HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 71 / 98 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 61 69 70 71 72 73 81 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.101 - 2.130 / 2922

Aihe: Pyöräilijöiden tervehtiminen

Eittämättä OT, mutta minulla on tapana maailmalla, jos joku kysyy "millainen maa se Suomi on?", vastata että Suomi on maailman paras maa - siellä saa naista pelkällä tervehdyksellä!
    http://veloviewer.com/athlete/931321/

Valvooko Yleinen muotipoliisi myös etiketin noudattamista? Mokasin tänään pahasti, kun Itäväylän kelvillä tuli maantiekonkelia vastaan niin että lapasta sai heiluttaa solkenaan. Siinä tohinassa moikkasin maantiepyörällä ajavaa henkilöä, jolla oli TAVALLINEN (ei pyöräily-spesifi) T-paita päällä...

Helsingin Polkupyöräilijät

Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    ^Tuo menee työtapaturman piikkiin. Itsellä ei vielä ole ajolaseja vahvuuksilla ja vastaavanlaisia "mokia" sattuu...
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

Tämän ketjun teemaan liittyen pyöräilijöiden tervehtimistä 1930-luvun nahkahousumaasta:

-L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

mä sain tänään ekan vastauksen tervehdykseen toiselta maantiepyöräilijältä. tuli tosi hyvä mieli pienestä se on joskus kiinni.
    mulla on allekirjoitus - onkohan tää vakavaa?

Aloin tässä noin pari viikkoa sitten moikata muita selkeästi pyörälenkillä olevia, oli sitten kalustona maasto- tai maantiepyörää. Ainoastaan yksi on vastannut tervehdykseen. Ehkä en ole tarpeeksi uskottava, jäykkäperä-Cubessakin on lokarit ja kaikkea.

lokarit?! et selvästikään ymmärrä mitään kevyen pyörän tärkeydestä, joten et ole heidän aikansa arvoinen. äläkä ainakaan hymyile kohdatessasi toisen pyöräilijän, koska sinne ei olla tultu pelleilemään, vaan treenaamaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Auli77 Katso viesti
    mä sain tänään ekan vastauksen tervehdykseen toiselta maantiepyöräilijältä. tuli tosi hyvä mieli pienestä se on joskus kiinni.
    Seuraavaksi opettele F-tervehdyksen ja odotat innolla kenet fillarifoorumilaisen kohtaat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jarmo_ Katso viesti
    Joo, pyöräilijöiden tervehtimisessähän on pari nyrkkisääntöä, joilla pääsee jo melko pitkälle:

1. Eri pyörätyypillä kohtaavat eivät tervehdi ryhmän yli (esim. maastopyöräiljä maantiepyöräilijää tai päinvastoin)
    Eli näitä kun noudatetaan, niin säilyy hyvä mieli kaikilla.
    Tuon 1. kohdan huomannut Oulussakin todeksi. Monta kertaa olen tullut metsästä tielle kun samaan aikaan kohdalle sattunut maantiepyörällä kavereita eikä käsi nouse, siis vaikka itse olen moikannut. Samalla tiellä kun itsellä on maantiepyörä alla niin kädet kyllä nousee.

Viimekesänä hiekkatielenkillä "taivas repes" ja vettä tuli ns riitävästi. n 10 kn myöhemmin olin hieman kurassa ( ei lokareita ne painaa) tuli kaksi lenkkeilijää vastaan juoksivat naama norsun vi..lla. kenensin tunnelmaa kun mennessäni huutelin että on hyvä että sataa niin ei siitepöly vaivaa
    -en ole hullu, olen erikoinen-

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Seuraavaksi opettele F-tervehdyksen ja odotat innolla kenet fillarifoorumilaisen kohtaat.
    no onpas noloa, kun en yhtään edes tajua, mikä se on. f-kirjain sormilla? kielellä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Auli77 Katso viesti
    no onpas noloa, kun en yhtään edes tajua, mikä se on. f-kirjain sormilla? kielellä?
    Kysyvälle vastaus, viittomakielen f-kirjaimen viittoma:
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/a...p?albumid=1702

Nopeasti näytettynä ei ole väliä ovatko etusormi ja peukalo miten päin, kunhan kolme sormea on pystyssä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    kunhan kolme sormea on pystyssä.
    kiitos vähänkö alan näytellä

Ei oo paljon hanska heilunut tänä keväänä nojapyöräilijälle. Itse moikkaan kelvillä kaikki lenkkeilemässä olevan näköiset ja maantien laidassa kaikki kohtaamani pyöräilijät.

Ensimmäinen lenkki Suomessa käyrätankoisella pyörällä on ajettu, paljon pyöräilijöitä tuli vastaan, mutta tervehdyksien määrä tiellä (tai tervehdykseen vastaamisia) on edelleen 0. Eli tagon muoto ei ollutkaan ratkaiseva (edellinen oli bullhorn) vaan todennäköisesti legginsien puuttuminen (housut olivat kuitenkin jaloissa).

Jenkeissä taisi jokainen vastaan tuleva pyöräilijä tervehtiä, myös kaupunkipyöräilijat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Ensimmäinen lenkki Suomessa käyrätankoisella pyörällä on ajettu, paljon pyöräilijöitä tuli vastaan, mutta tervehdyksien määrä tiellä (tai tervehdykseen vastaamisia) on edelleen 0. Eli tagon muoto ei ollutkaan ratkaiseva (edellinen oli bullhorn) vaan todennäköisesti legginsien puuttuminen (housut olivat kuitenkin jaloissa).

Jenkeissä taisi jokainen vastaan tuleva pyöräilijä tervehtiä, myös kaupunkipyöräilijat.
    Aika jännä, itellä taas kokemus että maantiellä yhdeksän kymmenestä tervehtii tai vähintään vastaa tervehdykseen. Ja tämä siis Uudellamaalla. Tosin mulla on aina succikset jalassa, ehkä se sitten vaikuttaa?

Hymyilyttämään pistää se ero, ku menee tolla hyrpiitillä.. eipä juuri hanskat nouse.. mutta ku laittaa kippurasarvisella niin kyl tääl kaakonkulmalla lavat nousevat! Paitsi se yksi punaraitainen kaveri ja se, ainut, naiskuski...

Tuntuu olevan alue kohtaisia eroja tervehtimisessä. Pari kesää sitten tuli lomalla Kokkolan seudulla pyöräiltyä eikä yksikään pyöräilijä siellä tervehtinyt takaisin. Oulussa todella harvinaista etteikö käsi nousisi. Siis huomioiden että maantiepyörällä ajaessa ei tervehditä maastopyöräilijöitä ja toisinpäin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti aerosol Katso viesti
    Aika jännä, itellä taas kokemus että maantiellä yhdeksän kymmenestä tervehtii tai vähintään vastaa tervehdykseen. Ja tämä siis Uudellamaalla. Tosin mulla on aina succikset jalassa, ehkä se sitten vaikuttaa?
    Juuri näin, työkaverini pyöräilee samoissa paikoissa, tosin succiksissa, ja kuulemma jokainen tervehtii.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    käytöksen kultainen kirja käskee vastaamaan tervehdykseen riippumatta siitä mihin ryhmään tervehtijä kuuluu. Jos tervehtijä on yli 70-vuotias pappafillarilla liikkuja tai alle kouluikäinen lapsi, vastataan samalla meiningillä
    Tämä on valitettavan yleinen harhakäsitys. Eli tottakai vanhuksen, lapsen tai rantojen mies Penan tervehtiessä saa tervehdykseen vastata, mutta ei sillä Pyöräilyn kanssa ole mitään tekemistä.

On ihan absurdi vaatimus, että succistelijan pitäisi moicata jokaista vastaantulijaa silmämääräisesti arvioidusta harrastuneisuuden asteesta riippumatta. Ensinnäkään suurin osa pyöräilijöistä ei tätä tervehtimiskulttuuria tunne ja toiseksi pääkaupunkiseudulla summittainen tervehtiminen pakottaisi ajamaan käsi ojossa kuin mikäkin maanteiden hitleri.

Systeemi on simppeli kuin fan: maantiepyöräilijät tervehtivät maantiepyöräilijän näköisiä, kuraperseilijät toisia kuraperseilijöitä jne.

Itse olen vähän tällainen climber/all-rounder. Tuleeko minun tervehtiä jokaista domestique-henkistä ohitettavaa, joilla ei välttämättä ole edes wattimittaria? Entäs heilautanko kättä puncheurille? ​Äitini ei tähän osannut vastata.
    ""You miss 100% of the shots you don't take -Wayne Gretzky" -Michael Scott"

Säännöt ovat selvät.

Rouleurit ja domestiquet joutuvat tervehtimään kaikkia, mutta super domestiquen ei kuulu tervehtiä rouleureja. Puncheurit tervehtivät sprinttereitä ja sprintterit aika-ajajia. Aika-ajajien ei tarvitse aerodynaamisista syistä tervehtiä ketään, mutta halutessaan he voivat vähän irvistää tehdessään ohituksen.

Mitä, jos oisin mun domestique-kaverin kans lenkillä ja vastaan tulis Sven Nys Colnago Prestigellään, jossa 35mm dura-acen kiekot. Domestique-rooliansa hoitava kaveri olis tietysti siinä vetämässä eikä näin ollen näkis mun reagointia tilanteeseen. Nys moikkailis ja kaveri vastais tervehdykseen. Onko syytä etsiä uusi domestique vai voidaanko muutenkin vähän autistin roolin ottaneen kaverin katsoa olevan syyntakeeton ja vaikkapa pelkästään viestittää road captain -kaverilleni, että pitää puhuttelu tälle arvottomalle ihmiselle ja katsoa homma ainakin näin ensimmäisellä kerralla läpi sormien?
    ""You miss 100% of the shots you don't take -Wayne Gretzky" -Michael Scott"

Mikä tervehdysten aalto, kun ajaa keskiviikkona ennen kuutta vastakarvaan HePo-lenkille suuntaavien virtaa.
    Poljen. Siis luen.
    poljento.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti bisping Katso viesti
    Mitä, jos oisin mun domestique-kaverin kans lenkillä ja vastaan tulis Sven Nys Colnago Prestigellään, jossa 35mm dura-acen kiekot. Domestique-rooliansa hoitava kaveri olis tietysti siinä vetämässä eikä näin ollen näkis mun reagointia tilanteeseen. Nys moikkailis ja kaveri vastais tervehdykseen. Onko syytä etsiä uusi domestique vai voidaanko muutenkin vähän autistin roolin ottaneen kaverin katsoa olevan syyntakeeton ja vaikkapa pelkästään viestittää road captain -kaverilleni, että pitää puhuttelu tälle arvottomalle ihmiselle ja katsoa homma ainakin näin ensimmäisellä kerralla läpi sormien?
    Melkoisen kiperä tilanne. Oikeastaan ainut kunniallinen poispääsy tällaisessa tilanteessa on 1) vetää lukkojarrutus, kääntyä tulosuuntaan ja ajaa täyttä vauhtia kotiin. Kotona on sitten parasta 2) laittaa puhelin kiinni, ja mielellään 2-4 viikkoa olisi syytä ajella toisten seurassa. Tai sanotaanko näin, että jos kausi on yli puolenvälin, niin 3) talven jälkeen voi palata ko. domestiquen kanssa asiaan. Ja sanomattakin on selvää, että missään nimessä ei ole soveliasta ottaa asiaa puheeksi kaverin kanssa. Jos kaveri sen tekee, niin katseella voi tehdä hänelle selväksi, että asiasta ei puhuta enempää. Mikäli kaveri ei ymmärrä, on palattava kohtaan 1 ja sen jälkeen kohdat 2 ja 3.

Tässä joku päivä sitten sain jo toisen vastauksen tervehdykseen, tosin se oli hölmistyneen katseen siivittämä. Se tosin on normireaktio lähes kaikilla, eli pitänee lopettaa tuo morjestelu etteivät ihan hulluna ala pitää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti aerosol Katso viesti
    Droppitanko ei vielä riittänyt, mutta siihen lisäksi pyöräilypaita tuntuu jo hämäävän vastaantulijan useimmiten tervehdykseen. Sama pyörä Touring-moodissa saa jälleen vähemmän moikkailuja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsaarinen Katso viesti
    Tässä joku päivä sitten sain jo toisen vastauksen tervehdykseen, tosin se oli hölmistyneen katseen siivittämä. Se tosin on normireaktio lähes kaikilla, eli pitänee lopettaa tuo morjestelu etteivät ihan hulluna ala pitää.
    Älä nyt vielä lopeta. Saattaa olla, että olet aloittanut trendin.

Niin lujaa ei tule kukaan Suomessa vastaan etteikö vastaantulijasta voisi päätellä että kannattaako tuolle moikata.

Itse maantiellä:
    - Tervehdin vain harrastajia, eli jos tulee jollain hipsterikypärällä/vaihteistolla/bullhornitangolla niin korkeintaan kiilaan ojaan tai katson halveksuvasti nenän vartta pitkin.
    - 3/4 shortseilla tai tuulihousuilla ajavat tai työmatkapyöräiljät ohitan hymyilemällä hieman alentavasti mutta kuitenkin hyväntuulisesti, kyllä ne vielä oppivat tavoille.
    - Maantiepyöräilijää jolla on kuitenkin sääntöjen vastainen varustus (väärän väriset tankonauhat, vääränlaiset juomapullon telineet, korkit venttiileissä, satulalaukku) näytän F-tervehdystä hillitysti pitäen etusormen ja peukalon kuitenkin kahvoilla kiinni.
    - Aitoa harrastajaa, teiden kruunaamatonta trikootykkiä, tervehditään tietenkin irroittamalla koko käpälä kahvalta ja samalla hyväksyen nyökäten tunnustamme toistemme ylivertaisuuden muihin tien käyttäjiin nähden.

Maastossahan ehtii sitten vaikka jutella kun ei ole harrastaminen niin vakavaa kuin maantiellä.
    Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •