GarminGiantElectrobike
Sivu 33 / 83 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23 31 32 33 34 35 43 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 961 - 990 / 2473

Aihe: Pyöräilyhousut

Miten Singletrack II eroa Singletrsckista ilman kakkosta? Muutkin ei-sukkis malliset housut kiinnostavat.

Toistaiseksi löysin vain yhdet hyvät Italian matkalla: http://www.zerorh.com/shop-man/bike/...pant_Long_Pant Mutta verkkokaupoista näitä ei löydy ja valmistajan hinta on 2x kaupan hinta. Nämä ovat kesämallia.

Oisko raadilla suosituksia pitkistä säämiskähousuista syksyn keleihin ? Hinnat alkaen malleista kaipaisin kokemuksia , vaikkapa näistä tai tämä malli . Muitakin vois ehdottaa
    -- not fast but furious --

Northwavet tosiaan ihan okoot, tosin juuri vetoketjujen vetimet katkes heti. Jäi sen verran otepintaa kuiteski että saa käytettyä niitä. Parhaimmat on mulla ollu Pearl Izumin Amfib malli parin vuoden takaa.

Onko kenelläkään kokemusta trikoohousujen paikkaamisesta? Tuli vedettyä eilen oikein perusteelliset lipat ja maastoutuminen tapahtui takamus edellä. Pesun jälkeen tarkastelin housujen takaosaa ja löysin pari aivan pientä reiän alkua kankaasta. Kun noi byysat on lähes uudet, niin tekisi mieli koittaa paikata jollain, että menisi edes varahousuina. Onko paras yrittää laittaa kangas-liimapaikka sisälle, vai pyytää rouvaa kursimaan kasaan? Mikä olisi kestävä ratkaisu, ettei kävisi seuraavalla lenkillä "kalpaten". Joku voi pahoittaa mielensä, jos ohittavalla pyöräilijällä on persaus paljaan puoleinen.

Kun vielä suunnistimme niin paikkailin juoksutrikoita useinkin. Riippuu tietenkin reiän koosta ja "laadusta", mutta voi sitä yrittää kursia kasaan (nurjalta puolelta mikäli reikä ei ole pehmusteen kohdalla).

Pyöräpummi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Visto Katso viesti
    Mitkä olisivat ne "the housut" talviajoon.
    Assos LL.fugu.7_S5 on kunkkujen kunkku.
    Siitä huolimatta se maksaa noin 400 euro on se edullinen, koska ovat tehty monesta eri paneelista ja toisissa kohdissa on käytetty vuorirakennetta.
    Jos haluaa fuguista vieläkin lämpimämmät niin silloin kannattaa laittaa yksi kerros päälle.

Pyöräpummi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti janneko Katso viesti
    Onko kellään kokemusta Assoksen tK.607_s5 knickerseistä? Mulla on Assoksen Uno S5 shortsit. Olen 78kg/175cm (keskiverto pyöräilijää lihaksikkaampi, mutta hieman keissiäkin on) ja M-koon Unoissa fit on mun mielestä liian löysä keskivartalosta kun on tottunut italialaiseen mitotukseen. Lahkeet on melkein polviin asti ja resori lahkeissa mielestäni myös liian löysä, vaikka kuvittelin että mulla on lihaksikkaat jalat. Pitäiskö suosiolla ottaa noista 3/4 housuista S-koko? Miten mitotus on verrattuna Unoihin? Unoissa vikana se, että ovat liian löysät, olkaimien pituus on hyvä, mutta en tykkää noin löysistä housuista.
    Olen käyttänyt Assoksen knickerssejä (en kuitenkaa ko. mallia) ja olen tullut siihen tulokseen että paljon parempi vaihtoehto on irtolahkeet ja ne paksukankaiset lyhyet bibsit.
    Knickersit jollain tavalla ahdistaa liikettä. En suosittele. Irtolahkeissa on vielä se hyvä puoli että ne voi tarvittaessa ottaa pois taikka toisinpäin.

Mitä tuohon mitoitukseen tulee niin Assoksella se vaihtelee mallista malliin. Kaikkein kalliimmassa housuissa mitoitus on tiukka ja eikä 175 cm ottaa S-koon housuja. Saa valita joko "tavallisen" tai "atlettisen" mitoituksen välillä. Kannattaa olla tarkkana. Riippu paljolti kuinka pitkä on peppusta hartioihin. Housuissa ensimmäin rajoittava tekijä on henkselien pituus. Sitten tulee takapuolen koko.

Minulla on kahdet housut samaa kokoa mutta Fugut ovat aivan täsmälleen sopivat mutta pitkä 617-housut ovat selkeästi liian pienet.
    607 lyhyet bibsit ovat tiukempaa mitoitusta. Suomen olosuhteisiin hyvin soveltuvat.
    Kaikissa Mille-jutuissa voi lähtökohtaisesti epäillä mitoituksen olevan löysä.

Takkien puolella Assoksella on sekä regurlarFit ja slimFit -malleja.

Tänäänkin ajoin Rosen halpisbibseillä, kun illan mittaan alkoi munaskuissa tuntua kylmältä +2 viiva -2 kelissä niin vyölaukusta kaivoin Dobsomin ohkaiset shortsit sitten päälle. Ja ei, Dobsomilla ei ole tommoisia. Yhen asun ostin jossa oli toivottomat mitat. Housuista teetin sitten nää lyhkäset! Takin lahjoitin kuopukselleni.
    Irtolahkeet/polvenlämmittimet on muuten aiva oiva keksintö, irtohihoille en ole vielä järkevää tarvista löytänyt.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Haussa olisi vedenpitäviä pyöräilyhousut mallia lökä ympärivuotiseen käyttöön. Haluan, että housuissa on suojaverkko, joka estää ihon suora kosketuksen housun kankaaseen. Ilman verkkoa vedenpitävät housut ovat nihkeitä käyttää paljasta ihoa vasten. Löytyykö suosituksia näillä spekseillä? Kokoehdotuksia varten laitetaan vielä, että mittani ovat 177 cm pituutta ja 84 kg painoa.

Mikä on paras tapa suojata kylmältä haaroväli kylmällä ilmalla?

tempokisu Guest

Punapää pyöräilyhousuilla gaalaan

Mustat pyöräilyhousut käy joka paikkaan:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hulivi Katso viesti
    Haussa olisi vedenpitäviä pyöräilyhousut mallia lökä ympärivuotiseen käyttöön. Haluan, että housuissa on suojaverkko, joka estää ihon suora kosketuksen housun kankaaseen. Ilman verkkoa vedenpitävät housut ovat nihkeitä käyttää paljasta ihoa vasten. Löytyykö suosituksia näillä spekseillä? Kokoehdotuksia varten laitetaan vielä, että mittani ovat 177 cm pituutta ja 84 kg painoa.

Mikä on paras tapa suojata kylmältä haaroväli kylmällä ilmalla?
    Craftin sadehousut on housut jotka pitää vettä ja joissa on tuo haluamasi verkko ulkokerroksen sisäpuolella.

Paras tapa suojata haaroväli on laittaa tupla-ajohousut jalkaan --> Tuplasäämiskä --> Niin paksut pehmusteet perseessä ettei tuule läpi ei. Toki jotkut windstopper täyspitkät pöksyt ilman säämiskää siihen päälle vielä.

tempokisu Guest

Punapää michelinukkona

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Craftin sadehousut on housut jotka pitää vettä ja joissa on tuo haluamasi verkko ulkokerroksen sisäpuolella.

Paras tapa suojata haaroväli on laittaa tupla-ajohousut jalkaan --> Tuplasäämiskä --> Niin paksut pehmusteet perseessä ettei tuule läpi ei. Toki jotkut windstopper täyspitkät pöksyt ilman säämiskää siihen päälle vielä.
    Kaksi pehmuketta päälekkän => kamala ajaa! ( kokeilin kerran, tosin kesällä, kun hiersi ja aattelin lisää pehmeetä..ei toiminu) Yhdet pehmuke-housut, ja sitten pehmukkeettomia housuja. Kolmien kanssa on olo kun Michelin-ukolla.

Mä tein itse kylmällä kelillä nojailuun sopivammat shortsit eilen iltapuhteina. Kun sopivia ei tunnu löytyvän...

Raaka-aineina paljon käytetyt Haglöfs polviin yltävät trikoopöksyt, hihat Castelli Team thermodress-ajotakista joissa päällä tuulenpitävä hengittävä kangas.

Nyt on polvien yläpuolelta vyötärön resoriin asti takareidet ja -sivut sekä pakarat tuulelta paremmin suojassa. Päälle sitten kerroksia tarpeen mukaan...

Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Ootko ajatellut avata ompelupalvelua? Mulla ois muutamakin kohennusta kaipaava varuste?
    I väntan på ännu dåligare tidet

No en. Ei noita kehtaa näyttää, nippa nappa pitää itse. Vaikka eihän sitä koskaan tiedä mitä sitten isona tekee...

Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Suosituksia koolle löfflerin hot bonds bibseissä tai Skinssin housu? Pituus 182cm, paino 69-71kg. Reiden ympärys lahkeen suussa 45cm, ylempänä 53cm. Vyötärö 81cm, lantio 94cm. Jalan sisämitta 85cm.
    Jos ei pysy muiden mukana niin ainahan voi polkea hitaammin

heze: ainakin skinsit ottaisin sinuna S kokoa. ite astetta isompaa kokoa 184/77-80/88 ja M on mulle tod.passeli, sopivan timmit. löffereistä ehkä 48/50=S/M käy kokeilemassa,jos mahdollista....

sledgehammer Guest
    Mulla kaikki skinssin vaattet on osunut kohdalleen ihan sen taulukon mukaan valkattuna. 178cm/75kg ja M-koolla mennään, niin kuin taulukkokin osoitti.

Missä pyöräilysortseissa (henkseleillä) olisi oikein paksut ja mukavat pehmusteet? Talven aikana spinningissä, jossa salin lämpö on jotain lähellä +30 C, on perseeseen hiertynyt kipeä paukama, joka taas kevään pitkillä lenkeillä muistuttaa itsestään, hemmetti. Castellin Rosso Corsaa mainostetaan paksuimmasta kohdasta 12milliseksi, vaan ei sekään ole toiminut.

Löytyisikö bib-shortsi-suositusta tähän?

Helsingin Polkupyöräilijät

Missä Assoksen mallissa on paksuin säämiskä?

Eikös Millessä ole ollut.

Paksumpi säämiskä ei välttämättä ole patenttiratkaisu tuohon hiertymäongelmaan lämpimässä ajettaessa. Hiertymän syy voi olla yhtä lailla juuri tuo lämpö/hikoaminen, jolloin paksumpi säämiskä voi jopa pahentaa tilannetta. Assoksen säämiskät tosin ovat kai aika hyvin hengittäviä.
    Rule #1: Obey The Rules

Foorumin kenties herkkähipiäisimmän takapuolen omistaja muistaakseni suositteli Castellin Progetto X2 -säämiskällä varustettuja ajohousuja ja piti niitä Assokseen nähden ylivertaisina. En lähtisi epäilemään hänen asiantuntemustaan tässä(kään) asiassa.

Kohta on kesä ja litimärät ajohousut ja upottavanpehmeät spinningpyörien satulat ovat muisto vain!

FWIW mulla oli aikanaan ilmeisesti samasta syystä tuommoinen paukama tai ajoksen alku (ilman että iho oli tai näytti olevan hankautunut rikki), joka onneksi jäi kiitollisen helppohoitoiseksi ja lyhytaikaiseksi ongelmaksi: Bepanthenia hyvin ohuelti aamuin illoin, löysät puuvillakalsarit ja paljon ajoa kivun läpi (eli tyypillisesti lenkin alussa oli epämukavaa mutta kipeä kohta ilmeisesti turtui noin puolessa tunnissa eikä vaivannut pahemmin kuin yllättävissä töyssyissä).

Mutta jos paukama ei ala osoittaa minkäänlaisia häipymisen merkkejä edes 3-4 päivän ajotauon aikana tai rupeaa vaivaamaan muutenkin, ei liene vältettävissä että hakee lääkäriltä antibioottireseptin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Ootko ajatellut avata ompelupalvelua? Mulla ois muutamakin kohennusta kaipaava varuste?
    Vanaha viesti mutta tossa käytin naapurin apuja talviajohousujen korjauksessa,vantaan rekolassa hyvät tuli PEARL IZUMeista.
    ehkä ajoin,ehkä en....

Pahat sedät 50/60

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Foorumin kenties herkkähipiäisimmän takapuolen omistaja muistaakseni suositteli Castellin Progetto X2 -säämiskällä varustettuja ajohousuja ja piti niitä Assokseen nähden ylivertaisina. En lähtisi epäilemään hänen asiantuntemustaan tässä(kään) asiassa.

Kohta on kesä ja litimärät ajohousut ja upottavanpehmeät spinningpyörien satulat ovat muisto vain!

FWIW mulla oli aikanaan ilmeisesti samasta syystä tuommoinen paukama tai ajoksen alku (ilman että iho oli tai näytti olevan hankautunut rikki), joka onneksi jäi kiitollisen helppohoitoiseksi ja lyhytaikaiseksi ongelmaksi: Bepanthenia hyvin ohuelti aamuin illoin, löysät puuvillakalsarit ja paljon ajoa kivun läpi (eli tyypillisesti lenkin alussa oli epämukavaa mutta kipeä kohta ilmeisesti turtui noin puolessa tunnissa eikä vaivannut pahemmin kuin yllättävissä töyssyissä).

Mutta jos paukama ei ala osoittaa minkäänlaisia häipymisen merkkejä edes 3-4 päivän ajotauon aikana tai rupeaa vaivaamaan muutenkin, ei liene vältettävissä että hakee lääkäriltä antibioottireseptin.
    Kiitos vinkeistä. Itse asiassa juuri tämä Progetto X2 mulla on ollut käytössä, joten masentavaa kuulla että parempaa ei taida olla tiedossa.

Hankauman alkusyy taitaa olla spinning-pyörien kehnot satulat.

Kysäisin muuten ihotautilääkäriltä (housuja riisumatta) tästä ongelmasta, suositteli ennen ajoa hankauman suojaksi Ceridal-lipogeelivoidetta ja ajon jälkeen hoitavaksi voiteeksi Bevita R -salvaa. Reseptittä apteekista, tuntuvat auttavan ainakin jonkin verran.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti N.N. Katso viesti
    ...Itse asiassa juuri tämä Progetto X2 mulla on ollut käytössä, joten masentavaa kuulla että parempaa ei taida olla tiedossa...
    Ihan pelkästään yhden foorumikommentin perusteella ei mielestäni kannata lopettaa sopivampien housujen etsintää. Housujen sopivuus on samalla tavalla perskohtainen juttu kuin satuloiden, kaikille ei sama malli ole se paras.
    Rule #1: Obey The Rules

Endurahan tekee ainaki lyhyellä lahkeella bibsejä joissa on valittavana kolmea eri säämiskäkokoa. Antaa tossa sitä valinnanvaraa oman perän mukaan.
    http://www.endurasport.com/product-d...?ProductID=405
    FS260-Pro SL Bibshort
    Kun heti startissa vetää lipat niin loppumatka on pelkkää nautintoa.

Hei, onko kukaan päässyt käpälöimään Enduran eri mallisia pitkiä housuja? Tarvis olisi mtb-housuille, lähinnä keväälle ja syksylle(luokkaa nollakelistä tuonne plus 10 astetta).
    Olen arponut Singletrackien, Hummveen ja Fireflyn kesken, mutta käsittääkseni ainakin Firefly on tarkoitukseeni liian ohut? En halua superlöysiä tai succiksiakaan, enkä huippupaksuja muttei myöskään ihan ohuitakaan. Vettä pitäisi sietää ainakin roiskeiden verran hyvin!
    Mulla on Troy Leen REV-pöksyt, mutta ne on vähän liiankin järeät ja raskaat, tämä niinkuin vertailupohjaksi...
    Max hinta olis tuollaiset 80€.
    Jumala suojelkoon Amerikkaa ja autoja joita siellä valmistetaan!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaggi Katso viesti
    Hei, onko kukaan päässyt käpälöimään Enduran eri mallisia pitkiä housuja?
    Juu. Enduran kuteista on muuten oma topiccikin.

edit: löytyihän... http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ran-tekstiilit

Olen arponut Singletrackien, Hummveen ja Fireflyn kesken, mutta käsittääkseni ainakin Firefly on tarkoitukseeni liian ohut? En halua superlöysiä tai succiksiakaan, enkä huippupaksuja muttei myöskään ihan ohuitakaan. Vettä pitäisi sietää ainakin roiskeiden verran hyvin!
    Mulla on Troy Leen REV-pöksyt, mutta ne on vähän liiankin järeät ja raskaat, tämä niinkuin vertailupohjaksi...
    Mä sanoisin, että Hummvee on housu just sulle! Firefly on ohuin ja Singletrack järein, mutta paljon kepoisempi sekin on kuin REVit. Hummvee siitä väliltä.

Olethan sitten tietoinen, että nuo ovat aika omituisia mitoiltaan. Jos on tarpeeksi pitkät lahkeet niin sitten ovat myös ylitilavat. Itse (187cm/87cm/77kg) koetin noita joskus ostaa, mutta eipä vaan mitenkään olleet sopivia. Shortsina ja ¾-pituisina toimivat kyllä kun lahkeen pituus ei ole niin kriittinen tekijä.

Juu, käytin hakua mutten saanut yhtään kelpo tulosta Enduralle!??!
    Kiitos vastauksesta, mulla on Singletrack 2 shortsit, joten aivan vieras ei Enduran mitoitus ole.
    Hummvee olisi kyllä kukkaroystävällisempi, mutta meneekö jo kesähousuksi tuo? Toisaalta aika vähän tulee enää ajeltua oikein märällä kelillä ja olishan mulla noi REV;it..... :P
    Itse olen jotain 179/84cm/75kg, joten en usko että lahkeet jäisi L-koossa lyhyiksi(32" REV;it on kyllä siinä ja siinä).....
    Jumala suojelkoon Amerikkaa ja autoja joita siellä valmistetaan!

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •