En tiedä, miten laadukkaita on fillaripuolen iskarit, mutta koneellisesti liikkuvista laitteista osassa on semmoisia kepakoita, joissa nimenomaan ensimmäinen huolto on tärkein. Toki, vaimentimen kuormituskin on hieman kovempi, mutta syy on pinnoittamattomissa alumiinirunkoisissa putken sisäpinnan hioutuminen, josta kertyy öljyyn alumiinimoskaa, joka heikentää toimintaa ja kuluttaa iskaria nopeasti. Runkoa ja tiivisteitä. Yleensä sen jälkeen kuluminen vähenee ja iskari huolletaan lähinnä tarpeen mukaan. Eli kun vaimennukset alkavat muuttua liiaksi öljyn ominaisuuksien heiketessä (suurin ominaisuuksia heikentävä tekijä on vesi, jos sitä pääsee öljyn sekaan, jota voi ilmajousellisissa ehkäistä juurikin tuolla DIY ilmakannun huollolla ja voitelulla. Ja kyllähän se normi shimmipakoilla toimiva iskari on purettava huollon yhteydessä kutakuinkin kokonaan jotta saa osat puhtaaksi.

Aika monta iskaria on tullut huollettu, mutta niinkuin yleensä, omassa fillarissa ja kelkassa on iskarit huoltamatta