Kuvakulma hämää, mutta onhan tuossa satulatolppaakin aika reilusti esillä.
Kuvakulma hämää, mutta onhan tuossa satulatolppaakin aika reilusti esillä.
Projekti alkaa olla keulanvaihtoa vaille valmis ja poika ihan tyytyväinen.![]()
Joku voisi väittää että Pyryllä on liian pieni runko, tai sitten pitkät jalat ja lyhyt selkä..
Ehkä tuo kuva vähän liioittelee, mutta on tuossa kohtuullisen paljon istuinputkea esillä. Ongelma tosiaan on kuskin geometriassa, joka on juuri tuota pitkät jalat ja lyhyt selkä mallia. Hiukan haastavaa täydellisen runkogeometrian löytäminen - etenkin titaanista.
Eli ensisijainen arvo mitä tuon rungon suhteen olen katsonut on tuo top tube (pituus tuossa tuntuisi olevan juurikin hyvä), toissijaisena tullut hinta/laatu (tarjous tuosta rungosta oli niin hyvä, ettei siitä voinut kieltäytyä...) ja vasta näiden jälkeen saatavuus korkeuksien suhteen (hiukan matalahko tuo runko on - kaikkea ei voi saada, mutta kyllä tuo spacerpino tuosta hiukan laskeutuu).
Iglu se rakentaa fillarin ja heti vaihtaa keulan. Monesko kerta? Pirun tyylikäs Santis.
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Taitaa tuostakin levikset repee poliiseilla. Jotkut kaksi sentin avaruudetinta olis vielä ymmärtänyt varmuuden maksimoimiseksi. Runko itsessään on kyllä hieno ja titaani aina titaania. Tai ihan kuin mä sellaista olisin kokeillut mutta noin ulkonäön ja yleisen fiiliksen pohjalta.
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119
Vähän huono kuva mutta cyclocrossi tosta olis kaverille tulossa. Rungon tilasin bike-componentsista, laadukkaasti viimeistelty. Hiilari haarukan miinus on cännärin tekstit mutta kun järkihintaan sain niin miks ei. Voimansiirroksi tulee Tiagra Soran kammilla. Kohtahan tuo on ajokunnossa, joten yritetään sit ottaa edustavampi kuva.
Sent from my iPhone using Tapatalk
^Näyttää hyvältä.
Raportoi jatkossakin. Olen katsellut samoja runkoja mielenkiinnolla. Hinta ei ainakaan päätä huimaa.
Memento mori
Runko+press fit richley ohjainlaakeri+ press fit FSA keskiönlaakeri+pk:t = 228€ joka on musta jo halpa. Runko olisi vieläkin parempi ku se ois ihan blanko, mut ihan jees noinkin. Mut yleis olemus ja viimeistely on musta todella laadukasta jos vaikka vertaa Meridan 4-cross runkoon jonka tilasin Saksasta. Sitä sai vähän hiasta sieltä sun täältä, mut tämän kanssa kaikki loksahtelevat paikoilleen täydellisesti.
![]()
Haisulin keväthuolto. Ketjun rasvaus, ilmanpaineiden tarkistus ja pari palikkaa vaihtaa.
Eikä vieläkään valmista (Flash 1 Carbon 29er -13), mutta lupasinkin alussa, että tämä projekti tulee olemaan hidas. Takajarruunkin tarvitsen korokepalan, mahtaa olla tuo alkuperäinen kiinnike suunniteltu 140mm levylle ja paikallaan on 160mm. Lisäksi jarruletkut pitää lyhentää, tupit tyrkätä paikalleen, ketjut asentaa ja takavaihtaja säätää. Tunteroisen homma ois jos kaikki menee niin kuin pitää. Tässä kunnossa paino on 9440g eli reilusti yli tavoitteen ollaan. Puolisen kiloa saa pois toisilla renkailla ja ilman sisureita. En ruennut litkuttamaan näitä renkaita koska tarkoitus on hommata jokatapauksessa uudet heti kun budjetti vain suinkin antaa periksi (vaikka kuinka yritin ostaa järkeviä osia, niin kolme rahaa ei ole kaukana nykyisillä osilla).
Palikat ovat siis: dt swiss xr 1501 kiekot, contin race kingit sisureilla, slx jarrut, airotor 160/180, xt pakka, vaihtaja ja vipu, phenom expert satula, cannondale save tolppa, rs sid xx keula, ritchey 660mm hiilaritanko, cannondale c2 90mm stemmi (titaanipulteilla), elite custom pullotelineet, fsa afterburner kammet ja 32t narrow wide. Päivityslistalla ovat syksymmällä oikeastaan vain kammet, ei hiilari cannondale ole cannondale ilman hollowgrameja.
Tctic muokkasi tätä : 14.05.2014 at 21.54
Tällaisen aihion ympärille olisi tarkoitus kasata seuraava lenkkipyörä:
Kyseessä siis 2013-mallinen Santa Cruzin Tallboy LTc Large-koossa ja Fox CTD Kashima-optiolla varustettuna.
Osien suhteen siirryn ensimmäistä kertaa 22 vuotta kestäneen maastopyöräilyharrastukseni aikana pois Shimanon käyttämisestä. Osasarjaksi tähän tulee Sramin XX1.
Keulaksi RS Pike RCT3 150mm, kiekkoina Hope Hoops Flow EX (painavat joo, vaihtuvat jossain vaiheessa kevyempiin) ja hissitolppana RS Reverb.
Seuraavaksi pitäisi saada Works Componentsin heppu vastaamaan sähköpostiin, jotta voisi tilata tuohon anglesetin...
Sinulla on erittäin hyvä maku fillareiden suhteen...![]()
Toi cannondale on maukas😁
Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla
Maukkaalta kuulostaa kokoonpano.
Ite kasasin harmaan alumiiniversion tuossa viime talvena, perusosista, lenkki- ja endurokäyttöön.
En tiedä tiesitkö tästä MTBR:n ketjusta, mutta tässä linkki kuitenkin sinne, hyvää luettavaa: http://forums.mtbr.com/santa-cruz/ta...ad-782848.html
Ohjainlaakerista taas pulinaa tuossa ketjussa: http://forums.mtbr.com/santa-cruz/ca...tc-836490.html
Eli äkkia tulkattuna Workscomponentsin valikoimasta ei käy muu kuin EC44/EC49 laakerit koossa 100-107 milliselle emäputkelle.
Miinuksena tuossa tulee väistämättä se yläpuolen ulkoinen kuppi, joka tosin ei kuvissakaan näytä kovin korkealle.
Itse katselin tuota samaa laakerihommaa omaani, mutta totesin keulakulman riittävän loivaksi 150mm:si pidennetyllä RS Sektorilla.
Ja vinkkinä heitettäköön vielä sellainen, että laita jarrulaikoiksi suoraan 203mm eteen ja 180mm taakse, tää runko suorastaan kerjää sitä![]()
Tämmöinen kaukaa otettu löytyy:
http://i1048.photobucket.com/albums/...psf2e5de09.jpg
Voisi olla mulle ainakin kokoa isompi runko, mutta tuli opiskeluaikana budjetilla hankittua käytetty. Aktiivisempi pyöräily olikin vuosia tauolla.
Nykyään olisi taas niin monia pyöriä, mitä tekisi mieli hankkia![]()
Kiitos vinkeistä! Molempia viestiketjuja on tullut luettua ja tuohon angleset-ketjuun kirjoitettuakin.
Munkin piti hommata harmaa aluversio kun oli MTBnews.de:n Bikemarktissa todella hyviä diilejä (900€ uusi runko) mutta ne oli Medium-kokoa ja tarvitsen Largen. Lähti sitten vähän mopo käsistä kun bongasin eBaysta tämän.
Works Components on yhden miehen firma, mutta aika paljon on kommentteja, että sähköposteihin ei saa vastausta. Olen laittanut sinne 2 viestiä koskien custom-headsetin valmistamista ZS44/EC49 speksillä, mutta en ole saanut vastausta. Ei kai sillä hirveästi muuta eroa ole kuin kosmeettinen haitta että yläosa on EC eikä ZS. Piken kaulaputki on tarpeeksi pitkä vaikka oliskin EC-mallinen.
Tuosta EC44/EC49-mallista olisi 93-99mm ja 100-107mm emäputkille versiot. Large-koon LTc:n emäputki on 99mm eli taidan päätyä siihen versioon, vaikka tuolla MTBR:ssä tyypit on ostaneet 100-107mm versiota.
Jarruiksi tulee Formulan T1 Racingit 203/180 -millisillä 2-osaisilla levyillä. Noi on joku Limited Edition, otettu uutena S-Works Camberista. Ilmeisesti niissä on R1:n kahva ja T1:n kaliiperi.
Vielä pientä laittoa korjausprojektissa, loppusuora toki jo häämöttää... Laakeriston korjaussarja ja keula piti hankkia tähän projektiin ulkoa, muut osat löytyivät omista varastoista.
(kännyräpsy, förlåt)
Äärimmäisen kevyt ja herkkä tuo Ohne-iskari!
Btw, ei muuten taida kannattaa lähteä litkuttamaan ainakaan Panaracer Razer MX 2.3:ia (n. 530-540 g), piruuttaan testiksi duunatun takakumin kyljet tihkuneet litkua päivästä viidenteen...
MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta
Puolikiloa putosi paino pojan pyörästä (11,23kg) keulanvaihdolla.
![]()
Nojoo, oli vähän hitaanlainen projekti mutta alkais olla ajokunnossa. Uusi ohjuri on tulossa postissa kun tuo LS1 ei ole ihan 100% yhteensopiva ja kampien kanssa oli hirveä taistelu saada pelittämään mutta nyt ei enää vituta ihan niin paljoo. 17,35kg pintaan näytti puntari, himottaa jo kiekkosatsin päivitys, joku Flow EX setti esim...
![]()
Fat and Furious member of #tou mtb team
Projektit ollut jäissä tovin, koska odottelin Epicin kiekkoja kuukauden. Epicin kiekot eivät tulleet -> En voinut purkaa käytössä olevaa pyörääni -> Cube seinonut ilman jarruja ja vaihtajia, koska ne siirtyy vanhasta pyörästäni...
Noh, eilen odotus palkittiin ja kiekot saapuivat! Irroittelin illalla vanhasta pyörästä tarvittavat palikat Cubeen ja tänään jäljellä säätämistä, niin pitäisi olla ajokunnossa. Huomenna jos keskittyisi Epiciin ja saisi sen ajokuntoon! Kuviakin otin, mutta eihän ne mihinkään tallentunut, kun ei ollut muistikorttia kamerassa...
Nohnih. Inbred-threadissa ei oikein ottanut tuulta alleen enkä viitsisi vielä uudella ketjulla spämmätä niin kysellään nyt vielä täältä. Vanha arki/lenkkifillari varastettiin ja nyt olisi tarkoitus kasata alusta asti itse oma pyörä. Tavoitteena olisi kasata helppohuoltoinen, ympärivuotiseen ajoon sopiva, semikevyt 29" maasturi On-Onen inbred runkoon. Täpäri on rajumpaa maastorymistelyä varten joten tästä tulisi täysjäykkä kangaspolku"tykki", työmatkatempopunnus ja retkipyörä.
Linkkien takana on kuvat ostoskoreista, joista näkee mitä olen alustavasti suunnitellut (kuvat aika isoja, siksi linkkien takana):
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...ed/inbred1.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...ed/inbred2.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...ed/inbred3.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...ed/inbred4.jpg
Omat pyöräni olen pyrkinyt huoltamaan iskareita lukuunottamatta itse, mutta toiminta on ollut aina yrityksen ja erehdyksen kautta etenemistä. Tarkkaa tietoa erilaisista tärkeistä seikoista pyörän rakentamiseen liittyen ei siis ole. Koska pääasiallinen kulkupeli vietiin, on nyt motivaatio itseopiskeluun kiireen takia harmillisen pieni. Siksi kysynkin teiltä tyhmiä, esim:
- Miten valitsen oikean levyiset kiekot runkoon ja keulaan? Onko noissa edes liiemmin eroja?
- Entäs keskiö ja ketjulinja? Mitä näissä pitää ottaa huomioon?
- Olenko sössinyt välitysten valinnan vai sopisivatko 29:n?
- Onko osissa noin kaikenkaikkiaan järkeä vai pitäisikö jotain muuttaa radikaalisti?
Jotain muutakin epäselvää oli, mutta näin yön pimeydessä ei tule mieleen. Lisäilen sitten.
Arvostaisin kovasti osaavampien tyyppien apua tässä. Olisi kiva päästä tekemään tilausta lähipäivinä niin ei menisi kesä ihan kokonaan rullaluistelemiseksi.
- Ukkis
Joko painoit tilausnappia? Tee 1x10 ja olet onnellisempi. Laitat 30-32t N/W eturattaan(http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod109723) ja vaikka SLX tai XT kammet. 1x10 on hyvää keskustelua täällä: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...php?49169-1x10 . Mulla on 1x10 30t rattaalla omassa 29" jäykkäperässä enkä ole todellakaan kaivannut enempää rattaita eteen.
Ja jos olisin sinun housuissa niin ostaisin SLX takavivun, SLX kammet, XT takavaihtajan ja SLX ketju. Jarruistakin on porukka montaa mieltä, mutta em. käyttöön SLX jarrut ovat todella hyvät hinta/laadulta. Kunhan sanon![]()
toripolliisi muokkasi tätä : 23.05.2014 at 08.45 Syy: lisäys
Itseasiassa tarkoitus oli ensin tehdä 1x10 setti mutta en oikein tiennyt, millaiset rattaat, kammet, takavaihtaja ja välitykset pitäisi hankkia. Oon tosiaan aika ulalla noiden osian yhteensopivuudesta ja erityisesti siitä, miten saan oikean ketjulinjan tuohon voimansiirtoon. Keskiöt on ihan hepreaa...
Ja edit: En uskalla varmaan painaa tilausnappia ennen kuin saan vahvistuksen nimenomaan tuohon ketjulinja-keskiö-ratasongelmaan. 1x10:llä mennään, varmaan se 30t eteen ja 11-38 taakse. Enkä tiedä mihin kampisettiin esimerkiksi tuo racefacen ratas sopisi. Onko sellaista mihin menisi suoraan ja päälle bashringi vai mitä suosittelisit(te)?
edit2: Toimisiko tämmöinen? http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod113366 entä mikä keskiöksi? Toimisiko tämä?
http://www.chainreactioncycles.com/f...t/rp-prod41445 ja saisiko tuolla ketjulinjan oikeaksi?
Ukkis muokkasi tätä : 23.05.2014 at 09.08
http://www.bike-discount.de/de/kaufe...24-175mm-50725 Tossa tulee keskiönlaakeri mukana. Otat kaikki rattaat pois ja laitat keskimmäisen tilalle tollaisen esim. Race Face 30t N/W:n ja toimii. Jotkut laittavat bashringin sit isoimman rattaan paikalle. Itse en. Vaihteet muuten toimivat hyvin yhteen. Lisäisin yllä olevaan listaan vielä SLX takapakan. Takavaihtajassa menee pitkähäkkinenkin, mutta jos uutena ostaa niin medium häkkinen(http://www.bike-discount.de/en/buy/x...ery_country=39) vois olla paras. Ketjun mittaat sitten, että takana isoimmalla rattaalla ja edessä sillä ainoalla +2 palikkaa.
Kirjanmerkit