ElectrobikeGarminGiantHepha
Sivu 31 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 29 30 31 32 33 41 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 901 - 930 / 1987

Aihe: 29" kiekot ja vanteet - kokemuksia ja kysymyksiä

  1. #901
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    497
    Onko noiden DT Swiss XR 1501 kiekkojen toimivuudesta kokemuksia? TimoP taisi hommata ne pari viikkoa sitten, mutta ovatko muut testanneet niitä? 100kg (pyörä+kuski) paketin alle olisivat tulossa. Näyttää karkaavan Cannondale Flashin budjetti heti alkujaan lapasesta, niin laitetaan nyt kerralla kunnon kiekotkin. Ei vain uskalla tilata kiekkoja ennen kuin keula on hommattu. Vai ovatko nuo sopivat sekä 15mm akselille että 9mm pikalinkuille?

  2. #902
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti substitute Katso viesti
    ...Vanteena vaan kiinnostaisi enemmän tuo BOR/FRM.
    Crestit ollut mulla ainakin helpompi litkuttaa ja saada pitämään litkuilla kuin BORit ja Crestit ovat myös kestäneet käyttöä. Yhdet BORit ja RYDEt sain viime vuonna hajotettua. No Tubesin kehiä en vielä koskaan. Mites muilla?
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  3. #903
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Crestit ollut mulla ainakin helpompi litkuttaa ja saada pitämään litkuilla kuin BORit ja Crestit ovat myös kestäneet käyttöä. Yhdet BORit ja RYDEt sain viime vuonna hajotettua. No Tubesin kehiä en vielä koskaan. Mites muilla?
    Yhen vanhanmallin flowin sain vedettyä vähän mutkalle kalliokanttiin mutta se oli kyllä omaa tyhmyyttä (liian matalat paineet ja kuvittelin että osaisin ajaa), muuten noi flow/flowEXit on kestäneet hyvin rymistelyä italiaa ja espanjaa myöten.

  4. #904
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    339
    Crestit ollut mulla ainakin helpompi litkuttaa ja saada pitämään litkuilla kuin BORit ja Crestit ovat myös kestäneet käyttöä. Yhdet BORit ja RYDEt sain viime vuonna hajotettua. No Tubesin kehiä en vielä koskaan. Mites muilla?
    Samma homma tuon litkutuksen kanssa Cresteillä. Todella helppo saada renkaat pitämään ilmaa, kunhan ne ensin saa väännettyä vanteelle. Mulla ne on kestäneetki suht hyvin ottaen huomioon vähän turhan kovan ajon ja matalat paineet. Jos oikein muistan ovat olleet ajossa n. 4 vuotta ja takakiekko alkaa kehän puolesta olla aika loppu, edessä on uutta vastaava paria ihan pikkasta naarmua lukuunottamatta. Voi kyllä suositella varsinkin jos kuski on kevyt ja ajo ei sisällä liikaa kiviin hakkaamista.

  5. #905
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.157
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NikHa Katso viesti
    ...ovat olleet ajossa n. 4 vuotta ja takakiekko alkaa kehän puolesta olla aika loppu....
    Mihin "kehä loppuu" levarikiekoissa? Onko ainoastaan joku ulkonäköseikka? Kysyn kun itseltä ei ole kehät loppuneet enkä tiedä


  6. #906
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mihin "kehä loppuu" levarikiekoissa? Onko ainoastaan joku ulkonäköseikka? Kysyn kun itseltä ei ole kehät loppuneet enkä tiedä
    Onks tää joku kompa?

    Kyllä alumiinikehät voi saada monella tavalla ajettua loppuun asti vaikkei vannejarruja ole, vaikka parissa viikossa jos on pari huonoa päivää

  7. #907
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.157
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Onks tää joku kompa?
    Ei ku ihan oikeesti ihmettelen

    Ymmärrän mä sen, että kiekko voi hajota roiskiessa... mutta "loppuun kulumisesta" ei ole kokemusta.


  8. #908
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ... mutta "loppuun kulumisesta" ei ole kokemusta.
    Olikohan se Korpelan Aki kun joskus laittoi kuvan loppuun ajetuista kehistä, joissa pinnojen kohdat alkoivat halkeilla. Mullakin ihan ensimmäiseksi hankitut 26" ZTR Racet on loppuun ajetut, mutta tuolla ne autotallin hyllyllä nököttää kun ei ole raskinut metallinkeräykseen heittää. Tiesuola ainakin hapristaa alumiinia ihan niin kuin terästäkin, sen hapettuminen ei vain näy samalla tavalla. Muuten noista kiekoista yleisemmin hajoaa kehä osumasta tai vapaaratas paskaksi niin että ei kannata alkaa korjaamaan, kun järkevämpää ja halvempaa on vaihtaa uuden kiekon. Kehä kyllä kannattaa vielä vaihtaa, jos on hyvät navat.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  9. #909
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    339
    Ei ku ihan oikeesti ihmettelen

    Ymmärrän mä sen, että kiekko voi hajota roiskiessa... mutta "loppuun kulumisesta" ei ole kokemusta.
    Ei ne ainakaan meikäläisen kilometreillä ajamalla mihinkään kulukaan.. Kyllä se on ihan omaa tyhmyyttä kun on ajanut liian pienillä paineilla ja kehässä on kuoppia, flätspotteja (kertokaa ihmeessä joku jos tietää suomenkielisen sanan tuolle) sekä sivuttaisheittoa mitä ei enää ihan oikeesti jaksa rihtaamalla oikoa. Sitä en ymmärrä miten kivet (?) on onnistunu vetämään naarmuja kehän sivuun kun siinä on aina ollu kuitenki rengas päällä.

    Kehä kyllä kannattaa vielä vaihtaa, jos on hyvät navat.
    Navat on superstarin switch evot. Tarkotus ois kyllä kasata uuden kehän kanssa.. sitten joskus jos jaksaa.

  10. #910
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Crestit ollut mulla ainakin helpompi litkuttaa ja saada pitämään litkuilla kuin BORit ja Crestit ovat myös kestäneet käyttöä. Yhdet BORit ja RYDEt sain viime vuonna hajotettua. No Tubesin kehiä en vielä koskaan. Mites muilla?
    Hyvä kuulla. En yleensä saa mitään hajotettua, joten kyllä ne kaikki varmasti omassa käytössäni kestäisi. Noi Superstarin myymät halvat Crestit vaan on valkoisia, mikä taas ei oikein ehkä istu mun fillariin

  11. #911
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NikHa Katso viesti
    Sitä en ymmärrä miten kivet (?) on onnistunu vetämään naarmuja kehän sivuun kun siinä on aina ollu kuitenki rengas päällä.
    Jos ajaa alustalla missä irtonaista kiveä niin kyllä ne onnistuu pyörähtämään/kimpoamaan sieltä sivunappulasta vanteelle, eturengas kanssa nostaa irtonaista maa/kiviainesta senverran että osuu passelisti takakiekkoon vannekehälle kun päästelee vähän lujempaa.

  12. #912
    Liittynyt
    03/2007
    Viestit
    118
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tctic Katso viesti
    Onko noiden DT Swiss XR 1501 kiekkojen toimivuudesta kokemuksia? TimoP taisi hommata ne pari viikkoa sitten, mutta ovatko muut testanneet niitä? 100kg (pyörä+kuski) paketin alle olisivat tulossa. Näyttää karkaavan Cannondale Flashin budjetti heti alkujaan lapasesta, niin laitetaan nyt kerralla kunnon kiekotkin. Ei vain uskalla tilata kiekkoja ennen kuin keula on hommattu. Vai ovatko nuo sopivat sekä 15mm akselille että 9mm pikalinkuille?
    Varsinaisia kokemuksia (*) ei vielä hirmuisesti ole, mutta tuohon jälkimmäiseen osaan vastata: Sopivat. Mukana tulee adapterit molemmille akselityypeille ja niiden vaihtaminen on helppoa eikä pihtien lisäksi tarvita muita työkaluja (ota pihdeillä kiinni ja vedä adapteri pois).

    (*) Pientä epäilystä kiekkojen mahdollisesta löysyydestä on, mutta faktaa ei ole ja epäilys voi ihan hyvin johtua korvienkin välistä. Totuuden nimissä ainakaan oma perstuntumani ei pysty erittelemään, että johtuuko havaittu ajotuntuman muutos vaihtuneesta rengastuksesta (Ice Spiker Pro sisureilla --> Racing Ralph litkutettuna), pudonneesta kiekkojen painosta (kiekoista 200-300 grammaa + renkaiden painon erotus) vai mahdollisesta kiekkojen löysyydestä. Täytynee ajaa lisää...

  13. #913
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    497
    Kiitos kaima. Minulla vaihtuu runko, keula, kiekot ja renkaat, joten en takuulla osaa vertailla noita XR 1501 nykyisiin Mavic Crossrideihin. Eli tilaukseen menevät kunhan niitä rupeaa taas saamaan Pelotonista.

  14. #914
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    497
    Ja vielä kysymys. Crossmax slr:t vai xr 1501:t? Slr:t joutuu ostamaan käytettynä, xr 1501:t voi ostaa uutena.

  15. #915
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    2.402
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti S.S Katso viesti
    Navoiksi olen kaavaillut DT Swissin 240s, mutta kehät ovat vielä arvoitus. Alkuun ajattelin pakettia Crestin kehillä, mutta nimimerkki J T K:n blogia lukiessa vastaan tuli toinen kiinnostava vaihtoehto. Eli DT240s navat Fun Worksin kehillä.
    Mielipiteitä näistä vaihtoehdoista?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J T K Katso viesti
    Arvoitus on miten nuo tulee kestämään. Mutta sehän selviää ajamalla. Kevyet ovat ainakin ja pitää tarkistuttaa Kempeleen kiekkotohtorilla tässä kevään edetessä miten pinnankireydet ovat eläneet.
    Kiekoilla on ajettu nyt n.500km talviteitä ja maastopolkuja. Surutta olen ajanut menemään, nätisti ja kovaa, koettanut olla kunnollinen sekakäyttäjä. Lahjoin muutamalla Leffellä kiekkotohtorin syynäämään kiekot viikonloppuna ja totesi hyvin pitäneensä kutinsa. Pieniä heittoja löytyi mutta ei mitään merkillistä. Joten toistaiseksi on hyvät tuntemukset kiekoista.
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

  16. #916
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    497
    Pelotonin tarjous Dt Swissin XR 1501 kiekoista loppui (ennen kuin 29:jä ehti tulla varastoon), joten nähtävästi on pakko keksiä jotkut muut niiden tilalle. Minkä verran J T K:lla on painoa? Mietin, kestäisivätkö nuo Fun Worksit 92kg kuskin alla xc käytössä.

  17. #917
    Olipa hyvä, etten jäänyt venttailemaan tuota Pelotonin varastotilannetta. Nuo kiekot olivat kovastikin tyrkyllä ensi kesän kisakäyttöön, mutta sitten tilalle tulivat Crest + CX-Ray + 240S -kiekot Actionsportsilta.

  18. #918
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    2.402
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tctic Katso viesti
    Minkä verran J T K:lla on painoa? Mietin, kestäisivätkö nuo Fun Worksit 92kg kuskin alla xc käytössä.
    Tällä hetkellä n.83-84kg. Kesäpaino kilon pari vähempi. Noille 1540g kiekoille oli 90kg painorajoitus, joka tarkoittanee ajokamat päällä olevaa maksimipainosuositusta. Mutta niistähän löytyy 1640g kiekot, joissa on 100kg painoraja.
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

  19. #919
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    497
    Yes. Noita 1640g kiekkoja kattelinkin ja kait ne pitää laittaa tilaukseen kunhan vähänkin rikastuu.

  20. #920
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Mulla on toi 1640g setti takajäykässä AM-vehkeessä. Parin lenkin kokemuksella en voi kaheasti kyllä vielä sanoa mitään. Painoa mulla alle 80kg.

  21. #921
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    497
    Tilasin nyt sitten kuitenkin xr1501:t kun ne sai rcz:lta suurinpiirtein järkevään hintaan (628€). Toivotaan, että ne ovat hintansa väärtit.

  22. #922
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.133
    Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet

  23. #923
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Tietääkö kukaan saako Novatecin D712SB:n vapaarattaita mistään? Yhden (puolalaisen?) verkkokaupan löysin, mutta hinta postikuluineen melkein saman verran kuin uusi napa. Suosittelen siis ainakin ottamaan huomioon kiekkoja ostaessa että niihin saa myös varaosia tarvittaessa..

  24. #924
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.925
    ^Eikö noita ebaysta löydy? Saksastahan noita saa vaikka cnc-bikesta. Tosin olen itse miettinyt, että jos noista joskus aika jättää niin mitään täysremonttia (laakerit+vapaaratas) ei kannata noilla napojen hinnoilla tekemään, uutta vaan tilalle.

  25. #925
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Täytyy koklata tuota Switchiä, työkaverilla taitaa olla ylimääräinen ko. napa. Laakerikaupastahan saa uudet laakerit sopuhintaan ja muutenhan tuo napa on sisällöltään suht yksinkertainen kapine.

  26. #926
    Olisiko joku kiinankuitu 29er kehät omistava halukas jakamaan kokemuksensa meille, jotka haaveilevat sellaisten ostosta, mutta eivät vielä ole uskaltautuneet laittamaan tilausta sisään..?

  27. #927
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.133
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maapaa Katso viesti
    Olisiko joku kiinankuitu 29er kehät omistava halukas jakamaan kokemuksensa meille, jotka haaveilevat sellaisten ostosta, mutta eivät vielä ole uskaltautuneet laittamaan tilausta sisään..?
    Eikö ne ole aika painavia? Jotain kiekkosettiä tuossa katsoin niin 1950g painoivat... Vai onko noissa joku muu etu?
    Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet

  28. #928
    ^ Vähän kevyempiäkin tarjolla.
    Täällä ajattelin tilata: http://www.light-bicycle.com/carbon-...ntain-bike-rim

  29. #929
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.133
    Kauhea kun on hirvittävän paljon eri vaihtoehtoja. Ostaakko valmiit vai teettää Action Sportilla kustomit. Budjetti ehkä siinä neljän sadan paikkeilla, painoa nyt 80kg + varusteet päälle. XC-ajoa.

    Ehdotuksia?

    Nämä ois nyt aika vahvoilla, DT Swiss 240s Disc IS Atmosphere XL Comp Race Laufradsatz 29er 1640g 100g kevyempänä saisi SL-kehällä joka on hieman kapeampi sisämitaltaan, 23 -> 20.5mm. Kuskin max suosituspaino tippuu myös 100kg --> 90kg.
    snowfake muokkasi tätä : 22.05.2014 at 12.37
    Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet

  30. #930
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti snowfake Katso viesti
    Kauhea kun on hirvittävän paljon eri vaihtoehtoja. Ostaakko valmiit vai teettää Action Sportilla kustomit. Budjetti ehkä siinä neljän sadan paikkeilla, painoa nyt 80kg + varusteet päälle. XC-ajoa.

    Ehdotuksia?

    Nämä ois nyt aika vahvoilla, DT Swiss 240s Disc IS Atmosphere XL Comp Race Laufradsatz 29er 1640g 100g kevyempänä saisi SL-kehällä joka on hieman kapeampi sisämitaltaan, 23 -> 20.5mm. Kuskin max suosituspaino tippuu myös 100kg --> 90kg.
    Mulla on noi XL:t olleet nyt reilun kuukauden jäykkäperässä ajossa ja hyvältä vaikuttaa. Painoa mulla on 75kg.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •