FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 12 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12 13 14 22 62 112 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 331 - 360 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

  1. #331
    Kertaakaan ei ole Fattyssa lipsunut taka-akseli. Liekö sitten tullut laitettua vain poskitärinänomenttiin.

  2. #332
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Mitä on kokeneemmat mieltä. Onko ketju-clearenssi sama 10 ja ysi takapakoilla. Konan woohun olisi vaihtaa 10-vaihde ja paremmat vaihtajat.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  3. #333
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Kokkola
    Viestit
    269

    Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

    Kymppi- ja ysipakan kokonaisleveys on sama, eli jos haluat vaihtaa ysistä kymppiin tarvitset vähintään 10-pakan ja 10-vivun. Ysi-vaihtaja ja ysi-etulehdet käy, vaikkei toiminta välttämättä ole paras mahdollinen. Ysi-ketjukin käy, mutta jos kuitenkin vaihdat pakan, niin ketjukin menee samalla vaihtoon eikä siinä vaiheessa ole järkeä laittaa muuta kuin kymppiketju.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Maastopyöräilijän kuuluisia viimeisiä sanoja:
    "Ei tuo oja varmaan ole syvä!"
    "Kyllä on hyvät pitkospuut!"
    "Bunnyhopillahan tuosta pääsee!"

  4. #334
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Turku->Pori
    Viestit
    1.968
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tompsukka Katso viesti
    Kertaakaan ei ole Fattyssa lipsunut taka-akseli. Liekö sitten tullut laitettua vain poskitärinänomenttiin.
    Tällainen vähän ronskimpi Karju (ei Karhu), yön yli levännyt aamuvenytetty kokopituus n. 164,5 cm, ei ole vielä koskaan uskaltanut käyttää poskitärinänomenttia. Oikein mihinkään. Näillä Voimilla seuraukset voisivat olla niin hirvittävät! Silti lips(sh)uu pahasti. Taas tänään. Kele.

  5. #335
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kim71 Katso viesti
    Mielestäni 17" parempi jo painon vuoksi. Joko kyseinen bike alla? mitkä ensi fiilikset? Itse harkitsen samaa.
    Ei ole vielä, ei näkynyt Tammiston liikkeessä White Fat Pro:ta, enkä jaksanut jonottaa asiakaspalvelupisteeseen, kun oli niin pitkät jonot. Täytyy odotella lisätietoja, jos joku jaksaisi hankkia. Ei oikein netistäkään löydy mitään tietoa...

    Kuinkahan leveät renkaat tuohon menee?

  6. #336
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Btw.Trekillä on pitkät vastamutterit joissa hyvä hammastus.
    Kuvaa ei ole kun ne meni myydyn fillarin mukana.
    Taka-akselin joutui tekemään itse,eihän noin pitkiä löydy valmiina mistään.
    Onko tuo akseli tehty pitkästä kuusiokolo pultista? Onko nuo pääty mutterit minkä merkkisista linkuista? Tais sopia pultti niihin ilman modausta?

    Ot Ps. mitkä olisi hyvät vastaavat kaupalliset 100/135 akseleilla 29erään?
    Antza44 muokkasi tätä : 20.04.2014 at 14.38
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  7. #337
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Teillä kellä on ollut ongelmia Fattyn taka pikalinkun kanssa, niin onko se aiheuttanut sivu oireena vapaarattaan takertelua rullaillessa?
    Itse vaihdoin laakerit napaan ja vapaa rattaaseen, kun aattelin, että olisi niissä välystä sen verran, että vapaarattaan runko pääsee ottamaan kiinni navassa olevaan hammastukseen.(jäljet näkyy vapaarattassa). Akselin pääty mutterit liimasin samalla kierre lukitteella kiinni, kun vapaa rattan puoli tuppasi löystymään. Nämä toimenpiteet ei kuitenkaan auttanut vapaarattaan takertelu ongelmaan ja se mikä oudointa tämä ei todellakaan tapahdu joka reisulla.

    Jotenkin tullut semmonen fiilis, että pikalinkun tiukkaan kiristys vääntäisi akselia pikkasen ja sitten, kun avaa pikalinkun ja kiristää uudelleen saattaa ongelma poistua tai ei. Pikalikun uudelleen kiristys ei eilenkään auttanut, mutta hetki rymistelyä sen jälkeen poisti ongelman. Mitään kummempaa liikettä/löystymistä en ole kuitenkaan todennut pikalinkussa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  8. #338
    zipo Guest
    Akselikamat: Haponkestävää 5mm tankoa ja samaa materiaalia M5 kuusiokoloruuvin irti sahattu kanta.Duunikaveri hitsasi palaset yhteen.En halunnut modata orkkista kun kamat löyty helposti.
    Kullanväriset päätyholkit ovat peräisin Halon valmiista akselisetistä 100/135mm jotka ostin Lundbergilta Keravalta.

    Muklukkissa sahasin orkkispikalinkun poikki ja tilalle M5 kuusiokolo ruuvinkanta hitsaten kiinni.Päätyholkki taisi olla peräisin Controltecin titskusetistä .Trekin pitkä vastamutteri(parempi hammastus kuin Halon versiossa) toiselle puolelle.Thats it.

    Kuten aikaisemmin mainitsin niin taka-akselin luistamisongelmat saattavat osittain johtua laakereiden lukitusruuvien löystymisestä.
    Tsekkasitko myös että navan akselia riittävästi sekä vetopuolen että nondrive siden dropouteissa?

  9. #339
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Teillä kellä on ollut ongelmia Fattyn taka pikalinkun kanssa, niin onko se aiheuttanut sivu oireena vapaarattaan takertelua rullaillessa?
    Itse vaihdoin laakerit napaan ja vapaa rattaaseen, kun aattelin, että olisi niissä välystä sen verran, että vapaarattaan runko pääsee ottamaan kiinni navassa olevaan hammastukseen.(jäljet näkyy vapaarattassa). Akselin pääty mutterit liimasin samalla kierre lukitteella kiinni, kun vapaa rattan puoli tuppasi löystymään. Nämä toimenpiteet ei kuitenkaan auttanut vapaarattaan takertelu ongelmaan ja se mikä oudointa tämä ei todellakaan tapahdu joka reisulla.

    Jotenkin tullut semmonen fiilis, että pikalinkun tiukkaan kiristys vääntäisi akselia pikkasen ja sitten, kun avaa pikalinkun ja kiristää uudelleen saattaa ongelma poistua tai ei. Pikalikun uudelleen kiristys ei eilenkään auttanut, mutta hetki rymistelyä sen jälkeen poisti ongelman. Mitään kummempaa liikettä/löystymistä en ole kuitenkaan todennut pikalinkussa.
    Kuulostaa että navan omassa akselissa olisi halkeama ja ongelman esiintyminen riippuu siitä, miten päin halkeama asettuu napaa kiristettäessä paikalleen.

  10. #340
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Menaatko, että akselin pituus suuntainen halkeama? Onko kokemuksia tuollaisesta halkeamisesta? Kyllä tässä on heränny ajatus, että taka akseli on solmussa tai muuta vastaavaa. Pistän kyllä On-Onelle kyselyä. Tarvii ensin tutkia asiaa vielä lisää, et olis joku järkevä näkemys mistä tuo takertelu johtuu.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  11. #341
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Minkä tahansa suuntainen halkeama voi olla kyseessä. On kokemusta samasta ilmiöstä rakenteeltaan samanlaisesta navasta. Asia selviä purkamalla akseli.

  12. #342
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Menetetty Sipoo
    Viestit
    702
    Houkuttelisi hommata Muklukkiin toiset kiekot. Laihaläskillä mennään, optimi olisi margelite tyyppiset kevytkiekot. Alle tulisi 3.5 tuumaset sliksit lasten kanssa kruisailuun ja bmx dominointiin (in my dreams). Onnivannin setin saisi suht edukkaasti, muita ehdotuksia? Hipoa ei tarvitse, koska käyttö on kevyehköä. Nykyisiin marge lite + formula olen ollut oikein tyytyväinen, ei vaan raaskisi maksaa vajaata tonnia kiekoista+renkaista, kun tonnilla saisi jo koko pyörän.
    Ehdotuksia? Jos joku haluaa päivittää omiaan hipompiin niin saa toki käytettyjäkin ehjiä tarjota.
    Syvän Idän Fat Biker - vikise, sika, vikise

  13. #343
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    109
    Hei,

    Osaisko joku ohjata oikeaan suuntaan jos haluaisin Specialized Fatboyhin tarikan taakse? Siis tavaratelineen?
    - Mistä löytyis valmis, tai sitten hyvä aihio josta edetä

    T. Simo

  14. #344
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Niemenmäki
    Viestit
    400
    Voihan. Kesken työmatkatemmon pääsi ketjut putoamaan eturattaiden väliin ja granny on nyt mutkalla + ketjut tukevasti rattaiden välissä. Periaatteessa voisin ajatella seuraavia vaihtoehtoja:
    1) Fattyn sinkulointi, kiinnostaisi kovasti, mutta reidet pitää ajatusta tyhmänä, kun perässä pitäisi kiskoa kohta muksuja pyöräperäkärryssä. Muistaakseni joku täällä oli sinkuloinut Fattyn ja siinä oli jotain haasteita? 1x1 ois tietysti hyvä Fatbemaxissa, koska voisin mennä aina sen taakse, kun jää viimeiseksi.
    2) iBikestä? SRAMin kammet tilalle. Korvaisi ISIS kammet, jotka tykkäävät pudota silloin tällöin ja FSAn bb:n joka ei vakuuta. Samalla voisin harkita sitä etuvaihtajaa, en ole sitä vielä pahemmin kaivannut. Talvi/metsä-setupiin toi granny kyllä on hyvä.
    3) 1 x 10 setti, chainline on nyt jo koetuksella. Vaatisi varmaan ketjuohjuria tms, koska ketju tuntuu jo nyt putoavan silloin tällöin.

    Olisko arvovallaisella raadilla ideaa ja tukea päätöksentekoon?
    http://faijapolkee.blogspot.fi/

  15. #345
    mutanaama Guest
    Lämpimästi suosittelen eteen esim 30-piikkistä narrow-widea. Mahtuu Sramin X5:een ja ysiin. Itsellä tippui edessä 24/34 combolla ketjut jatkuvasti, NW:llä ei kertaakaan ilman oleellista syytä. E30 T11/36 pelaa ihan mainiosti, General leellä tai vastaavalla saa sitten köykäisempääkin välitystä.

  16. #346
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Komppaan ylläolevaa, n/w -ratas ja kaveriksi vielä kiristävä vaihtaja, ei putoile..

  17. #347
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    On-onen 30-piikkistä ratasta on vielä pari jäljellä, joten ei eiköhän sitä kannata kokeilla ensimmäisenä. Itse tilasin eilen kun kyllästyin jatkuvaan chain suckiin pikkurattaalle tiputettaessa. Ei mitään tietoa sopiiko Holzfelleriin, mutta sittenhän tuon näkee kun kokeilee.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  18. #348
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Täältätkin puoltava ääni n/w-eturattaalle ja kiristävälle takavaihtajalle. Omassani Slx Shadow+ takana eikä ketju ole vielä muutaman kuukauden aikana pudonnut ajossa kertaakaan. 30x11-36 on aika passeli yhdistelmä metsässä mönkimiseen. Jos ajaja on reitevämpi niin eteenhän saa isompaakin.
    Memento mori

  19. #349
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Niemenmäki
    Viestit
    400
    Kiitos kommenteista. Soittelin iBikeen ja keskiviikoksi pitää viedä läski huoltoon. Päädyn varmaan tohon X5 + N/W comboon.
    Safkiksen ohjelma on ketjun irrottelu rattaiden välistä.
    http://faijapolkee.blogspot.fi/

  20. #350
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Simo Ahtola Katso viesti
    Hei,

    Osaisko joku ohjata oikeaan suuntaan jos haluaisin Specialized Fatboyhin tarikan taakse? Siis tavaratelineen?
    - Mistä löytyis valmis, tai sitten hyvä aihio josta edetä

    T. Simo
    suosittelisin että otat esim yhteyttä shocktherapyn tai turun foxcomppiin

  21. #351
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    2x10 X5 orkkis kampisetti X9 type2 takavaihtajalla toimii myös, kuin junan vessa ei putoile ketjut. Tosin muita haasteita on XT pakan huippu kestävän spiderin ansiosta.
    Antza44 muokkasi tätä : 16.05.2014 at 12.28 Syy: Shimanon takuu toimii uutta tuli.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  22. #352
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Surly Whirly kammet ei pysy kireellä koska ilmeisesti rattaan puolen akselin rihloitus on väljä. Onko jollain ollut samaa ongelmaa ja miten sen voisi korjata? Laakeriliimaa, kierrelukitetta, kemiallista metallia tms. sinne rihloihin ennen kiristystäkö?

  23. #353
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Niemenmäki
    Viestit
    400
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Surly Whirly kammet ei pysy kireellä koska ilmeisesti rattaan puolen akselin rihloitus on väljä. Onko jollain ollut samaa ongelmaa ja miten sen voisi korjata? Laakeriliimaa, kierrelukitetta, kemiallista metallia tms. sinne rihloihin ennen kiristystäkö?
    Surlyn kammista en tiedä, mutta vetäisin ISIS Snow settiin loctitea väliin. Sitten kammet kunnolla momenttiin mallia hauis ja sen jälkeen on pysynyt. Huomenna vuorossa operaatio irrotus, saa nähdä kuin äijän käy.
    http://faijapolkee.blogspot.fi/

  24. #354
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    169
    Tänään tuli on onelta veloituksetta fattyyn hopen takalinkku. Kävin koeponnistamassa niin kovaa kun uskalsin eikä lipsu. Suosittelen reklamoimaan ja pyytämään hopen linkkua jos on ongelmia lipsumisen kanssa. Ei edes kyselleet mitään vaan vastasivat suoraan lähettäneensä linkun.

  25. #355
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pekoni Katso viesti
    Surlyn kammista en tiedä, mutta vetäisin ISIS Snow settiin loctitea väliin. Sitten kammet kunnolla momenttiin mallia hauis ja sen jälkeen on pysynyt. Huomenna vuorossa operaatio irrotus, saa nähdä kuin äijän käy.
    Jossei irtoo, niin muista kierteitä lämmöllä. Joku 300 astetta riittää jopa tiukimpaan ruuvilukitteeseen, jos olet sitä vahingossa käyttäny.

  26. #356
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Vantaa, Ristiraja
    Viestit
    612
    @JJ: Minä olen turannut omiin Mr. Whirlyihin pensselillä levitettävää pulttitervaa kierteisiin ja rihloihin ennen kohtuutonta kiristystä. Pysyy (miten pysyy) ja tuoksuu kivemmalle kuin ruuviliimat. Täytyykin käydä parvekkeella kokeilemassa varmuudeks noita kampia, muutama kymmenen kilometriä koluamista löystyneillä kammilla tietää aina keskiölaakereiden vaihtoa. Minkä verran ruokkinee tapahtumaketju itseään, kun löystynyt kampi hinkkaa itseään akselin päässä -> tokkopa ainakaan paremmaksi sovite muuttuu?

    Parin löystymiskerran jälkeen kiskoin vetopuolen niin tiukalle kuin uskalsin ja päätin jotten avaa pakettia koskaan siltä puolelta. Leikin siis, että mulla kaksiosainen kampisarja, jossa akseli ja oikea kampi on yhtä puuta. Surlyn uudempi OD-kampisarjahan on tehtykin kaksiosaiseksi.

    Tervaan päädyin, koska mulla on teräksinen kuuvärkki. Kuitukeksintöön kai kuuluu samalla logiikalla joku pikaliima

    Fatbike-low-tech-talk
    petjala muokkasi tätä : 30.04.2014 at 00.37

  27. #357
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petjala Katso viesti
    @JJ: Minä olen turannut omiin Mr. Whirlyihin pensselillä levitettävää pulttitervaa kierteisiin ja rihloihin ennen kohtuutonta kiristystä.
    Ekalla lenkillä ennen rasvalla kiristämistä kampi melkein tippui ja klappia oli polkimen päässä sentin verran. Ei tollasta tajua, että voi löystyä parissa tunnissa noin paljon.
    Sitten putsasin kaikki ja laitoin kiinni ihan normaalilla veden kestävällä kalsiumilla saennetulla rasvalla. Alussa vaikutti pitävän, mutta nitkutus alkoi kuulua ja tuntua jossain tunnin kohdalla. Koitin kiristää mutta ei käsillä liikahtanut. Painoin sitten jalalla ja meni 1/8 osa kierrosta ja ääni ehkä vähän väheni. Kotona kävin pyörää äsken läpi ja keskiön laakerit meni aika reilusti piukempaan ja samoin takapakka oli aika hellästi kiinni. Kattellaan seuraavalla lenkillä, että vieläkö nytkyttää.

  28. #358
    Toi pulttiterva on hyvää kamaa. Sillä sivellyt kierteet on joskus jopa mahdollisesti avattavissa. Saa spräynäkin jos ei jaksa pensselöidä. Plussaa tuo vielä raikas tuoksu.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  29. #359
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    531
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Jossei irtoo, niin muista kierteitä lämmöllä. Joku 300 astetta riittää jopa tiukimpaan ruuvilukitteeseen, jos olet sitä vahingossa käyttäny.
    Ja perus Loctitteihin riittää sata astetta, nimittäin yhdet v-länkien ruuvit aukeni perusloctiten pinteestä kattilassa keitellen...

  30. #360
    mutanaama Guest


    Tommoisella kätevästi mukanakulkevalla värkillä saa viljatkin puitua. Pikaisen testin mukaan se myös toimi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •