HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 142 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 42 92 132 140 141 142 143 144 152 192 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.231 - 4.260 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #4231
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    126
    Kun näitä projekteja nyt tulee jokaisesta tuutista, niin laitetaan omat projektit myös esille...

    Naiset ensin, joten esitellään ensin puolisolleni tuleva 29er:

    Tuleva omistaja aloitteli edellisenä kesänä harrastusta vanhalla 26er jäykkäperälläni ja innostui lajista. Talven aikana piti laittaa vanhaa pyörää kuntoon, mutta miten taas kävikään... B-D:n alennusmyynneistä löysin "vahingossa" Cube Access WLS 29er -rungon poistohintaan ja siitä se ajatus sitten lähtikin.

    Tästä on tarkoitus tehdä pienellä budjetilla toimiva jäykkäperä ja muutamia käytettyjä osia löytyykin jo hyllystä valmiina. Voimansiirto(2x9) ja jarrut tulevat olemaan SLX, XT ja XTR -luokkaa, keulaksi olen kaavaillut jotain RS:n halvempaa mallia. Kiekkoja en ole tarkemmin miettinyt. Mitään tavoitepainoa tms. en ole tälle asettanut vaan jännityksellä odotan, minkä lukeman puntari antaa...

    Sitten esitellään minulle tuleva peli:

    Tätäkin projektia voisi luonnehtia "vahingoksi"... Olin ajatellut päivittää 26er täysjoustoni voimansiirtoa talven aikana ja hommannut projektiin jo joitain osia, kunnes joulukuussa iski hirveä 29er -kuume. Fillaritoria selatessa löysin sattumalta sopivan oloisen Epicin rungon ja kiinnostuin heti! Joulun välipäivinä runko vaihtoi omistajaa(kiitos Kouvolan suuntaan) ja osien speksaaminen alkoi. Voimansiirto(1x10) ja jarrut tulee olemaan sekoitus Shimanoa ja Sramia, keulaksi FOX. Tavoitepainosta sen verran, että nykyinen 26er Anthem painaa 11.86kg ja sen alle tähdätään.

    Paljon osia on jo hankittu ja paljon on matkalla kotiin. Tulevalla viikolla saan toivottavasti viimeiset osat tilaukseen, että saisi pyörät läjään.

    Päivittelen, kun jotain edistystä tapahtuu!

  2. #4232
    Liittynyt
    06/2007
    Viestit
    248
    Valmis!:


  3. #4233
    r.a.i Guest
    Hieno siitä tuli! Sulla taitaa vieläkin olla laajakulmalinssi kamerassa?

  4. #4234
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    On hieno lookki.

  5. #4235
    Liittynyt
    06/2007
    Viestit
    248
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti r.a.i Katso viesti
    Hieno siitä tuli! Sulla taitaa vieläkin olla laajakulmalinssi kamerassa?
    Mikä lie linssi, kännyllä näppäsin.

  6. #4236
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Porvoo/Singapore
    Viestit
    249
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Niko79 Katso viesti
    Katso HI5Bikes Sram x9 10 sp vipu ja x9 type2 10 sp short tai medium takavaihtaja, on erittäin edullisia ja toimivia! Sram 1050 10sp(11-36) pakka ei myöskään hinnaltaan päätä huimaa ja on ihan ok, 1051 ketju myös ajaa asiansa.
    Miten lyhyt häkki pelaa 11-36 pakan kanssa? Eteen ajattelin 32-hampaista. Olen kyllä kallistumassa jo hyvin maastossa palvelleeseen X0-vaihtajaan. (type2)

  7. #4237
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ratikka Katso viesti
    Miten lyhyt häkki pelaa 11-36 pakan kanssa? Eteen ajattelin 32-hampaista. Olen kyllä kallistumassa jo hyvin maastossa palvelleeseen X0-vaihtajaan. (type2)
    Minulla oli talvella jäykkäperämaasturissa SRAM X9 Type2 -takavaihtaja lyhyellä häkillä, 11-36 pakalla ja 36T eturattaalla. Merkitsevää on ainoastaan se hampaiden määrän erotus (ketju iso/iso rattailla vs. pieni/pieni rattailla). Yhden eturattaan voimansiirrossa ainoastaan pakan pienimmän ja isoimman rattaan erotus ratkaisee ja lyhyt häkkinen vaihtaja hoitelee perusmaastopakkaa vaivatta.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  8. #4238
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    499
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Minulla oli talvella jäykkäperämaasturissa SRAM X9 Type2 -takavaihtaja lyhyellä häkillä, 11-36 pakalla ja 36T eturattaalla. Merkitsevää on ainoastaan se hampaiden määrän erotus (ketju iso/iso rattailla vs. pieni/pieni rattailla). Yhden eturattaan voimansiirrossa ainoastaan pakan pienimmän ja isoimman rattaan erotus ratkaisee ja lyhyt häkkinen vaihtaja hoitelee perusmaastopakkaa vaivatta.
    Riippuu kyllä vähän rungosta ja jousituksesta. Edellisessä intensessä ei lyhyt häkkinen Sram riittänyt hoitelemaan 11-36 pakkaa yhdellä eturattaalla. Oli pakko vaihtaa mediumiin.

    Lähetetty minun C5503 laitteesta Tapatalkilla
    Gravity, what a heartless bitch.

  9. #4239
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    121
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tactica Katso viesti
    Uutta projektia pukkaa. Paadyin sittenkin vaihtamaan runkoa ja laitoin Nukeproofin Megan runkosettinä torille myyntiin. Uusi konkeli tulee olemaan uusi Santa Cruz Nomad 650b. Talven aikana tuli hommailtua kaikenlaista palikkaa Megan päivitystä varten, mutta siirtyyhän ne tuohon Cruziinkin mainiosti.

    Tälläistä on siis tulossa:

    Runko: Santa Cruz Nomad3 650b
    Keula: RockShox Pike Solo Air 160 mm
    Takaiskari: RockShox Vivid Air
    Kiekot: SRAM Roam 60
    Vaihteisto: SRAM X01
    Kammet: Race Face Next SL 34t
    Polkimet: Race Face Atlas (2014)
    Stemmi: Renthal Strata Duo 50 mm
    Tanko: Race Face SixC riser
    Tupit: Ergon GE1
    Jarrut: Avid Elixir 9 (vaihtuvat todennäköisesti SRAM Guideihin)
    Hissitolppa: RockShox Reverb Stealth 150
    Satula: Selle Italia SLR ti

    Melkoinen SRAM- ja RaceFace-mannekiini tuli, mutta molemmilla on juuri nyt loistavia tuotteita tarjolla. Kyllähän tästä pitäis tulla hyvä, kestävä ja kevyt. Ainakin pankkitilin saldo väittää näin...

    Fiilistelykuvia projektista löytyy täältä:
    http://imgur.com/a/12aSV/embed
    Projekti otti hieman takapakkia, kun Roam 60 -kiekkojen saatavuus on käytännössä olematon. Laitan tilalle Mavicin CrossMax Enduro -setin. UST on aina UST. Ei ehkä keveimmät, mutta laskeskelin, että kyllä alle 12 kg tuosta pyörästä pitäisi tulla hieman keveämmällä rengastuksella.

  10. #4240
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    111


    Tämmönen siitä Kaffenback :sta (cyclocross) sit tuli
    Runko terästä, etuvaihtaja sram rival, takavaihtaja sramin rivalia sekin, vaihde/jarrukahvat sram apexia, kammet sram gxp, satula ja satulatolppa molemmat bbb, ohjainkannatin frs pro, sarvet bbb, lukkikset welgo, takalevyjarru avid bb5 ja edessä..öh en tiedä mikä.
    Runko on s-kokoinen, siksi juomapullo ja kammet näyttää ylisuurilta

  11. #4241
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    590
    ^ mikä stemmi,paljon nousua ?

  12. #4242
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    111
    siis sori, stemmi frs pro (ei ohjainkannatin) mutta noususta ei tietoa..

  13. #4243
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    492
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J T K Katso viesti
    Mitä puntari näyttää pelkän rungon osalta..? Hienohan tuosta tulee väkisinkin. Ihan oikeasta päästä olet lähtenyt projektia kasamaan jos budjetti on tiukka. Itsekin voisin tinkiä jarrujen hifistelystä tuossa kohdassa. Toimivat ensivaiheessa kiinni, siirtää pikkuhiljaa rahaa sivuun ja investoi sitten jossain kohdassa vaikka ne timangimmat tilalle. Kiekoissa sama juttu. Itse kasailin talven aikana Santa Cruzin highballin, siitä löytyy tarinaa mm. täältä, täältä, täältä ja loppupohdintaa täältä.
    En tullut punninneeksi tuota pelkkänä runkona, Cannondale väittää painoksi 1050g L-koossa. 120g stemmillä, 143g tangolla, 587g slx-jarruilla, 228g xt shadow plus medium takavaihtajalla, 132g xt vivulla, 1640g sid xx keulalla, 709g (666g+37g+6g) kammilla ja parilla 40g elite custom race pullotelineellä (+headset spacereineen ja adaptereineen ~100g luokkaa, 63g bb-laakerit ja satulatolpan clamppi 20g) tuo painaa 4960g. Eli mitä tuosta nyt jää karkeasti ottaen rungon painoksi, todennäköisesti alle 1100g. Kiekoista tuohon tulee lisää 1640g + renkaat ja sisurit 1320g, gripit 50g, satulatolppa 270g, satula 250g, xt 11-36 pakka 337g, ketjut 250g, polkimet 343g ja jarrulevyt 85+112g = 9617g. Tuosta saa vielä pois 150g kammista, 50g satulatolpasta, 10g ketjusta, 20g luokkaa kun vaihtaa pultteja titaanisiin, 50g vaihtamalla satula hiilarikiskolliseen vastaavaan (phemon expert -> phenom pro) ja 200g kun nakkaa sisurit mäkeen. Alle 9kg kaikkine romuineen pitää tehdä ihmeitä tai sitten investoida 1520g kiekkoihin jo tässä vaiheessa...
    Tctic muokkasi tätä : 28.04.2014 at 09.30

  14. #4244
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Porvoo/Singapore
    Viestit
    249


    Projekti etenee. X9 vaihdevivut oli yläfemmasta loppu. Niinkuin muualtakin.
    Kuvasta uupuu 32 piikkinen vihreä RF narrow-wide.

    Mutta näillä mennään.
    OSM-MTB

  15. #4245
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    357
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nizcu Katso viesti
    Tämmönen siitä Kaffenback :sta (cyclocross) sit tuli
    Runko terästä, etuvaihtaja sram rival, takavaihtaja sramin rivalia sekin, vaihde/jarrukahvat sram apexia, kammet sram gxp, satula ja satulatolppa molemmat bbb, ohjainkannatin frs pro, sarvet bbb, lukkikset welgo, takalevyjarru avid bb5 ja edessä..öh en tiedä mikä.
    Runko on s-kokoinen, siksi juomapullo ja kammet näyttää ylisuurilta
    Miltäs tuo teräsrunko tuntuu? Seuraava cyclo/maantiefillari on teräsrunkoinen, niin siinä mielessä kiinnostaisi.
    Planet X:n sivuilla ei sen suuremmin kerrottu putkista kun ovat jotain Maxwall Chromoly merkkistä kamaa. Nähtävästi Renoylds 525:sta vastaavaa?

  16. #4246
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Porvoo/Singapore
    Viestit
    249




    Tässä lopputulos. Ainakin kotipihalla toimii.

    Uutta osaa:

    X9 takavaihtaja
    X7 liipaisin
    RaceFace narrow-wide 32t
    1050 takapakka
    1031 kettinki
    OSM-MTB

  17. #4247
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Pohjois-Pohjanmaa
    Viestit
    906
    Kohta valmista...


    Peikkomainen flaksi

  18. #4248
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Älä jätä sitomatta seisomaan tuollalailla, tuuli vie mennessään nopean näköinen projekti.

  19. #4249
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    648
    Stemmistä päätellen tällä ajetaan kisaa, ja kovaa.

  20. #4250
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.705
    eikö droppitanko olisi ollut parempi

  21. #4251
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Pohjois-Pohjanmaa
    Viestit
    906
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti duris Katso viesti
    Stemmistä päätellen tällä ajetaan kisaa, ja kovaa.
    Jos tunnissa pääsee mutkaista polkua näkymättömiin, niin hyvä. Parinkymmenen vuoden aikana opittua ajoasentoa ei viitti tällä iällä enää muutella.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    eikö droppitanko olisi ollut parempi
    Ei.
    Peikkomainen flaksi

  22. #4252
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petteri Ellilä Katso viesti
    Kohta valmista...
    Nyt on!!

    Ps. 50 punnerrusta jokaiselle ajoasennon arvostelijalle
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  23. #4253
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    126
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti S.S Katso viesti
    Kun näitä projekteja nyt tulee jokaisesta tuutista, niin laitetaan omat projektit myös esille...

    Naiset ensin, joten esitellään ensin puolisolleni tuleva 29er:

    Tuleva omistaja aloitteli edellisenä kesänä harrastusta vanhalla 26er jäykkäperälläni ja innostui lajista. Talven aikana piti laittaa vanhaa pyörää kuntoon, mutta miten taas kävikään... B-D:n alennusmyynneistä löysin "vahingossa" Cube Access WLS 29er -rungon poistohintaan ja siitä se ajatus sitten lähtikin.

    Tästä on tarkoitus tehdä pienellä budjetilla toimiva jäykkäperä ja muutamia käytettyjä osia löytyykin jo hyllystä valmiina. Voimansiirto(2x9) ja jarrut tulevat olemaan SLX, XT ja XTR -luokkaa, keulaksi olen kaavaillut jotain RS:n halvempaa mallia. Kiekkoja en ole tarkemmin miettinyt. Mitään tavoitepainoa tms. en ole tälle asettanut vaan jännityksellä odotan, minkä lukeman puntari antaa...

    Sitten esitellään minulle tuleva peli:

    Tätäkin projektia voisi luonnehtia "vahingoksi"... Olin ajatellut päivittää 26er täysjoustoni voimansiirtoa talven aikana ja hommannut projektiin jo joitain osia, kunnes joulukuussa iski hirveä 29er -kuume. Fillaritoria selatessa löysin sattumalta sopivan oloisen Epicin rungon ja kiinnostuin heti! Joulun välipäivinä runko vaihtoi omistajaa(kiitos Kouvolan suuntaan) ja osien speksaaminen alkoi. Voimansiirto(1x10) ja jarrut tulee olemaan sekoitus Shimanoa ja Sramia, keulaksi FOX. Tavoitepainosta sen verran, että nykyinen 26er Anthem painaa 11.86kg ja sen alle tähdätään.

    Paljon osia on jo hankittu ja paljon on matkalla kotiin. Tulevalla viikolla saan toivottavasti viimeiset osat tilaukseen, että saisi pyörät läjään.

    Päivittelen, kun jotain edistystä tapahtuu!
    Projektit lähtenyt hieman hitaasti käyntiin, koska huhtikuun arkipyhistä johtuen tavaraliikenne oli ilmeisesti jumissa. Perjantaina sain vasta odottamani läjän tavaraa. Epicin kiekot on tosin vielä maailmalla.

    Eilen aloittelin kasaustyöt ja Cube on tässä vaiheessa:

    Kasaus tyssäsi ohjainlaakerin asentamiseen, mikä tuntuu oleva aika tiukka. Pitää käydä tänään rautakaupasta hakemassa tarvikkeet prässiin, jos sitten onnistuisi. Muuten osat on tähän kasassa, joten pääsisi niputtamaan valmiiksi.

    Epic edistyy hieman paremmin ja on tässä vaiheessa eilisen jälkeen:

    Kuvan kokoonpanossa 5,43kg. Tänään asentelen todennäköisesti voimansiirron palikoita sekä jarrut, sitten odotellaankin niitä kiekkoja...

  24. #4254
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti S.S Katso viesti
    Epic edistyy hieman paremmin ja on tässä vaiheessa eilisen jälkeen:
    Uuh. Unelmoin joskus tuollaisesta keulasta tuossa rungossa, mutta ostohetkellä SID veti kuitenkin pidemmän korren. Tuosta tulee vielä melko nussakka vehje.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  25. #4255
    Liittynyt
    06/2007
    Viestit
    248
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petteri Ellilä Katso viesti
    Kohta valmista...

    Aargh!! Tahtoo samanlaisen!

  26. #4256
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Pohjois-Pohjanmaa
    Viestit
    906
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TPP Katso viesti
    Aargh!! Tahtoo samanlaisen!
    Siitä tuli muuten "aika" hyvä..... Koska lenkille?
    Peikkomainen flaksi

  27. #4257
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petteri Ellilä Katso viesti
    Kohta valmista...


    Mikä tuo teline on malliltaan/merkiltään?

  28. #4258
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Pohjois-Pohjanmaa
    Viestit
    906
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dieselman Katso viesti
    Mikä tuo teline on malliltaan/merkiltään?
    Joku vanha Taxcin teline. En suosittele; tuohon ei mene enää uudet läpiakseli-haarukat. Parempi jo laittaa runkoputkeen tarraava teline, jossa pyörää voi vapaasti käännellä. Tukevahan tuo on kyllä.
    Peikkomainen flaksi

  29. #4259
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Sitten pitäisi tälle keksiä jotain...

  30. #4260

    10 vuotta mökin seinää vasten

    Sainpa tuossa lahjoituksena ensimmäisen kippurasarveni. Vehje on -90 luvun alkupuolelta ja seissyt viimeiset 10 vuotta mökin seinää vasten ilman minkäänlaista peitettä. Saas nähdä kuin äijän käy, kyseessä siis meikäläisen ensimmäinen prokkis.


    Päivän projekti


    4-6 tuntia myöhemmin, tötsyt brakecleaneristä ja dremeli huutaa armosurmaa, itse yllätyin kuinka hyvin tuo lähti puhtaaksi!


    Ps. Eihän täällä ollut rajoitettu kuvien määrää per viesti? Huikatkaa äkkiä joku jos näin oli niin pääsen editoimaan.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •