HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 72 / 98 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22 62 70 71 72 73 74 82 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.131 - 2.160 / 2922

Aihe: Pyöräilijöiden tervehtiminen

Täällä suunnassa ehkä yks kymmenestä vastaa käpälän nostoon, vaikka itse sitä käpälää vastaantulijalle nostelen varusteista riippumatta. Reissaajat vastaa aina tervehdykseen.
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Maantiekonkelilla tulee samanhenkisiltä lähestulkoon aina tervehdys, sunnuntaina oli jopa pari nopeampaakin tervehtijää liikenteessä mikä oli ihan kiva juttu. Muita en hirveästi jaksa tervehtiä. Maastopyörällä ajaessa kun tervehtii niin hiljaista on, paitsi pusikoissa jos joku tulee vastaan.

Itse olen näin väärinharrastajana toisinaan yläpeukulla tervehtinyt maantiellä vastaantulijaa. Muutaman kerran on vastattukin kädenheilautuksella, mutta enimmäkseen tulee vaan sitä 'tyhjää katsetta', minkä vuoksi tuntuu että mitä enemmän 'tosiproharrastajan' näköinen, sitä vähemmän edes kiinnostaa moikata. Moikkailenkin nykyisin mieluummin maantiellä perusfillarilla vastaantulevia vanhoja ukkoja.

Näytän varmaan nykyään maantiellä niin tosiproharrastajalta, ettei kukaan uskalla ottaa etuvetoa pois ja moikata kun tulen vastaan. Jos sen sijaan minä moikkaan (jota tulee tehtyä), silloin kuitataan takaisin välittömästi.

Vai onko ne vastaantulijat sitten vaan niin laiskoja, ettei kohteliaisuus irtoa houkuttelematta.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Tuntuu olevan ainakin paikkakuntakohtaista. Ajelin kaverin kanssa Vantaan ja Espoon nurkilla edellisviikolla ja jokainen maantiepyörällä vastaantullut moikkasi. Menin hämilleen kun täällä Turun suunnalla joka kymmenes moikkaa.

IncBuff Guest
    Oli kyllä eilen maantielenkillä hupaisaa seurattavaa kuka morjestelee ja kuka ei. Hampaat irvessä vääntävät ja vasta aloittaneet muka niin pro juipit ei vahingossakaan, mutta selkeästi rennommalla meiningillä liikkeellä olevat ja pidempään harrastaneet sen sijaan kyllä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PedroK Katso viesti
    Tuntuu olevan ainakin paikkakuntakohtaista. Ajelin kaverin kanssa Vantaan ja Espoon nurkilla edellisviikolla ja jokainen maantiepyörällä vastaantullut moikkasi. Menin hämilleen kun täällä Turun suunnalla joka kymmenes moikkaa.
    Ihmekös tuo. Aikanaan kun muutettiin Tampereen suunnalta takaisin Turun tienoolle vaimo käski lopettaa kävelyllä ihmisten morjestamisen (samalla asuinalueella), ettei luultais täysin sekopääksi. Sama pätee osin pyöräilyssä, vaikka itsepintaisesti moikkaan kaikkia lajitovereita (kun kukaan ei tunne).

Juoksin Baanalla ja olin ylittämässä pyörien ajokaistaa huomasin oikealta tulevan kohtuullista vauhtia pyöräilijä. Pysähdyin ja annoin pyörän mennä ensin. Yliopistopartainen fillarimies morjesti kiitokseksi. Olipas kiva pieni ele. Tuli hyvä fiilis keskellä sateista juoksulenkkiä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti syte Katso viesti
    Yliopistopartainen fillarimies morjesti kiitokseksi. Olipas kiva pieni ele. Tuli hyvä fiilis keskellä sateista juoksulenkkiä
    Nämä ovat kivoja hetkiä, kun joku vilkuttaa kiitokseksi. Kahdesti on mulle jo eräs koiranulkoiluttaja nostanut kättään kiitoksen merkiksi kun olen ennen ohitusta rimputtanut kelloa. Täysin samassa kohdassa alamäkeä koulumatkalla

Minulle kukaan tuntematon pyöräilijä ei ole moikannut (no ehkä on joskus vuosien varrella, mutta ei tule mitään mieleeni juuri nyt), mutta jos moikkaisi, niin moikkaisin takaisin. En varmaan näytä niin selvästi harrastajalta, kun en pidä varsinaisia pyöräilypaitoja, enkä kypärää. Ja etenkin maanteillä moni ei ehkä ymmärrä, että ihan lenkillä sielläkin maasturin kanssa ollaan, eikä vain siirtymässä paikasta toiseen. Tuntuu, että enemmän nämä pyöräilykisoista karanneen näköiset tervehtivät toisiaan. Nuo ulkoiset selvät tunnusmerkit ovat varmaankin tärkeitä lajitovereiden tunnistamisessa.

Pakkaa pystyy hämmentämään myös sillä että metsäpoluilla liikkuu fillaristeja joilla pyörän sijaan on mukana haukku. Aika moneen on viime aikoina törmätty tuon kanssa Katoavan Metsän™ likellä.

Ja ruma se on isäntäkin.

Empiiristä faktaa, Esbossa 2/10 maantiepyöräilijöistä tervehtii takaisin. Mutta onhan se sanomattakin selvä että sellaisia ei tervehditä joilla ei ole Cervezan tai Ropobankin -tiimipaitaa ja -alkkareita päällä.

Olen tämän viikon työmatkoillani tervehtinyt vastaantulevia fillaristeja. Noin 10% heistä on vastannut, siitä kiitos heille. Tänään oli hieno hetki, kun kelvi oli kaivuutyön takia puolitettu. Himmasin vauhtia, kun vastaan näkyi tulevan vanhempi mies pyörällään. Viitoin, että mene vaan, hän meni ja sitten kohdalla tervehti ja kiitti.

Työmatkalla ei tule moikkailtua, mutta lenkillä ollessa moikkaan kaikkia, jotka on edes etäisesti tunnistettavissa lajitovereiksi (minä siis olen se urpo joka ajelee kauniina pyhäpäivänä koko Säijän lenkin lapa pystyssä ).

Heräsin moikkailemisen suhteen viime talvena Teneriffalla... siellä tuntui että ilmeisillä ammattilaisillakin ylpeys antoi myöten moikata vuoristoylängöillä kieli vyön alla polkevaa amatööriä... täällä kotomaassa tuntuu että seurojen miehet moikkaavat niitä, jotka katsovat moikkauksensa arvoisiksi ja kuraporras jää morjestamatta... olen kuitenkin ajatellut törkeästi sekoittaa pakkaa ja moikata kaikkia, jotka ajavat sukkikset jalassa maantiepyörän kaltaisella pyörällä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti aaltju Katso viesti
    Heräsin moikkailemisen suhteen viime talvena Teneriffalla... siellä tuntui että ilmeisillä ammattilaisillakin ylpeys antoi myöten moikata vuoristoylängöillä kieli vyön alla polkevaa amatööriä... täällä kotomaassa tuntuu että seurojen miehet moikkaavat niitä, jotka katsovat moikkauksensa arvoisiksi ja kuraporras jää morjestamatta... olen kuitenkin ajatellut törkeästi sekoittaa pakkaa ja moikata kaikkia, jotka ajavat sukkikset jalassa maantiepyörän kaltaisella pyörällä.
    Juu kyllä lämmitti pitkään mieltä tervehtimisalttius kun itsekin kävin sielläpäin pyöräilemässä.

MTB-kuskit yleensä näyttävät hämmentynyttä naamaa, mutta toisinaan nousee käsi heilläkin.

Tuulitakki/kollarit tai t-paita/shortsit -yhdistelmä on takuuvarma tapa saada ajaa lenkit rauhassa eikä tartte pelätä, että joku morjenstaa ja joutuisi siihen vastaamaan. Katseita sillä kyllä saa kun on kypärä vielä päässä.

Täällä Tukholman kupeessa n. 4/5 morjestaa takaisin. Itse pyrin morjestamaa kaikille fillaristeille. (ja nää hurrit tykkää ku niitä tervehditään)

OTna morottelusta on myös hyötyä, äsken yks porukka pyysi mua liittymää lenkille, kun olin useasti tullut morottaen vastaan, suomalaisen seuran kuteet päällä.

Tänään tuli havaittua että prologin tai seeseehoon paidassa ajavat ei vastaa tervehdyksiin. Kai se johtui sit levyjarruista :-D

Pari vastausta olen nyt saanut tervehdyksiin ja sitten muutaman hyväksyvän nyökkäyksen jopa eri kalustolla ajavilta. Muutama päivä sitten olin ajamassa alikulkuun, niin hieman ennen sitä vastaantullut pyöräilijä varoitti alikulun päässä olevista pienistä koirista (omistajineen), kun tuohon alikulkuun on aika huono näkyvyys. Se oli ihan mukavasti tehty.

Vähän pöhköltä tuntuu tervehtiä, mutta kaipa siihen tottuu kun alkaa vaan kättään nostamaan vastaantulijoille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Minulle kukaan tuntematon pyöräilijä ei ole moikannut (no ehkä on joskus vuosien varrella, mutta ei tule mitään mieleeni juuri nyt), mutta jos moikkaisi, niin moikkaisin takaisin. En varmaan näytä niin selvästi harrastajalta, kun en pidä varsinaisia pyöräilypaitoja, enkä kypärää. Ja etenkin maanteillä moni ei ehkä ymmärrä, että ihan lenkillä sielläkin maasturin kanssa ollaan, eikä vain siirtymässä paikasta toiseen. Tuntuu, että enemmän nämä pyöräilykisoista karanneen näköiset tervehtivät toisiaan. Nuo ulkoiset selvät tunnusmerkit ovat varmaankin tärkeitä lajitovereiden tunnistamisessa.
    Oon tällä hetkellä Ötztalissa Itävallassa ja tänään, kun vain notkuin shortseissa, tuulitakissa ja lippalätsässä repulla varustettuna bussipysäkillä niin jo pelkästään siinä odotellessa kävi nätti tsekkityttö kyselemässä oonko nähny vieressä joessa kajakkiporukkaa.. no takaisin asiaan, eli siis, kaksi maantievääntäjää moikkasi vaikka en ollut edes pyörän päällä. Oletan ulkoisten merkkien täsmäytyvän jo pelkästä fillaria himoisesti katsovasta ilmeestä! Vai ollaankohan jo sillä "sielujen sympatia" -tasolla.. hmm.. en haluaisi uskoa, että täällä vaan ihmisillä on tapana morjestaa katseiden kohdatessa... ei, sielujen sympatia kuulostaa fillaristin sydämessä paljon paremmalta!

Tuli valittua vähän vähemmän pyöräilijöitä viliseviä maanteitä. Morjestelin sitten maanviljelijöille. Lapa heilahti takaisin. Hyvä meininki.

Viikko sitten koin tervehtimisnokittelun, kun vanhempi mieshenkilö moikkasi ensin nostamalla kättä isosti ilmaan, mihin vastasin samalla mitalla. Tämän jälkeen herra vielä huudahti kuuluvasti "moi!", mihin vastasin tietenkin. Ainakaan ei jäänyt epäselväksi.

Ilahduttava tervehtimistapa on myös käden heilautus ja rento sormella osoittaminen tervehdittävää kohti. Tulee olo, että tervehtijä haluaa tervehtiä juu-ri mi-nu-a.
    Poljen. Siis luen.
    poljento.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Tuli valittua vähän vähemmän pyöräilijöitä viliseviä maanteitä. Morjestelin sitten maanviljelijöille. Lapa heilahti takaisin. Hyvä meininki.
    Minä kun olen täällä mökkiosastolla morjestellut rekkakuskeja ja raktorimiehiä .. oujee

En mä kyllä yhtään ihmettele miksi jotkut pitävät osaa maantiepyöräilijöistä snobeina...
    Kävin äsken vetämässä kivan 34km lenkin. Koko matkalla tuli n.10 selvästi pyöräilyä jollain tasolla harrastavaa ihmistä vaastaan. 8 niistä vastasi moikkaukseen. Jopa kaksi maastopyöräilijää moikkasi minulle maantiepyöräilijälle. Mutta sitten nämä kaksi olivat juuri niitä snobin irvikuvia. Molemmilla yhtä kokoa liian pieni Tuor de Francen jonkun tiimin replica-paita päällä ja muutenkin varusteet, kaikki pyörästä lähtien uusinta uutta. Mutta kohteliaisuus oli kyllä jäänyt kaupan hyllylle.
    MUTTA, onni onnettomuudessa, toinen näistä tuli mua uudestaan vastaan lenkkini loppu osuudella, niin aivan piruuttain aloitin SUUREEN tapaan vilkuttamisen jo hyvissä ajoin ja vähän niinkuin pakotin hänet moikkaan mulle .
    Ei sen käden nosto ole kauhea vaiva, toivottavasti....

Ajeltiin tänään kaverin kanssa ja lenkin loppupuolella tuli vastaan maantiepyöräilijä. Naureskeltiin että tuo se ei morjesta. Ajettiin käsi pystyssä kun kohdattiin...no ei se morjestanu.
    Eihän sitä voi moikata kun päällä on tld kuteet,alla enduro pyörät ja kuskit ravassa.

Itse morjestan...ihan piruillakseni. Saatanan Miquel Indurainit!
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ettan Katso viesti
    nämä kaksi olivat juuri niitä snobin irvikuvia. Molemmilla yhtä kokoa liian pieni Tuor de Francen jonkun tiimin replica-paita päällä ja muutenkin varusteet, kaikki pyörästä lähtien uusinta uutta.
    Näet vastaantulijoista, että vaatteet ovat liian pieniä ja pyörät liian kalliita, mutta et pysty edes tiimivaatteita saati pyörien merkkejä identifioimaan? Ja sinä siis erotat jo tien toiselta puolelta kuinka kalliit putkiosat, kiekot ja keepeeässät pyörissä on kiinni?

Hevonpaska ja kateellinen projisointi haisee tänne asti.

Tänään kirkkonummelta, siuntioon ja siitä espoonlahteen.. Moikkailu loppui Espoon rajalle.. Sit katsottiin kuin halpaa makkaraa tai käännettiin päät toiseen suuntaan.. Rensselit oli kyllä vimosen päälle näilläkin nokkailijoilla.. Itse moikkailin kaikki mummot ja papatkin jotka vaan ajeli tuolla pikkuteillä mua vastaan.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nöyrin anteeksipyyntö naiselle, joka moikkasi Naantalin pikatien alla. Olin menossa läskipyörällä peräkärry perässä Naantalia kohti. Tervehtimisestä tuli mieleeni viime viikonloppuna tekemäni havainnot. Oltiin kaverin kanssa matkalla Sälinkäältä Turkuun ja Uudellamaalla, sekä Kanta-Hämeessä jokainen vastaantullut pyöräilijä moikkasi. Kaksi jopa tuli kysymään määränpäätä karttaa tutkiessamme. Tuli aikaisemmin todettua tässä samassa säikeessä, että Turun seudulla moikkausprosentti on todella huono.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •