FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 46 / 68 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36 44 45 46 47 48 56 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.351 - 1.380 / 2033

Aihe: Radonin pyörät

  1. #1351
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^^Alajalassa on psi/paino taulukko siitä omat kilot ja sen verran painetta iskariin ja menoksi. Vaimennin jalassa on säätö ruuvi paluu vaimennukselle. Kääntää vaikka aluksi kokonaan kilpparille ja siitä kierros auki. Siitä sitten testailee miten eri säädöt vaikutta. Minusta tuossa solo air Rebassa saa olla painetta hyvinkin taulukon arvoissa, muuten keula sukeltaa tukkien ym. ylityksissä liian herkästi tosi syvälle.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  2. #1352
    Tuleeko tuolta pyörää tilatessa polkimet mukaan (Radon Skill 7.0), vai pitääkö ne laittaa tilaukseen mukaan erikseen?

  3. #1353
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rnda Katso viesti
    Tuleeko tuolta pyörää tilatessa polkimet mukaan (Radon Skill 7.0), vai pitääkö ne laittaa tilaukseen mukaan erikseen?
    Ei tule.

  4. #1354
    Terve!
    Rupesin kyselemään täältä mahdollisia neuvoja pyörän runkokoon valintaan. Eli olisin ostamassa kyseistä pyörää http://www.bike-discount.de/en/buy/r...19665/wg_id-24 Pituutta mulla on 177cm ja inseam 86cm, myös 85cm on ylhäällä, mutta ilman tunnetta että vatupassi olis osittain hanurissa. Ajo on pääasiassa urbaania city ympäristöä sekä lähiöalueen liikkumista. Tykkään ajaa myös enemmän pystyasennossa kuin sporttisessa etukenossa. Olen käsittänyt että 52cm runkoisessa satulaputki on 52cm jne. ohessa geometria kuvat. Asiaa sekoittaa vielä se, että kyseinen sivusto antaa tietyn arvon http://www.bike-discount.de/en/size ja Radonin sivuilta ladattava pdf-tiedosto antaa erilaiset arvot http://www.radon-bikes.de/xist4c/web...e_id_9343_.htm Olisin erittäin kiitollinen neuvoista, jotka voisivat auttaa probleeman kanssa, ilman että tarvii lähteä Bonniin istumaan satulan päälle tai että laitan säästöni pyörään jolla en voi ajaa, koska en pääse satulalle


  5. #1355
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    2.187
    Slide 10.0 lähti tilaukseen tuossa viikko sitten.

    http://www.bike-discount.de/en/buy/slide-150-10.0-17981
    Vanha mutta lihava.

  6. #1356
    Cube Acid olisi nyt sitten 20% alennuksessa, hintaan 719€
    Koska Race 6.0 hintaan 999€ on vielä viikon jälkeenkin käsittelyssä, olisiko tässä nyt ideaa vaihtaa pyörää? Acid olisi 300€ halvempi, joka on aika paljon rahaa..
    Lisäksi koko 19" saattaisi sopia minulle paremmin kuin radonin 18".

  7. #1357
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jn1981 Katso viesti
    Cube Acid olisi nyt sitten 20% alennuksessa, hintaan 719€
    Koska Race 6.0 hintaan 999€ on vielä viikon jälkeenkin käsittelyssä, olisiko tässä nyt ideaa vaihtaa pyörää? Acid olisi 300€ halvempi, joka on aika paljon rahaa..
    Lisäksi koko 19" saattaisi sopia minulle paremmin kuin radonin 18".
    Ja sitten tulikin viestiä paketin lähtemisestä

  8. #1358
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    Tuo Radonin keula parempi, muutenkin osat pykälää parempia... Kevyempikin on. Mä pysyisin raadossa. Vertasin ko. pyörien muita mittoja, niin aika lähellä ovat toisiaan, mm. vaakaputken pituus jne. Uskon että kumpikin koko natsaa, ainahan voit stemmiä vaihtaa tai hommata setback tolppaa.

    Voit sen 300e säästää, mutta jos vaan lompakko antaa periksi, niin Radon. Kantsii aina ostaa niin hyvä pyörä mihin pätäkkä juuri riittää. Innostaa enemmän polkemaan, kunto kasvaa!

    Oletko Radonin jo maksanut? Ilmeisesti kevätruuhkaa Saksassa.

  9. #1359
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jn1981 Katso viesti
    Ja sitten tulikin viestiä paketin lähtemisestä
    Hienoa, saat pyörän mukavasti ajokauden alkuun.

  10. #1360
    Liittynyt
    03/2006
    Viestit
    78
    Radon Slide 130 9.0:n hankkineet: Oliko paketissa mukana jotain mavicin sälää, ja jos oli niin mitä? Itselläni kävi yksi tuollainen pyörä mutkan täällä, ja nyt on toinen (runkokoko) menossa. Ensimmäisessä oli jotain mavic-sälää mukana (sisurit ehkä?), mutten muista mitä. Toisen mukana ei tullut mitään. BD:n päässä valittelivat, että varastossa on 35000 itemiä, ei voi tietää mitä paketissa pitäis olla.. Mitäs laatikot ovat muilla syöneet?

  11. #1361
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    26
    Juuri tuota kyseistä Radonia en ole tilannut, mutta vuoden sisään kaksi Radonia ostanut ja aina ollut paketissa sitä mitä pitänytkin olla. Viimeisellä kerralla siellä oli pyörän lisäksi tilaamani muut tarvikkeen hyvin pakattuna.
    Sen vain huomannu että laatueroa on radonin maasturissa ja maantie fillarissa. Maastopyörässä vanteet oli todella ala-arvoisesti kasattu. alle 100km niin takaa oli muutama pinna melkein irti. Maantiepyörällä nyt ajellu 500km, vanteissa ei ole yhtään heittoa mihinkään suuntaan ja pinnat tuntuvat olevan tasaisen kireällä.

  12. #1362
    Löytyykö joltain jo tallista Skill 7.0? Minkä levyistä rengasta mahtuu alle ja mahtuuko bilteman lokarit kiinni?

  13. #1363
    Liittynyt
    03/2013
    Viestit
    100
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti skrank Katso viesti
    Radon Slide 130 9.0:n hankkineet: Oliko paketissa mukana jotain mavicin sälää, ja jos oli niin mitä? Itselläni kävi yksi tuollainen pyörä mutkan täällä, ja nyt on toinen (runkokoko) menossa. Ensimmäisessä oli jotain mavic-sälää mukana (sisurit ehkä?), mutten muista mitä. Toisen mukana ei tullut mitään. BD:n päässä valittelivat, että varastossa on 35000 itemiä, ei voi tietää mitä paketissa pitäis olla.. Mitäs laatikot ovat muilla syöneet?
    Itsellä ei ollut mitään mavicilta. Jäin juuri niitä tubeless sisureita kaipaamaan ja on ollut tarkoitiksena tilata. Ei itsellä tullut mukaan paljoakaan ylimääräistä. Reverbiin öljyä ja pari ruiskua sekä jotkut ilmaamiseen käytettävät letkut?. Ja muutama kiinnike en edes tiedä minne.
    Pitäisiköhän piruuttaan kysäistä noista sisureista josko voisivat lähettää ilmaiseksi vaikka tilauksen yhteydessä jos kerran joillekkin ne ovat tulleet.

  14. #1364
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    61
    Nyt tulee sellainen kysymys, että hieman nolottaa kysyäkkin, mutta ei tässä muu auta:
    Onko kenelläkään muulla ollut ongelmia sen suhteen, että satulan pikalukitus ei pidä? Eli käytännössä niin, että jos käyn vähänkin "pomputtavammassa" maastossa ajelemassa, niin ei aikaakaan, kun ZR Raceni (29 hardtail) satula on laskenut itsestään sen sentin tai pari.

    Pikalukitusta en kyllä ole vääntänyt kiinni mitenkään apinanraivolla, etten suotta tuhoaisi mitään, mutta ei se mielestäni mitenkään erityisen löysälläkään ole ollut. (Kaikki aiemmat samalla tavalla kiinnittämäni renkaat/satulat ovat kestäneet ihan hyvin.)

    Yksi potentiaalinen ongelman aiheuttaja on vaseliini, jota oli alunperin satulaputken sisällä, mutta tähän mennessä olen jo pyyhkinyt sen talouspaperilla sormen syvyydeltä pois, samoin kuin koko rasvainen satulatolppa on pyyhitty kuivaksi...

    Mitäs ihmettä tässä pitäisi tehdä? Pikalukitus vain niin tiukalle, että sen hädintuskin saa kiinni? Vai pitäisikö koko rungon pystyputki yrittää puhdistaa vaseliinista? Vai..?

  15. #1365
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Putsaa kunnolla se vaseliini pois, satulatolppaan hammastahnaa, anna kuivua ja tolppa pyörään kiinni. Jotain oikeata tahnaakin on olemassa...

    Ainakin tossa joku:

    http://www.hi5bikes.fi/~TBAnx0000001...F&Y104=PK-SAC2

  16. #1366
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Mitäs ihmettä tässä pitäisi tehdä? Pikalukitus vain niin tiukalle, että sen hädintuskin saa kiinni? Vai pitäisikö koko rungon pystyputki yrittää puhdistaa vaseliinista? Vai..?
    Kotoa löytyy vanhoja reikiintyneitä puuvillaisia tennissukkia? Vielä parempi jos ne on mallia Lenita Airisto, siis näitä valkoisia. Puukko mukaan ja seuraavalla mettäkeikalla sitten sopivan paksuisesta pajusta pätkä mukaan. Levyjarrupyörällä ajaessa on Bräkleen tahi Valvoline taikka Motip-merkkiset levarin puhdistussprayt noita pakin pakollisia.

    Kepillä tunkien cleanerilla käsitelty sukka sinne rungon satulaputken sisään , työntäen ja kiertäen putsaat vaseliiinit sieltä pois ja myös tolpasta.

    Nythän on niin että Radonin rungot on kuiten perushalpakamaa, en kirjoita tätä millää muotoa halveksien, oikein hyviä hintaiseksiin mutta mittavirheitä aina sattuu. Ja nöösi vois ehken imho vaikkapa Liitiän avustuksella harkita nikin vaihtamista....

    Ja esitämpä Radonin saittiväelle kysmyksen, miksi nuo sakemannit sitä vaseliinia tunkee alutolpan ja alurungon välille? kuukkeli käyntiin.

    Noo palataan asiaan jos ei putsattu tolppa ala pysymään oikeassa korkeudessaan. Yksi runko kun mulla särkyikin vuosituhannen vaihteessa, oli mitat vähän pielessä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  17. #1367
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    61
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Kotoa löytyy vanhoja reikiintyneitä puuvillaisia tennissukkia? Vielä parempi jos ne on mallia Lenita Airisto, siis näitä valkoisia. Puukko mukaan ja seuraavalla mettäkeikalla sitten sopivan paksuisesta pajusta pätkä mukaan. Levyjarrupyörällä ajaessa on Bräkleen tahi Valvoline taikka Motip-merkkiset levarin puhdistussprayt noita pakin pakollisia.

    Kepillä tunkien cleanerilla käsitelty sukka sinne rungon satulaputken sisään , työntäen ja kiertäen putsaat vaseliiinit sieltä pois ja myös tolpasta.
    Eli tälläistä näin? http://motonet.fi/fi/tuote/606075/CR...puhdiste-500ml (Edit: tai Bilteman versio? ) Jees...Täytyy napata tuollainen matkaan sitten kun käyn seuraavan kerran jossain sopivassa kaupassa, niin päästään putsaushommiin.

    Mutta nyt kun ehdin jo aloittamaan tyhmien kysymisen, niin jatketaanpa samalla linjalla: Mitä kaikkea levyjarruista pitää puhdistaa tuolla? Jarrupinnat pysyvät kai varsin puhtaana itsestäänkin (?), mutta kuuluuko tuolla vaikka irrotella sitä hienojakoista, tummaa pölyä joka sotkee valkoiset jarrusatulani?


    Ja okei, putsataan siis satulatolppa- ja putki vielä entistä tarkemmin, ja toivotaan, että ongelma korjaantuu sillä. Kyllähän alurungon nyt PITÄISI toimia ilman kaikenmaailman hiilaritahnoja...
    Vaikka kai nekin on pakko ottaa harkintaan, jos tuo ei muuten ala pysyä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Ja nöösi vois ehken imho vaikkapa Liitiän avustuksella harkita nikin vaihtamista....
    Tämä on nyt jo kovassa harkinnassa, ja vaihtunee sitten, jos joskus keksin jotain sopivaa. Ja tietysti sillä edellytyksellä, että joku ystävällinen admin suostuu hieman avittamaan.
    ___ muokkasi tätä : 22.05.2014 at 20.56

  18. #1368
    Kevät on tuonut täpärikuumeen. Nykyinen pyörä on viime vuoden ZR Race 6.0 (26) jäykkäperä 18-tuumaisella rungolla. Ongelmat tuossa pyörässä tulee esille keskuspuiston juurakkorynkytyksessä. Ongelmina on mm. takapään pomputus juurissa ja kivissä sekä jyrkänoloinen geometriä. Viimeksi tänään tuli tehtyä endo tasaisella kiitoksia huonojen taitojen, jyrkän keulakulman ja putkelta polkemisen. Lisäksi rungon koko tuntuu muuten oikean suuntaiselta, mutta hieman ahtaalta pituussuunnassa. Esimerkiksi putkelta polkiessa paino tuntuu nousevan hyvin etupainotteiseksi.

    Lääkkeeksi ongelmaan olen siis miettinyt luottokortin vinguttamista eli Slide 130 (29) tai Slide 150 (26). Osat ym. noissa on melko samaa, erot tulevat lähinnä joustomatkassa, rengaskoossa ja lievässä keulakulman erossa.

    Kysympä siis muiden mielipiteitä, kumpi olisi järkevämpi juurakkoon eli ns. trail-käyttöön? Hyppyjä en harrastele ja alamäkeenkään en kovin kummoista vauhtia uskalla tykittää. Painopiste olisi siis loivemmassa keulakulmassa, parempana joustomatkana ja parempana juurakkojen ylittämisenä.

    Tuoko 26 tuumaisen 20mm lisäjousto mitään hyötyä ilman hyppyjä tai alamäkiajelua? Jollei, niin 29 parempi rullaavuus olisi lienee voittava tekijä? Tuo pieni ero keulakulmassa 26 hyväksi lienee niin marginaalinen ilman suurempaa hyötyä?

    Mielipiteitä, oikeaa tai väärää vastausta ei ole.

  19. #1369
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ___ Katso viesti
    Mitäs ihmettä tässä pitäisi tehdä? Pikalukitus vain niin tiukalle, että sen hädintuskin saa kiinni? Vai pitäisikö koko rungon pystyputki yrittää puhdistaa vaseliinista? Vai..?
    Tai sitten uhraat kympin tai kaksi ja ostat kuusiokololla kiristettävän clampin. Salsan on ainakin hyviä.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  20. #1370
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haral Katso viesti
    Kevät on tuonut täpärikuumeen. Nykyinen pyörä on viime vuoden ZR Race 6.0 (26) jäykkäperä 18-tuumaisella rungolla. Ongelmat tuossa pyörässä tulee esille keskuspuiston juurakkorynkytyksessä. Ongelmina on mm. takapään pomputus juurissa ja kivissä sekä jyrkänoloinen geometriä. Viimeksi tänään tuli tehtyä endo tasaisella kiitoksia huonojen taitojen, jyrkän keulakulman ja putkelta polkemisen. Lisäksi rungon koko tuntuu muuten oikean suuntaiselta, mutta hieman ahtaalta pituussuunnassa. Esimerkiksi putkelta polkiessa paino tuntuu nousevan hyvin etupainotteiseksi.

    Lääkkeeksi ongelmaan olen siis miettinyt luottokortin vinguttamista eli Slide 130 (29) tai Slide 150 (26). Osat ym. noissa on melko samaa, erot tulevat lähinnä joustomatkassa, rengaskoossa ja lievässä keulakulman erossa.

    Kysympä siis muiden mielipiteitä, kumpi olisi järkevämpi juurakkoon eli ns. trail-käyttöön? Hyppyjä en harrastele ja alamäkeenkään en kovin kummoista vauhtia uskalla tykittää. Painopiste olisi siis loivemmassa keulakulmassa, parempana joustomatkana ja parempana juurakkojen ylittämisenä.

    Tuoko 26 tuumaisen 20mm lisäjousto mitään hyötyä ilman hyppyjä tai alamäkiajelua? Jollei, niin 29 parempi rullaavuus olisi lienee voittava tekijä? Tuo pieni ero keulakulmassa 26 hyväksi lienee niin marginaalinen ilman suurempaa hyötyä?

    Mielipiteitä, oikeaa tai väärää vastausta ei ole.
    Juurakkoon ottaisin 29er, koska rullaa paremmin esteiden yli, sekä OTB:eet vähenevät, varsinkin kun taidot ovat vielä hakusessa.

    Jos hyppelisit paljon isoja hyppyjä tai ajaisit enskatyylisesti ja alamäkipainotteisesti niin toi 26er olis silloin parempi, mutta kuten sanoit, 29 parempi rullaavus on voittava tekijä sun ajoissa. Ja tohon 29 voi joskus laittaa 140mm keulan, jos haluaa päivittää.

  21. #1371

    Radonin pyörät

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haral Katso viesti
    -- 8< --
    Lääkkeeksi ongelmaan olen siis miettinyt luottokortin vinguttamista eli Slide 130 (29) tai Slide 150 (26). Osat ym. noissa on melko samaa, erot tulevat lähinnä joustomatkassa, rengaskoossa ja lievässä keulakulman erossa.

    Kysympä siis muiden mielipiteitä, kumpi olisi järkevämpi juurakkoon eli ns. trail-käyttöön? Hyppyjä en harrastele ja alamäkeenkään en kovin kummoista vauhtia uskalla tykittää. Painopiste olisi siis loivemmassa keulakulmassa, parempana joustomatkana ja parempana juurakkojen ylittämisenä.
    -- 8< --
    Itse pähkäilin samojen vaihtoehtojen välillä ja päädyin 130:n. Eilen oli jännä huomata, kuinka itseäni paljon kokeneempi ystävä jäi juurakossa huomattavasti jälkeen 26" jäykkäperällä. Tällä lyhyellä kokemuksella ja tähän astisten lenkkejen perusteella annan ääneni 29erille.

  22. #1372
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    2.187

    Tuollanen kotiutui eilen.


    Tän päivästen modien jälkeen Kunnon renkaat alle ja crankbootit suojaamaan kuitukampia.
    Vanha mutta lihava.

  23. #1373
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    61
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Tai sitten uhraat kympin tai kaksi ja ostat kuusiokololla kiristettävän clampin. Salsan on ainakin hyviä.
    Itse asiassa tarkoitukseni olikin korvata kaikki pyörän pikalinkut hieman vaikeammin irrotettavilla, ihan vain siltä varalta, että jos joskus on tarvetta jättää pyörä hetkeksi julkiselle paikalle. En kuitenkaan usko valumisongelman johtuvan klampista, joten en ole vielä kiirehtinyt sen kanssa.
    Mutta nyt kun joka tapauksessa sivuttiin asiaa, niin osaisiko joku sanoa, että toimisiko Bilteman pikalukitsinsetti korvikkeena noille alkuperäisille pikalinkuille? Vai täytyykö noitakin alkaa metsästämään saksasta?



    Ja sitten vielä toinen kysymys: Onko Radon Zr Race 6.0 vm 2014 (Reba Solo Air):n haarukkaputki 1 1/8" vai 1.5"? Eli sopiiko tämä stemmi? Bike-Discount: Truvativ AKA All Mountain stem
    Vai täytyykö ottaa alkuperäistä vastaava Bike-Discount: RaceFace Ride stem
    (Ongelmana on lähinnä se, että nykyinen 100mm stemmi tuntuu jonkun verran pitkältä, ja arvioni mukaan 80mm voisi olla lähellä optimia. Jostain syystä 80mm stemmejä on kuitenkin todella heikosti saatavilla, joten kakkosvaihtoehtona on 70mm RaceFace...)

  24. #1374
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Mun halpismerkki on Poison jotta anteeksi vaan kun seikkailen väärässä pöydässä!
    toimisiko Bilteman pikalukitsinsetti korvikkeena noille alkuperäisille pikalinkuille? Vai täytyykö noitakin alkaa metsästämään saksasta?
    Jos linkun avaava kahva on sitä mallia jonka voit ruuvata itse linkkuun niin se on pirun keksintö. Se kahva kuitenkin unohtuu siihen linkkuun kiinni ja ajossa irtoaa. Mulle on kertynyt ihan tilaamatta ja tietämättä kaksi kevennyspikalukkosettiä ja originaalista neljästä vääntimestä on nyt kaksi tallella. Tai ainakin yksi, toivoakseni.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  25. #1375
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Noissa Radoninkin Tapered- tai normikaulaputkisissa joustohaarukoissa on stemmin puoleinen pää AINA 1 1/8". Aivan standardikannatin passaa.

    Versenderimerkeistä Canyon käyttää MAANtiepyörissään 1 1/4" mitoitusta. Mikähän järki siinäkin on?
    I väntan på ännu dåligare tidet

  26. #1376
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    mutta kuuluuko tuolla vaikka irrotella sitä hienojakoista, tummaa pölyä joka sotkee valkoiset jarrusatulani?
    Oikein hyvää tuohonkin tarkoitukseen. Ja sitten kun innostut vaikkapa ohjainlaakereitasi puhdistaamaan , se alempihan paskottuu todella nopeaan niin verraton aine. Itse pesin tänään.ajettavan ruohonleikkurin ihan Wurthin tehokkaammalla pesu-aineella ja Valvolinella sitten nyysin loput. Jarrulevyjen puhdistusspraytten merkkikohtaisista eroista en tiedä, omat noukin Tokmannilta.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  27. #1377
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    61
    Jep jep... Mutta on se kyllä kumma, kun B-D:ltä ei tällä hetkellä löydy kuin yksi <50€ 80mm stemmi 1 1/8"-paksuudella, ja sekin on valkoinen. 70mm ja 90mm stemmejä taas löytyy vaikka muille jakaa. No, täytyy ajaa vielä yksi lenkki ja pohtia että otetaanko tyylikäs 70mm vai eksoottisempi 80mm kokeiluun, ja tilailla sitten sen mukaan.



    Olisiko tässä sitten Bilteman settiä turvallisempi valinta renkaiden kiinnittämiseen, ja tässä ratkaisu satulan kiinnittämiseen? Muuten voisin hyvinkin ottaa vaikka sen Salsankin, mutta sitähän ei tuolta saa... Toinen, suht järkevältä vaikuttava vaihtoehto olisi Zefalin Anti-Theft linkut, mutta tiedä sitten, että aukeavatko nuo enään vuoden päästä hieman likaisena ja pakkasen paukkuessa?


    Edit:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Oikein hyvää tuohonkin tarkoitukseen. Ja sitten kun innostut vaikkapa ohjainlaakereitasi puhdistaamaan , se alempihan paskottuu todella nopeaan niin verraton aine. Itse pesin tänään.ajettavan ruohonleikkurin ihan Wurthin tehokkaammalla pesu-aineella ja Valvolinella sitten nyysin loput. Jarrulevyjen puhdistusspraytten merkkikohtaisista eroista en tiedä, omat noukin Tokmannilta.
    Ai Tokmanniltakin saa? Sehän on hyvä tietää, niin ei tarvitse lähteä vartavasten merta edemmäs kalaan.
    Ohjainlaakereita en ole koskaan erityisemmin puhdistanut, onko siihen mitään erityisiä vinkkejä tai varoitksia?

  28. #1378
    Kiitokset suosituksista 29 / 130 pyörän osalta. Kävin paikallisesta liikkeestä hakemassa Spessun StumpJumpper FSR Comp 29er. Kyllä kelpaa ajella, aivan mieletön ero poluilla etenemisessä ja alamäkien vauhdissa. 29 todella rullaa helpommin esteiden yli ja takaiskarin tasoittava vaikutus on mieletön.

  29. #1379
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Ohjainlaakereita en ole koskaan erityisemmin puhdistanut, onko siihen mitään erityisiä vinkkejä tai varoitksia?
    kuukkeloipa vaikka "head set bearing service" Kuinka usein nuokin kannattaa huoltaa vai vaikka jättää oman onnensa nojaan onkin kokonaan toinen tarina.

    Maasturissani huollan keväällä kun laitan joustokeulan ja syksyllä sitten jäykkiksen asennuksen yhteydessä. Aina nuo on paskottuneet. Maantievehkeen laakerit avaan syksyllä ajokauden päättyessä, kylmässä tallissa laakerit viihtyy paremmin kun vetinen mömmö on poissa ja tuoretta rasvat tilalla.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  30. #1380
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ___ Katso viesti
    Olisiko tässä sitten Bilteman settiä turvallisempi valinta renkaiden kiinnittämiseen, ja tässä ratkaisu satulan kiinnittämiseen?
    "Quick-releases are  xed with an allen key." En tiedä, mitä on "xed", mutta ei varmasti ole turvallisempi, koska kyllähän kuusikulmaista on useammalla mukana kuin viisikulmaista tai mikä lie epästandardi onkaan kyseessä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •