ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 71 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 61 69 70 71 72 73 81 121 171 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.101 - 2.130 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #2101
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Olethan ravistellut irrallaan olevaa kiekkoa aina välillä muutaman kierroksen ja vähemmän painetta sisään.

  2. #2102
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Ulvila
    Viestit
    409
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ambient Katso viesti
    Onko vinkkiä mikä vikana ja mitä tehtävissä kun takarengas ei tahdo paineita pitää päivääkään, tippuu n.2,8bar johonki 1bar korville? Uusi kumi tuli taakse ja käytin liikkeessä teettämässä vaihdon..
    Veisin sinne liikkeeseen jos palvelusta jotain maksoit. Jos täällä foorumilla aletaan arvailemaan, niin vanteen ja renkaan merkki/malli kiinnostais tietää.

  3. #2103
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    79
    Yhden lenkin kävin ajamassa, sillon jo tippu paineet jonku verran.. Ei oo ollu kiekko irrallaan niin jääny ravistelematta.. Vanteen merkki ZTR crest ja kumina Racing ralph evo 2.1 Aattelin vaan että onko toi ihan normaalia alkuun uuden renkaan kans ku ei oo noita no tubeless renkaita koskaan ollu.. Soittelen sinne liikkeeseen jollei tolle ite mahda mitään. Ei kai ne voi uudestaan työstä enään velottaa jos on sutta tehneet? Oli kohtuu kallista lystiä, liekö keväisin kovemmat palkat?

  4. #2104
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Onko nämä siis litkutettu alunperin itse vai liikkeessä? Jos itse niin miksi se rengas vaihdettiin liikkeessä? Onko siellä litkua?
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  5. #2105

    Pahoja Tubeless ongelmia!

    Tää ei enää oikeen sovi tähän topikkiin, koska eilen koettiin onnistumisen tunteita, mutta laitetaan nyt kuitenkin.

    Tosiaan kyseessä noi pari kertaa täälläkin vilahtaneet violetit Superstarin AM-490 kehät, jotka on aika kaukana optimaalisesta tubeless-vanteista.

    Annoin kumien olla sisureiden kanssa 2bar paineilla pari vuorokautta paikallaan. Eilen sitten sisurit veks, venttiilit paikalleen ja kas, nehän humpsahti samantien paikalleen, molemmat. Ihan pientä sihinää noista teippauskohdista kuului. Sen jälkeen rengas vielä kerran pois yhestä reunasta, litkut sisään ja paineet sisään. Sihinä loppui muutamassa sekunnissa ja jätin kiekot kyljelleen se vähän vuotanut kohta alaspäin.

    Äsken duuniin lähtiessä ne oli reilun 12h pitäneet paineet sisällä, eli kyllä se tais natsata.

    Nyt on hyvä fiilis!

    edit: bilteman pumppu riitti hienosti.

    edit2: kumeina Mountain King 2,4"
    aki53bmx muokkasi tätä : 15.04.2014 at 09.12

  6. #2106
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ambient Katso viesti
    Yhden lenkin kävin ajamassa, sillon jo tippu paineet jonku verran.. Ei oo ollu kiekko irrallaan niin jääny ravistelematta.. Vanteen merkki ZTR crest ja kumina Racing ralph evo 2.1 Aattelin vaan että onko toi ihan normaalia alkuun uuden renkaan kans ku ei oo noita no tubeless renkaita koskaan ollu.. Soittelen sinne liikkeeseen jollei tolle ite mahda mitään.
    Mitään rakettitiedettä nämä tubeless-asennukset ei ole. Vieläkään.

    1) Rengas vuotaa. Voihan jehna.
    2) Tarkista, onko renkaassa litkua. Kiekko irti,
    pidä hetki pystyasennossa ja ravista. Jos kuuluu hölskyntää, litkua on. Jos ei, lisää litkua.
    3) Mikäli litkua on renkaassa ja se vuotaa silti, tarkista todennäköiset vuotokohdat a) kehän ja renkaan sauma b) venttiilin juuri, nippelit c) renkaan kyljet.
    4) Jos paikallistat selkeän vuotokohdan, hyvä. Joka tapauksessa perustoimintamalli on aina sama - laita renkaaseen pieni ylipaine (vaikka 3bar) ravistele, heiluttele, pyörittele. Jätä vartiksi kyljelleen lepäämään, toista temput ja jätä toiselle kyljelle lepäämään. Jatka kunnes paineet alkaa pysyä.
    5) Jos noilla tempuilla ei tokene, on syytä olettaa että järjestelmässä (kehä, teippi, venttiili ja rengas) on joku rakenteellinen ongelma tai asennuksessa on tehty jotain selkeästi väärin.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  7. #2107
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    ^tuohon lisäisin, että vesiastiassa on helppo tsekata mistä kumi vuotaa. Kun kipukohta on selvillä on hoitaminenkin helpompaa.

    Ensiksi tarkistaisin kuitenkin, että sekä venttiili että venttiilin sielu ovat tarpeeksi kireällä.


  8. #2108
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    79
    Juu litkut laitettiin myös liikkeessä. Kattelen tänään löytyykö vuotokohtaa ja soittelen sinne liikkeeseen että saa tehdä uusiks jollei tolle ny jotain helppoa ratkasua keksi. Reilu 60e nii siihen hintaan luulis saavan vuotamattomat renkaat jo..

  9. #2109
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Sivele saippuavettä kehille tai pyörittele vesiastiassa. Veikkaan venttilin kohtaa, huonoa teippausta ha väärää rimstrippiä.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  10. #2110
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    ...väärää rimstrippiä.
    Ei Crestille rimstrippejä laiteta...


  11. #2111
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ei Crestille rimstrippejä laiteta...
    Eikä tällaisia paineita:

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ambient Katso viesti
    n.2,8bar
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    laita renkaaseen pieni ylipaine (vaikka 3bar)
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  12. #2112
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Jopas on paska vanne jos ei kestä (tai rengas ei pysy) 3 baarin painetta.

  13. #2113
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Jep, paskoja ovat. Yksi Schwalbe räjähti mulla vanteelta reunanauhan mennessä poikki noin 2,5bar paineella. Stanin oma suositus Crestille 2,2" renkaalla on max 45psi eli jotain 3,1bar.

    EDIT: Nyt kyllä hieman huijasin, se oli noin 3 baaria kun rengas lähti kävelemään. Noh, kuitenkin pointti oli se, että itse olen mielummin varmuuden vuoksi tiivistänyt alhaisemmilla paineilla kuin liian kovilla.
    elasto muokkasi tätä : 15.04.2014 at 13.46
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  14. #2114
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Kaikki litkutukset olen nostanut hieman yli 3,5bar paineeseen alussa pariksi tuntia. Tämän jälkeen yöksi 2.5 paineeseen asettumaan. Tehty bontragerin vanteille ja maxxiksen/contin kumeille.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  15. #2115
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Kerran nostin yli 3 bar. Seurauksena korvien tinnutus ja kumi parin metrin päässä lattialla.

    Parhaiten noi ilmoja alkaa piteleen, kun käy ajamassa lenkin. Näin olen havainnoinut.

    EDIT: Saakos CO-pumpulla muuten renkaan nasahtamaan paikalleen? Ja jos saa, suosituksia toimivasta pelistä?
    Kyllästyttää toi huoltoasemalla ramppaaminen. Eikä jaksa sisurin kanssa leikkiä.

  16. #2116
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    EDIT: Saakos CO-pumpulla muuten renkaan nasahtamaan paikalleen? Ja jos saa, suosituksia toimivasta pelistä?
    Kyllästyttää toi huoltoasemalla ramppaaminen. Eikä jaksa sisurin kanssa leikkiä.
    Onnistuuhan tuo. Asensin pari kertaa tuollaisella, ebaysta sai tuon pään todella halvalla ja co2 patruunat Biltemasta. Tosiaan pari asennusta tuli tehtyä, mutta sitten rakensin itselleni napsauttimen ja nyt teen asennukset sillä, co2 patruunat tulee lenkille mukaan jos buppaa pahasti. Toki varalla on vielä yksi sisuri ja minipumppu.
    Nappulakenka muokkasi tätä : 15.04.2014 at 17.51
    Still rides with 26er

  17. #2117
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    79
    Dodii, kävin nyt vesiastiassa renkaan läpi ja venttiilin/vanteen välistä löyty vuotokohta. Onkos tästä eteenpäin muuta tehtävissä kun soittaa huoltoon ja käydä hakeen tohon jälleen uus venttiili? Tietyssä asennossa ei vuotanut jos sillä on vaikutusta mihinkään..

  18. #2118
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Koitikko kiristää juurimutterin niin kireelle, kun näpein menee? Jos sekään ei auta, sitten varmaan isompi vika jossain..

  19. #2119
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    79
    juu tiukassa on.

  20. #2120
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Varsinais-Suomi
    Viestit
    94
    Ensimmäinen lenkki tehty Ultermo ZX:llä. Suunnitelmissahan oli käydä ulkoiluttamassa pyörää vkl aikana, mutta homma meni ketjun otsikon mukaisesti. Ensimmäisenä yönä paineet hävis takakiekosta (ilman litkuja), seuraavana yönä tyhjeni eturengas (ilman litkuja). Lisäksi tuli uusi ongelma, eikä eturengas suostunut enää nousemaan kunnolla vanteen reunalle. Pumppu lämpeni kiukaan lailla, mutta kumi ei suostunut liikahtamaankaan. Kompura esille. Yes, nousihan se. Ilmat pysyi seuraavan yön kumin sisällä. Tunnelin päässä näkyi valoa. Litkut sisälle, paineet takaisin ja malttamattomana aamulla tarkastamaan tilanne. Takarengas ok. Eturengas, niin tyhjä kuin pahimmissa painajaisissa kuvitella saattoi. Eikä aavistustakaan mistä kohtaa ilma karkaa. Ajattelin jo pistää DT:n vanteetkin myyntiin, ennen ensimmäistäkään ajokilometriä. Tänään koko päivän v-käyrä punaisella, mutta iltapäivällä otettiin uusi yritys. Muutama ml lisää litkua eturenkaaseen. Kiekot pyörään ja ulos lenkille. Vaikka huomenna tilanne voi olla jälleen aivan toinen, niin ainakin lenkiltä palattua hymy oli palannut kasvoille. Kokemus oli mukava, ehkä hiukan kovilla paineilla 7.1-7.3 mutta silti sangen positiivinen yleisvaikutelma. Lenkille sattui puhdasta asfalttia, hiekoitussoran ja sepelin jämiä, routavaurioita, pieniä vesilammikoita jne. Kaikkea mitä keväisillä kelveillä yleensäkin. Lenkin jälkeen tarkastin renkaat ja ei edes ensimmäistäkään kivensirua kumissa kiinni.

    Toivottavasti isoimmat ongelmat on nyt takana, eikä tarvitse enää tähän ketjuun kirjoitella.

    Aamulla tarkastin renkaat ja kas kummaa paineet oli tallessa. Yes.
    exfatman muokkasi tätä : 16.04.2014 at 10.35

  21. #2121
    Liittynyt
    03/2013
    Viestit
    46
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ambient Katso viesti
    Dodii, kävin nyt vesiastiassa renkaan läpi ja venttiilin/vanteen välistä löyty vuotokohta. Onkos tästä eteenpäin muuta tehtävissä kun soittaa huoltoon ja käydä hakeen tohon jälleen uus venttiili? Tietyssä asennossa ei vuotanut jos sillä on vaikutusta mihinkään..
    Vika on luultavasti vanneteippauksissa: jostain välistä ilma pääsee teipin alle - vanteen sisälle - ja sitten vuotaa pihalle venttiilin reiästä. Vie takaisin liikkeeseen ja sano että pistäkääs kuntoon tai rahat takasin. Ei se teippailu tosiaan älyttömän vaikeaa touhua ole, mutta saa siinä huolellinen olla.

  22. #2122
    Liittynyt
    03/2013
    Viestit
    46
    Meikäläisellä ei pidä Nobby Nicin 2,35" Evo-malli ilmaa Flow EX-kehällä, mihin on muutama kierros merkkiteippiäkin pyöritelty. Saippualitkulla testailun perusteella vika on vähän hämmentävästi renkaan ja vanteen liitoskohdassa, sieltä pulppuaa parista kohtaa kovasti kuplaa.

    Kovasti hämmentää tämä. Putsasin harjalla ja fairyllä kehät ennen kumien asentamista, sipaisin vähän saippuaa kumin reunoihin ja se napsahti paikalleen oikein iloisesti lattiapumpulla. Todella tiukka ote vanteella renkaasta, saa oikeasti tehdä töitä jos sen haluaa siitä irti. Sisään ruuttasin reilusti litkua, ehkä 1,5-2dl, siinä arviossa että tiivistetään kerralla kuntoon ja jos siltä tuntuu niin kaapaistaan ylimääräiset myöhemmin pois. Ravistelin pitkään ja hartaasti, annoin levätä vuorotellen eri kyljellään pari tuntia, ravistelin uudelleen, toiselle kyljelle.

    Arvelin että ilman pihinät olisivat vain lapsentauteja uudessa asennuksessa, joten pari lenkkiä on nyt tullut nakattua pyörällä. Melkoiseksi pettymykseksi takarengas pitää ilmaa koko ajan huonommin - siinä missä ekalla lenkillä riitti, kun pumppasi paineet ennen metsään ampaisua ja uudestaan puolentoista tunnin rymistelyn jälkeen asfalttipaineet, niin tänään sain pumpata renkaat ehkä vartin välein täyteen. Tätä menoa se tyhjenee pian ennen kuin ehtii ruuvata venttiilin kiinni. Mikäs kikka tuohon purisi?

  23. #2123
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    382
    Valupurseita renkaan ja vanteen yhtymäkohdassa??
    Kunnolla sekoitettu litkupytty ennen annostelua?
    www.mckramppi.com

  24. #2124
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Itsellä on toiminut käyttää kahta (2) venttiilinjuurimutteria. Saa myös kenttäoloissa avattua ja kiristettyä. Voihan joskus käydä mettässä niin, että tubeless ei toimi ja on vaihdettava sisuri...ja kas ei pihvejä matkassa. Silloin tubeless-venttiilin saa näppivoimalla irti. Tämä siis kaikkien tubeleesneuvojenÄiti-listalta no. 234
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  25. #2125
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Miksei sitä mutteria saisi käsin irti jos niitä on vain yksi kappale? En ymmärrä mitä tuo kaksi mutteria auttaa muutenkaan.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  26. #2126
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702

    Pahoja Tubeless ongelmia!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Miksei sitä mutteria saisi käsin irti jos niitä on vain yksi kappale? En ymmärrä mitä tuo kaksi mutteria auttaa muutenkaan.
    Siksi, koska yleisin tubeless-ongelma on ollut vuotava venttiilin juuri ja pihdeillä kiristyessä helposti naarmuttaa vannetta. Kahdella mutterilla kiristäminen on helppoa ja vaivatonta
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  27. #2127
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Se mutteri kuuluu kiristää käsin. Jos se silti vuotaa niin jotain muuta on pielessä, eli esim. teippi huonosti siinä venttiilin kohdalla.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  28. #2128
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    382
    ^ just näin, ja venttiilien kumeilla muoto eroja.
    www.mckramppi.com

  29. #2129
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Se mutteri kuuluu kiristää käsin.
    Olet oikeassa. JA SIIHen auttaa kaksi mutteria...
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  30. #2130
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Vähän epäilyttää, että kiristyykö jotenkin helpommin kahdella mutterilla, kuin yhdellä? Yleensähän kahta mutteria käytetään siksi, että päälimmäinen lukitsee molemmat paikalleen (siis noin niinkuin yleisesti mutterien kanssa).

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •