaminen, geelipusseja ja tyhjiä pulloa leviteltiin luontoon avoimesti monen pyöräilijän toimesta. Osallistun innolla myös ensi vuonna. Happy to translate if needed!

  12. #222
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Sääksmäen srk
    Viestit
    498
    Minäkin olin tuossa kovin parjatussa kolmekakkosessa (32).

    Havaitsin aika pian tehneen virheen, kun täydellisenä pyöräilykelissä (riittävästi lämpöä ja sopivasti tuulisuutta) en lähtenyt kolmenelosten (34) ryhmään, sillä rasitetasoni oli ihan liiankin siedettävä tässä joukossa. Näin tein, sillä ryhmässäajoa ei ole ollut kohdallani sitten TO Helsingin 2013, joten en ollut oikein ennakkoon tietoinen, miten jaksan sietää reilua nopeutta joukossa riehuen.

    Joo, oli se meno siellä vetäjien tuntumassa aika levotonta, kun jengiä lappasi molemmin puolin ruuhkaksi, mutta kuitenkin siedettävää. Minä olin se möllikkä, jolta tipahti alkupuolella ketjut ryhmän vauhdin yllättävän nopeassa hiipumisessa, kun vaihdoin ajattelematta 50/25 -välityksen suoraan 34/25:lle. Suurin murhe oli sitten sotkea kaikki käden ulottuvilla olevat kohteet ketjuöljysaastaan, ei ollut aikaa ottaa esille juuri näitä tilanteita varten mukana pitämiäni huoltokäsineitä, kun pelkästään tiukkojen pyöräilykäsineiden poiskiskonta on harmillisen aikaavievää. Pakko päästä pikapikaan ison ryhmän imuun. Sain teidät muut takaisin kyllä aika pienellä vaivalla, ihmeellistä kyllä.

    Mielestäni 32:ssa oli liiaksi porukkaa, jotka olisivat olleet kykeneväisiä 34:een. Tarkoitan niitä kaikkia, jotka sitten jotain 10-15 km ennen Baroonaa ohitti ryhmänvetäjät, kuten minäkin. Kyttäsin koko ajan toivoen tilaisuutta 32:sta irtautuvan tarpeeksi suuren ryhmän, jota lähteä seuraamaan. Yksin en halunnut sooloilla, sillä ei olisi ollut mitään toivoa tavoittaa edelläolevia nopeampia ryhmiä ja toiseksi en tunne reittiä ulkomaakuntalaisena. On se vaan kauhea tunne huomata olevan yksin ja kohdata risteäviä teitä ilman opastusta (Botniapyöräilyssä). Toiseksi päätin olla 32-vetäjien ohituksen jälkeen kieltäytyä vetovuoroista, tästä oli ikäviä kokemuksia vetää itseni piippuun Suvi-illassa 2013.
    Vasta tämän jälkeen varsinainen sporttipyöräily vasta alkoikin, kun sai tosissaan rypistää voimaa polkimiin. Kyllä se laittoi puhisemaan viimeisen kymmenyksen ylämäkien la(ke)illa. Veikkaan keskarin olleen 35 tässä irto-ottoryhmässä 32-vetäjien ohituksen jälkeen. Aivan viimeisen kilometrin aikana päätin antaa tilaa muille, ettei vaan sitten joudu kasaan tai aiheuta itse kasaa viimeisen 90*-vinkkelien aikana.

    Toinen hauska omakohtainen hauska tilanne oli löysentää liiaksi pinkeenä ollutta kypärän kiristelenkkiä ja -hups-, koko nauha lähtikin irti lukituksestaan. Sai muuten pelätä tosissaan tuulenpuuskissa puhaltavan uveksin tarmakkiin. Monien yrityksien jälkeen onnistuin saamaan yhdellä kädellä kypärän kiinnitysnauhan paikoilleen pysähtymättä, ja yllätysmurheen eliminoitua.

    Kiitokset vielä sille typylle tiukasta vetäjänroolista viimeisen peninkulman aikana, itse roikuin siinä perässä. Minut siis tunnisti 32:n porukassa sotkuisesta GD Espoo-majoo plankin selkätaskujen reunoista, tänään on sitten pohdittu, millä niksillä saisi ne ketjurasvajäljet veke tuosta tapahtuman mainostuotteesta.

    Itsekseen pohdiskelin, mahtaako Aleksi Suurella olevan lainkaan aikaa olla läsnä meidän kanssa. No, ääni kuului ja käpälät nousivat yhteiskuvaan.
    | PKK |
    Irma eksytti seuraajat, lenkillä laite näytti isoja lukuja. (11)

  13. #223
    Here's how they deal with the littering problem in Vätternrundan:

  14. #224
    [QUOTE=Il ciclista di Roine;2216815]Veikkaan keskarin olleen 35 tässä irto-ottoryhmässä 32-vetäjien ohituksen jälkeen. QUOTE]

    Viimeisen huollon kohdalla taisi keskari olla aika tarkkaan 32 ja maalissa 32,7. Siitä joku laskupäätä omaava voisi laskea loppumatkan keskarin.

  15. #225
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.687
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Brad Katso viesti
    Nuo kaatumiset/kasat kuuluu tähän lajiin.
    Lähtisin ennemmin liikkeelle ajatuksesta, että yksikin kasa on liikaa. Turvallisuus on suurimmaksi osaksi kiinni asenteesta ja ainakin turhat kasat pitää kitkeä pois. Jos kasoista ajattelee vain, että nämähän kuuluvat asiaan, ei muutosta tule ikinä, koska kielletään ongelman olemassaolo.

  16. #226
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    139
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hampurilainen Katso viesti
    Mutta sitten tuo roskaaminen: Onko se nyt niin vaikea laittaa pienen geelipussin takataskuun??? Ei kun suoraan luontoon! Ja niitä oli monta! Eräs kuski mun edessä jolla oli yksinumeroinen numero heitti niitä aika monta, josta mun hermot meni jossain vaiheessa ja sanoin hänelle että geelipussit taskuun, mutta ei! En ymmärrä...
    Itse olen keksinyt laittaa ne tyhjiin imetyt geelipussit ja patukankuoret takataskun sijaan pyöräilyshortsien sisälle - lahkeet on sen verran pitkät ja resorit tiukat, että roskat ei sieltä kyllä lähde mihinkään, ja takatasku pysyy siistimpänä kun geelipussin jämät ei lähde leviämään taskuun. Strategia toimii myös triathlon-kisa-asussa missä ei ole selkätaskuja

    Mutta joo, tuollaiset hedonistin linkkaamat roskienheittopaikat strategisissa paikoissa (esim. hitaat pätkät) olisivat kyllä hyvä idis. Yhdistettynä siihen, että järjestäjät korostaisivat roskaamisen välttämisen tärkeyttä. Nythän Ohjeet-sivulla ei mainita koko asiaa sanallakaan. Ehkä aikaisemmin vähemmän pyöräilyä harrastaneet ajattelevat, että tämä kuuluu jotenkin pyöräilykulttuuriin? Itsestäänselväähän sen pitäis olla, mutta ei näköjään kaikille ole. Ehdotus: "Tahallinen roskaaminen ajon aikana on ehdottomasti kiellettyä."
    Sathamoth muokkasi tätä : 27.05.2014 at 07.49

  17. #227
    TetedeCourse Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Brad Katso viesti
    ...vauhtia ja vaarallisia tilanteita oli juuri sopivasti. Nuo kaatumiset/kasat kuuluu tähän lajiin. Jos ja kun pelottaa niin kannattaa ajalla ihan yksikseen.
    Tämän vuoksi ainakin tämä papparainen ajeleekin mielummin nykyisin ihan yksikseen ja jättää sovinnolla nämä ryhmä- äh eiku kilvanajot väliin. Eikä kuntoni taida edes olla niin hyvä, että jaksaisin jossain nopeusryhmässä lähes koko matkan peesailla ja sitten hieman ennen maalia taistella sijoista ynnä muut
    TetedeCourse muokkasi tätä : 27.05.2014 at 08.50

  18. #228
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    89
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Brad Katso viesti
    vauhtia ja vaarallisia tilanteita oli juuri sopivasti. Nuo kaatumiset/kasat kuuluu tähän lajiin. Jos ja kun pelottaa niin kannattaa ajalla ihan yksikseen.
    Toivottavasti tolla asenteella pysyttelet näissä kuntoajoissa (tai mielummin ajelet ihan yksikseen) etkä tuu kilpasarjaan heilumaan.

  19. #229
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.660
    Vinkkinä, että hedelmäpussi(t) ajopaidan taskussa ei paljon paina, ja ne on nopea vetäistä käsien suojaksi ainakin likaisempien huoltotöiden ajaksi...

    J.k. Kasoja/kaatumisia pelkääville: tervetuloa ensi vuonna hitaampiin keskinopeusryhmiin (alla 30 km/h), joissa ei juurikaan "kasailla" Sunnuntaina en nähnyt yhtään kaatumista koko 111 km:n matkalla. Ja maisemiakin ehtii katsella, tuttujen ja tuntemattomien kuskien kanssa keskustella sekä huoltopisteiden tarjontaan tutustua (santsikierrosten kera) paremmin näissä hitaammissa ryhmissä
    * PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
    * Elämyksiä |
    Kavereita | Kuntoa | Osaamista

  20. #230
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    Ja heti alkuun jo tutuksitullut syvä paheksunta roskaajille, ei näin. Kärkipäästä viskottiin mm pulloja jorpakkoon ja epäilenpä etteivät olleet ns biohajoavaa mallia..

    No joo, kuvittelenko vaan vai onko näin että kuvamateriaalia on ollut tarjolla kovin vähän tänä vuonna? Onko raskas Eurovaali-ilta verottanut valokuvaajien voimia vai mitä tapahtuu? Olisi kovin hienoa nähdä kuvatuksia kun kelikin oli mitä mainioin.

  21. #231
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Lähtisin ennemmin liikkeelle ajatuksesta, että yksikin kasa on liikaa. Turvallisuus on suurimmaksi osaksi kiinni asenteesta ja ainakin turhat kasat pitää kitkeä pois. Jos kasoista ajattelee vain, että nämähän kuuluvat asiaan, ei muutosta tule ikinä, koska kielletään ongelman olemassaolo.
    Älä viitsi olla noin negatiivinen! Giro d'Espoo oli FANTASTINEN tapahtuma. Jos joku nyt ajaa mutkassa vähän vastaantulevaa bussia päin, niin se nyt on vain semmoinen väriläiskä ja kivaa kuumotusta kanssakilpailijoille. Maalissa kaikki voivat sitten nauraa, että olipa FANTASTATINEN tapahtuma ja ensi vuonna uudestaan!

    Sanoohan sen maalaisjärkikin.

  22. #232
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    40
    Oheessa video 30-ryhmän matkasta lähdöstä maaliin:

    http://youtu.be/OvmZ4g7ENkE

  23. #233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti keik Katso viesti
    Ajoin 35-ryhmässä koko matkan. Olin todella tyytyväinen järjestelyihin, ryhmän vetäjiin ja kanssa"kilpailijoihin". Touhu oli siistiä, en nähnyt ketään Cowboy-ajajaa ja tuntui että ajajilla oli hyvä kunnioitus toisiaan kohtaan. Itse olin porukan peräpäässä eli ei vaikuttanut letkan peräpäähän jossa vedettiin pääosin parijonossa. Ymmärrän että kolme vetäjää eivät mene kaksi rinnakkain, on jo tossa 37kmh keskinopeudella melko kovaa puuhaa jos ei pääse yhtään peesaamaan. Huomasin kaksi kaatumista, toinen takanani aivan lähdössä ja toinen jo mainittu tuossa kolmannella juomapisteellä. Se tapahtui edessäni ennen oikealle kääntymistä ja ehdin väistää hyvin. Juuri ennenkuin kolisi kuulin huudon, joka jotenkin liittyi siihen juomapisteeseen, sitten kolisi. Kaatuneita pyöräilijöitä oli noin neljä ja alhaisen vauhdin ~20kmh mutkassa päästiin suurin osa ohi, eikä tuhotkaan näyttäneet pahoilta.
    Samat fiilikset jäi 35 ryhmästä minullekin ja suuret kiitokset vielä vetäjille! Kyyti oli mallikasta ja huonokuntoisesta tieosuudesta varoitettiin kunnolla kuin myös tauolle siirtymisestä. Ajelin lähes koko ajan 5-10 ekan rivin paikkeilla ja sielläkin ajo oli siistiä - ei juurikaan ohituksia ylä- tai alamäissä - pientä eloa siellä toki oli ja leppoisaa parijonossa ajoa aika vähän, mutta enpä ainakaan minä sitä odottanutkaan. Se vikan taukopaikan pieni kolari ei tosiaan tainnut johtua "hölmöilystä" joten se annettaneen anteeksi . Itse olin siinä mukana,, mutta sain vauhdin jo hyvin alas ennen kuin kolautin edelläni kaatuneeseen. Polvista kuoriutui nahkat ja etukiekko sai vähä kipeetä. Mielestäni kaikki kolarissa mukana olleet selvisivät maaliin tai ainakin pääsivät jatkamaan matkaa. Maaliin itse ajelin pari minuuttia 35:n pääryhmien perässä. Hyvät fiilikset jäi vaikka nyt pitkät housut vähän "ahistavatkin" polvista.

  24. #234
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wolffis Katso viesti
    Oheessa video 30-ryhmän matkasta lähdöstä maaliin:

    http://youtu.be/OvmZ4g7ENkE
    Kiva video! Millä tuo on kuvattu ja millä värkeillä nuo nopeus- ym. tiedot on saatu videolle?

    EDIT: Nevermind, tuollahan tuo luki lopputeksteissä. Hyvä video silti.
    Warlord muokkasi tätä : 27.05.2014 at 14.15
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  25. #235
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    40
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Warlord Katso viesti
    Kiva video! Millä tuo on kuvattu ja millä värkeillä nuo nopeus- ym. tiedot on saatu videolle?

    EDIT: Nevermind, tuollahan tuo luki lopputeksteissä. Hyvä video silti.
    Joo yksinkertaisesti GoPro tai vastaava kamera kiinni ohjaustankoon ja Garminin laitteella GPS sun muut datat talteen. Tämän jälkeen ilmainen Garmin Virb Edit osaa yhdistää nämä keskenään niks-naks, vaikka ei itse Virbiä käyttäisikään.

  26. #236
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    22
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wolffis Katso viesti
    Oheessa video 30-ryhmän matkasta lähdöstä maaliin:

    http://youtu.be/OvmZ4g7ENkE
    Kiitti videosta!
    Kauniaisten kohdalla @ 29:30 minunkin hatka 30-ryhmästä näkyi loppuneen(Toscana 2013 Pinocchio-paita).
    No Veikkolasta melkein kokoajan yksin ajaettuani, minustakin tuli normi"selkä"!

  27. #237
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Il ciclista di Roine,ennen vanhaan terva,piki ja rasvat irroteltiin kankaista ym. materiaaleista voilla tai margariinilla.Joka Naisen
    Niksikirja tietää enempi...

  28. #238
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    40
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dosse Katso viesti
    Kiitti videosta!
    Kauniaisten kohdalla @ 29:30 minunkin hatka 30-ryhmästä näkyi loppuneen(Toscana 2013 Pinocchio-paita).
    No Veikkolasta melkein kokoajan yksin ajaettuani, minustakin tuli normi"selkä"!
    Haha, hauska että joku bongasi itsensä En tiedä oikein mitä tuolle 30-ryhmälle kävi viimeisellä huoltopisteellä. Ilmeisesti vetäjät menivät suunnitellusti tauolle ja muut alkoivat paahtaa 40kph+ kohti maalia. Olin tuossa vaiheessa jäljelle jääneistä aivan viimeinen, mutta Mäen jälkeen pääsi taas kantaan kiinni.

  29. #239
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Sääksmäen srk
    Viestit
    498
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SSGT-92 Katso viesti
    Il ciclista di Roine,ennen vanhaan terva,piki ja rasvat irroteltiin kankaista ym. materiaaleista voilla tai margariinilla.Joka Naisen
    Niksikirja tietää enempi...
    Kyselin työmaan naisilta vinkkejä maanantaina ja... eräs äijä ideoi astianpesuaineen käyttöä! Tänään sitten otin tuon Giro d'Espoo-jerseyn jälleen käsittelyyn ja eipä tuokaan oikein tepsinyt täpöllä kynsiharjalla kihnuttamalla.
    Toi GD Espoo-paita on oikein hanu imemään hikinesteet itseensä ja viime keväälläkin sain käsitellä tätä aika kallista paitaa käsinpesemällä. Kaikki muut jöösit ovat olleet vailla puhdistautumisvastarintaa...
    Katsoin Bingistä ongelmaan ratkaisua maanantaiaamuna ja Marttojen sivulla ei ole mitään yllättävää niksiä... "tahra lähtee tahranpoistoaineella (omaperäistä)... käytä pyykinpesuainetta käsinpesuun (juu!)... lakkabensiiniä (mitä se on?)"!
    | PKK |
    Irma eksytti seuraajat, lenkillä laite näytti isoja lukuja. (11)

  30. #240
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Sääksmäen srk
    Viestit
    498
    [QUOTE=Mätlokki;2216822]
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Il ciclista di Roine Katso viesti
    Veikkaan keskarin olleen 35 tässä irto-ottoryhmässä 32-vetäjien ohituksen jälkeen. QUOTE]

    Viimeisen huollon kohdalla taisi keskari olla aika tarkkaan 32 ja maalissa 32,7. Siitä joku laskupäätä omaava voisi laskea loppumatkan keskarin.
    Uskotaan ilman vastarintaa. Valkolippu.
    Loppurutaisu oli täynnä kiperiä nousuja ja jatkuvia ysikymppisiä katuliittymiä. Kaiken sai heittää peliin. Oma mittauslaite ilmoitti matkan pituudeksi 110,49 km ja keskinopeudeksi 32,60 km/h. Keskisykkeeni oli 151.

    Ennakkovalmistelussa ennen Espoolle saapumista en muistanutkaan ottaa selville, kuinka korkealla mpy:tä Barona-areena sijaitsee, muistelin 25 metriä (kysyinkin vieressäolevilta asiaa ennen lähtöä).
    Laitoin pyörämittariin näkyviin barometrisen korkeuslukeman metreinä, ylämäkinousumetrit ja tietenkin reaalinopeuden. Niin keskityin 32:n ruuhkassa ajamiseen, etten lähtenyt selaamaan keskinopeuslukemaa ruudulle.

    Kukaan ei ole maininnut 34-ryhmästä, vain 35:sta. Jos 34:sta ei ole, ei minun kykyni riitä 35:een ensi vuonna.
    | PKK |
    Irma eksytti seuraajat, lenkillä laite näytti isoja lukuja. (11)

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •