Komppaan kyllä täysin tuota ettei tartte väistää tai kiertää. Oma 26" Kona vaihtui juuri samanlaiseen mutta Evo Comppiin. Kyllä saa suruttaa laskea päin. Ainut mitä olen miettinyt Formula C1 vaihtoa uusiin. Jarruissa on kyllä se hyvä puoli ettei ota läheskään niin räjähtävästi kiinni kuin vanhat XT mutta välillä tuota tehoa kaipaisi enemmänkin mitä C1 on antaa.
Viime vuonna släkkäilin, mutta nyt vihdoin oma sotaratsu nähtäväksi.![]()
Kompaan jarruja myös. Etujarru varsinkin on ihan lussu, ei todellakaan ota räjähtävästi. Liikkeessä ilmasivat, mutta silti esim. kahvan liikerata tuntuu liian pitkältä, vaikka olen kyllä yrittänyt säätää lyhyemmäksi siitä ruuvista. Tänään vedin hullun alamäen, joka päättyy ojaan ja siitä tielle. Jarruja olis voinut olla enemmänkin ko. tilanteessa, mutta sain kuitenkin pysähtymään. Etujousto pelasti aika paljon, kun ojasta päästelin yli. Ei olis vanhalla pyörällä ehkä onnistunut, olisinkohan lentänyt sarven yli. Mahtava pyörä :-) joka päivä keksii jotain uutta...
Pyörät siis:
- Merida Big.Nine Team Carbon runkosetistä koottuna.
- Merida One-Sixty 2 täysjuusto
Lenkkikäyttöön soveltuvalla stemmillä ja Reverbillä höystettynä
- Merida Scultura 904. Kuvat aukeaa klikkaamalla isommiksi...
Täältä löytyy lisää kuvia.
www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen
Kesän hissipyöräilylaite Intense Socom:
![]()
TGMTBF #6
Muutama kuvakulma lisää päivän pyöränpesusessiosta: https://plus.google.com/u/0/photos/1...63497212352545
Radon Slide ED 160. On uutta ketjuohjuria, uutta grippiä liskon nahalta, Mucky Nutzia edessä, silkkisen pehmeetä neopreeniä chainstayssa. Pakko juhlistaa tätä kaikkea kuvan kera, ja jakaa tämä riemu![]()
Teipit pois vanteista, lyhyempi stemmi(Thomson X4 50mm)+Saintin jarrut. Tangon voisi vielä vaihtaa vähemmän nousua omaavaan. Ja MRP:n AMG on tulossa. Sitten ois paketti kasassa.
EDIT: Niin, ja jarruletkut vielä lyhentämättä!
![]()
brilleaux muokkasi tätä : 20.05.2014 at 09.31
JJ:n pyöräkalustosta ei kysyttävää.
Korson Kaiku / Hi5bikes.fi
http://vapaaratas.blogspot.fi
"Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.
Päivitettiin meijän rouvan maastopyörän runko paremmin rouvan geometriaa vastaavaksi ja kasvatettiin kiekkokoa samalla pari pykälää. Syntyi tällainen:
Columbus Zona 29er -putkea Puolassa kasattuna. Tarkempi kuva rungosta tuolla ja tuolla. Kaksysiksi suht korkea runko - pysty 19", vaaka 60 cm, emäputki 12 cm, chainstayt n. 44,5 cm eli niin lyhyet kuin pystyi suoralla istuinputkella tekemään niin, että euvaihtajallekin jäi vielä tilaa. Jarrupuolen puolauksen suhteen mulla kävi pieni moka ja venttiilit jäi väärää väliin. Pitänee korjata jossain välissä, vaikka rouva kyllä totes eilen ensilenkillä, että ei se haitannut yhtään. Noin 10.5 kg ajokunnossa.
stenu muokkasi tätä : 18.05.2014 at 08.58
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Nätti Puolalainen.^^😊 J.J; llä Komia rivi. .Läski..😋
Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla
Estetiikan asiantuntija en ole mutta tuon kanjonin tarakka on kyllä ihan viturallaan, vatupassia kehiin ja äkkiä.^^^^^^^^^.
Asentoon on tekniset syyt. Telineen kiinnitykseen on käytetty adapteria, jolla alapää on tuettu vain pikalinkkuun ja samalla telineen jalat siirtyvät taaksepäin niin, etteivät ne osu runkoon. Toiseksi halusin, että painopiste kuormattunakin tulee suoraan akselille, eikä rasita jarruputltin siltaa. Jos tarakan kääntäisi vatupassiin, niin kuorma nostaisi luultavasti keulan ilmaan ihan itsestään kuskin jalkautuessa. Kolmanneksi kantapäille tarvitsee olla tilaa ja tuossa asennossa laukut kääntyvät juuri sopivasti.
Kiitokset kommenteista muillekkin. En osaa itsekkään haaveilla enempää pyöriä.
👍 Oho..tää on 26: sta ihan törky hieno !
Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla
Rokkistara-Titus![]()
"Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS
Kyllä mulla on yleensä ollu pari liikaa kuin liian vähän. Vaimo ei asiaan liity, ei sitä kiinnosta tippaakaan kuinka monta pyörää mulla on, mut itteä välillä harmittaa kun ei kahella - joka olis vielä kohtuullista - muka pärjää. Ja siis pärjää toki, mutta tulee haalittua turhia. Myymällähän niistä pääsee, vielä kun muistais olla ostamatta lisää.
Ai niin, pyöräni kuva:
https://app.younited.com/?shareObjec...9-a535c43aced9
On se hieno rivistö erillaisia pyöri Juha!!![]()
Kirjanmerkit