GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 72 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22 62 70 71 72 73 74 82 122 172 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.131 - 2.160 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Siksi, koska yleisin tubeless-ongelma on ollut vuotava venttiilin juuri ja pihdeillä kiristyessä helposti naarmuttaa vannetta. Kahdella mutterilla kiristäminen on helppoa ja vaivatonta
    Ei niitä pidä millään pihdeillä mennä kirimään. Jos sormitiukkuus ei riitä niin vikaa on jossain muussa. IMO.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    - Fear is a mindkiller -

Pahoja Tubeless ongelmia!

Oon miettinyt että jos napsis 2.3 baron black chilistä noi keskinappulat pari/kolme milliä lyhyemmiksi ja vähänramppimaisiks niin tosta vois saada aikas hyvän rullaavan takarenkaan hyvällä kanttipidolla. Sit heittäs samanlaisen mut modaamattoman eteen. Pitohan noissa on tolkuton muutenkin.

Edit. Tuli väärään lankaan. Piti laittaa endurorengasketjuun mut ei jaksa ruveta säätämään joten olkoon tässä.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    - Fear is a mindkiller -

On varmaan käsitelty tässä ketjussa, mutta kysyn silti:
    Minulla on suht vähän ajetut RocketRonit, joita olen tähän asti käyttänyt sisureilla, mutta nyt haluaisin tubelekset. Muuten homma menee mallikkaasti, mutta kun rengasta alkaa täyttää ilmalla, vuotavat renkaassa olevat pikku reiät sen tyhjiin.
    Litku varmaan tukkisi nuo, mutta kun rengasta ei ole vielä saanut nousemaan kokonaan vanteelle… Voiko renkaan paikata jotenkin sisäpuolelta vai pitääkö homma tehdä neitseellisillä renkailla, jotka eivät täyttövaiheessa vuoda?

Litkun tarkoitus on juurikin tukkia nuo jo olemassa olevat ja mahdollisesti käytössä syntyvä pikkuiset reijät, joten fairivettä liukasteeksi paikalleen nostoon ja litkut sisään sieluttomasta venttilistä.

Mä oon edelleen sitä mieltä että fairivesi on akkojen juttu, jos nyt välttämättä sen kanssa haluaa läträtä niin ei siinä mitään
    -Usot sie jot myö uitiin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiPee Katso viesti
    Mä oon edelleen sitä mieltä että fairivesi on akkojen juttu, jos nyt välttämättä sen kanssa haluaa läträtä niin ei siinä mitään
    Eli hajotetaan mieluummin kehät, renkaat ja tärykalvot kuudella baarilla

Sitä litkuakin voi käyttää liukasteena. Bonuksena se tiivistää sen reunan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Eli hajotetaan mieluummin kehät, renkaat ja tärykalvot kuudella baarilla

Ei mulla mitään sitä vastaan ole, siitä vaan jos tykkäät. Mutta toi fairi kuuluu kyllä keittiöön, eikä siinä mitään noloa ole jos joutuu joskus tiskaamaan 😃

Prätkäliikkeissä myydään rengasvaseliinia 5kg n.30€, riittää koko elämän ajaksi.
    en kyllä fillarin renkaissa ole sitä käyttäny, vaan tuota lateksi litkua samalla truutalla jolla tungen litkut venttiilistä sisälle. Pikkusen laittaa renkaan ulkopuolelle siihen kohtaan mikä ei kunnolla nouse.
    eikö keiju ole margariinia?

Niin, mutta jos ei ole rengas vielä kunnolla vanteella, enkä sitä sinne saa jalkapumpulla, kun on noi reiät.
    Niin viittiikö niitä litkuja sinne laittaa, jos tulevat ulos?

Sent from my RM-892_eu_finland_202 using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiPee Katso viesti
    Ei mulla mitään sitä vastaan ole, siitä vaan jos tykkäät. Mutta toi fairi kuuluu kyllä keittiöön, eikä siinä mitään noloa ole jos joutuu joskus tiskaamaan 
    Ei mua tiskaaminen nolota yhtään vaikka taloudessa onkin 5 naispuolista meidän 2 miespuolisen lisäksi käyttämässä astianpesukonetta, mutta silti on helpompaa käyttää toimivaa kädenulottuvilla olevaa tiskiainetta, kuin ahrätä väkisin kireätä rengasta paikalleen.
    Osa renkaista nousee hienosti kuivanakin ja tottakai litkukin toimii liukasteena.
    Kaikki saa toimia haluamallaan tavalla renkaittensa kanssa, mutta ei kai toimivien neuvojen antamisessa mitään kauhean väärää ole JiiPeeltä niitä ei kuitenkaan vielä tähän ole tullut.

Ei mua tiskaaminen nolota yhtään vaikka taloudessa onkin 5 naispuolista meidän 2 miespuolisen lisäksi käyttämässä astianpesukonetta, mutta silti on helpompaa käyttää toimivaa kädenulottuvilla olevaa tiskiainetta, kuin ahrätä väkisin kireätä rengasta paikalleen.
    Osa renkaista nousee hienosti kuivanakin ja tottakai litkukin toimii liukasteena.
    Kaikki saa toimia haluamallaan tavalla renkaittensa kanssa, mutta ei kai toimivien neuvojen antamisessa mitään kauhean väärää ole JiiPeeltä niitä ei kuitenkaan vielä tähän ole tullut.

Sitte ku tiskivuoro on ohi, niin minun konstit voi lukea samasta topiikista, pariinkin otteeseen.
    Vuosia on näitä kiekoille laitettu, eikä fairipurkkia ole tarvinnut sen enempää kuin ähräämistäkään. Mutta kukin tyylillään, sinäpä sen sanoit 😊

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MJH Katso viesti
    Niin, mutta jos ei ole rengas vielä kunnolla vanteella, enkä sitä sinne saa jalkapumpulla, kun on noi reiät.
    Ei se niiden pikkureikien takia jää nousematta. Sulla falskaa renkaan ja vanteen välistä. Pumppaa kovempaa vaan...

Sent from my RM-892_eu_finland_202 using Tapatalk
    Okei!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ei se niiden pikkureikien takia jää nousematta. Sulla falskaa renkaan ja vanteen välistä. Pumppaa kovempaa vaan...

Okei!
    Näinhän se taitaa olla ja vissiin siitä venttiilin kulmilta jostain tulee myös. Tarttis vissiin kompuran. Vai toimisiko tuo litku noiden reunavuotojen tukkimiseen? Muistan jossain vanhemmassa Stan'sin videossa kun se ukkeli valeli litkulla täytettyä rengasta saippuavedellä, etsi vuotoja ja hölskytteli ja käänteli rengasta, että menee reunavuodot tukkoon sillä litkulla.
    Aikamoista hullun hommaa tää, mahtaako maksaa vaivaa

Niin viittiikö niitä litkuja sinne laittaa, jos tulevat ulos?
    Minkälaisessa asennossa kiekko on kun työstät sitä? Pyörän haarukassa vai korjaustelineen kiekkopidikkeessä vai rihtauspenkissä vai vapaana?

Ei se litku sieltä mihinkään pääse, jos kiekko on pystyasennossa ja rengas on edes toiselta kyljeltään suunnilleen paikoillaan.

Oma takuuvarma ja nopea työtapa on seuraava: Kiekko korjaustelineen kiekkopidikkeessä. Rengas paikoilleen ja litkut sisään. Kiekon pyöräytys siten että venttiili on ylhäällä (ja litku tietysti siellä alhaalla), kompura kiinni ja ilmaa perään. Tiukkojen toleranssien kehä+rengas -yhdistelmä vaatii venttiilin sielun irrotuksen, joka tuo yhden työvaiheen lisää. Kun rengas on noussut ja ilmat on sisällä, heiluttelua, pyörittelyä ja hetkeksi kyljelleen lepäämään vaikka ämpärin päälle. Ja hetken levon jälkeen uudet heiluttelut ja lepoa toisella kyljellä.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

mutanaama Guest
    Mä teen sen aina seuraavasti: Rengas paikalleen FAIRYVEDEN AVULLA, litkut sisään, maksimipaineet ja ravistelua vaakatasossa siten, että renkaan toinen pää on musta hieman alempana. Jolloin siis ravistan käytännössä sitä litkua renkaan sisällä. Sen jälkeen paineet normaaliksi ja pyöritän rengasta lattiaa vasten painamalla sitä kunnolla. Toistaiseksi kaikki on alkanut pitämään näillä ohjeilla. Ajoon voi lähteä samantien.
    (pl läskin kanssa turailu, mut se on jo toinen tarina.)

Näinhän se taitaa olla ja vissiin siitä venttiilin kulmilta jostain tulee myös. Tarttis vissiin kompuran. Vai toimisiko tuo litku noiden reunavuotojen tukkimiseen? Muistan jossain vanhemmassa Stan'sin videossa kun se ukkeli valeli litkulla täytettyä rengasta saippuavedellä, etsi vuotoja ja hölskytteli ja käänteli rengasta, että menee reunavuodot tukkoon sillä litkulla.
    Aikamoista hullun hommaa tää, mahtaako maksaa vaivaa
    Vaikeetahan se on saada tiiviiks jos puuttuu ne litkut sieltä renkaan sisältä, tyhmäähän se on yrittää pumppailla rengasta täyteen joka vuotaa seulan lailla kun ei ole Stanit renkaan sisällä tiivistämässä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Vaikeetahan se on saada tiiviiks jos puuttuu ne litkut sieltä renkaan sisältä, tyhmäähän se on yrittää pumppailla rengasta täyteen joka vuotaa seulan lailla kun ei ole Stanit renkaan sisällä tiivistämässä.
    Tätä juuri hain, kun en ole ollut ihan 100%-varma asiasta: Eli litkut renkaaseen ENNEN kuin kuin renkaan palle on kaikilta osin paikallaan? Käsittääkseni TLR -vanne& -rengas yhdistelmä on ilmatiivis ilman litkujakin.

Käsittääkseni TLR -vanne& -rengas yhdistelmä on ilmatiivis ilman litkujakin.
    Ei välttämättä. UST-rengas sen sijaan on tiivis.

mutanaama Guest
    Niin tlr kuin ust saattaa vaatia myös valupurseiden poiston ennen asennusta.

Mutta litkut sisään vaan ja siitä se tiivistyy ja nousee vanteelle?

Ei se litku rengasta vanteelle nosta, vaan ilma sopivan liukasteen avulla (en uskalla enää ehdottaa mitään tiettyä liukastetta, mutta JiiPeen viesteistä sekin varmaan selviää)

No pitää jatkaa kokeiluja vielä. Ei vaan taida mulla riittää kunto, kun on niin heikkotehoinen jalkapumppu ja rengas falskaa niin pirusti, ettei sinne saa painetta, että nousisi liukkarillakaan. Niin kompressorin ääreen sitten vissiin.
    (Tuota tiskiainetta en ole enää toviin käyttänyt, kun vuosi sitten halkesi yksi vanne korroosion heikentämänä. Käsittääkseni vanteen oli sulattanut joko fairy taikka tiesuola. Sen jälkeen olen varmuuden vuoksi käyttänyt tarvittaessa liukkarina parafiiniöljyä.)

[OT]Ja Fairyllahan se tuo herrasmies ne ruumiit sulatteli kylpyammeeseen:
    [/OT]

Ei se litku rengasta vanteelle nosta, vaan ilma sopivan liukasteen avulla (en uskalla enää ehdottaa mitään tiettyä liukastetta, mutta JiiPeen viesteistä sekin varmaan selviää)

Höh, etkaissä vaan menny ittees ottaa jos vähän vedätin saat Sä sitä fairia laittaa, ei Se multa pois ole. Pääasia että kumit on ehjiä ja liukkaita eiks Nii

No en , alkaa mennä kohta asiattomaks, joten tässä tämä tälläkertaa.

No en , alkaa mennä kohta asiattomaks, joten tässä tämä tälläkertaa.
    Hyvä juttu, no hard feelings

Se että joku kritisoi yleistä tapaa läträtä tiskiveden kanssa, herättää närää ja ihmetystä? Jos joku hilibilisetä jollain videolla pesee renkaitaan, ei liene tarkoita sitä että minun tarvitsisi niin tehdä? Ainakin itsellä on tuo litku tehnyt poikkeuksetta tehtävänsä, ja tiivistänyt menestyksellä niin uudet kuin vanhatkin aquasurella paikatut repaleet. Aquasure siitä ainoasta syystä, kun joskus känniördäsin neopreeniset kahluubyysat paskaksi, anteeksi luoja en tee enää niin .
    Minun salainen ainesosa on silikonispray tai puikko, kumpi ensi sattuu käteen tulemaan. Tuon avulla kumit nousee kehälle reilun baarin paineella, eikä burbbaa myöskään ajossa tested.
    Kungfupanda tosin hokasi ettei salaista ainesosaa olekaan:

Venttiilin sielu kannattaa ottaa pois ennekuin alkaa pumppailemaan, en enää edes yritä nostaa renkaita sielu paikallaan tubeless hommissa

mutanaama Guest
    Kotona toimii hyvin viimeistelynaulaimeen tarkoitettu kompura. Halvimmillaan 50€ ja ääni ei herätä koko taloa.

Mutta litkut sisään vaan ja siitä se tiivistyy ja nousee vanteelle?
    Kukin saa toki tehdä kuten tahtoo, mutta itse haluan renkaan nousevan vanteelle ilman litkua. Jos siinä nostamisvaiheessa tulee isompaa vuotoa tai jopa joku läjähdys, lateksilitkua saa siivota ties mistä. Liukasteet on tarvittaessa OK, mutta litkua sisään vasta kun rengas on vanteella. Minun mielestäni.

Mitä tulee Rocket Roniin, jos siinä ei lue TLR, älä edes yritä. Se vanha tavallinen on sellainen pierunkuori, että tuskin toimii tubeless-käytössä. TLR sen sijaan toimii hyvin, olen kokeillut molempia versioita.
    www.ajokoiralaika.blogspot.com

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •