FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 89 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39 79 87 88 89 90 91 99 139 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.641 - 2.670 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #2641
    Liittynyt
    04/2014
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    53
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juminy Katso viesti
    Niin munkin mielestä mut olen pudonnut kelkasta ihan täysin... olen totaalisen ihastunut uudestaan 2010 Alpineen.
    Ja tämä myös pitää kattella... 😊


    -Kimmo-
    Using Tapatalk

  2. #2642
    Liittynyt
    04/2014
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    53
    Sunnuntaina Kalpalinnassa jotakin. Onko mainontaa tapahtumasta?


    -Kimmo-
    Using Tapatalk

  3. #2643
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    tampere
    Viestit
    98

  4. #2644
    Liittynyt
    04/2014
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    53
    Tänks!


    -Kimmo-
    Using Tapatalk

  5. #2645
    Liittynyt
    03/2000
    Paikkakunta
    Rollofunkcity!rulexzz
    Viestit
    8.506
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Suurin osa enskapyöristä taitaa pyöriä 13.0-14.x kg paikkeilla polkimien kanssa. 12.x kg pyörät (polkimien kanssa) on joko hifiä tai sitten niissä on tingitty endurossa olennaisista palikoista (esim. järeä ilmaiskari, hissitolppa, ohjuri, riittävän leveet vanteet, riittävän järeet renkaat tai sitten runko on joku enempi trailiajoon tarkoitettu).

    noni, nyt aletaan ilmottaan pyörien painot iliman renkaita!

    meikä o edelleen ihan sokissa, ku menin pistään jämäkämpää kumia alle, ni pyörän paino hyppäs reilusti alta 14kgstä aika tarkkaan tasan 15kg! Renkaat ku vaikuttaa ja paljon!

    oispa sit yks iso muuttuja pois pelistä ja heleppo vertailla fillareiden todellisia painoja! ��
    Kaljakori Vasikalle
    AAC Member
    \,,/ Can't Hurt Jelly \,,/
    Ittekkö tekkee, ni saa mitä tullee...

  6. #2646
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Kyllä ne joo ilman polkimia, satulatolppaa, satulaa ja renkaita olis hyvä ilmoittaa. Siis ihan oikeesti, noihan valkataan kuitenkin aina henk. koht vähintään. Oikeestaan runkkon paino on riittävä daatta, ilman iskaria ilmoitettuna. Noin niinkuin vertailua varten siis. Mut 15kg on ihan soppeli paino tsygälle. Ei se siitä pilalle mene.

    Mitäs oot El Guaposta tykännyt? Ite tykkäsin kuinka paljon vaan, mutta nyt on toi Alpine ollu ajossa ja mietin, että mitä mä kahella teen, tämmönen klutteri haittaa ajattelua, vois ehkä myydä ton On-Onen pois...?

  7. #2647
    Liittynyt
    03/2000
    Paikkakunta
    Rollofunkcity!rulexzz
    Viestit
    8.506
    Noooo


    emmie viimekesänä sit loppipeleissä hirveesti ajanu sillä! Töitä oli haitaksi asti! Mut kova oletus on et tänä kesänä pääsis oikeesti ajamaanki!

    ihan hauska kampe se on. Mitä nyt se db airi oli sökö jo ostaessa ja jätti 10mm iskusta käyttämättä. Keskiöhän on aika matala, ku viimeksi ajanu metsässä 2000-luvun alun pyörillä missä oli korkeet keskiöt, ni kyllähän ne kammet hakkas kiviin paskalla ajotekniikalla!

    mut pittää nyt päästä ajaan sillä ja tehä sit parempi analisointi kamppeesta! 😊
    Kaljakori Vasikalle
    AAC Member
    \,,/ Can't Hurt Jelly \,,/
    Ittekkö tekkee, ni saa mitä tullee...

  8. #2648
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Täyty oikein käydä katsomassa paljonko Nomadi painaa renkaineen ja jäykällä thomsonilla munanvatkaimien kera.

  9. #2649
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    29 Enduro hissitolpalla ja XT Trail polkusimilla.. Carbon Expert testipolkimilla oli melkein 2kg kevyempi kun punnittin verrokkina..

    The end of the road is just the beginning...

  10. #2650
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Edellisellä sivulla meikän Tracerin vaakakuva, saman kuvasetin kuvien kokoonpanossa, kierrejousi-iskarilla yms..
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...61#post2203461
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  11. #2651
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    215
    Varmasti tää keskustelu on käyty samassa viestiketjussa aiemminki, mut mitä väliä koko pyörän painolla oikeesti käytännössä on, jos nyt puhutaan kuitenkin saman painoluokan vekottimista, 13-16 kg? Geometria, sekä renkaiden ja jousituksen käyttäytyminen vaikuttaa pyörän käyttäytymistä aika dramaattisesti, mutta mitä kilo tai kaks merkkaa monikymmenkiloisen kuskin alla?

    Ois kyl mielenkiintoista samassa sessiossa testaa kiekkojen hyrrävoimien vaikutusta kovavauhtisessa alamäkiajossa järee dh-setti vs. kevyenkö trailisetti. Siinä varmasti eroa tuntuu, mut jos kilon laittaa esim. kierrojousi-iskariin ja hissitolppaan, huomaako painon takia mitään eroa?

  12. #2652
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samuli-1 Katso viesti
    Varmasti tää keskustelu on käyty samassa viestiketjussa aiemminki, mut mitä väliä koko pyörän painolla oikeesti käytännössä on, jos nyt puhutaan kuitenkin saman painoluokan vekottimista, 13-16 kg? Geometria, sekä renkaiden ja jousituksen käyttäytyminen vaikuttaa pyörän käyttäytymistä aika dramaattisesti, mutta mitä kilo tai kaks merkkaa monikymmenkiloisen kuskin alla?

    Ois kyl mielenkiintoista samassa sessiossa testaa kiekkojen hyrrävoimien vaikutusta kovavauhtisessa alamäkiajossa järee dh-setti vs. kevyenkö trailisetti. Siinä varmasti eroa tuntuu, mut jos kilon laittaa esim. kierrojousi-iskariin ja hissitolppaan, huomaako painon takia mitään eroa?
    Jos vertaa siihen ,että laihtuu 5kg niin ei mitään merkitystä. Sama kai se on mistä se paino lähtee. Itsellä tulee olemaa jousi-iskarit kyllä aina isossa pyörässä.
    <on ne alamäkeen vaan niin pirun paljon hauskemmat.
    - Fear is a mindkiller -


  13. #2653
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samuli-1 Katso viesti
    Varmasti tää keskustelu on käyty samassa viestiketjussa aiemminki, mut mitä väliä koko pyörän painolla oikeesti käytännössä on, jos nyt puhutaan kuitenkin saman painoluokan vekottimista, 13-16 kg? Geometria, sekä renkaiden ja jousituksen käyttäytyminen vaikuttaa pyörän käyttäytymistä aika dramaattisesti, mutta mitä kilo tai kaks merkkaa monikymmenkiloisen kuskin alla?

    Ois kyl mielenkiintoista samassa sessiossa testaa kiekkojen hyrrävoimien vaikutusta kovavauhtisessa alamäkiajossa järee dh-setti vs. kevyenkö trailisetti. Siinä varmasti eroa tuntuu, mut jos kilon laittaa esim. kierrojousi-iskariin ja hissitolppaan, huomaako painon takia mitään eroa?
    Jos vertaa siihen ,että laihtuu 5kg niin ei mitään merkitystä. Sama kai se on mistä se paino lähtee. Itsellä tulee olemaa jousi-iskarit kyllä aina isossa pyörässä.
    <on ne alamäkeen vaan niin pirun paljon hauskemmat.
    - Fear is a mindkiller -


  14. #2654
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    En mä ole koskaan sisäistäny tätä painohypetystä. Edes xc-pyörissä. Lisäpaino tuo vaan voimaa ja nopeutta!
    Aivan sama painaako fillari 10 tai 15 kg.

    Voihan sitä tietysti ajaa ilman reppua/juomapulloja ja vaikka alasti, saa muutaman kilon pois...
    Ja tehdä vaikkapa suolihuuhtelun ennen lenkkiä.
    brilleaux muokkasi tätä : 01.05.2014 at 18.07

  15. #2655
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samuli-1 Katso viesti
    Varmasti tää keskustelu on käyty samassa viestiketjussa aiemminki, mut mitä väliä koko pyörän painolla oikeesti käytännössä on...
    Tämmöstä munanmittauskisaa vaan. Ja puheenaihetta. El Guapo on sitten alle 14-kilonen, joka nyt ei liene kummonen saavutus... Laitoin Crestit ja Ardentit alle ja GD lähti, koska katki, enkä ole saanut aikaiseksi ostaa varaosaa. Taitaa jäädä vielä GD:n kanssakin alle 14kg ja mitä väliä jo jää, no eipä tosiaan mitään. Ekaa kertaa elämässäni kävin huoltiksella napauttamassa kumit päälle, tähän mennessä on noussu ratapumpulla, mut nyt ei.
    juminy muokkasi tätä : 01.05.2014 at 19.19

  16. #2656
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    51
    Ei se nyt ihan sama ole mitä se fillari painaa. Eikä mielestäni voi suoraan verrata +1kg fillarissa ja +1kg vyötäröllä. Fillarin paino ja sen jakauma vaikuttaa aika paljon sen käsittelyyn.

  17. #2657
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    666
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pelichio Katso viesti
    Ei se nyt ihan sama ole mitä se fillari painaa. Eikä mielestäni voi suoraan verrata +1kg fillarissa ja +1kg vyötäröllä. Fillarin paino ja sen jakauma vaikuttaa aika paljon sen käsittelyyn.
    Ja empiirittömän tutkimukseni perusteella pyörivien massojen määrällä on vaikutusta ehkä eniten. Lisäksi tietysti rengastus asiat.

  18. #2658
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kimmo.ainas Katso viesti
    Tuossa kiteytyy totuus, joka pätee monen muunkin tuotteen kohdalla: Sitä (hissitolppa) ilman kyllä pärjää, mutta kun siihen tottuu, ei siitä halua enää luopua.

    Onhan se toki, toimivana, ajelua helpottava keksintö. Siis puhtaasti teoriatasolla, kun en oo käytössä itse testannut. Kyl varmaan satula alempana on keula kohti jyrkkää alamäkeä mukava mennä, kun on enemmän pelivaraa takapuoliosastolla liikutteluun.


    -Kimmo-
    Kyllä se hissitolppa on aika pähee sellaisessa pyörässä, joka on tarkoitettu enempi alamäkeen ajaessa. Mulla se jäi pois vain ja ainoastaan sen tautta kun ei mahtunut pudjettiin. Budjetti kun lähti lapasesta heti alkumatkasta(pike), niin jostain piti karsia. Hissitolppa on kyllä tosi iisi jälkikäteen lisätä, joten minun mielestä se ei ole pyörän osto eikä hylkäysperuste.

    Sitten nuo vaihteiden määrä, sehän riippuu kuskista/ajatellusta ajosta/maastosta että mikä on hyvä. Itse diggaan edelleen 3x10, ja käytän jokaista eturatasta tarpeen mukaan, siirtymät pääasiassa isoimmalla rieskalla. Toki maastossa ajan 80% ajasta keskirattaalla. Minulla siis heckler ei tullut pelkäksi enskapulkaksi, vaan sillä ajelen kaikki ajoni, aina tahkosta/vuokatista puijon alamäkiin. Sen lisäksi kuopio on tosi mäkinen mesta, joten pienimmälle vaihteelle on täällä normaalia enemmän käyttöä. Jos tulee pelkäksi enskapyöräksi niin varmasti vähempi on parempi.

    Oispa ollut hissitolppa vkloppuna, nyt taita vähän olla solisluu murtununna/murjoutununna

  19. #2659
    Liittynyt
    04/2000
    Viestit
    294
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Kyllä mä pitäydyn 26" edelleen. Toki 27,5" optio on mukana tulevassa pyörässä.
    Voinpahan sitten joskus kokeilla kuinka paljon lujempaa pääsen, kun kasvatan renkaan halkaisijaa 1,5"...
    Oikeastihan tuossa kasvaa vanteen halkaisija ainoastaan noin 1" verran, 25mm (584mm -> 559mm), eli noin 4%. Tämän välikoon kutsuminen 27,5":ksi lienee siten ainoastaan onnistunutta markinnointia, ja hämmästyttävän hyvin se on viime aikoina lyönyt läpi.

    Kuvitteellisena täysin irrelevanttina vertailukohtana 4% muutokselle, 100mm vs. 104mm joustava keula. Mut ei kai siinä, valmistajien laariin sataa lisää rahaa kun jengi "päivittää" kalustoa, ja tämä on lopulta harrastajan etu kun valmistajat käyttää tulot tuotekehitykseen ja tuo markkinoille entistä parempia tuotteita entistä edullisemmalla hinnalla, eikö vaan?

  20. #2660
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pelichio Katso viesti
    Eikä mielestäni voi suoraan verrata +1kg fillarissa ja +1kg vyötäröllä.
    Juurikin näin. Pistä vaikka joku 200kg läski nostelemaan 5kg puntteja suorilla käsillä olkapään tasolle. Mahtaako jaksaa edes 20 toistoa? Pyörän painossa on mun mielestä vähän sama idea. Jos vaikka yrität ajaa ns. aktiivisesti, eli esim. keventelet pyörää ja teet kokoajan pieniä bunny hoppeja ettet aja juuria, kivia ja muita röykkyjä päin, ja pumppaat maaston muotoja, niin muutaman tunnin lenkin aikana teet ehkä 1000 toistoa, jossa tavalla tai toisella työskentelet pyörän painoa vastaan. Siinä alkaa joku +1kg alkaa tuntua jo aika huomattavasti.

    Mutta jos puhutaan poljettavuudesta ja rullaavuudesta niin mielestäni etusijalla on rullaavat renkaat ja notkumista riittävästi vastustava perä.

  21. #2661
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti itv Katso viesti
    Oikeastihan tuossa kasvaa vanteen halkaisija ainoastaan noin 1" verran, 25mm (584mm -> 559mm), eli noin 4%. Tämän välikoon kutsuminen 27,5":ksi lienee siten ainoastaan onnistunutta markinnointia, ja hämmästyttävän hyvin se on viime aikoina lyönyt läpi.

    Kuvitteellisena täysin irrelevanttina vertailukohtana 4% muutokselle, 100mm vs. 104mm joustava keula. Mut ei kai siinä, valmistajien laariin sataa lisää rahaa kun jengi "päivittää" kalustoa, ja tämä on lopulta harrastajan etu kun valmistajat käyttää tulot tuotekehitykseen ja tuo markkinoille entistä parempia tuotteita entistä edullisemmalla hinnalla, eikö vaan?
    No joo, mut kyl siinä selvä ero on 26" pöörään kun polkee. Se vaan kulkee paljon paremmin juurakossa/kivikossa/mutalikossa pienemmällä vaivalla ja paremmalla pidolla sekä rullaa paremmin siirtymillä. Sen lisäksi se on alamäkiajossa 29:iä ketterämpi. Mut siis parasta tossa välikoossa on se, että et sinä huomaa pyöräkokoa ajaessa, se vaan toimii koko ajan. En tiiä noita prosenttiosuuksia, että mikä rengaskoko on minkäverran toista isompi mut olen saanut nyt keväällä ajella lenkkiä kaikilla rengas koo'illa(miten tää taipuuu??) ja on niissä aika isot erot keskenään kun vertaa. 650b on omiin aika monipuoliseen ajeluun paras, mutta 26 on toki puhtaaseen alamäkitouhuin kilpailukykyisin rinkula. Jo ihan osien saatavuuden/hinnan puolesta Enskavärkki saattaa toki hyötyä paljonkin välikoosta.
    Jooseppi muokkasi tätä : 02.05.2014 at 07.31

  22. #2662
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Juurikin näin. Pistä vaikka joku 200kg läski nostelemaan 5kg puntteja suorilla käsillä olkapään tasolle. Mahtaako jaksaa edes 20 toistoa? Pyörän painossa on mun mielestä vähän sama idea. Jos vaikka yrität ajaa ns. aktiivisesti, eli esim. keventelet pyörää ja teet kokoajan pieniä bunny hoppeja ettet aja juuria, kivia ja muita röykkyjä päin, ja pumppaat maaston muotoja, niin muutaman tunnin lenkin aikana teet ehkä 1000 toistoa, jossa tavalla tai toisella työskentelet pyörän painoa vastaan. Siinä alkaa joku +1kg alkaa tuntua jo aika huomattavasti.

    Mutta jos puhutaan poljettavuudesta ja rullaavuudesta niin mielestäni etusijalla on rullaavat renkaat ja notkumista riittävästi vastustava perä.
    Juu. ehkä ilmaisin itseni huonosti ,mutta kyllä se 5 kg vyötäröltä vastaa ainakin sitä kiloa pyörästä jos se on läskiä eikä lihasta. kyllä se pitää hopata ilmaan se läskikin.
    - Fear is a mindkiller -


  23. #2663
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jooseppi Katso viesti
    No joo, mut kyl siinä selvä ero on 26" pöörään kun polkee. Se vaan kulkee paljon paremmin juurakossa/kivikossa/mutalikossa pienemmällä vaivalla ja paremmalla pidolla sekä rullaa paremmin siirtymillä. .
    Ootko Blacebofani
    - Fear is a mindkiller -


  24. #2664
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Ootko Blacebofani
    Muhaha! No en ou.

  25. #2665
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    83
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti samu88 Katso viesti
    Competitivecyclesin sivuilta bongattu, mutta tohdin epäillä paikkansa pitävyyttä? Medium runko iskarilla 2,4kg?
    Frame-Only Weight:
    [medium with shock] 5.3 lbs



  26. #2666
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    83
    Syksyllä kasasin S koon Carbinen , sen runko paino 2513 grammaa eli kyllä toi saatapi pitää paikansa.

  27. #2667
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432

    Knolly Warden

    Onkos kenellekään ehtinyt vielä kerääntyä kokemusta tästä: http://knollybikes.com/bikes/warden

    Siitä oli muutaman viestin verran puhetta tässä ketjussa viimeksi tammikuussa kun eräs kiukkuinen käyttäjä etsi itselleen raivoisasti enduro-pyörää, mutta sen jälkeen ollut hiljaista. Kilkutinta oon kerran ihan lyhyesti koepumppaillut.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  28. #2668
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Ensimmäisen testilenkin jälkeen vastaukseni ketjun aiheeseen on Banshee Rune V2.
    Ilman epäilyksen varjoakaan.

    Edit: Ja DW-link ei muuten tunnu jousitusratkaisuna enää ollenkaan niin vakuuttavalta.

  29. #2669
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.328
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Onkos kenellekään ehtinyt vielä kerääntyä kokemusta tästä: http://knollybikes.com/bikes/warden
    Foorumien perusteella ensimmäiset tilatut on vielä toimituksessa joten tuskin on kovin paljoa kokemuksia kertynyt.
    Eiköhän nuo osaa taas pöörän tehdä, rungot tulee sitten aikanaan.

  30. #2670
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Ensimmäisen testilenkin jälkeen vastaukseni ketjun aiheeseen on Banshee Rune V2.
    Ilman epäilyksen varjoakaan.

    Edit: Ja DW-link ei muuten tunnu jousitusratkaisuna enää ollenkaan niin vakuuttavalta.
    Do, kerro lisää

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •