Tulee halpa teline, kun pitää vaihtaa auto panoraamakatolliseen
Itsekin lämpenin tälle kuljetusmuodolle nyt kun perheenlisäyksen johdosta takakontille ja sen matkan aikaiselle käytettävyydelle tuli enempi kysyntää. Sain sopivan Thulen kattotelineen, joten pitää kait menna Ooppel-liikkeen kautta hakemaan Proride.
^Mä vaihdoin just panoraamakattoisen auton pienempään ja samalla pyörä siirtyi takakontista katolle. On se Thulen ProRide vaan hieno teline. Ostin aluksi vaan yhden kun varastossa oli kaksi FreeRidea, jotka on nyt myyty ja viikonloppuna kipasen Opel-kauppiaalta toisen ProRiden. Ihmettelivät viimeksi Metro-autossa tarjousta ja kirosivat että heidän sisäänostohintansa on kovempi, kuin mitä myyvät tarjouksella ulos.
ÄäriTeam
Tuli hommattua itsekin tuo ProRide-teline viikko sitten. Tikkurilan Metro-autosta hain tuon ja myyjä tosiaan ihmetteli tarjouksen hintaa... Teline on ollut todella hyvä ja helppokäyttöinen, oman haasteensa tuo vaan tuon katumaasturin korkeus näin pituusrajoitteiselle.
Hommasin taakkatelineiksi Thulen Wingbar Edget, jotka ovat hämmästyttävän hiljaiset isommissakin vauhdeissa (tai sitten tuo ASX on niin meluisa, ettei taakkatelineiden suhinaa tahdo erottaa).
^Ähhh, taisit viedä Tiksin Metro-auton viimeisen kappaleenNo pitää etsiä joku toinen paikka josta saa telineen heti käteen.
Enpä ole kyllä ikinä kiinnittänyt huomiota taakkatelineiden suhinaan vaikka on vaan AeroBarit. Noi WingBarithan lupaa tuottaa vain 6% siitä äänestä mitä AeroBarit tuottaa. Tosin silloin kun mulla on telineet katolla, on niissä aina kiinni myös pyöränkuljetustelineet, jotka tuottavat varmaan enemmän melua kuin itse taakkatelineet. Tai sitten mullakin on vaan meluisa auto![]()
ÄäriTeam
Jaa, minä ostin Tiksin Metro-Autosta omani pari päivää sitten (keskiviikkona) ja sinne piti vielä jäädä yksi. Puolen päivän aikaan niitä oli 2kpl ja paria tuntia myöhemmin 1kpl, kun kävin omani hakemassa...
Tuli vaan tenkkapåå, kun saamani kattoteline ei käynytkään. Toinen tangoista oli liian pitkä. Pitää metsästää jostain uudet tangot.
Sattuuko kellään olemaan tarpeetonta nelikanttista Thulen tankoa 117cm pitkänä?![]()
^ Joo, kävin eilen Viikin Metro-Autossa kun ajoin siitä ohi ja sanoivat että Tiksissä ja Espoossa olisi vielä kummassakin yksi teline varastossa. Päädyin kuitenkin tilaamaan itselleni telineen Viikkiin, kun sinnepäin on taas ensi viikolla asiaa. Telineet tulee kuulemma parissa päivässä eli kannattanee soittaa ja tilata etukäteen jos meinaa telineen hommata.
ÄäriTeam
Meillä on kaksi thulen freeride 532 telinettä katolla. Toimineet moitteitta minun täpärin ja vaimon takajäykän kuskauksessa. Ad varaosa möi kesällä hintaan 59,90€/kpl joten ei kallista.
Ride-on tuli sitten kolaritestattua, ja hienosti toimii peräänajossakin. On suunniteltu siten että tuo koukun kiinnityspultti katkeaa ja pyörät nousevat ylöspäin. Pyöriin ei tullut vaurioita, mutta teline onkin mutkalla. Koukun kiinnityspultti leikkaantuu aina poikki kun tulee osuma, kannattaa pitää varalla ylimääräistä pulttia, niin pääsee jatkamaan matkaa ellei nyt ihan pannukakuksi koko systeemi mene.
![]()
Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
Ei lähde saatana Moskovasta, njet
Muutama kysymys:
1) Onko jollakulla Thule 973 BackPac III -telinettä? Tässä olisi ihan ok hintaan Saksaankin verrattuna: http://www.tarvikkeet.fi/tuote/4181/...ka-asennukseen
2) Onko jollakin ko. 973-teline ihan perusfarmarissa, eli ei katumaasturissa tai tila-autossa johon tuo kai on pääasiassa suunniteltu?
3) Mitä mieltä olette, että uskaltaako lähteä Bemarin 500-sarjan (E61) farmariin vm. -05 ostamaan tuota telinettä, kun tässä Thulen ohjeessa (http://www.tarvikkeet.fi/pdf/files/4181.pdf) ei ole puhuttu kuin edellisen sukupolven eli -2003 vuosimallin yhteensopivuudesta? Eli yhteensovitussarjalla 17, maksaa 44 euroa, menisi käsitykseni mukaan ainakin edellisen sukupolven bemariin.
Yllättävän vaikeaa touhua hankkia telinettä kun ei ole kattokiskoja tai vetokoukkua.. Ainakin tässä videolla on japanialaiset saaneet nätisti asennettua Volvon farmariin tuon: http://www.youtube.com/watch?v=2VGgR0dszm4
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Minäkin meinasin päivittää kattotelineet kuntoon ja pohdiskelen tässä kahden telineen välillä. Joko Thulen FreeRide 532 tai sitten OutRide 561.
OutRide säästää runkoa, mutta kuraselle etukiekolle pitää aina keksiä paikka. FreeRidessä ei ole tuota kiekko-ongelmaa, mutta se taas kiinnitetään rungon vinoputkesta.
Mutta kuinka tolkuttomasti tuota FreeRideä pitää pitää kiristää, että pyörä ei enää heilu siinä?
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
mites noi etuhaarukka kiinnitykset menee jos on normaali pikalinkku tai 15 mm akseli ?
Outride 561:een sopii sellaisenaan 9mm pikalinkkuhaarukka, mukana tulee adapteri 20mm läpiakselilla. Erikseen myydään adapteri 15mm läpiakselille. En ole kokeillut noiden adapterien kanssa puljaamista, mutta käyttöohjeen perusteella vaikuttaa siltä, että adapterin asennus vaatii jonkin verran sen kiinnikkeen purkamista ja kasaamista uudelleen. Ei sellaista jaksa montaa kertaa kesässä. Sitten kun adapteri on asennettu, pyörän kiinnittäminen lienee ihan yhtä helppoa kaikilla akseleilla.
"Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15
Meillä on tuo OutRide 561 ja myös ProRide 591, joka kai vähän parempi malli kun tuo Freeride. Molemmissa maasturit on pysyneet hienosti. OutRide:ssä hieman tukevammin, mutta koskaan ei ole hirvittänyt että miten fillari pysyy ProRidessä. ProRidessä tuo runkoon kiristys on siinä kiinnitysvarren alapäässä. Eli ei tarvi kurkotella niin korkealle. Kiekot kulkee mukavasti tälläisessä pussissa auton sisällä.
http://www.rosebikes.fi/tuote/rose-b...eel/aid:297367
Kuten tuossa aikaisemmin jo oli maininta tuota Thulen omaa kiinitystä ei nopeasti vaihdeta. Omalla kohdallani se 20mm apadteriputki oli vielä hieman liian iso, joten siihen ei edes mennyt Revelationin 20mm akselilla varustettuun haarukkan. Se siitä adapterista sitten. Onneksi löysin Fork Up nimisen adapterin CRC:ltä. Noita on lähes kaikkiin akselityppeihin olemassa. Eli tuo laitetaan normaaleihin 9mm paikkoihin kiinni ja tuohon sitten haarukan läpiakseli. On pysynyt paikallaan todella hyvin. Kallis pala metalliahan tuo on, mutta itsellä kun ei ole mahdollisuutta hitsailla tuollaista missään, niin pitää tyytyä kaupallisiin palikoihin.
Mulla on tosiaan tuo OutRide 561 ja toisessa pyörässä on 20mm ja toisessa 15mm läpiakselit, mutta lapsen pyörässä ja maantiepyörässä 9mm, joten kiinikkeitä pitää päästä vaihtamaan aika usein.
joo ja jos se on työlästä vaihtaa niin ei ainaskaan hauska kiireellä lähtee mihinkään... äkkilähdöt voi alkaa vi*uttaan
Mä olen jo vuoden-pari harkinnut OutRide 561 mallia mutten ole vieläkään ostanut. Pari kertaa olis ollut tarvetta, jotta pyörän olisi saanut vaikka mökkireissulle mahtumaan mukaan.
Vinkkejä otan vastaan jos löydät Ohiampuja (tai kuka tahansa muu) jostain hyvän tarjouksen siitä.
kauris muokkasi tätä : 20.05.2014 at 22.21
Yleensä tuollaisissa kiinnitetyissä esineissä kaikki heiluminen tai liikkuminen on pahasta. Se pitkän päälle yleensä aiheuttaa ongelmia.
Ei se rungon vinoputkelle tai sen maalipinnalle hyvää tiedä, jos se pääse siinä kiinnityksessä elämään... lisäksi liikkumaan pääsevillä kiinnityksillä on tapana löystyä pikku hiljaa...
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Rose : Thule 561 84 ekua.
Missä? Roseversand: 103 +9,95.
http://www.rosebikes.fi/tuote/thule-...ack/aid:143078
ProRide 591 pari ollut käytössä. Siine leuassa joka puristuu viistoputkeen on kumiset eristeet. Se leukahan on itsessään U/V-mallinen eli putki ei pääse tulemaan sieltä välistä ulos vaikkei sitä ihan hampaat irvessä kiristäkkään. Tuli testattu yhdistelmän Volvo V70 + Thulen vaakaputket + Proride 591 + pyörä kestävyys kun auto pysäköidään autokatokseen. Heikoin lenkki oli Volvon kattokaide joka meni poikki.
Miten suojaatte vai suojaatteko fillarit takatelineessä ollessa? Farkkumallinen auto ainakin imee kaiken mahdollisen partikkelin tuonne taakse muotonsa takia ja fillari saa ikäänkuin ilmaisen hiekkaupuhalluksen.
Ideoita? Joku läpinäkyvä suojapussi voisi toimia, että näkyisi takavalot...?
Laitatpa mitä vaan, lepattaa se kovemmissa nopeuksissa. Itse en ole suojannu, en katolla enkä perässä. Jos on arka pyörä, pitää se ottaa sisälle.
- Heavy Metal will never die!! -
Canyon Endurace CF custom
Näyttää Pro Ride 591 olevan XXL:ssä 89,90eur
http://www.xxl.fi/pyoraily/pyorailyt...037871_1_style
Kaiken minkä rullaa, saa jättää polkematta.
No mutta. 561 oli myös hyvään hintaan. Ja ilman postikuluja. Laitoin tilaukseen.
Kuka tietää mistä saa Thulen varaosia parhaiten ?
Mä olen tilannut tällaisesta kaupasta UK:sta http://www.thulespareparts.co.uk/ kun piti saada T-ura ruuvit ruuvit 561 Outrideen. Suomen varaosaliikkeessä myytiin ei oota ja todettiin vain että noita voi ostaa varaosana. Olisi pitänyt ostaa joku isompi paketti osia, mikä olisi tullut todella kalliiksi pelkkiin ruuveihin verrattuna. Tuntuu että suomessa ei taas osata oikein tätä varaosa kauppaa.
Kirjanmerkit