FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 145 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45 95 135 143 144 145 146 147 155 195 245 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.321 - 4.350 / 15287

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

Lainaus Alkujaan tämän lähetti toripolliisi Katso viesti
    Tästä varmaan syntyy taas paskamyrsky, mutta vaikka palstan polkijoista "suurin" osa ovat päteviä ja homman osaavia tuolla liikenteessä niin onhan tuolla paljon sellaisia pyöräilijöitäkin, että ei prkl! Eilen kun sain jätte hyvän idean ja juoksin työmatkat niin 70% takaa ohiajavista pyöräilijöistä ohittivat minut hihaa hipoen vaikka juoksin klv:n ulkopuolella pehmeemmän alustan takia. ts. klv:lle mahtuu hyvin sijoitettuna 4 pyöräilijää rinnakkain niin pitää tyhjälläkin tiellä ohittaa sillai, että rupes oikein ahdistaan. Varmaan sama fiilis ku auto tulee liian läheltä. Tossa kun olisi ollut epätasainen kohta ja olisin joutunut ottamaan sivuaskeleen niin olis kolahtanut pyöräilijän kanssa.

Tähän samaan vielä lisään sen, että tänään kävelin klv:n oikeaa reunaa risteysalueelle niin vastaantuleva pyöräilijä ei vissiin halunnut ajaa kynnystä vaan yritti väkisin tunkea pyöräänsä menosuuntaansa nähden vasempaan reunaa, jossa hän olisi päässyt pientareen kautta hiekkaa pitkin "pehmeämmin" alas ajoradalle. Nooh, minähän siinä sit just kävelin niin töks! Ohjaustankojan se minua käsivarteen tökkäisi, vauhtia oli sen verran paljon, että töytäisy ei pysäyttänyt emäntää vaan lähinnä aiheutti pyörälle heittelehtimistä. Tämän jälkeen emäntä noituen jatkoi matkaa!! Siis mitä vitua? Ajoi sen takia päälle, että ei viitsinyt hybridillä max3cm pudotusta ottaa vastaan? Täällä me sit haukutaan kaikki muut tiellä liikkujat..
    No eiköhän siitä voida olla yhtä mieltä, että klv on jo ajatuksena ihan suolesta. Jalankulkijoiden puolesta ei vaan oikein kukaan puhu, pyöräilijöillä on edes jotain järjestöjä kuten HePo tai yksittäiset pyöräilyseurojen edustajat joskus uutisissa, mutta oletko koskaan nähnyt jalankulkijoiden "edustajaa" puhumassa klv:n ongelmista?

Ainakin itse yritän kyllä usein muistaa, että liikenteessä on aika monenlaista vipeltäjää, mutta liikennesuunnittelulla tän homman voisi saada toimimaan aika paljon paremmin. Jos ja kun liikennesuunnittelu tarkoittaa vain autoliikenteen suunnittelua niin tämä on tulos.

Äläpä huoli! Jostain luin, että Ouluun olisi tulossa pyöräilybaanaa, ja tarkoituksena parantaa pyöräilyä Oulun alueella, joten toivotaan, että samalla saataisiin jotain rotia myös klv-käyttäytymiseen. Todellisuudessa kaikki hamstereista mummopyöräilijöihin valtaavat nekin baanat, ja kaikkia taas vituttaa! Vähän sama asia kuin ikuiset keskustelut laduista. Hiihtäjät omivat ladut itselleen, mutta sitten samat tyypit ovat haitoilla ja vaatimassa oikeutta virallisilla kelkkareiteillä. Kiva kun kelkalla ajelee niin mutkan takana on hiihtäjä poikittain kaivamassa eväitä repusta.. Eli eikö silloin ole oikein ajella talvisin maastopyörällä hiihtoladuilla ku ovat niin hyvin sliipattuja?

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti toripolliisi Katso viesti
    Äläpä huoli! Jostain luin, että Ouluun olisi tulossa pyöräilybaanaa, ja tarkoituksena parantaa pyöräilyä Oulun alueella, joten toivotaan, että samalla saataisiin jotain rotia myös klv-käyttäytymiseen. Todellisuudessa kaikki hamstereista mummopyöräilijöihin valtaavat nekin baanat, ja kaikkia taas vituttaa!
    Sun mielestä pyöräkaistat ei ole tarkoitettu kaikille pyöräilijöille vaan ainoastaan tosi harrastajille? Miten tuo määritelmä tehdään kuka saa ajaa ja kuka ei?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Sun mielestä pyöräkaistat ei ole tarkoitettu kaikille pyöräilijöille vaan ainoastaan tosi harrastajille? Miten tuo määritelmä tehdään kuka saa ajaa ja kuka ei?
    Ei vaan sinne eksyy yllättäen myös kävelijät, koiran kusettaja, hamsterit, oravat, loimulohikauppias.. Toivomus olisikin, että baanalla VAAN PYÖRÄILLÄÄN. Harrastajathan ovat sun mielestä succicsia, jotka ajavat tahallaan ajoradalla sun bemun haittona?!?

https://maps.google.fi/?ll=61.383613...=12,25.08,,0,0
    Eräs kaunis iltapäivä ajoin kuvasta Lempäälän suunnasta Tampereelle päin, kun eräs autoilija todellakin yllätti pönttöydellään.
    Risteykseen oli jo tullut oikealta yksi auto, joka odotti pääsevänsä liittymään liikennevirtaan Tampereelle päin, kun edelleen täältä kuvan oikealta lipui musta farmariauto tämän odottajan taakse. Itse olin tässä vaiheessa lähestymässä suojatietä korkeintaan kävelyvauhtia, kirkkaanpunaisessa takissani, ja otin katsekontaktia tämän farkun kuljettajaan jotta saadaan silmäpelillä selville, että pliis dude mua vois väistää.
    Ja mitä vielä. Nainen ratin takana katsoo mua kun saavutan keskisaareketta, pysäyttää autonsa täydellisesti tämän saarekkeen kohdalle siten, että enpäs mahdukkaan ohi edestä enkä takaa (siinä on semmoset hienot reunustukset, kuvasta näkyy mainiosti).
    Hämmennyn ja tuijotan naista, joka kylmän viileästi kääntää katseensa musta pois ja kaivaa laukustaan puuterin, ja siinä puuteroi sitten nenänpäätä topakasti odotellessaan.

Nostan sitten pyöräni auton takaa kiveyksen ylitse ja lähden jatkamaan matkaani. Auto ohittaa minut hetken päästä, ja emäntä antaa täyslaidallisen pahaa silmää mulle sinne kelville.
    Harmitti!
    Ride happy!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ulkorengas Katso viesti
    Viikko sitten aamulenkillä tuli mieleeni yksi juttu, jota voisi kokeilla. Lähdin pimeässä, mutta matkalla päivä valkeni ja kotiin palatessani huomasin valon edelleen olevan päällä. Moottoripyöräilijät ajavat usein pitkillä valoilla siksi, että autoilijat havaitsisivat nämä paremmin. Olisiko polkupyörälläkin lampun käytöstä hyötyä päivällä? Ei siihen tarvita 1000 lumenia suoraan vastapuolen silmään suunnattuna, vaan ihan tavanomainen ledilamppu oikein suunnattuna sekin voisi parantaa pyörän havaittavuutta.
    Ns. huomiovärinen takki tosin toimii paremmin. Sen huomaa niin edestä, takaa kuin sivuiltakin valoisaan aikaankin. Eli jos havaittavuuteensa haluaa panostaa valoisaan aikaan niin kyllä itse ehdottomasti lähtisin tuosta vaatetuksen väristä.

Justiin tultiin Haskin kanssa lenkiltä fillarilla,koira veti kympin ja ohitettiin jokunen hölkkääjä lahdentiellä,ei ongelmia,saatiin yx hymy.
    ehkä ajoin,ehkä en....

Pahat sedät 50/60

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PeeJii Katso viesti
    Ns. huomiovärinen takki tosin toimii paremmin. Sen huomaa niin edestä, takaa kuin sivuiltakin valoisaan aikaankin. Eli jos havaittavuuteensa haluaa panostaa valoisaan aikaan niin kyllä itse ehdottomasti lähtisin tuosta vaatetuksen väristä.
    Ihan kuten mopoilussakaan, ei nuo pyöräilyssäkään tarvitse olla vaihtoehtoja toisilleen.

Tämä jo uutisointia-aiheessa, mutta laitan tännekin, koska liippaa läheltä:
    http://yle.fi/uutiset/pyorailijat_pe...amista/7171137

"Nurminen kannustaakin pyöräilijöitä joka tapauksessa tekemään ilmoituksia poliisille sääntöjä rikkovista autoilijoista, koska jos niitä ei tee, poliisi ei voi tietää, onko esimerkiksi jokin risteys tai liikenneympyrä vaarallinen pyöräilijän kannalta."

HePon poppoo on joskus tehnyt ilmoituksi poliisille vaarallisesti ajavista autoilijoista. Tapauksissa on ollut useampi todistaja. Onko yksin pyöräilevälle vastaus sitten videokameran hankkiminen?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Tämä jo uutisointia-aiheessa, mutta laitan tännekin, koska liippaa läheltä:
    http://yle.fi/uutiset/pyorailijat_pe...amista/7171137

"Nurminen kannustaakin pyöräilijöitä joka tapauksessa tekemään ilmoituksia poliisille sääntöjä rikkovista autoilijoista, koska jos niitä ei tee, poliisi ei voi tietää, onko esimerkiksi jokin risteys tai liikenneympyrä vaarallinen pyöräilijän kannalta."

HePon poppoo on joskus tehnyt ilmoituksi poliisille vaarallisesti ajavista autoilijoista. Tapauksissa on ollut useampi todistaja. Onko yksin pyöräilevälle vastaus sitten videokameran hankkiminen?
    Tuo Ylen juttu puki sanoiksi sen mikä itseänikin on pitkään pohdituttanut. Onko pyöräilijä täysin lainsuojaton ajaessaan maantien laitaa tai missä tahansa ja vieläpä poliisin ja syyttäjänlaitoksen siunauksella? Tämä on mielestäni täysin käsittämätön ja kestämätön asenne. Syyttäähän poliisi itsekkin kaikkia heidän päälleen ajavia (tai sitä yrittäviä) murhan yrityksestä. Jos autoilija tahallaan törmää, kiilaa tai tönäisee pyöräilijää, onkin teko aina niin vähäinen ettei siitä sitten sen enempää?!

^^ Asian ytimessä. Mitkä tapaukset sitten pitäisi ilmoittaa poliisille? Pohdin näitä sen vuoksi, koska täällä avaudutaan keskenämme, mutta välttämättä näillä ei saa muutosta aikaan. Kuten aiemmin sanoin, niin minulla ei ole vastauksia, nostan näitä kysymyksiä yhteisön pohdittavaksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    ^^ Asian ytimessä. Mitkä tapaukset sitten pitäisi ilmoittaa poliisille? Pohdin näitä sen vuoksi, koska täällä avaudutaan keskenämme, mutta välttämättä näillä ei saa muutosta aikaan. Kuten aiemmin sanoin, niin minulla ei ole vastauksia, nostan näitä kysymyksiä yhteisön pohdittavaksi.
    Omalla kohdalla poliisi ilmoituksen raja kulkee viimeistään siinä kohtaa kun tilanteessa on kontakti. Muutos lähtee meistä itsestämme. Kun ajamme autoa, voimme kevyen liikenteen esimerkillisenä huomioon ottamisena viestiä muille autoilijoille että kevyt liikenne täytyy ottaa vakavasti huomioon. Päästän jalankulkijat aina suojatien yli. Maantiellä ohitan pyöräilijän vasta kun se on turvalllista. Ei ajeta pihatieltä tai tulla risteyksiin sukkana pyörätien päälle ihmettelemään tuleeko autoja vaan katsotaan ensin tuleeko fillareita tai jalankulkijoita.

Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jyrki64 Katso viesti
    Itse olen kyllä sitä mieltä, että jos tuolla liikenteessä ei polkupyörällään pärjää ilman toripoliisin osaa, kannattaa vaihtaa harrastusta.
    Kyllä mä pohjimmiltaan ihan hyvä tyyppi olen..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sarpale Katso viesti
    https://maps.google.fi/?ll=61.383613...=12,25.08,,0,0
    Eräs kaunis iltapäivä ajoin kuvasta Lempäälän suunnasta Tampereelle päin, kun eräs autoilija todellakin yllätti pönttöydellään.
    Risteykseen oli jo tullut oikealta yksi auto, joka odotti pääsevänsä liittymään liikennevirtaan Tampereelle päin, kun edelleen täältä kuvan oikealta lipui musta farmariauto tämän odottajan taakse. Itse olin tässä vaiheessa lähestymässä suojatietä korkeintaan kävelyvauhtia, kirkkaanpunaisessa takissani, ja otin katsekontaktia tämän farkun kuljettajaan jotta saadaan silmäpelillä selville, että pliis dude mua vois väistää.
    Ja mitä vielä. Nainen ratin takana katsoo mua kun saavutan keskisaareketta, pysäyttää autonsa täydellisesti tämän saarekkeen kohdalle siten, että enpäs mahdukkaan ohi edestä enkä takaa (siinä on semmoset hienot reunustukset, kuvasta näkyy mainiosti).
    Hämmennyn ja tuijotan naista, joka kylmän viileästi kääntää katseensa musta pois ja kaivaa laukustaan puuterin, ja siinä puuteroi sitten nenänpäätä topakasti odotellessaan.

Nostan sitten pyöräni auton takaa kiveyksen ylitse ja lähden jatkamaan matkaani. Auto ohittaa minut hetken päästä, ja emäntä antaa täyslaidallisen pahaa silmää mulle sinne kelville.
    Harmitti!
    Näissä tapauksissahan voi avata auton takaoven ja kysyä mitä jäbe duunailee. Jättää sen sitten vaikka auki...saakohan tostakin jonkun syytteen?

mutanaama Guest
    Mitä itse tuota kokeillut, niin punainen niska ainakin ja vittuuntuneen oloinen takaoven sulkija. Mutta oppiipa laakista.

Kyllähän se takaoven avaaminen ja matkan jatkaminen on juurikin oikea tapa toimia tuommoisessa tilanteessa kun oikein hatuttaa. Varsinkin jalankulkijan ominaisuudessa tuo on helppo toteuttaa.

Hyödyttääkö muuten paljonkin kutsua poliisia silloin kun auto töytäisee ja poistuu nilkka suorana paikalta eikä auton väriä lukuunottamatta tuntomerkkejä saada? Oma pyöräilyharrastuksenihan alkoi kun viime Elokuussa eräänä Lauantaina ostin pyörän ja jo alkuviikosta joku noheva töytäisi takavanteen kieroksi. Juippi pakeni paikalta eikä siinä ehtinyt rekkaria katsoa. Poliisihan ei tuossa pysty muuhun kuin kirjaamaan tapauksen, mutta vastuullista on täysin mahdoton tavoittaa.

IncBuff Guest
    Mun Bemarissa ei onneksi ole takaovia, joita kusipäät voisivat aukoa.

Kotimatkalla n=12+1 ja siitä 9 tummissa ja 4 kirkkaammissa asuissa (minä ite pääsiäisen keltaisessa takissa)

Eli 70% oli tummissa...

Ajoin väylän päästä päähän, sitten toiseen suuntaan, ei ketään koko väylällä, porukka on sokerista tehty?
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

mutanaama Guest
    Voi, että oiken pemarila ja mersula ajelevat. Hyvä pojat . Pyhää lehmää pitää suojella sitten vaikka tuliasein ja vetää sitä ovia aukovaa hippiäistä turpaan.

Mun mesessä on onneksi näitä sisälle tunkevia kusipäitä varten keskuslukitus. Ei aukee ovi ei.
    Joo no sitten ituhippi potkaseekin peilin irti. Pyörässä ei oo rekkaria, ei jää kiinni. Parempi niin?

Ihan oman turvallisuudenkin nimissä oon tuon automaattilukituksen asettanu kiljuen pois päältä kaikista Toijjotista. Ehkä turhin turmavaruste Suomessa ikinä. Vielä laminoidut sivulasit lisäksi, niin saa rauhassa palaa sinne peltitemppeliin onnellisen lippisautomiehen kuoleman?

Paras varuste autoissa on kuljettajalle aivot. Välttyy niinku ongelmilta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Mitä itse tuota kokeillut, niin punainen niska ainakin ja vittuuntuneen oloinen takaoven sulkija. Mutta oppiipa laakista.
    Takalasinpyyhkijänkin voi toki ottaa muistoks, tai nostaa vaan pystyyn... onhan näitä hyviä muistamiskeinoja
    Pyöräsi paras ystävä asuu Lauttasaaressa. www.ibike.fi

Öö, millä tavalla ovien automaattilukitus olisi turvariski?

Se on vanha ja ihan pätevä vinkki pitää vähintään etuovet auki, jotta pahimmassa tapauksessa pelastajat pääsevät sisään ennen kuin tarvitsee hydraulileikkureita käyttää...
    Ovien lukitusta tarvitsee pelkästään jenkkilässä - jos sielläkään kaikkialla.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Kolmenkulman apsille aamulla meni aikuinen skootterilla ja aivan eturengasta hipomalla kun olin saapumassa jatkeelle. Jos ei nähny mun huomiokeltasta repun päälistä niin siinä kohtaa heräs kun karjasin korvan juuressa ja raukka säikähti niin että meinas ajaa jakajaan. En jaksanu mennä kertomaan liikennesääntöjä perään kun reppanan hoisongista vuoti putki ja kuskilla puntit täynnä kuraa ja sain itekkin hyvän mielen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Voi, että oiken pemarila ja mersula ajelevat. Hyvä pojat . Pyhää lehmää pitää suojella sitten vaikka tuliasein ja vetää sitä ovia aukovaa hippiäistä turpaan.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

Mun mesessä on onneksi näitä sisälle tunkevia kusipäitä varten keskuslukitus. Ei aukee ovi ei.
    Aikamoista.

Mulla ei volsussa ole ovet lukossa ajaessa ja takaovetkin ihan löytyy. Ei ole kenelläkään ollut tarvetta niitä aukoa, johtuisiko siitä että autoillessa(kin) katson vähän että mitä ympärillä tapahtuu.

Jokainen tietysti tyylillään, mutta voi toki miettiä omaa toimintaansa jos kokee kovin suurta tarvetta suojautua kanssaihmisten hyökkäyksiltä. Asenteesta nyt puhumattakaan.
    Jopoman muokkasi tätä : 12.04.2014 at 10.40

IncBuff Guest
    Kiusantekoahan on sitten monenlaista. Ajoradalla lakia rikkovien pyöräilijöiden kohdalla voi samalla logiikalla painaa tööttiä tai pestä vahingossa tuulilasin juuri ohituksen jälkeen.

Kiusantekoahan on sitten monenlaista. Ajoradalla lakia rikkovien pyöräilijöiden kohdalla voi samalla logiikalla painaa tööttiä tai pestä vahingossa tuulilasin juuri ohituksen jälkeen.
    Ei nyt taas mennä niitä oikoreittejä...

Vai onko sinun maailmasi niin mustavalkoinen ja logiikkasi niin yksinkertaista, että teon vakavuudella ei ole merkitystä siitä seuraavien toimenpiteiden kannalta?

mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopoman Katso viesti
    Mulla ei volsussa ole ovet lukossa ajaessa ja takaovetkin ihan löytyy. Ei ole kenelläkään ollut tarvetta niitä aukoa, johtuisiko siitä että autoillessa(kin) katson vähän että mitä ympärillä tapahtuu.

.
    Lue pemarimies nyt ihan tarkkaan jopomanin teksti. Hengitä syvään ja lue uudelleen, ota pääsi perseestä ja ymmärrä lukemasi. Ei tee pahaa jyrkillekään.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •