HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 85 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35 75 83 84 85 86 87 95 135 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.521 - 2.550 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #2521
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    176
    Täällä ei taidettu puhua spessun 650B stumpjumperista paljoakaan kun se julkaistiin mutta nyt siitä on joka tapauksessa julkaistu geometriatkin:
    http://www.specialized.com/fi/en/bik...arbon-evo-650b

    Joku vois väittää että kulmien puolesta ei sovellu enskaan mutta huhu kertoo et Curtis Keene ainaki ajaa sillä 2014 EWS-kisat:
    http://www.braggibikes.com/s-works-650b/

    Keenellä tietty custom-build mutta joka tapauksessa varmaan hemmetin hauska pyörä tuokin poluilla. Vissiin joku proto-iskari tossa kisapyörässä?


  2. #2522
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kijas Katso viesti
    Vissiin joku proto-iskari tossa kisapyörässä?
    Taitaa olla Monarch Plus DebonAir..
    The end of the road is just the beginning...

  3. #2523
    Liittynyt
    11/2003
    Paikkakunta
    saari
    Viestit
    2.652
    Enduro-lehti testaa uuden Nomadin..

    Noi värit on kyl söpöt!
    [ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]

  4. #2524
    Liittynyt
    04/2000
    Viestit
    294
    Mielenkiintoista että testaajien mielestä DebonAir olisi tarvinnut volume spacereita progression lisäämiseksi, mutta High Volume VividAir olikin sitten hyvä. No, eihän tuo ilmatilavuus yksistään tietenkään kaikkea ratkaise.

    Jännää myös että hiilarikehiä kritisoidaan liian jäykiksi. Voisi kuvitella että se pito tulee ensisijaisesti renkaasta ja jousituksesta, ei kiekkojen vääntyilystä.

  5. #2525
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Naantali
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TimoF Katso viesti
    Enduro-lehti testaa uuden Nomadin..

    Noi värit on kyl söpöt!
    Kaikessa härskiydessään kaunis ilmestys. Voi hyvillä mielin sanoa, että ainakin erottuu massasta.

  6. #2526
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    ...uus Nomad...

    Höh, onko ne ´Cruzilla vaihtanut muutenkin sen hienon emäputki-badgensa tuollaiseen tylsään?


  7. #2527
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    497
    Kuinkas polkemistehokas tuo transition covertin 650B runko on? Hinnan kiroissa ei ainakaan olisi. Myös muita vaihtoehtoja otetaan vastaan. 650B enskarunko, kevyt, kestävä, polkemistehokas ja hinta maks 2000e-2300e

  8. #2528
    Kuitunen bronson on tulossa XO1 kitillä imatralle. Sitä voi "ehkä" kokeilla. Alumiinisena mahtuu tuohon hintaluokkaan. Pitkät on vaan toimitusajat...

  9. #2529
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    497
    Nonnih Paljonkos toimitusajat on?

  10. #2530
    3.5 viikkoa menny eikä vielä oo kuulunut mitään. Piti alkaa vanhaa fuel ex herättelemään henkiin.

  11. #2531
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    497
    Eikä varmaan tuskastuta yhtään? Mistäpäin tilasit, ja mitä kokoa? 27,5"?

  12. #2532
    Sportaxilta tilasin, 27.5 tuo on ja kashimoilla tulee. Pitkät on viikot....
    L kokonen. Kerran se kirpasee kun maksaa, sen jälkeen hymyilyttää.

  13. #2533
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    497
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juho_u Katso viesti
    Sportaxilta tilasin, 27.5 tuo on ja kashimoilla tulee. Pitkät on viikot....
    L kokonen. Kerran se kirpasee kun maksaa, sen jälkeen hymyilyttää.
    Totta! Itsekkin pyöritellyt 2 vuotta käytettyjä, ja alkaa pikkuhiljaa hahmottamaan mitä haluaa, ni jos sitä nyt täräyttäs ainakin uuden rungon minkä ympärille kasaa sitten mieleisen. Pistä vaikka yv:tä kun ilmaantuu sulle tuo fillari, niin jos ei muuta niin voisi koeistumaan tulla?

  14. #2534
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti samu88 Katso viesti
    Kuinkas polkemistehokas tuo transition covertin 650B runko on? Hinnan kiroissa ei ainakaan olisi. Myös muita vaihtoehtoja otetaan vastaan. 650B enskarunko, kevyt, kestävä, polkemistehokas ja hinta maks 2000e-2300e
    Turner Burner?
    To ride, shoot straight and speak the truth

  15. #2535
    moikka, coverttia 650b pääset kokeilee millon vain, ollaan just koottu compliittei valmiiks m ja l kakkos osasarjal ja runkoja löytyy kans varuste.net kaupasta! mun coverttia pääset testaa mäkeenki!

  16. #2536
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    141
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ans1 Katso viesti
    Itellä HR2 60a EXOt 27,5x2,4. Ei ongelmia litkuilla (ei oo TR) ja kyljet vaikuttaa kestäviltä. Niinkuin Prestige ylemmässä viestissä totesi, niin polkuajoon vähän raskaat, mutta rymistelyyn ja enskaan törkeen hyvät kumit, pitoa ja ilmatilaa löytyy hyvin. Kisoihin ehkä taakse vähän rullaavampi kumi tai sitten mennään noilla, riippuu tietty radoista..
    26x2,4" High Roller 2 EXO painaa 910 g ja 27,5x2,4" High Roller EXO 960g eli ei niissä lopulta hirveän suurta eroa ole.. Taidan ottaa alkuun HR2:t 2,4" koossa jotta voi ryskiä rauhassa mäessä niillä ja sitten hommata jossain vaiheessa esim 2,25 tai 2,3" satsin kevyemmäksi rengastukseksi.

  17. #2537
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Itselläkin pyörä valmistuu näillä näppäimillä. Uskomattoman kuumottavia viikkoja olen elellyt. Iskaria jo etukäteen mietin, että mitä sille tekisi ja päädyin siihen että antaa olla vakiona. Sitten jos siltä tuntuu, niin voihan sitä rueta tuunaamaan (ilmatilavuuden muutoksella saatu vissiin hyviä kokemuksia)

    Mitäs mieltä raati on contin rubber queenista?

  18. #2538
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jooseppi Katso viesti
    Mitäs mieltä raati on contin rubber queenista?
    En tiä kuulunko raatiin, oma kokemukseni ko. renkaasta rajoittuu 2,4 BC Tubeless versioon, pitävä, kestävä, yllätyksetön, painava (koska oikea tubeless), varsin hyvä yleis-enskarengas (rullaus varauksin) jonain keveämpänä runkoversiona varmasti..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  19. #2539
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Houkuttelis vaihtaa runko isompaan ja bansheet sen takia ettei tarviis heti olla laittamassa miljoonaa pyörään ja tulevaisuutta ajatellen olis kuitenki 27.5" mahdollisuus, vaihdettavilla akselinkiinnikkeillä.
    Tässä lähinna Rune ja Spitfire kiinnostais ja niiden erot. http://www.bansheebikes.com/bikes_pa...mountian-bike/
    tuolla ei ole edes runkojen painoja, paljonkohan näillä rungoilla on painoa?
    Kuinkahan tuolla spitfirellä menis satunnaiset fillaripuisto reissut? Osat ois osapuilleen nämä...
    vengeance ja ccdba
    26" kiekot
    sixc kammet

    niin ja sellanenki vielä, kun en ole ikuna kokeillut ks linkullista pyörää, niin tuntuuko se alamäessä paskalta horstin jälkeen?

  20. #2540
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bässi Katso viesti
    Houkuttelis vaihtaa runko isompaan ja bansheet sen takia ettei tarviis heti olla laittamassa miljoonaa pyörään ja tulevaisuutta ajatellen olis kuitenki 27.5" mahdollisuus, vaihdettavilla akselinkiinnikkeillä.
    Tässä lähinna Rune ja Spitfire kiinnostais ja niiden erot. http://www.bansheebikes.com/bikes_pa...mountian-bike/
    tuolla ei ole edes runkojen painoja, paljonkohan näillä rungoilla on painoa?
    Kuinkahan tuolla spitfirellä menis satunnaiset fillaripuisto reissut? Osat ois osapuilleen nämä...
    vengeance ja ccdba
    26" kiekot
    sixc kammet

    niin ja sellanenki vielä, kun en ole ikuna kokeillut ks linkullista pyörää, niin tuntuuko se alamäessä paskalta horstin jälkeen?
    Itellä ei oo kumpaakaan, mut Prime on, DH ilmaiskarilla (DHX-A/CCDBA) se 130mm on mulle riittänyt oikeen hyvin dolomiiteilla ja teneriffan alamäissä, spitfire ei varmaankaan huonompi ole, siihen sai muistaakseni laittaa 160mm pitkän keulan itellä on edessä vaan 140mm.

    KS link toimii hyvin kans ylämäkeen, tolla rungolla menee heittämällä tekniset paikat missä muilla rungoilla jäi tökkimään.

  21. #2541
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    64
    Tämänvuotinen Spitfire ollut alla syksystä lähtien. En aja parkeissa, joten sitä puolta en osaa kommentoida. Runko on kyllä julman tukeva, joten voisihan sen loivine kulmineen sinnekin sopia. Toisaalta painoakin piisaa, oma XL-kokoinen runko painaa Floatilla 3600g.

    Horsteista en liioin mitään tiedä, mutta alaspäin ajamiseen tuo on kyllä tarkoitettu ja siinä toimii hienosti! Kauppaan vaan, et pety.
    Härifrån tvättas.

  22. #2542
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Ajatko 26" kiekoilla vai 27.5"?
    On muuten melkolailla sama geometria v2 runessa kuin uudessa nomadissa, ainoo mikä eroaa enemmän on keskiön korkeus 27.5" kiekoilla 340 vs 350mm. Sitä ihmettelen et 27.5" dropoutit on 10mm vain pidemmät, miksei akselia ole siirretty myös ylemmäs ja ohjainkulmaa olis voinu loiventaa pidemmällä keulalla, niinkuin 27.5" keulat kai yleensä onkin pidempiä ainakin vengeance... Kunhan mutustelen.


    e.. Ja mistä näitä saa ostettua?
    Bässi muokkasi tätä : 13.04.2014 at 18.12

  23. #2543
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    64
    26" kiekot on käytössä ainakin toistaiseksi. Jos en aivan väärin muista, niin noihin 26" dropoutteihin sopisi 27.5" kiekotkin vähän kapoisemmilla renkailla. Mtbr foorumeilla tällaisesta setupista taisi olla juttua. Kannattaa tutustua Rune ja Spitfire -säikeisiin.

    Lähin edustus löytyy Ruotsista. Mailia vaan osoitteeseen rasmus@behindbars.dk. Homma hoitui kitkattomasti.
    Härifrån tvättas.

  24. #2544
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bässi Katso viesti
    Ajatko 26" kiekoilla vai 27.5"?
    On muuten melkolailla sama geometria v2 runessa kuin uudessa nomadissa, ainoo mikä eroaa enemmän on keskiön korkeus 27.5" kiekoilla 340 vs 350mm. Sitä ihmettelen et 27.5" dropoutit on 10mm vain pidemmät, miksei akselia ole siirretty myös ylemmäs ja ohjainkulmaa olis voinu loiventaa pidemmällä keulalla, niinkuin 27.5" keulat kai yleensä onkin pidempiä ainakin vengeance... Kunhan mutustelen.


    e.. Ja mistä näitä saa ostettua?
    Runessa ja Spitfiressä saa muutettua juurikin BB korkeuksia ja kulmia, mikä tekeekin näistä rungoista mukavia, niitä voi säätää mieltymyksien mukaan, mutta niinkuin sanottu, ei kevyimpiä mitä markkinoilta löytyy mutta eipä tarvii huolehtia siitä että ratkeeko runko ihan heti ajossa.

  25. #2545
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Jkl
    Viestit
    713
    Tuo Bansheen takapään säätö on kyllä mainio. Ja Rasmuksen kautta homma hoituu. Joskus tuli vaihtajan korvake, ennenkuin ehdin maksaa. Kahden hajonneen GF:n jälkeen luulin että Banshee kestää, mutta Paradox antautui. Takuu toimii ja nyt on naama ollut hymyssä Primen kanssa. Olen läski.

    Lähetetty minun ST21i laitteesta Tapatalkilla
    ---
    Parempi pipo taskussa kuin oksalla.

  26. #2546
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Joo kyllähän tuo säätö on varmasti hyvä, meinasin että jos 27.5" moodissa sais dropoutteja vielä ylemmäs sais ehkä käyttökelposempaa skaalaa säätöihin.
    spitfire sinänsä houkuttelee kun oma ccdba sopis suoraan, ei tarvis yrittää myydä ja pääsis vähän halvemmalla.
    rune taas jytkympänä sopis paremmin ehkä hyppyihin ja droppeihin, toisaalta jos takuu toimii.
    asteen ohjauskulman eroa en huomaa ja paino nykyisestä luultavasti tippuu kumman vaan valitsis, joustoa nyt 153mm
    vaikeeta

  27. #2547
    Liittynyt
    11/2013
    Paikkakunta
    Lavajärvi
    Viestit
    16
    Terve,

    Pitkästä aikaa tulin täällä katsomaan mitä täällä on muuttunut sekä lukemaan näitä stooreja

    Oma pyörätilanne on siinä että tosta Intense Tracer T275 sellanen kasataan, mutta sen rungon saanti tuolta USA:n päästä kestää noin 6kk joten 2015 keväälle sit. Tossa syksyllä/alkutalvesta sit projekti käynnissä.

    Tilaan sen move & Go liikkeen kautta: "Intenseä saa toki meidän kautta, jos sitoutuu sellaisen hankkimaan ja omaa lehmän hermot. Olen ottanut sen listoilta pois sen takia, että Intensen tilaaminen on jostain syystä aina vähintään puolen vuoden projekti, ja sen takia asiakkaille on tullut pettymyksiä aikataulun suhteen."

    Kyseinen liike siis hommaa vaan rungon ja sitten se kasataan osa-osalta eli ostajalla voi hyvin paljon vaikuttaa mitä osia siihen laitetaan

    Santa Cruz Nomadistakin tuli sit se uus päivitys, mitä osattiin odotella

  28. #2548
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bässi Katso viesti
    Joo kyllähän tuo säätö on varmasti hyvä, meinasin että jos 27.5" moodissa sais dropoutteja vielä ylemmäs sais ehkä käyttökelposempaa skaalaa säätöihin.
    spitfire sinänsä houkuttelee kun oma ccdba sopis suoraan, ei tarvis yrittää myydä ja pääsis vähän halvemmalla.
    rune taas jytkympänä sopis paremmin ehkä hyppyihin ja droppeihin, toisaalta jos takuu toimii.
    asteen ohjauskulman eroa en huomaa ja paino nykyisestä luultavasti tippuu kumman vaan valitsis, joustoa nyt 153mm
    vaikeeta
    Runessa tuon asteen keulakulman muutoksen huomaa todella selvästi. (Ok, toki samalla muuttuu SA, chainstay pituus ja keskiön korkeus...). Loiva ja matala moodi alkaa olemaan perus poluille jo ehkä liian loiva ja matala (ainakin meikäläiselle). Pyörästä tulee liian laiska junamainen sekä kammet kolisee helposti kiviin. Ehkä suurin vika on kuitenkin poluissa jotka ovat tuolle geometrialle liian hitaita ja kivikkoisia. Mutta hyvä että säätö löytyy pyörästä sillä tuo jyrkin moodi (HA 66, SA 74.5, CS 422mm, BB 353mm) taas taipuu normiajossa paljon kevyemmin sekä on kaikin puolin ketterämpi. Mäkeen ja aggressiiviseen vauhdikkaaseen ajoon taas tuo loivamoodi natsaa vallan mainiosti. Vähän kuin olisi kaksi pyörää yhdessä paketissa.

    Ei tuo pelkkä taka-akselin siirto ylemmäksi paljoa auttaisi kun pitäisi saada myös keulan A-C mittaa lyhennettyä samalla (ja mielellään ilman joustomatkan lyhennystä). Sen verran loivia vehkeitä jo että enempää ei tarttis loiventaa. Jos jotain niin Banshee olisi voinut suunnitella 26" geometrian ulkopuolisella ohjainlaakerin alakupilla ja 27.5" sitten mallia sisäinen jolloin olisi saanut kompensoitua pidempää keulaa/isompia kiekkoja (siis samalla tuon taka-akselin noston kanssa). Toki silloin kiekkoja ei voisi vaihtaa ihan vain "lennosta" jos tarttis samalla naputella ohjainlaakeria irti.

    Toki joku näppärä voisi kötöstellä tuollaiset custom drop outit jos haluaa oikein muokata fillarin geometriaa mieleisekseen.

    Jos haluaa kovinkin painottaa tuota 27.5" valmiutta, niin Spitty tuohon sopisi geometrian puolesta ehkä paremmin. Se on 26":na jo niin matala että tuo pieni nosto ei haittaa. Runen näkisin niin, että se on 26" optimoitu ja 27.5 kyllä sopii mutta ehkä tuo 350...360 keskiön korkeus ei ole enää niin mukava. Tai ainakin sitä saattaisi joutua pitämään loivassa moodissa kokoajan jolloin monipuolisuus hieman kärsii.

    Runkojen painossa ei tosiaan ole montaa grammaa eroa onko se Rune vai Spitty. Enemmän taitaa vaikuttaa viimeistely (ano, raw+lakka, maali), valittu taka-akseli tyyppi sekä koko. Ja suurimpana toki valittu iskari.

    e: Viime kesän ajoin pidemmän A-C:n (ja joustomatkan) omaavalla keulalla ja omasta mielestä tuo valmistajan speksin mittainen keula (A-C 545) on parempi ainakin tuollaisessa sekakäytössä. Toki se liki 64 asteen keulakulma oli ihan kiva jossain isommissa mäissä...)
    Tmh muokkasi tätä : 14.04.2014 at 10.38 Syy: lisäys

  29. #2549
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Todennäkösemmin hommaan kuitenkin runen, kun sopivan kokoinen ht trailipyörä löytyy.
    vengeancen iskun jos lyhentäis vaikka 160mm a-c olis 555mm, eli puol astetta enemmän kulmia kuin taulukossa, tekiskö se sitten jotain 5mm keskiön korkeudessa? Oliko jossain sellanen netissä sellanen laskukone?
    Eli taulukon low settingit muuttuis...
    Ht 64.5 st 74 bb 355mm.
    Ei tuo kovin huonolta kuullosta, nykyään oman pyörän keskiön korkeus on 365mm.
    ja voihan iskarin ja keulan sägiäkin pitää enemmän, jos joutuu ajamaan suomen nopeusrajoitusten ulkopuolella.

  30. #2550
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    kiskot ne on täälläkin
    Viestit
    557
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bässi Katso viesti
    Todennäkösemmin hommaan kuitenkin runen, kun sopivan kokoinen ht trailipyörä löytyy.
    vengeancen iskun jos lyhentäis vaikka 160mm a-c olis 555mm,
    Mikäli sulla ei ollut keulaa jo omasta takaa, niin kannattaa harkita myös saman valmistajan Sweeppiä, yllätti sangen positiivisesti. Yli puoli kiloa Vengeancea kevyempi. Mulla on aiemmin ollut myös Vengeance.
    "I think a bike is a major part of anybody winning races." Steve Peat

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •