HephaGiantElectrobikeGarmin
Sivu 54 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 44 52 53 54 55 56 64 104 154 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.591 - 1.620 / 5028

Aihe: Jousituksen pienet kysymykset

  1. #1591
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViliA Katso viesti
    Ohjeissa neuvotaan pumppaamaan D-asennossa. Mitäkö sillä on väliä...ei hajuakaan. Itsellä toimii kyllä Decentillä ihan mukavasti polkuajossa, traili tuntuu välillä turhan kovalle


    Sent from my iPad using Tapatalk
    No yleensä sag katsotaan ilman kompressiota tai muuta lisäasetusta iskarissa. Sillä missä asennossa vipu on kun pumppaat ilmaa sisään ei ole pask.. merkitystä.
    Sehän kertoo vaan linkuston hyvästä toiminnasta jos perä toimii iskari täysin auki.
    Itsellä ainakin normi polkuajossa saa olla vähän vaimennusta (trail) ,että tuntuma olis parhain ja silloin ei tarvitse niin paljon reboundia.
    Optimaalitilanteessa mitä vähemmän joudut ruuvaamaan reboundia tai muita säätöjä sen parempi. Sitähän ne suunnitteliat hakee ,ettei perän toimintaa tarvitsisi korjailla namikoita vääntämällä.
    - Fear is a mindkiller -


  2. #1592
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Pari kyssäriä Foxin CTD-säädöstä ja Rokkarin RCT3-säädöstä:

    Missä asennossa nuo säädöt tulee olla kun iskareihin säätää sopivaa sägiä ilmanpaineella? Trail/Pedal vai Descend/Open?

    Olenko ihan kujalla jos väitän, että nuo Descend ja Open -asennot soveltuu parhaiten rauhalliseen polkuajeluun? Ainakin tuntuu hiljaa ajellessa jousitus toimivan silloin parhaiten kaikenlaisessa juurakkohelvetissä. Sen tiedän, että alamäkitouhuun ne ei sovellu, koska iskarit sukeltaa aivan liikaa ja silloin olenkin käyttänyt Trail ja Pedal -asentoja. Eli oletteko muut huomanneet, että tuunaamattomien iskareiden ollessa kyseessä nuo kaksi asentoa toimivat parhaiten vähän niin kuin väärinpäin?.
    Oletko mitannut keulan sagin seisomalla pyörän päällä nykytyylin mukaisesti. Tuntuisi ,että sulla on keulasssa liian vähän ilmaa.
    - Fear is a mindkiller -


  3. #1593
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Viinijärvi
    Viestit
    45
    Miksi takajousi ''potkaisee'' kun se palautuu? Talven jälkeen tullut tuommonen probleema.
    LIFE IS SIMPLE
    EAT, SLEEP, MTB

  4. #1594
    Spessun Demossa on kiinni foxin rc4. Iskarin "yläpäässä" puslan molemmin puolin on prikat -mistä näitä saisi ostettua?

  5. #1595
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 1999mizo Katso viesti
    Miksi takajousi ''potkaisee'' kun se palautuu? Talven jälkeen tullut tuommonen probleema.
    Lisää Reboundia...
    The end of the road is just the beginning...

  6. #1596
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    87
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SSGT-92 Katso viesti
    Rokkarin vaimennin on herkkä öljymäärästään,liian vähän öljyä = ei lukitus toimi.Otat ilmat (jos ilmakeula)/löysäät preloadin jousikeulast ja painat keulan kasaan.Jos joustomatka jää vajaaksi on vaimenninöljyt karannu alajalkaan.Huollat itse/toimitat huoltoon.
    Kiitoksia, pitää ottaa tutkinnan alle ja tehdä tarvittavat toimenpiteet. Tämän perusteella ei mitään radiakaalia tapahdu vaikka vähän ajeleekin ennen huoltoa.

  7. #1597
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Viinijärvi
    Viestit
    45
    Mikä on ''rebound''?
    LIFE IS SIMPLE
    EAT, SLEEP, MTB

  8. #1598
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Paluuvaimennus. Ja reboundin säätö luonnollisesti paluuvaimennuksen säätö. Yleensä iskareissa ja keuloissa se punainen säätönuppi.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

  9. #1599
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Viinijärvi
    Viestit
    45
    Tarviiko siihen sen iskaripumpun ja onko sen säätö vaikeaa?
    LIFE IS SIMPLE
    EAT, SLEEP, MTB

  10. #1600
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    458
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 1999mizo Katso viesti
    Tarviiko siihen sen iskaripumpun ja onko sen säätö vaikeaa?
    Ei ja ei. Kuten Itsok sanoi, yleensä se punainen nuppi toimii reboundin säätönä. Sitä kun pyörittää niin rebound muuttuu, kokeilemalla löydät sopivan säädön.

  11. #1601
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Ja jos ei muutu, iskari huoltoon.

  12. #1602
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Viinijärvi
    Viestit
    45
    Kokeilin säätää sitä. Ihan - asennossa se vähän vielä tekee sitä ja ihan + asennossa tekee paljon. Voiko itse tehdä muuta vai pitääkö viedä huoltoon?
    LIFE IS SIMPLE
    EAT, SLEEP, MTB

  13. #1603
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Eiks sen pitäs olla päinvastoin. Plussalla potkii vähemmän.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  14. #1604
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Viinijärvi
    Viestit
    45
    Jommin kummin mutta saako tuon probleeman itse korjattua?
    LIFE IS SIMPLE
    EAT, SLEEP, MTB

  15. #1605
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 1999mizo Katso viesti
    Kokeilin säätää sitä. Ihan - asennossa se vähän vielä tekee sitä ja ihan + asennossa tekee paljon. Voiko itse tehdä muuta vai pitääkö viedä huoltoon?
    Lähetä huoltoon ja kerro heille painosi ja ajomieltymykset ja mistä pyörästä iskari niin simmittävät siitä sulle passelin iskarin.

    Tai soittele vaikka Fillariosan Markukselle ta Eikulle.
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  16. #1606
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    223
    Osaatteko sanoa suuntia millä momentilla takaiskarin linkuston laakerit ja akselit tulisi olla kiinni? Mulla on Konassa yksi akseli ei meinaa pysyä kiinni vaan löystyy joka lenkillä. Liian tiukkaan kun vääntää niin haittaa jo jouston toimintaa kun hankaa kiinni. Ajattelin laittaa oikeaan momenttiin ja kierrelukitetta jos auttaisi.

  17. #1607
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Ainakin Ibiksessä oli yllättävän pienet momentit. Ylälinkut 6Nm, alalinkku 10Nm. Lukitetta vaan peliin!

    Edit: 242 Loctite pelas itsellä hyvin.

  18. #1608
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    223
    Pieneltä kyllä kuulostaa mutta eipä iso momenttikaan voi toimia. Loctiteä löytyy mutta momenttiavain täytyy hommata.

  19. #1609
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moby Katso viesti
    Pieneltä kyllä kuulostaa mutta eipä iso momenttikaan voi toimia. ..
    Eikö sulla ole manuaalia, jossa momentit on mainittu? Ei niitä pidä ruveta netissä arpomaan.


  20. #1610
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    223
    Löysin netistä manuaalin jousituksen säätöön mutta en momentteihin. Osassa laakereita momentit lukee kyllä pyörässä mutta ei kaikissa.
    Krapula on helppo välttää olemalla juomatta krapulaa edeltävänä päivänä. -Lihastohtori-

  21. #1611
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.147
    Eikö ne oikeat momentit saisi Konan teknisestä tuesta tjsp. Ei ole kiva vetää kierteitäkään pas2 ja nythän sulla selvästikään ei ole tarpeeksi kireällä. Jos pääsee nuljuamaan ei ole hyvä juttu sekään.


  22. #1612
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Eikö sulla ole manuaalia, jossa momentit on mainittu? Ei niitä pidä ruveta netissä arpomaan.
    Jos et vielä ole oppinut, niin käyttöohjeen lukeminen on varma luovuttamisen merkki.
    -Usot sie jot myö uitiin?

  23. #1613
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.147
    Ai niinhän se olikin


  24. #1614
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Ainakin Ibiksessä oli yllättävän pienet momentit. Ylälinkut 6Nm, alalinkku 10Nm. Lukitetta vaan peliin!

    Edit: 242 Loctite pelas itsellä hyvin.
    Pikkusen erilaisia kuin Spessun Epicissä. Iskarin päissä 60-70Nm ja 70-90Nm, osa linkuston pulteista on 120-140Nm. Vissiin tarkoitettu ikuisiksi, eihän noita saa normaaleilla 5mm kuusiokoloilla tms. välttämättä edes auki rikkomatta työkaluja.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  25. #1615
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Pikkusen erilaisia kuin Spessun Epicissä. Iskarin päissä 60-70Nm ja 70-90Nm, osa linkuston pulteista on 120-140Nm. Vissiin tarkoitettu ikuisiksi, eihän noita saa normaaleilla 5mm kuusiokoloilla tms. välttämättä edes auki rikkomatta työkaluja.
    Ettei nyt vaan olis ollu in-lbf mittayksikkönä?

  26. #1616
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275

    Jousituksen pienet kysymykset

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Ettei nyt vaan olis ollu in-lbf mittayksikkönä?
    Suattaapi muuten olla osimoilleen noin. Vähän tulkinnanvarainen merkintä tuossa käyttöohjeen kopiossa joka minulta löytyy. Samassa sarakkeessa pitäisi olla in-lbf- ja Nm-arvot allekkain, mutta eipä siinä ole kuin yksi vääntöalue per pultti.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  27. #1617
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Juu, 160 in-lbf on abuut 18Nm joka on vähän enemmän "alueella"..

  28. #1618
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    140 Nm linkuston pultille....

  29. #1619
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    223
    140Nm linkustolle olis aika kova, avaimeen about metrinen varsi ja 14kg voimaa. Kokeilkaa joku ja kertokaa miten kävi?
    Krapula on helppo välttää olemalla juomatta krapulaa edeltävänä päivänä. -Lihastohtori-

  30. #1620
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Ulvila
    Viestit
    409
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moby Katso viesti
    140Nm linkustolle olis aika kova, avaimeen about metrinen varsi ja 14kg voimaa. Kokeilkaa joku ja kertokaa miten kävi?
    Tosta puuttuu nolla, eli 1m x 140kg = 140Nm

    Edit. Moby on oikeassa.
    hemppa muokkasi tätä : 01.05.2014 at 14.07

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •