En uskaltaisi
Kauan olen tätäkin palstaa seuraillut ja vihdoin se läskineitsyyskin meni noiden Konan ja Specializedin testipäivien myötä.
Enpä olisi uskonut, kuinka suuri ero voi kahdella saman genren pyörällä olla. Toki onhan fatboy huomattavasti arvokkaampikin.
Konan testaukseen olin erittäin tyytyväinen, sillä se tappoi jokaisen positiivisen ajatukseni läskipyöristä.
Olisi pitänyt jättää testailut siihen...
Paria päivää myöhemmin Fatboyn testi oli karmaiseva! Jokainen positiivinen ajatukseni läskeihin palasi, mutta nyt entistä vahvempana.
Testipäivästä saakka taas pohdiskellut oikeaa mallia ja miettinyt, että mihin ihmeeseen moisen möhkön saisi mahtumaan
Ikävintä aiheesta tekee sen, että valikoimaa alkaa olla varsin kiitettävästi: Yampa,Bucksaw,Moonlander,Fatboy yms... Päähän tässä sekoaa (taas).
Eipä mulla muuta, lepo!
Elä unoha Echoa.
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
^Tai ebolaa
Trek Farley ja tulevat uudet mallit![]()
^^^Tai Surlyn uutta All mountai henkistä jätski autoa.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Olisi ollut huomattavasti helpompaa valita pari vuotta sitten, kun mielessä oli: Pugsley,Mukluk,Moonlander
Nyt vaihtoehtoja alkaa olla jokseenkin tarpeeksi. Kunnes taas kaikki valmistajat julkaisevat uudet mallit...
Tarpeeksi kun valintaa venyttää, niin vaihtoehtoihin lisääntyy jokin sähköavustettu täysjoustoläski 5" kumeilla
Jätskiautokin on tosiaan varsin komia.
Tohon riseristonga ja ultimaattinen comfortmaasturi. Läskihybridi. Helkama Oiva steroideilla. Voi jehna... Yksi mulle.
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Herrasmiehen ajoasento?
Runko näyttää aika lyhyeltä ja korkealta; huomaa isoille rungoille tyypillinen leveä täytepala vaaka- ja vinoputken välissä. Lyhennetyllä rungolla varmaan kompensoidaan maastodroppitangon ulottuvuutta.
Sos just noin hyvä !😆
Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla
Vatun hieno väri!Alkujaan tämän lähetti Patterson
Tuo on tarkoitettu johdattelemaan minut toteamaan, että tällä voi korvata kaikki kolme nykyistä pyörää kohti fillaritoria ja saa vielä sen cyclorossinkin. All in one.
Minkäs kokoisilla läskeillä n. 172-175cm kuskit ajelee. Mukluk olis haaveissa, mutta S ja M menis ilmeisesti kumpikin mulle. Pituutta löytyy 173cm ja inseam viime mittauksen mukaan muistaakseni 79cm. M kokoinen Konan WO on testattu metsässä ja toimi kokonsa puolesta omasta mielestä hyvin.
Onhan noita droppitankoläskejä nähty jopa f-palstalaisilla.Ovat laittaneet normistongat takaisin.
Frankenvirityksiä harrasteena viimeisimpinä:
Niner EMD varustettuna Farleyn keulalla ja takarenkaana leikattu 29" 2,4 Bonty FR.
Etukiekko 29" 2.25 RR,aivan hirveä ajaa kivikko/juurakkoa
Etukiekko 26" 4,8 Bud,Fun factor lähes sama kuin oikealla fatilla.
Saldoa:En tarvitse White Brothersin joustokeulaa ja kesäkelillä semifat Niner tuntuu varsin rivakalta laitteelta.
Ugly but so what?
Itse olen 175cm/82cm ja mulla on 16" On-One. Oon kuitenkin tullut siihen tulokseen, että tuo on lyhyellä stemmillä vähän turhan pieni mulle ja oon harkinnut vaihtamista johonkin 18"/M-kokoiseen läskiin.
Jos joku haluaa vaihtaa läskirunkonsa pienempään, niin laittaa viestiä tännepäin.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Miksi ei, onhan tuossa näköjään kiinnityspaikat moiselle? Vai eikö ole tarakoita tarjolla... No btw, en itse moista koe (ainakaan vielä) tarvitsevani. Tilanne toki muuttuu jos alkaa päiväretkien sijaan tekemään pidempiä turneita. Runkolaukkua olen miettinyt, kaverilla moinen Fatboyssaan on.
Tälläisen kuvatuksen onnistuin bongaamaan.
ET(eituu)-sportti ei saa maahantuotuja Hopen uudempia läskinapoja. Onkos joku tilaillut niitä EU:sta? Siis vissiin etuspesifinen etunapa, 15mm akseli ja 190:nen takanapa 12mm.
Taidan odotella jos Onniwanni julkaisee vaikka hiilariläskirungon tai jotain syksyyn mennessä, niin voisin sellaseen päivittää. Katselen noita vaihtoehtoja kuitenkin joka tapauksessa vasta syksyllä ja sitä ennen en lähde vielä myymään vaikka en tuolla kyllä kesällä oikeastaan aja.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Ilmeisesti läski-genressä on kysyntää napavaihteille, kun Rohloffikin on nyt saanut testattua onnistuneesti läskipyöriä varten venytetyn Speedhubinsa.
Jonkun Salsa on näköjään päässyt testipedin osaksi kyseisessä harjoituksessa:
http://www.youtube.com/watch?v=T8rSwlQg6Iw
Itse turina tuosta läski-speedhubista vajaan kuukauden takaa, jos ei ole aikaisemmin sattunut silmään:
http://www.rohloff.de/en/news/news_r...kes/index.html
Itse mietin puoli vuotta sitten samaa ja päädyin S-kokoon. Ratkaiseva tekijä oli standover, joka M-koossa olisi ollut jo liian iso mulle. Pituutta 174cm ja inseam ~81cm. En tiedä missä asut, mutta Keravalla pitäisi Lundbergilla olla M-koko liikkeessä esillä ja S löytyy tarvittaessa kokeiltavaksi omasta varastostani.
Kiitos tiedoista. Varsinaissuomessa vaikutetaan. Foxcompissa on M koko hyllyssä. Olis vaan hyvä, että pääsis koittaa molempia. Tilanne on se, että kun nuo on myyty niin kesällä ei enää kannata haaveilla vaan syksyllä saapuu joitain pyöriä. Pieni rahoitusongelma on vielä ratkaistava.
Minä ostaa räväytin L koon Muklukin raamin 180,5/85 mitoilla 20" On-Onen seuraajaksi. Pikkasen isompi, mut eipähän tarvi set back tolppaa ja kilometrin mittasta stemmiä, niin kun M koko. Ennen ekaa lenkkiä hirvitti, et nytkös tuli liika iso, mut lenkinjälkeinen poskien pakotus kertoi muuta totuutta, eli nappi minun setuppiin ja ruotoon. 60mm stemmi vaihtuu vielä 45-50mm ja avot. Stongana Answerin 20/20. Meinasin hairahtua M kokoon, mutta onkeksi en. Pikkasen nopempi ohjaus, kun Fattyssä. Molemmat mahtavai All Mountain henkisiä pommittajia. Yks lenkki vasta takana, joten lisähavaintoja luvassa.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Kirjanmerkit