GarminGiantMPMessutElectrobike
Sivu 4 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 207

Aihe: Assoksen varusteet

Seuraavat housut jos ovat assokset niin tulee olemaan Unot, koska niissä on ymmärtääkseni astetta ohuempi tuo säämiskä.

Onkohan nuo Assoksen koot muutuneet viime vuosina? Itsellä on muutaman vuodenikäiset (oranssi säämiskä) FI.Mille shortsit ja 3/4-pituiset ajohousut molemmat kokoa XL. Ne tuntuvat juuri oikean kokoisilta, vaikka olenkin vain 180 cm/78-80 kg joskin enemmänkin ratapyöräilijävartaloinen ei kuitenkaan rasvaa paljon mutta lihasta jonkun verran.

Nyt kuitenkin Assoksen suositustaulukot ilmoittavat minulle sopivan koon olevan L ja minun olevan jopa sen kokomääritelmän alarajalla. Uskaltaisko tässä nyt sokeasti luottaa tuohon suositustaulukkoon (L) vai vanhoihin hyviksi havaittuihin kokoihin (XL)?

En tiedä onko muuttuneet, itse olen 182 cm ja 81 kg, L on just sopivan napakka. Kahdet lyhyet shortsit löytyy ja lisäksi mulla on yhdet sellaset oranssisäämiskäiset pitkät housutkin ja niissäkin on L hyvä koko. Kai se koko vaikuttaa eniten henkseleiden pituuteen, kun ei muuta mittaa kuin pituus edes anneta kokotaulukossa? Mulla taas ei ole lihasta...
    timpe muokkasi tätä : 29.05.2012 at 17.03 Syy: typo

Kiitos Timpe tiedosta! Itse on tullut aikoinaan pelailtua vesipalloa monta vuotta ja treenailtua punttisalin puolellakin tuota yläkroppaa aika säännöllisesti, niin saattaa se olla niinkin, että henkseleihin tarvitaan vähän enemmän pituutta kuin perinteisellä maantiepyöräilijän vartalolla. Tiedä sitten.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräpummi Katso viesti
    LL.fugu_S5 on aivan ehdottomasti ostamisen arvoinen näillä leveysasteilla. Minulle se sopii kuin valettu. Ne ovat parasta asuteknologiaa mitä on maan päällä nähty. Asu on aivan huipputekninen.
    Olen menossa Frankfurtin Assos Nucleoon ihan paikan päälle parin viikon päästä, niin olisi mahdollisuus ihan sovittaakin. Ajattelin kokeilla tuota Fugu S5:ttä ja ehkä LL.716_S5:ttä - ilman säämiskää. Hintaahan niillä on. Miten on, Pyöräpummi, miten tuo kehumasi pyöräilyhousu on kestänyt käytössä?

Pyöräpummi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti N.N. Katso viesti
    Olen menossa Frankfurtin Assos Nucleoon ihan paikan päälle parin viikon päästä, niin olisi mahdollisuus ihan sovittaakin. Ajattelin kokeilla tuota Fugu S5:ttä ja ehkä LL.716_S5:ttä - ilman säämiskää. Hintaahan niillä on. Miten on, Pyöräpummi, miten tuo kehumasi pyöräilyhousu on kestänyt käytössä?
    Se on kestänyt hyvin, paitsi että itse töppäsin. Jo useita vuosia vanhasta Selle Italian satulasta oli Lorica-tekonahan liukas pinta kulunut karheaksi. En vaihtanut sitä koska se oli niin mukava vaikka uusi satula oli jo valmiina. Sitten vaan huomasin kuinka housuissa oli ahterissa kulumaa.
    Assoksella on kuitenkin se hyvä puoli että ne voi lähettää korjattavaksi ilmaiseksi. Ne housut pitää vain rekisteröidä oston jälkeen. Nyt ne ovat korjauksessa, mutta ei ole mitään tietoa statuksesta.

Suosittelisin kyllä sitä säämiskällistä fugu-mallia, koska se tuntuu kuin se olisi täysin yhtä kehon kanssa suoraan ihoa vastaan. Jos kokeilet sitä pikkuhousuisillaan niin tulet tietämään mitä tarkoitan.

Niitä fuguSpeer sukkia kannattaa ottaa vähintään muutama pari. Ne kestävät ja ovat erittäin funktionaalisia. Sirojen ja miellyttävien kesäkenkien käyttöä voi laajentaa aikaiseen kevääseen ja myöhäiseen syksyyn. Nämä sukat sopivat jämtien kenkien sisään.
    Näyttää että näitä sukkia myydän hyvin harvoissa nettiputiikeissa.

Kuulostaa siltä että tulee mielenkiintoinen kauppareissu!

Nyt kelien kylmetessä on aika ostaa uudet housut ja näitä olen tsekkaillut http://www.assos.com/en/19/singlePro...19,24&prod=377.

Jos ja kun käyttö sijoittuu n. tuohon -6 - +6 asteen tienoille niin onko syytä vetää housujen alle mitään välikerroksia vai pitääkö hyvin lämpimänä?

Vaatekaapista löytyy jo http://www.assos.com/en/19/singlePro...19,24&prod=350 ja näissä suositus lämpötila ollut +8 - +16. Lähempänä tuota kahdeksaa astetta voi jo hieman tuntua viileältä varsinkin vauhdikkaammissa alamäissä jne. eli tuuli ottaa tuohon alavatsaan/nivusiin.

Sen verta on tuotteella hintaa, että mieluusti kuulisin miten toimii, ettei tule huonoa hankintaa tehtyä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti William Katso viesti
    Jos ja kun käyttö sijoittuu n. tuohon -6 - +6 asteen tienoille niin onko syytä vetää housujen alle mitään välikerroksia vai pitääkö hyvin lämpimänä?
    Se varmaan riippuu lähinnä itsestäsi…jos tarvitsee, sitten laitat? Toiset bibsithän tonne tulee alle joka tapauksessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti William Katso viesti
    Nyt kelien kylmetessä on aika ostaa uudet housut ja näitä olen tsekkaillut http://www.assos.com/en/19/singlePro...19,24&prod=377.

Vaatekaapista löytyy jo http://www.assos.com/en/19/singlePro...19,24&prod=350 ja näissä suositus lämpötila ollut +8 - +16. Lähempänä tuota kahdeksaa astetta voi jo hieman tuntua viileältä varsinkin vauhdikkaammissa alamäissä jne. eli tuuli ottaa tuohon alavatsaan/nivusiin.

Sen verta on tuotteella hintaa, että mieluusti kuulisin miten toimii, ettei tule huonoa hankintaa tehtyä.
    Vaikea sanoa miten pärjäät noilla, ei ole kokemusta tosin tuosta mallista.
    Itsellä ollut LL.winter, noilla pelkästään menee ainakin 2h -10c tai reilu 4h -7c ja sen jälkeen laitan päälle säämiskättömät ohuet syysbibsit. Jossain vaiheessa tais viime talvena olla välissä vielä pitkät kalsaritkin, mutta kuuma tuli. Sitten tuo tK.607_S5, menee noin nolla keleille, menisi varmaan pidempäänkin jos olisi täyspitkät lahkeet. Kummasti auttaa vatsaan käyvään viimaan Intermediate Evo takit etumus joka ei päästä tuulta läpi, tuota takki käytän noitten kolmevarttisten housujen kanssa.
    Eli jos noista vedetään johtopäätöksiä niin tarvitset varmasti välikerroksia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Se varmaan riippuu lähinnä itsestäsi…jos tarvitsee, sitten laitat? Toiset bibsithän tonne tulee alle joka tapauksessa.
    Näinhän se on. Mieluusti ottaisin housut säämiskällä ja silloin ainoa vaihtoehto on lisätä kerroksia päälle. Tai sitten joku ohut kerrasto alle, mutta miten sitten vaikuttaa mukavuuteen? Suosituksia sen suhteen?

Mulla tosiaan nuo toiset 3/4 Assokset jo käytössä ja kylmillä keleillä olen vetänyt niiden päälle Löfflerin juoksutrikoot. Tarkenee kyllä, mutta perse on pidemmillä (n.4-5h) lenkeillä ollut siinä määrin hiostunut, että tulee monesti todella kivuliaita hankaumia. Tästä johtuen on hieman skeptisyyttä kaksien housujen päällekkäiseen käyttämiseen.

Ei missään nimessä alle mitään kerrastoa ei edes ohutta.
    Laita persrasvaa ja vaikka ne juoksutrikoot sitten tarpeen tullen siihen päälle.

Pyöräpummi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti N.N. Katso viesti
    Kannattaa ehdottomasti kysellä etukäteen että onko niitä Fugu-housuja haluamassasi koossa sinä päivänä kun käyt siellä.
    AssosNucleosta kerrottiin juuri että he odottavat uutta erää Fuguja viikon sisällä.
    Sain "takuukorjauksen" sijasta molemmat pökät uusina puoli-ilmaiseksi .

Hartioiden pujottaminen Fugujen sisään ei ole niin hankalaa kuin se aluksi tuntuu. Tärkeintä on että se istuu.

Pelkillä Fuguilla en pärjäisi missään olosuhteissa nollan alapuolella. Todennäköisesti rajaa alemmaksi venyttää se että alle mahdollisesti laitetaan jotain. Lämpötilarajat riippuvat myös siitä kuinka paljon kehitätte tehoja(hukkalämpö) sekä verenkierrosta.

Assoksen 2014 kledjuja:

http://www.speedwareshop.de/Assos-Radhosen

Kallein malli 339€, huhhuh!!

Uudessa padissa KuKuPenthouse =D

Pyöräpummi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti janneko Katso viesti
    Assoksen 2014 kledjuja:

http://www.speedwareshop.de/Assos-Radhosen

Kallein malli 339€, huhhuh!!

Uudessa padissa KuKuPenthouse =D
    Hinta ei ole ihme kun se sopii oikeaan markkinarakoon!
    Todennäköisesti ensimmäiset bibsit mistä "vedenheittäminen" on helppoa.
    Hyvin toimeentulevat ajurit ovat varmasti valmiita maksamaan siitä että ei tarvitse "köyristellä" vettä heittäessään.

Olipas hyvät tK.607:t tänä aamuna 8C asteessa. Ei mulla muuta.

Onko sveitsiläisen pyörävuokraamo Max Huerzlerin oman brändin pyörävaatteet Assosin valmistamia ?
    Ostin housut Mallorcalta ja leikkaus, matsku jne hyvin lähellä Assosta. Hinta kuitenkin merkittävästi halvempi.

http://www.bikeradar.com/road/news/a...-new-s7-38367/

PS En sano että pitämättä jäisi jos vaikka sattuisin voittamaan tuommoiset arpajaisissa tai että kieltäytyisin jos Assos hakisi puolueettomia koekäyttäjiä...

Kyllä Assos on aika kireä brändi, kun yöllä Bike-Discountin joulukalenteriluukusta tuli 25% ale kaikkiin miesten päälivaatteisiin, niin Assokset olivat myös alessa, mutta nyt aamulla ne oli jo rajattu ulkopuolelle. No ylihintaisia ne olivat alennuksessakin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Kyllä Assos on aika kireä brändi, kun yöllä Bike-Discountin joulukalenteriluukusta tuli 25% ale kaikkiin miesten päälivaatteisiin, niin Assokset olivat myös alessa, mutta nyt aamulla ne oli jo rajattu ulkopuolelle. No ylihintaisia ne olivat alennuksessakin.
    Tänään oli ainakin vielä -25% myös Assoksen kledjut. TK607:t lähti tilaukseen. Ja kyllä ne Assoksen Bibsit vaan mukavimmat on millä itse olen ajanut ja tuntuu myös kestävän.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vecculiko Katso viesti
    Tänään oli ainakin vielä -25% myös Assoksen kledjut. TK607:t lähti tilaukseen. Ja kyllä ne Assoksen Bibsit vaan mukavimmat on millä itse olen ajanut ja tuntuu myös kestävän.
    Heh, just tuolla tavalla ne oli viimeksikin vielä yöllä joulukalenteriluukun vaihduttua, mutta jo aamulla Assokset oli rajattu pois. Nytkin kun klikkaa B-D:n luukkua, niin siinä popupissa lukee reunassa except Assos. Ei taida Assoksen markkinakontrolli olla töissä tähän aikaan. Ostoksille vaan kun kerrankin myyvät halvalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Heh, just tuolla tavalla ne oli viimeksikin vielä yöllä joulukalenteriluukun vaihduttua, mutta jo aamulla Assokset oli rajattu pois. Nytkin kun klikkaa B-D:n luukkua, niin siinä popupissa lukee reunassa except Assos. Ei taida Assoksen markkinakontrolli olla töissä tähän aikaan. Ostoksille vaan kun kerrankin myyvät halvalla.
    No katsotaan miten käy, enpä huomannutkaan tuota pientä popup tekstiä. Hinnassa on kyllä alennus ja sain tilattua, vai ilmoittavatko sittenkin että sorry ...

Assoksen koko
    Tilasin Assoksen FI.Mille_S5-sortsit pitkällisen pähkäilyn jälkeen.

Olen n. 191 cm pitkä ja painan 105 kiloa. Vaikken olekaan enää tässä kypsähkössä iässä hoikka poika, en ole niinkään tukeva.
    Pikemminkin roteva ja jossain määrin lihaksikas, olematta kehonrakentaja. Näin miellä tilanteen itse.

Reiden ympärys haaroissa on 67 senttiä reiden leveimmässä kohdassa.
    Halusin Assoksen FI.Mille_S5 –housut, joista olin lukenut paljon hyvää.
    Vihtoehtoni olivat:
    Assos-koot XL XLG TIR
    kehon pituus (cm) n. 186 - 192 n.193 - 197 . like XLG, but wider cut

Päädyin XLG-kokoon, joka vaikuttaa nyt ennen koeajoa ihan oikealta koolta.
    Kehoni on sellainen melko sopusuhtainen, ei erityisen pitkää selkää eikä erityisen lyhyttä selkää/lyhyitä jalkoja. Siisti body.
    Maksoin sortseista maaliskuun alussa Rosen alennusmyynnissä n. 155 euroa. Vain ostamalla voit säästää.
    Caminante, no hay camino,
    se hace camino al andar.

Jokos Assoksen S7 padisiä lyhyitä housuja on käytössä? Tällä hetkellä käytössä S5 Millet ja säämiskä ehkä hieman turhan paksu. Tuosta seiskasta on ilmeisesti 8 ja 10mm versiot mallista riippuen?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaksu Katso viesti
    Jokos Assoksen S7 padisiä lyhyitä housuja on käytössä? Tällä hetkellä käytössä S5 Millet ja säämiskä ehkä hieman turhan paksu. Tuosta seiskasta on ilmeisesti 8 ja 10mm versiot mallista riippuen?
    Equipen säämistä tuntuu kädessä yhtä paksulta kuin Unon, mutta on ajaessa paljon ilmavamman ja kevyemmän tuntuinen.

EDIT:
    Ja kokoasiaa sen verran että uusi Equipe on selvästi tuota Unoa napakampi. Molemmat siis M-kokoa ja minä olen kokoa pitkä naru.
    kolistelija muokkasi tätä : 17.04.2014 at 19.28

Unossa taitaa olla ohuempi säämiskä mitä Millessä?

Saako Assoksen pyöräilyhousuja kotimaasta?
    - Heavy Metal will never die!! -

Canyon Endurace CF custom

Tämän mukaan ei saisi: http://www.assos.com/en/60/buy-in-store.aspx

Toisaalta XXL kyllä myi ainakin avajaistarjouksena.
    Rule #1: Obey The Rules

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Warlord Katso viesti
    Saako Assoksen pyöräilyhousuja kotimaasta?
    Huonosti taitaa löytyä. Omat Assos-tuotteeni olen tilannut Bike-Discountilta. Onneksi kokotaulukot ovat pitäneet paikkansa aika hyvin. Kannattaa tsekata myös Assoksen pesuaine mikäli sattuu kohdalle.

Assoksen kokotaulukko ei ota kantaa reiden paksuuteen... Taulukon mukaan M-koko olisi passeli (176cm/76kg), mutta reiden ympärysmitta on mulla 61 cm. Mahtaakohan sopia vai repeekö saumat?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •