HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 144 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 44 94 134 142 143 144 145 146 154 194 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.291 - 4.320 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #4291
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.705
    Kuvakulma hämää, mutta onhan tuossa satulatolppaakin aika reilusti esillä.

  2. #4292
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Projekti alkaa olla keulanvaihtoa vaille valmis ja poika ihan tyytyväinen.

  3. #4293
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Ulvila
    Viestit
    409
    Joku voisi väittää että Pyryllä on liian pieni runko, tai sitten pitkät jalat ja lyhyt selkä..

  4. #4294
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    41
    Ehkä tuo kuva vähän liioittelee, mutta on tuossa kohtuullisen paljon istuinputkea esillä. Ongelma tosiaan on kuskin geometriassa, joka on juuri tuota pitkät jalat ja lyhyt selkä mallia. Hiukan haastavaa täydellisen runkogeometrian löytäminen - etenkin titaanista.
    Eli ensisijainen arvo mitä tuon rungon suhteen olen katsonut on tuo top tube (pituus tuossa tuntuisi olevan juurikin hyvä), toissijaisena tullut hinta/laatu (tarjous tuosta rungosta oli niin hyvä, ettei siitä voinut kieltäytyä...) ja vasta näiden jälkeen saatavuus korkeuksien suhteen (hiukan matalahko tuo runko on - kaikkea ei voi saada, mutta kyllä tuo spacerpino tuosta hiukan laskeutuu).

  5. #4295
    Iglu se rakentaa fillarin ja heti vaihtaa keulan. Monesko kerta? Pirun tyylikäs Santis.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  6. #4296
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyry Katso viesti
    Joo, tässä pitkien lenkkien myötä ajattelin stemmin korkeuden säätää oikealle tasolle ja vasta sen jälkeen kerralla oikeasta paikasta putken katkaista. Ekalle testilenkille en viitsinyt stemmiä alemmas laittaa - olisi muotipoliiseilla housut revenneet siitä stemmin yläpuolisten spacerien määrästä

    Taitaa tuostakin levikset repee poliiseilla. Jotkut kaksi sentin avaruudetinta olis vielä ymmärtänyt varmuuden maksimoimiseksi. Runko itsessään on kyllä hieno ja titaani aina titaania. Tai ihan kuin mä sellaista olisin kokeillut mutta noin ulkonäön ja yleisen fiiliksen pohjalta.

  7. #4297
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyry Katso viesti
    Joo, tässä pitkien lenkkien myötä ajattelin stemmin korkeuden säätää oikealle tasolle ja vasta sen jälkeen kerralla oikeasta paikasta putken katkaista. Ekalle testilenkille en viitsinyt stemmiä alemmas laittaa - olisi muotipoliiseilla housut revenneet siitä stemmin yläpuolisten spacerien määrästä
    Minua ei häiritse spacereiden määrä ulkonäkömielessä, mutta käsittääkseni ainakin joitain rajoituksia on perusteltu turvallisuuden takia (kaulaputken kesto). Tilapäisesti noista tuskin lienee haittaa.
    Rule #1: Obey The Rules

  8. #4298
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Minua ei häiritse spacereiden määrä ulkonäkömielessä, mutta käsittääkseni ainakin joitain rajoituksia on perusteltu turvallisuuden takia (kaulaputken kesto). Tilapäisesti noista tuskin lienee haittaa.
    Mikä siinä heikentää. Pitkä on kestävämpi>jostaa enemmän. Speisserit tukevat putkea ja kiristys pitää tiukalla. Pyörän rungossa on kohtia jotka hajoavat ensi ( ruohon alaputki esmees)
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  9. #4299
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705


    Vähän huono kuva mutta cyclocrossi tosta olis kaverille tulossa. Rungon tilasin bike-componentsista, laadukkaasti viimeistelty. Hiilari haarukan miinus on cännärin tekstit mutta kun järkihintaan sain niin miks ei. Voimansiirroksi tulee Tiagra Soran kammilla. Kohtahan tuo on ajokunnossa, joten yritetään sit ottaa edustavampi kuva.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  10. #4300
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    ^Näyttää hyvältä.
    Raportoi jatkossakin. Olen katsellut samoja runkoja mielenkiinnolla. Hinta ei ainakaan päätä huimaa.
    Memento mori

  11. #4301
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti slow Katso viesti
    ^Näyttää hyvältä.
    Raportoi jatkossakin. Olen katsellut samoja runkoja mielenkiinnolla. Hinta ei ainakaan päätä huimaa.
    Runko+press fit richley ohjainlaakeri+ press fit FSA keskiönlaakeri+pk:t = 228€ joka on musta jo halpa. Runko olisi vieläkin parempi ku se ois ihan blanko, mut ihan jees noinkin. Mut yleis olemus ja viimeistely on musta todella laadukasta jos vaikka vertaa Meridan 4-cross runkoon jonka tilasin Saksasta. Sitä sai vähän hiasta sieltä sun täältä, mut tämän kanssa kaikki loksahtelevat paikoilleen täydellisesti.

  12. #4302
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    24


    Haisulin keväthuolto. Ketjun rasvaus, ilmanpaineiden tarkistus ja pari palikkaa vaihtaa.

  13. #4303
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    492
    Eikä vieläkään valmista (Flash 1 Carbon 29er -13), mutta lupasinkin alussa, että tämä projekti tulee olemaan hidas. Takajarruunkin tarvitsen korokepalan, mahtaa olla tuo alkuperäinen kiinnike suunniteltu 140mm levylle ja paikallaan on 160mm. Lisäksi jarruletkut pitää lyhentää, tupit tyrkätä paikalleen, ketjut asentaa ja takavaihtaja säätää. Tunteroisen homma ois jos kaikki menee niin kuin pitää. Tässä kunnossa paino on 9440g eli reilusti yli tavoitteen ollaan. Puolisen kiloa saa pois toisilla renkailla ja ilman sisureita. En ruennut litkuttamaan näitä renkaita koska tarkoitus on hommata jokatapauksessa uudet heti kun budjetti vain suinkin antaa periksi (vaikka kuinka yritin ostaa järkeviä osia, niin kolme rahaa ei ole kaukana nykyisillä osilla).



    Palikat ovat siis: dt swiss xr 1501 kiekot, contin race kingit sisureilla, slx jarrut, airotor 160/180, xt pakka, vaihtaja ja vipu, phenom expert satula, cannondale save tolppa, rs sid xx keula, ritchey 660mm hiilaritanko, cannondale c2 90mm stemmi (titaanipulteilla), elite custom pullotelineet, fsa afterburner kammet ja 32t narrow wide. Päivityslistalla ovat syksymmällä oikeastaan vain kammet, ei hiilari cannondale ole cannondale ilman hollowgrameja.
    Tctic muokkasi tätä : 14.05.2014 at 21.54

  14. #4304
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    569
    Tällaisen aihion ympärille olisi tarkoitus kasata seuraava lenkkipyörä:


    Kyseessä siis 2013-mallinen Santa Cruzin Tallboy LTc Large-koossa ja Fox CTD Kashima-optiolla varustettuna.
    Osien suhteen siirryn ensimmäistä kertaa 22 vuotta kestäneen maastopyöräilyharrastukseni aikana pois Shimanon käyttämisestä. Osasarjaksi tähän tulee Sramin XX1.
    Keulaksi RS Pike RCT3 150mm, kiekkoina Hope Hoops Flow EX (painavat joo, vaihtuvat jossain vaiheessa kevyempiin) ja hissitolppana RS Reverb.

    Seuraavaksi pitäisi saada Works Componentsin heppu vastaamaan sähköpostiin, jotta voisi tilata tuohon anglesetin...

  15. #4305
    Sinulla on erittäin hyvä maku fillareiden suhteen...

  16. #4306
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    45
    Uutena foorumilla.. Tämmöinen oli illan puhteena. Vanhan jumittaneen RS Jett:n korvaaminen toimivammalla XC32 Soloairilla. Bike Componentsilta löytyi vielä vannejarruille käypä versio. Nyt on mukavaa kyytiä entiseen verrattuna

  17. #4307
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    J:kylä
    Viestit
    1.187
    Toi cannondale on maukas😁

    Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla

  18. #4308
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Konaman Katso viesti
    Uutena foorumilla.. Tämmöinen oli illan puhteena. Vanhan jumittaneen RS Jett:n korvaaminen toimivammalla XC32 Soloairilla. Bike Componentsilta löytyi vielä vannejarruille käypä versio. Nyt on mukavaa kyytiä entiseen verrattuna
    Parempi kuva Konan rungosta, kiitos.

  19. #4309
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    492
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti janne kuivakangas Katso viesti
    Toi cannondale on maukas

    Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla
    Kiitti. Pitää laittaa siitä parempia kuvia pyöräsi kuva ketjuun kunhan se on lopullisesti kasassa. Takajarru pitänee tässä vaiheessa laittaa prikoilla kun adapterin saapumisessa saattaa mennä viikko.

  20. #4310
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Kuopijo
    Viestit
    10
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hell_On_Wheels Katso viesti
    Tällaisen aihion ympärille olisi tarkoitus kasata seuraava lenkkipyörä:


    Kyseessä siis 2013-mallinen Santa Cruzin Tallboy LTc Large-koossa ja Fox CTD Kashima-optiolla varustettuna.
    Osien suhteen siirryn ensimmäistä kertaa 22 vuotta kestäneen maastopyöräilyharrastukseni aikana pois Shimanon käyttämisestä. Osasarjaksi tähän tulee Sramin XX1.
    Keulaksi RS Pike RCT3 150mm, kiekkoina Hope Hoops Flow EX (painavat joo, vaihtuvat jossain vaiheessa kevyempiin) ja hissitolppana RS Reverb.

    Seuraavaksi pitäisi saada Works Componentsin heppu vastaamaan sähköpostiin, jotta voisi tilata tuohon anglesetin...

    Maukkaalta kuulostaa kokoonpano.
    Ite kasasin harmaan alumiiniversion tuossa viime talvena, perusosista, lenkki- ja endurokäyttöön.
    En tiedä tiesitkö tästä MTBR:n ketjusta, mutta tässä linkki kuitenkin sinne, hyvää luettavaa: http://forums.mtbr.com/santa-cruz/ta...ad-782848.html
    Ohjainlaakerista taas pulinaa tuossa ketjussa: http://forums.mtbr.com/santa-cruz/ca...tc-836490.html
    Eli äkkia tulkattuna Workscomponentsin valikoimasta ei käy muu kuin EC44/EC49 laakerit koossa 100-107 milliselle emäputkelle.
    Miinuksena tuossa tulee väistämättä se yläpuolen ulkoinen kuppi, joka tosin ei kuvissakaan näytä kovin korkealle.
    Itse katselin tuota samaa laakerihommaa omaani, mutta totesin keulakulman riittävän loivaksi 150mm:si pidennetyllä RS Sektorilla.
    Ja vinkkinä heitettäköön vielä sellainen, että laita jarrulaikoiksi suoraan 203mm eteen ja 180mm taakse, tää runko suorastaan kerjää sitä

  21. #4311
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    45
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Parempi kuva Konan rungosta, kiitos.
    Tämmöinen kaukaa otettu löytyy:
    http://i1048.photobucket.com/albums/...psf2e5de09.jpg
    Voisi olla mulle ainakin kokoa isompi runko, mutta tuli opiskeluaikana budjetilla hankittua käytetty. Aktiivisempi pyöräily olikin vuosia tauolla.
    Nykyään olisi taas niin monia pyöriä, mitä tekisi mieli hankkia

  22. #4312
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    569
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti blu3 Katso viesti
    Maukkaalta kuulostaa kokoonpano.
    Ite kasasin harmaan alumiiniversion tuossa viime talvena, perusosista, lenkki- ja endurokäyttöön.
    En tiedä tiesitkö tästä MTBR:n ketjusta, mutta tässä linkki kuitenkin sinne, hyvää luettavaa: http://forums.mtbr.com/santa-cruz/ta...ad-782848.html
    Ohjainlaakerista taas pulinaa tuossa ketjussa: http://forums.mtbr.com/santa-cruz/ca...tc-836490.html
    Eli äkkia tulkattuna Workscomponentsin valikoimasta ei käy muu kuin EC44/EC49 laakerit koossa 100-107 milliselle emäputkelle.
    Miinuksena tuossa tulee väistämättä se yläpuolen ulkoinen kuppi, joka tosin ei kuvissakaan näytä kovin korkealle.
    Itse katselin tuota samaa laakerihommaa omaani, mutta totesin keulakulman riittävän loivaksi 150mm:si pidennetyllä RS Sektorilla.
    Ja vinkkinä heitettäköön vielä sellainen, että laita jarrulaikoiksi suoraan 203mm eteen ja 180mm taakse, tää runko suorastaan kerjää sitä
    Kiitos vinkeistä! Molempia viestiketjuja on tullut luettua ja tuohon angleset-ketjuun kirjoitettuakin.

    Munkin piti hommata harmaa aluversio kun oli MTBnews.de:n Bikemarktissa todella hyviä diilejä (900€ uusi runko) mutta ne oli Medium-kokoa ja tarvitsen Largen. Lähti sitten vähän mopo käsistä kun bongasin eBaysta tämän.

    Works Components on yhden miehen firma, mutta aika paljon on kommentteja, että sähköposteihin ei saa vastausta. Olen laittanut sinne 2 viestiä koskien custom-headsetin valmistamista ZS44/EC49 speksillä, mutta en ole saanut vastausta. Ei kai sillä hirveästi muuta eroa ole kuin kosmeettinen haitta että yläosa on EC eikä ZS. Piken kaulaputki on tarpeeksi pitkä vaikka oliskin EC-mallinen.
    Tuosta EC44/EC49-mallista olisi 93-99mm ja 100-107mm emäputkille versiot. Large-koon LTc:n emäputki on 99mm eli taidan päätyä siihen versioon, vaikka tuolla MTBR:ssä tyypit on ostaneet 100-107mm versiota.

    Jarruiksi tulee Formulan T1 Racingit 203/180 -millisillä 2-osaisilla levyillä. Noi on joku Limited Edition, otettu uutena S-Works Camberista. Ilmeisesti niissä on R1:n kahva ja T1:n kaliiperi.

  23. #4313
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Turkkus
    Viestit
    5.999
    Vielä pientä laittoa korjausprojektissa, loppusuora toki jo häämöttää... Laakeriston korjaussarja ja keula piti hankkia tähän projektiin ulkoa, muut osat löytyivät omista varastoista.


    (kännyräpsy, förlåt)

    Äärimmäisen kevyt ja herkkä tuo Ohne-iskari!

    Btw, ei muuten taida kannattaa lähteä litkuttamaan ainakaan Panaracer Razer MX 2.3:ia (n. 530-540 g), piruuttaan testiksi duunatun takakumin kyljet tihkuneet litkua päivästä viidenteen...
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

  24. #4314
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Puolikiloa putosi paino pojan pyörästä (11,23kg) keulanvaihdolla.

  25. #4315
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    53
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nisse-setä Katso viesti
    Siitä pitäisi alkaa projektoimaan:


    Eli ison punaisen S:n Demo 8 runko tilpehööreineen saapui sumujen saarilta, kiitos vaan Freeborn.co.uk. Liikkeessä hukatun Thomsonin tilalle tuli Loaded X-lite tolppa ja iskarin kiinnikkeen nuppineulanpään kokoisesta maalivauriosta hyvityksenä ihka ilmainen spessun Phenom Expert -satula, ovh joku 130 taalaa. Lisäksi mukana tuli Cane Creekin tuplatynnyri -iskari sekä ohjainlaakeri ja PF30 -> BSA 83mm keskiöadapteri, tosin harkinnassa laittaa press fit -kupit siitä huolimatta

    Osat raapaistaan vanhasta mäkitykistä, poislukien keula joka siinä on 180mm Foxin Van RC2, eli tuplakruunu hakusessa ja harkinnassa marzun 888, miksei myös Boxxer tai Dorado kun Foxin nelikymppistä sekä vanhakoppaista Boxxeria on jo edellisissä pyörissä testattu. Muut osat ovat luokkaa X0 voimansiirto, e13 kammet, ratas ja ohjuri, Formula The One jarrut, Spank/Atomlab kiekot Maxxiksen nakeilla, Renthal fatbar jne.

    Pakettia kuoriessa alkoi hertsin verran harmittaa miiiiksi on jo lokakuu . Toivotaan että ostoksesta ei paljastu mitään isompaa hazardia, sulovileniä monesti rokotetaan takuuasioiden hoidon suhteen kun on ulkomailta halvalla ostettu, Freepornin palvelu oli erinomaista ostotilanteessa, mutta ongelmien ilmaantuessa liikkeet monesti punnitaan...

    TNT:lle pojot toimituksesta, neljässä päivässä runko UK:sta suomeen kuten seurannan aikataulussa lupasivat.
    Nojoo, oli vähän hitaanlainen projekti mutta alkais olla ajokunnossa. Uusi ohjuri on tulossa postissa kun tuo LS1 ei ole ihan 100% yhteensopiva ja kampien kanssa oli hirveä taistelu saada pelittämään mutta nyt ei enää vituta ihan niin paljoo . 17,35kg pintaan näytti puntari, himottaa jo kiekkosatsin päivitys, joku Flow EX setti esim...

    Fat and Furious member of #tou mtb team

  26. #4316
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    126
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti S.S Katso viesti
    Kun näitä projekteja nyt tulee jokaisesta tuutista, niin laitetaan omat projektit myös esille...

    Naiset ensin, joten esitellään ensin puolisolleni tuleva 29er:
    *KUVA*
    Tuleva omistaja aloitteli edellisenä kesänä harrastusta vanhalla 26er jäykkäperälläni ja innostui lajista. Talven aikana piti laittaa vanhaa pyörää kuntoon, mutta miten taas kävikään... B-D:n alennusmyynneistä löysin "vahingossa" Cube Access WLS 29er -rungon poistohintaan ja siitä se ajatus sitten lähtikin.

    Tästä on tarkoitus tehdä pienellä budjetilla toimiva jäykkäperä ja muutamia käytettyjä osia löytyykin jo hyllystä valmiina. Voimansiirto(2x9) ja jarrut tulevat olemaan SLX, XT ja XTR -luokkaa, keulaksi olen kaavaillut jotain RS:n halvempaa mallia. Kiekkoja en ole tarkemmin miettinyt. Mitään tavoitepainoa tms. en ole tälle asettanut vaan jännityksellä odotan, minkä lukeman puntari antaa...

    Sitten esitellään minulle tuleva peli:
    *KUVA*
    Tätäkin projektia voisi luonnehtia "vahingoksi"... Olin ajatellut päivittää 26er täysjoustoni voimansiirtoa talven aikana ja hommannut projektiin jo joitain osia, kunnes joulukuussa iski hirveä 29er -kuume. Fillaritoria selatessa löysin sattumalta sopivan oloisen Epicin rungon ja kiinnostuin heti! Joulun välipäivinä runko vaihtoi omistajaa(kiitos Kouvolan suuntaan) ja osien speksaaminen alkoi. Voimansiirto(1x10) ja jarrut tulee olemaan sekoitus Shimanoa ja Sramia, keulaksi FOX. Tavoitepainosta sen verran, että nykyinen 26er Anthem painaa 11.86kg ja sen alle tähdätään.

    Paljon osia on jo hankittu ja paljon on matkalla kotiin. Tulevalla viikolla saan toivottavasti viimeiset osat tilaukseen, että saisi pyörät läjään.

    Päivittelen, kun jotain edistystä tapahtuu!
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti S.S Katso viesti
    Projektit lähtenyt hieman hitaasti käyntiin, koska huhtikuun arkipyhistä johtuen tavaraliikenne oli ilmeisesti jumissa. Perjantaina sain vasta odottamani läjän tavaraa. Epicin kiekot on tosin vielä maailmalla.

    Eilen aloittelin kasaustyöt ja Cube on tässä vaiheessa:
    *KUVA*
    Kasaus tyssäsi ohjainlaakerin asentamiseen, mikä tuntuu oleva aika tiukka. Pitää käydä tänään rautakaupasta hakemassa tarvikkeet prässiin, jos sitten onnistuisi. Muuten osat on tähän kasassa, joten pääsisi niputtamaan valmiiksi.

    Epic edistyy hieman paremmin ja on tässä vaiheessa eilisen jälkeen:
    *KUVA*
    Kuvan kokoonpanossa 5,43kg. Tänään asentelen todennäköisesti voimansiirron palikoita sekä jarrut, sitten odotellaankin niitä kiekkoja...
    Projektit ollut jäissä tovin, koska odottelin Epicin kiekkoja kuukauden. Epicin kiekot eivät tulleet -> En voinut purkaa käytössä olevaa pyörääni -> Cube seinonut ilman jarruja ja vaihtajia, koska ne siirtyy vanhasta pyörästäni...

    Noh, eilen odotus palkittiin ja kiekot saapuivat! Irroittelin illalla vanhasta pyörästä tarvittavat palikat Cubeen ja tänään jäljellä säätämistä, niin pitäisi olla ajokunnossa. Huomenna jos keskittyisi Epiciin ja saisi sen ajokuntoon! Kuviakin otin, mutta eihän ne mihinkään tallentunut, kun ei ollut muistikorttia kamerassa...

  27. #4317
    Nohnih. Inbred-threadissa ei oikein ottanut tuulta alleen enkä viitsisi vielä uudella ketjulla spämmätä niin kysellään nyt vielä täältä. Vanha arki/lenkkifillari varastettiin ja nyt olisi tarkoitus kasata alusta asti itse oma pyörä. Tavoitteena olisi kasata helppohuoltoinen, ympärivuotiseen ajoon sopiva, semikevyt 29" maasturi On-Onen inbred runkoon. Täpäri on rajumpaa maastorymistelyä varten joten tästä tulisi täysjäykkä kangaspolku"tykki", työmatkatempopunnus ja retkipyörä.
    Linkkien takana on kuvat ostoskoreista, joista näkee mitä olen alustavasti suunnitellut (kuvat aika isoja, siksi linkkien takana):
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/...ed/inbred1.jpg
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/...ed/inbred2.jpg
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/...ed/inbred3.jpg
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/...ed/inbred4.jpg
    Omat pyöräni olen pyrkinyt huoltamaan iskareita lukuunottamatta itse, mutta toiminta on ollut aina yrityksen ja erehdyksen kautta etenemistä. Tarkkaa tietoa erilaisista tärkeistä seikoista pyörän rakentamiseen liittyen ei siis ole. Koska pääasiallinen kulkupeli vietiin, on nyt motivaatio itseopiskeluun kiireen takia harmillisen pieni. Siksi kysynkin teiltä tyhmiä, esim:
    - Miten valitsen oikean levyiset kiekot runkoon ja keulaan? Onko noissa edes liiemmin eroja?
    - Entäs keskiö ja ketjulinja? Mitä näissä pitää ottaa huomioon?
    - Olenko sössinyt välitysten valinnan vai sopisivatko 29:n?
    - Onko osissa noin kaikenkaikkiaan järkeä vai pitäisikö jotain muuttaa radikaalisti?

    Jotain muutakin epäselvää oli, mutta näin yön pimeydessä ei tule mieleen. Lisäilen sitten.

    Arvostaisin kovasti osaavampien tyyppien apua tässä. Olisi kiva päästä tekemään tilausta lähipäivinä niin ei menisi kesä ihan kokonaan rullaluistelemiseksi.

    - Ukkis

  28. #4318
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Joko painoit tilausnappia? Tee 1x10 ja olet onnellisempi. Laitat 30-32t N/W eturattaan(http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod109723) ja vaikka SLX tai XT kammet. 1x10 on hyvää keskustelua täällä: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...php?49169-1x10 . Mulla on 1x10 30t rattaalla omassa 29" jäykkäperässä enkä ole todellakaan kaivannut enempää rattaita eteen.

    Ja jos olisin sinun housuissa niin ostaisin SLX takavivun, SLX kammet, XT takavaihtajan ja SLX ketju. Jarruistakin on porukka montaa mieltä, mutta em. käyttöön SLX jarrut ovat todella hyvät hinta/laadulta. Kunhan sanon
    toripolliisi muokkasi tätä : 23.05.2014 at 08.45 Syy: lisäys

  29. #4319
    Itseasiassa tarkoitus oli ensin tehdä 1x10 setti mutta en oikein tiennyt, millaiset rattaat, kammet, takavaihtaja ja välitykset pitäisi hankkia. Oon tosiaan aika ulalla noiden osian yhteensopivuudesta ja erityisesti siitä, miten saan oikean ketjulinjan tuohon voimansiirtoon. Keskiöt on ihan hepreaa...

    Ja edit: En uskalla varmaan painaa tilausnappia ennen kuin saan vahvistuksen nimenomaan tuohon ketjulinja-keskiö-ratasongelmaan. 1x10:llä mennään, varmaan se 30t eteen ja 11-38 taakse. Enkä tiedä mihin kampisettiin esimerkiksi tuo racefacen ratas sopisi. Onko sellaista mihin menisi suoraan ja päälle bashringi vai mitä suosittelisit(te)?

    edit2: Toimisiko tämmöinen? http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod113366 entä mikä keskiöksi? Toimisiko tämä?
    http://www.chainreactioncycles.com/f...t/rp-prod41445 ja saisiko tuolla ketjulinjan oikeaksi?
    Ukkis muokkasi tätä : 23.05.2014 at 09.08

  30. #4320
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    http://www.bike-discount.de/de/kaufe...24-175mm-50725 Tossa tulee keskiönlaakeri mukana. Otat kaikki rattaat pois ja laitat keskimmäisen tilalle tollaisen esim. Race Face 30t N/W:n ja toimii. Jotkut laittavat bashringin sit isoimman rattaan paikalle. Itse en. Vaihteet muuten toimivat hyvin yhteen. Lisäisin yllä olevaan listaan vielä SLX takapakan. Takavaihtajassa menee pitkähäkkinenkin, mutta jos uutena ostaa niin medium häkkinen(http://www.bike-discount.de/en/buy/x...ery_country=39) vois olla paras. Ketjun mittaat sitten, että takana isoimmalla rattaalla ja edessä sillä ainoalla +2 palikkaa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •