ElectrobikeHephaGiantGarmin
Sivu 127 / 241 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27 77 117 125 126 127 128 129 137 177 227 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.781 - 3.810 / 7218

Aihe: Pikakysymykset.

  1. #3781
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti telliv Katso viesti
    Siskon ukko möyryää paljon kesäisin lapin erämaissa ja jos puhelimella meinaa edes niitä alkeellisimpia toimintoja kuten soittaminen+txt käyttää niin Sonera(tf) on toiminut parhaiten. Teiden varsilla jos pysyy niin varmaan ihan sama mitä ottaa . Mutta muut operaattorit saavat

    Oolsprait, antaapa olla sitten vielä tf. Tosin ei tuo kummoinen peitto ollut Sonerallakaan tuolla ylälapissa, luotan nyt kuitenkin empiirisiin kokemuksiin ja skippaan dna:n. Kiitos vastanneille.
    -Usot sie jot myö uitiin?

  2. #3782
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    396
    Saakohan 2012-mallisen 100mm 29" Reban pidennettyä 120 milliseks?

  3. #3783
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jojo^^ Katso viesti
    Saakohan 2012-mallisen 100mm 29" Reban pidennettyä 120 milliseks?
    Jos on aftermarket malli ja dual-air niin kyllä.. Jos on pyörän mukana tullut keula niin niissä saattaa olla millanen tahansa ilmaruoto, mutta avaamalla selviää..
    The end of the road is just the beginning...

  4. #3784
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    396
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Jos on aftermarket malli ja dual-air niin kyllä.. Jos on pyörän mukana tullut keula niin niissä saattaa olla millanen tahansa ilmaruoto, mutta avaamalla selviää..
    Dual-malli kyllä, mutta pyörän mukana tullu (Cube Reaction GTC Pro 29).. Kertomasi mukaista tietoa sain myös googlaamalla, joten arpapeliks menee..

  5. #3785
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Saako Timen/Mavicin uusia speduja mistään suomesta PK seudulta?

  6. #3786
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Jos edessä on 36-46, niin miten määrittelin takapakan rajat? Mietin josko vaihtaisin lyhythäkkisen Shimpan takavaihtajan medium-häkkiseen, jotta saisin hyvin jyrkkiin ylämäkiin kevyempää vaihdetta. Jos valitsen tämän:
    http://www.bike-discount.de/en/buy/u...-gs-grey-31003
    niin mikä on isoin takapakan ratas, jota tuo suvaitsee vaihtaa?

    Ketjun mittoja joutuu tsekkaamaan. Tällä hetkellä kolmet ketjut kierrossa. Tallessa on ketjujen mukana tulleet, mitä ne nyt on, kertakäyttöiset "liittimet", niin saisin jatkettua ketjua tarpeeksi. Niveltenhän luulisi kestävän normaalia käyttöä, kun kerran ketjujen mukana tulevat littimiksi.

  7. #3787
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiPee Katso viesti
    Oolsprait, antaapa olla sitten vielä tf. Tosin ei tuo kummoinen peitto ollut Sonerallakaan tuolla ylälapissa, luotan nyt kuitenkin empiirisiin kokemuksiin ja skippaan dna:n. Kiitos vastanneille.
    Korjausta ---> otinpas sen dna:n sittenkin. Mä yhen lapinreissun takia pidä jurakauden liittymää, jos ei kuulu niin paskat sitte. Tiskatkoon muija pimeessä. Ja pojille tuon puukot ja sarviuutetta tuliaisiks.
    -Usot sie jot myö uitiin?

  8. #3788
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Halloo halloo



    mikä on isoin takapakan ratas, jota tuo suvaitsee vaihtaa?
    11-30 teeth compatible
    Hyvin täyttää muutkin vaatimukset. Todennäköisesti ketjuja ei tarvitse jatkaa.

  9. #3789
    Muistaako joku nähneensä tällä palstalla viestiketjua flättipolkimille tarkoitetuista kengistä? Maastopyöräilystä kyse.

  10. #3790
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Hyvin täyttää muutkin vaatimukset. Todennäköisesti ketjuja ei tarvitse jatkaa.
    Onnistuisikohan jopa 32? Sheldon sedän sepustuksia luin, niin sanoo, että rajoitukset on tehty konservatiivisesti - siis pieni ratas edessä ja pienin takana -yhdistelmälle. Jos on yhtään "ketjua kuunteleva" pyöräilijä, niin moista ei harrasta.

  11. #3791
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Mikä kypärän alle sitomaan hikeä ja estämään sen pääsyn naamalle? Buffia olen miettinyt, mutta on se kumma, kun ei löydy kotikylän "yleistavarakaupoista" yhdestäkään noita, ei Tarjoustalosta, eikä Hong Kongista.

    Scandinavian Outdoorista löytyi musta hintaan 18,50 euroa, mutta tuokin on Tammistossa, eli pelkän buffin takia ei sinne viitsi ajella. Onko suositella halvempaa ratkaisua tai jotain, mikä löytyisi lähempää Keravaa?

    Mitä itse käytätte kys. tarkoitukseen, jos käytätte?

  12. #3792
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Hh
    Vaihda eteen 34 ratas, se sopii hyvin 46 pariksi. On varmempi keino hakea pieniä välityksiä. Minä pyöritän myös kolmen ketjun sarjaa ja on vain kaksi liitintä. Sarjalla ja pakalla on ajettu hurjan paljon, liittimet ovat havaittavasti kuluneet, mutta kestävät edelleen. Kyseessä on KMC ysiperusketjut.

  13. #3793
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Mikä kypärän alle sitomaan hikeä ja estämään sen pääsyn naamalle? Buffia olen miettinyt, mutta on se kumma, kun ei löydy kotikylän "yleistavarakaupoista" yhdestäkään noita, ei Tarjoustalosta, eikä Hong Kongista.

    Scandinavian Outdoorista löytyi musta hintaan 18,50 euroa, mutta tuokin on Tammistossa, eli pelkän buffin takia ei sinne viitsi ajella. Onko suositella halvempaa ratkaisua tai jotain, mikä löytyisi lähempää Keravaa?
    Mitä itse käytätte kys. tarkoitukseen, jos käytätte?

    Katkaise vanhasta aluspaidan hiasta tai -housun puntista tarpeelliseksi katsomasi pätkä, taittele siihen haluamasi määrä kerroksia ja laita kypärä päälle.

  14. #3794
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Mikä kypärän alle sitomaan hikeä ja estämään sen pääsyn naamalle? Buffia olen miettinyt, mutta on se kumma, kun ei löydy kotikylän "yleistavarakaupoista" yhdestäkään noita, ei Tarjoustalosta, eikä Hong Kongista.

    Scandinavian Outdoorista löytyi musta hintaan 18,50 euroa, mutta tuokin on Tammistossa, eli pelkän buffin takia ei sinne viitsi ajella. Onko suositella halvempaa ratkaisua tai jotain, mikä löytyisi lähempää Keravaa?

    Mitä itse käytätte kys. tarkoitukseen, jos käytätte?
    Kannattaa pyörähtää vähä muissakin kuin alan vaatetusliikkeissä niin saattanet yllättyä . Nimimerkillä 3 Buffaa kympillä @ Jim&Jill. Runsaasta tarjonnasta päättelin et ei ollut ihan vaateketjun tavoitteleman kohderyhmän hittituote...

  15. #3795
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Hh
    Vaihda eteen 34 ratas, se sopii hyvin 46 pariksi. On varmempi keino hakea pieniä välityksiä. Minä pyöritän myös kolmen ketjun sarjaa ja on vain kaksi liitintä. Sarjalla ja pakalla on ajettu hurjan paljon, liittimet ovat havaittavasti kuluneet, mutta kestävät edelleen. Kyseessä on KMC ysiperusketjut.
    Kammet eivät ole vielä vaihdon tarpeessa, joten kun takavaihtaja täytyy vaihtaa, niin edullisimmin selviää pakan vaihtamalla.
    nim. kustannustehokkaasti

  16. #3796
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Ei kampia tarvitse vaihtaa, jos rattaan vaihtaa. BD:ltä saa Ultegra-rattaan 34 t jotain 7,80/kpl. On simpan compactimaantiekampiin sopiva. Kustannustehokkuus, tietty, on käyttöpyörässa hyvä tavoite. Muutoin olen sitä mieltä, että pyöräily on kalleimmillaankin budjettiharrastus!

  17. #3797
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Katkaise vanhasta aluspaidan hiasta tai -housun puntista tarpeelliseksi katsomasi pätkä, taittele siihen haluamasi määrä kerroksia ja laita kypärä päälle.
    Tälläistä viritystä ei tullut mieleenkään, vanhoja paitoja on kumminkin lojumassa useampikin.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti telliv Katso viesti
    Kannattaa pyörähtää vähä muissakin kuin alan vaatetusliikkeissä niin saattanet yllättyä . Nimimerkillä 3 Buffaa kympillä @ Jim&Jill. Runsaasta tarjonnasta päättelin et ei ollut ihan vaateketjun tavoitteleman kohderyhmän hittituote...
    No kannattaa toki, mutta nuo oli matkan varrella kauppareissulla ja ihan varmasti on ainakin Honkkarissa joskus ollut. Fillariliikkeeseen kun menee niin siellä saa maksaa itsensä kipeäksi kankaanpalasta. Pitää katsoa vähän muualtakin, kun seuraavalla kerralla asioille lähtee ellei tuo ylempi vaihtoehto tuota hyväksyttävää lopputulosta.

  18. #3798
    poistettu turha kysymys
    Ilmari_83 muokkasi tätä : 17.05.2014 at 17.23

  19. #3799
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Ei kampia tarvitse vaihtaa, jos rattaan vaihtaa. BD:ltä saa Ultegra-rattaan 34 t jotain 7,80/kpl. On simpan compactimaantiekampiin sopiva. Kustannustehokkuus, tietty, on käyttöpyörässa hyvä tavoite. Muutoin olen sitä mieltä, että pyöräily on kalleimmillaankin budjettiharrastus!
    Minä kun kuvittelin, etten saa Shimanon CX-70-settiin ratasta vaihdettua. Kiitos tiedosta, kuulostaa takapakkaa järkevämmältä vaihtoehdolta.

    http://bike.shimano.com/publish/cont...-.fc_road.html
    Bolt Circle Diameter 110
    http://www.bike-discount.de/en/buy/c...-fc-6750-47751
    Hole circle 110 mm
    http://www.bike-discount.de/en/buy/c...-fc-6650-32333
    ->
    Etsimällä löytyi tieto. Ehkä kaikkien uusien settien reiät ovat 110, tulipahan varmistettua.
    http://www.bikebling.com/Shimano-Ult...650-sl-34t.htm
    Chainring BCD: 110

    Taidan valita tumman, vaikka hintaa tuplaten.
    Halloo halloo muokkasi tätä : 17.05.2014 at 16.25

  20. #3800
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Kaikesta yksinkertaisuudesta huolimatta pyörässä riittä eri mittoja, myös rattaiden pulttikehien halkaisijoita. Yksi monista tämä 110 mm halkaisijaltaan, viisipulttinen, Shimano-compact-yhteensopiva nykyisellään on. Useiden eri valmistajien 9/10 ketjulle tarkoitettuja rattaita olen käyttänyt CX-50 kammilla ja toivotulla tavalla ovat toimineet. Noilla CX-70 kammilla ajaa monet rattaat loppuun.

  21. #3801
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    783
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cyclotron Katso viesti
    Muistaako joku nähneensä tällä palstalla viestiketjua flättipolkimille tarkoitetuista kengistä? Maastopyöräilystä kyse.
    Five Ten -kengistä ainakin on ketju.
    Aikoinaan ihmiset olivat läheisempiä - aseet eivät kantaneet niin kauas...

  22. #3802
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Voinko laittaa 28,6mm seat clampin 29.8mm putkeen? Olen kohta painamassa tilausnappulaa Saksan putiikissa, eikä 29,8 millisiä löydy (Briteistä löytyisi).

  23. #3803
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Pahoin pelkään, että romulaatikkoon päätyy. Ihan satavarma en ole, mutta tarkkoja ovat yleensä putkiosat oikeasta koosta. Odota vielä jos jollakin parempaa tietoa ennen kuin nappulaa painat.

  24. #3804
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Pahoin pelkään, että romulaatikkoon päätyy. Ihan satavarma en ole, mutta tarkkoja ovat yleensä putkiosat oikeasta koosta. Odota vielä jos jollakin parempaa tietoa ennen kuin nappulaa painat.
    Ok. Poistan ostoskorista. Onhan se tietty, että oikea on oikea ja väärä on väärä.

  25. #3805
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Vinkatkaa hei parempi ketju mihin tämän pistään, mutta koska kukaan muu tällä foorumilla on tuskin yhtä nyyppä kuin minä fillarihommien kanssa, löytynee asiantuntevampaa porukkaa tästäkin triidistä.

    Sports Trackerissa tuli täyteen nyt 300 kilometriä tallennettua ajoa tuolla omalla, viime vuoden toukokuussa ostettulla hybridillä, Nishikin 401:llä (2012). Siihen viime kesän terassi- ja baariajelut, muutamat työmatkat niin ollaan 400 kilometrin paremmalla puolella.

    En ole fillariin muuta tehnyt, kuin kaksi kertaa rasvannut ketjut (viime vuonna kerran väärin ja tänä vuonna kerran oikein). Jarruja ja vaihteita olen säätänyt jotenkuten vaijerien ruuveista.

    Ensimmäisillä matkoilla vuosi sitten tuli pari ikävää kaatumista humalassa () ja nyt kun on päässyt muutamia lenkkejä tekemään tänä vuonna, ottaa pyörän selästä katsottaessa takajarrun vasen jarrupala jarrulevyyn kiinni ja pyörää taluttaessa kuuluu tasasin väliajoin pientä ujellusta. Ja tuo häiritseee todella paljon, enkä halua edes ajatella paljonko lisää vierintävastusta tuo ongelma tuo rullaamiseen ja miten paljon se kuluttaa paloja ja levyä turhaan.

    Koitin viime vuonna noita jarruja säätää kuusiokoloavaimella siitä satulasta, että levy ei ottaisi paloihin kiinni, mutta ei se ihan nappiin mennyt. Ja tuo häiritsee nyt todella paljon, koska tänä kesänä tulee olemaan aikaa, kiinnostusta ja jaksamista pyöräillä paljon ja tietty haluan pyörän säilyvän hyvänä, mutta fillarinhuollossa peukalo on keskellä kämmentä. En ole koskaan vaihtanut edes rengasta mihinkään fillariin, ilmaa osaan sentään laittaa renkaisiin mitä tietty olen säännöllisen epäsäännöllisesti tehnyt.

    Paikallisella Pyöräliike Lundbergillä myydään ensihuoltoa hintaan 75 euroa, kun ostin pyöräni toisaalta. Huoltoon kuuluu seuraavaa; "Vanteet rihdataan, napojen laakerit säädetään. Vaihteet ja jarrut säädetään. Ruuvit ja mutterit kiristetään ja tarvittavat kohteet voidellaan. Osat veloitetaan erikseen."

    Liikkeellä on hyvä maine täällä Keravalla, mutta mielestäni tuo on aika suolainen hinta noista toimenpiteistä. Tosin jos nuo kaikki katsotaan ja säädetään ja fiksattaisiin samaan rahaan tuo jarrusatulan säätö ja annettaisiin ohjeita koska kannattaa alkaa vaihtamaan tiettyjä osia, tai kiinnittää huomiota siihen ja tähän tai muita vinkkejä niin kaipa sen kerran maksaisi, vai? Mielelläni maksaisin osaavalle kaverille työstä ja kuitista, mutta tuo finanssipuolikin on vähän sellaisella suunnalla tällä hetkellä, että 75 euroa on iso raha.

    Tietty jos Keravan nurkilla tai fiksuhkon fillarimatkan päässä asuu joku osaava murottelija kuka osaa ja viitsii auttaa rahallista korvausta vastaan niin voihan tästä sotkea määränpäähän ja siinä samalla seurata touhua ja oppia uutta ja vaikka muutamat keput juoda.

  26. #3806
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Tekstin määrästä ja laadusta päätellen kysyjä on lukutaitoinen. Kirjastoon huomenna, sieltä ajoneuvohyllystä kirja kotiin lainaan ja syventymään pyörän tekniikkaan. On jopa hauskaa, kun kokovartalotyökalun pertiaatteet selviävät.

  27. #3807
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Bordåå
    Viestit
    1.298
    Kun hiilarihaarukan hiilarisessa ohjainputkessa on normaalin kävyn sijaan selleinne laajeneva plugi niin onko tärkeää että stemmi puristaa suurinpiirtien sen kohdalla? Uudessa fillarissa siirsin stemmiä alaspäin ohjeinputkella ajoasentoa etsiessäni ennenkuin katkaisen putken. Tuli mieleen että ei ehkä ole hyvä asia että stemmi on kiinni sen plugin alapuolella?
    Teach a man to fish and feed him for a lifetime. Teach a man to cycle and he will realize fishing is stupid and boring.

  28. #3808
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.F Katso viesti
    Kun hiilarihaarukan hiilarisessa ohjainputkessa on normaalin kävyn sijaan selleinne laajeneva plugi niin onko tärkeää että stemmi puristaa suurinpiirtien sen kohdalla? Uudessa fillarissa siirsin stemmiä alaspäin ohjeinputkella ajoasentoa etsiessäni ennenkuin katkaisen putken. Tuli mieleen että ei ehkä ole hyvä asia että stemmi on kiinni sen plugin alapuolella?
    Ei ole. Sen funktiohan on vain ohjainlaakerin kiristäminen.
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

  29. #3809
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Bordåå
    Viestit
    1.298
    Yes, Mun epäily tuli vain siitä että koska se laajenee siellä putken sisällä ja painaa siis ohjeinputkea ulospäin se saattaisi tarvita vähän "vastavoimaa" stemmin puolelta jotta ei olisi riskiä että jotain alkaisi halkemaan tai jotain vastaavaa. Toisaalta kysehän on myös tilapäisratkaisusta koska sitten kun olen ajoasennon löytänyt niin putki lyhenee (otaksun) muutamalla sentillä jolloin se expanderi taitaa jäädä stemmin kohdalle.
    Teach a man to fish and feed him for a lifetime. Teach a man to cycle and he will realize fishing is stupid and boring.

  30. #3810
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.108
    ^Eihän sitä ohjainlaakerin kuusiolopulttia ole tarkoitus vetää kovinkaan kireelle kuten ei myöskään stemmin pultteja. Epäilen, että sitä plugia on mahdonta vetää niin kiireelle, että saisi haarukan putkeen rasitusta.
    Niihin on momentit juu, mutta olen kyllä itse kiristänyt alustemmin pultit hiilariputkiin yli momentin. Kerran nimittäin momentin mukaan kiristettynä liikkui tanko kun sitä kokeili vääntää etupyörä jalkojen välissä...voimaa ei ollut edes hirveästi.
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •