Horner taitaa olla ulkona tämän vuoden Girosta, kun sen verran pahalta kuulostaa tuo loukkaantuminen:
http://www.cyclingnews.com/news/chri...crash-in-italy
Horner taitaa olla ulkona tämän vuoden Girosta, kun sen verran pahalta kuulostaa tuo loukkaantuminen:
http://www.cyclingnews.com/news/chri...crash-in-italy
Öö tota ... Missä on Parii-Rupee - keskustelut ja spekulaatiot. Mää kehtaa moista avata kun täällä on tämmöisten kisaketjujen avausviestien rima melkoisen korkealla. Vuoden parasta kilpapyöräaikaa eletään![]()
Tätä nyt ei kannata mitenkään vakavasti ottaa, mutta minusta on aika jänskää miten 'huonoilla' teillä esim Paris-Roubaixia oikein ajetaan.Siis jos miettii asiaa, niin ei kai siroa (ja sielukasta) maantiepyörää ole tarkoitettu tuommoisille Arenbergin kärrypoluille..? Voisi vaikka verrata, että esim jalkapallon arvokisoja pelattaisiin jollain kuoppaisella heinäpellolla. Eihän ne 'neidit' edes suostuisi tulemaan kentälle.
Toki ne kivitiet on toisaalta se 'juttu' näissä kisoissa ja ihailtavan kovalla asenteella ukkelit niillä vetivätkin. Itse en varmaan edes lähtisi kokeilemaan maantiepyörällä. Seurailin Paris-Roubaixia telkkarin välityksellä ja pidin näkemästäni, mutta väkisin tulee mieleen että nyt on väärät välineet kavereilla. En tiedä, miten tiukat säännöt kisoissa on, mutta ehkä joillain cyclocrossirenkailla pääsisi tuommoisilla teillä ihan yhtä lujaa ja pienemmällä rengasrikon riskillä? Noh mutta juu, rienaus jääköön tähän.
Täällä voit lukea pyörien modifikaatioista mukulakiviteille:
http://cyclingtips.com.au/2014/04/bi...paris-roubaix/
Nonnih, olisihan se pitänyt arvata. Kiinnostava linkki kyllä, tängjuu-mies kiittää.![]()
Niin tuokin kyllä. Siltä kannalta asiaa pyörittelin, että vaikka jollain semislicksillä häviäisi ehkä pari-kolme kilsaa tunnissa noin rullaavuuden osalta niin niillä ei vielä putoaisi sileillä osuuksilla kyydistä. Kaatumisen tai rengasrikon riski sen sijaan voisi pienentyä paljonkin niillä pahimmilla osuuksilla. Toisaalta vaikka minulla ei ole mitään tilastoja asiasta niin mutulla luulen, että aika suuri osa porukasta ajoi kisan läpi ilman ongelmia. Joten siksi kirjoitinkin heti alkuun, ettei kannata ihan vakavasti ottaa tuota juttuani.
Järki päähä ny.
Miksi pitäisi ajaa krossirenkailla, kun joka tallilla on mahkut saada just sellanen slicksi, kuin tarvitaan. Mihin sitä krossikuviota mukuloilla muka tarvitaan?
30mm FBM + Specialized
27mm FBM + Schwalbe
30mm Dugast
29mm Challenge
28mm Continental
![]()
Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff
"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."
Secret Pro kirjoittaa jälleen.
http://cyclingtips.com.au/2014/04/the-secret-pro-4/
Täällä vielä lisää Paris - Roubaix kalustosta:
http://www.cyclingnews.com/news/phot...s-roubaix-2014
http://www.cyclingnews.com/features/...ix-2014-part-2
Selittäisikö joku tietämättömälle väärinharrastajalle, miksi Giroa ajetaan Irlannissa? Ottaako ne vaan vähän isommalla kaarella ympäri Italian vai onko siihen joku oikea syy?![]()
Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff
"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."
Olisikohan se liian vaikeaa vastata ilman tarpeetonta vittuilua vai onko se vaan pakko nostaa itseään jalustalle pöljien kustannuksella?
No, eihän siihen mitään oikeaa syytä tietenkään ole. Italian ympäriajon pitäisi nimensä mukaisesti kulkea Italian ympäri, mutta kun saadaan enemmän faneja tien laitaan, rahaa lähtö- ja maalipaikkakunnilta ja ehkä kisan sponsoreiltakin kun käydään kääntymässä jossain toisessakin maassa. Brand exposure nääs, mihin tuo Wikipedian kapitalismi-artikkelikin viitannee...ja saavathan sponsorit paljon lisää näkyvyyttä, kun italiaanojen lisäksi irlantilaisetkin ihailevat mainoksia niin tien varressa kuin paikallismedioissa. Ja kun käydään välillä Irlannissa, välillä Hollannissa ja välillä jossain muualla niin uutuusarvo säilyy korkeana kussakin vierailukohteessa, siinä missä Italiassa ympäriajo alkaa olla jo suhteellisen tuttu juttu
edit: toi pinkki lammas on kyllä siisti! saisikohan tuollaisen ostaa jostain, vaikka parvekkeelle koristeeksivai tuleekohan eläintensuojelijat vapauttamaan sen ulos luontoon (lue: pihanurmelle) jos sen laittaa julkisesti näytille?
Kasvattajan mukaan pinkki häviää noin kuukaudessa. Jos hankit värjäämättömän lampaan, tarvitset hiusväriä ja punajuurimehua sekä kastelukannun; värin tarttuminen lampaan villaan vaatii noin tunnin hieronnan.
Pohjois-Irlannin hallinto maksoi Giron järjestäjille kolme miljoonaa puntaa, mutta arvelee jo nyt tienanneensa rahat takaisin noin kymmenkertaisesti. Sopimukseen kuuluu tietysti myös mainoskampanjan ja kaikkinaisten fasiliteettien järjestäminen.
PS Jossain vaiheessa on kai kaavailtu Grande Partenzaa Yhdysvaltain itärannikolle, mutta ainakin toistaiseksi logistiset ongelmat ja kustannukset lienevät esteenä.
Ja TdF:än starttipaikasta eri kaupungit ympäri eurooppaa suorastaan kilpailee kelle startti myönnettäisiin. Niin kova on markkina- ja mainosarvo tuolla tapahtumalla että siitä kannattaa taistella ja maksaa miljoonia ja taas miljoonia euroja voitelurahaa ASO:lle. Sama varmasti tällä Gironkin startilla (vaikkei Giron rahat taida nyt oikein ASOa lämmittääkään)
Mutta eihän se tietysti kovin Girolta tunnu jos kiertävät ekan "viikon" jotain Pohjois-Irlantia. Ja tyhmää kun eka lepoäivä jo niin aikaisin mitä se on jonkun logistiikan takia. Ja itse en hlökohtaisena mielipiteenä pidä että iso touri alkaa TTT:llä. Kiva katsoa eka viikko sitten kun saman tallin tyypit on sijoilla 1-9 tms. Ja johtajanpaitaa pitää joku kelle se nopein tiimi on halunnut sen lahjoittaa juuri ennen TTT:n maaliviivaa. Sinällään TTT:hän on hienoa nähtävää, sitä en kiellä. Mutta sen paikka olisi ehkä jossain muualla kuin ensimmäisenä etappina.
Oli kyllä viime vuoden TdF:n alkuetapeista saatu aikaan erittäin hyvä Korsikan matkailumainos. Lisäsi varmaan muidenkin alueiden halua maksaa tällaisesta.
Eikä nuo Irlannin etapit sinänsä hassumilta kartalla näytä, voivat olla hyvinkin dramaattisia, jos vain tuuli on suotuisa.
Kyllä!
https://www.youtube.com/watch?v=LE2TDcEWtFU
https://www.youtube.com/watch?v=Oa599p0lvH4
OT: Ja tässä 2013 tourin lasershow palkintojenjaosta. Hieno valkokangas!Vaikeeta pistää paremmaksi enää tuosta:
https://www.youtube.com/watch?v=5ZwQTVGEJxU
Edit: Sori, tuo Irlannin etappien alle linkkaama video tarkoitti siis TdF:fän 2014 starttia, ei Giron. Mutta samoilta suunniltahan nuo molemmat lähtee melkeimpä.
Tässä Giron startin esittelyvideo oikeasta paikkaa:
https://www.youtube.com/watch?v=eeBG_htfe_g
Ja tässä vielä toinen:
https://www.youtube.com/watch?v=9qOZWL0TyZM
VesaP muokkasi tätä : 09.05.2014 at 07.14
Nostetaan taas itseä jalustalle pöljän kustannuksella sen verran että nyt unohdit että tämä on Giro! Eli aikabonukset pitävät melko varmasti huolen siitä että johtajanpaita ja kärkisijat vaihtuvat nopeaan tahtiin. (Tai en kyllä ole ihan varma vaihtuuko johtajanpaita ihan heti jos sen pukee ylleen Marcel Kittel.)
Muuten en eilen voinut olla vaikuttumatta FDJ.fr:n Arnaud Démaren vahvuudesta Quatre jours de Dunkerquessa, olkoonkin että kilpakumppanit eivät edustaneetkaan ihan huippua (ehkä Sylvain Chavanelia lukuunottamatta). Démare on aiemmin voittanut mm U-23 maailmanmestaruuden 2011, Vattenfall Cyclassicsin 2012 ja Dunkirkin neljän päivän kolme osuutta ja kokonaiskilpailun viime vuonna.
http://faijapolkee.blogspot.fi/
Taisi käydä niin että Giron pinkkipaidan ja Classifica generalen kärkisijoitusten suhteen minä olin se pöljä. Eli aliarvioin pahasti joukkueaika-ajossa syntyvät erot eri tiimien välille (ja yliarvioin kirimiesten joukkueiden ja etenkin Giant-Shimanon TTT-kyvyt). Voi tosiaan kestää vielä hetken aikaa ennen kuin sijoilla 1.-18. tapahtuu tuuletusta eikä pinkkipaita vaihda omistajaa ainakaan ennen ensimmäistä vuoristo-osuutta...
Samaan aikaan toisaalla, Arnaud Démare voitti ylivoimaisesti pääjoukon kirin neljännellä eli viimeisellä osuudella ja uusi viimevuotisen saavutuksensa: kolme etappivoittoa ja kokonaiskilpailun voitto, Kirin kakkonen oli muuten kolmannella osuudella lopussa Sylvain Chavanelin kanssa vahvasti ajanut Tinkoff-Saxon Michael Valgren Andersen, jonka meriittilistalla on mm. L-B-L-n U-23-voitot 2012 ja 2013 ja josta rohkea voisi jo veikata seuraavaa tanskalaista klassikkovoittajaa.
Nyt pitää kyllä kehua tour of californian puhelin appia. Suosittelen lataamaan, löytyy mm. Live video... henttala mukana kisassa.
Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff
"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."
Korjataan nyt sen verran että Demare voitti siis ensimmäisen ja toisen etapin eli kaksi etappia sekä GC:n tänä vuonna. 4 Days of Dunkirk kisassahan on ollut vitsikkäästi viisi etappia ja kilpailupäivää jo jonkun aikaa nimestään huolimatta. Järjestäjät eivät ole halunneet vaihtaa nimeä vaikka yksi etappi ja kilpailupäivä onkin lisätty. Joka tapauksessa vahva esitys Demarelta ja sivuhuomautuksena voidaan sanoa tolla alueella missä kisa ajetaan olevan jumalattoman tuulista ainakin!
Impossible is not a fact. It’s an opinion.
Mä halusin testata lukeeko kukaan näitä mun juttuja! "Quatre jours" on tosiaan tarkoittanut jo pitempään viittä päivää ja joskus kuuttakin (mutta mulle vaan näköjään tulee näitä blackouteja aina kun hajamielisyys/väsymys/sairaus/lääkitys/ikä yhtään painaa päälle). Viimeinen eli viides etappi oli kuin uusinta: hatka kestää loppuun asti - mikä on pyöräilyssä useimmiten iloinen asia - ja irtioton vahvin ajaja vie voiton ja saa uralleen pienen tähtihetken, FDJ,fr keskittyy johtajanpaidan puolustamiseen, luottaa täysin Demaren kirivoimaan ja tyytyy kontrolloimaan pääjoukkoa,
http://videosdecyclisme.fr/tag/4-jou...unkerque-2014/ (5. etappi tarjoaa muuten hauskan taktisen vedon; seuraamisen voi aloitta vaikka 6 min kohdalta.)
Mietiskelin tuossa Le Tour- suosikkeja ja minkälaisia ongelmia heillä on ollut terveyden kanssa uransa aikana joten laitetaanpas tämmönen do you remember - tyyppinen juttu vuodelta 2004. Alberto Contador kaatuu maahan Vuelta a Astiriasissa epileptisen kohtauksen saattelema ja murtaa leukansa kaatuessaan. Tohtorit päästävät kotiin koska vain leuka oli murtunut, sen tarkemmin ilmeisesti miettimättä miksi se leuka murtui (kaatui joo mutta miksi kaatui). Kahden viikon kuluttua sama toistuu ja tällä kertaa tohtorit löytävät jonkinlaisen epämuodustuman (cerebral cavernoma) aivoista joka pitää joko leikata riskialttiilla operaatiolla (operaatiossa halvaantumisriski) tai riski siihen että pyörtymisiä/kohtauksia tulee koko elämän ajan on olemassa. Contador päätti että leikataan. Päätös ei varmaankaan ollut helppo kun tiedetään että Alberton veli on pyörätuolissa ja on henkisesti muutaman vuoden ikäisen tasolla aivovamman takia. Hieno juttu kuitenkin että kaikki meni hyvin!
Video kohtauksesta:
https://www.youtube.com/watch?v=vz9H...e_gdata_player
Impossible is not a fact. It’s an opinion.
Kirjanmerkit