ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 203 / 281 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 103 153 193 201 202 203 204 205 213 253 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.061 - 6.090 / 8418

Aihe: MTB Järvenpää

Lainaus Alkujaan tämän lähetti heccu Katso viesti
    mä kävin jo tänään. saatanpa tulla kaupalle jos ei sada ja saan rampeilta yöllä nukuttua.
    Olet Rajamäelläkin vetänyt pitkät pätkät metsissä. Oliko kaikki ajokelpoista polkua? Vai olitko tutkimusmatkalla? Pystyisitkö/haluaisitko lähettää tuon minulle gps-jälkenä? Sportstrackeristä pystyy lataamaan omat jälkensä, mutta ei toisten.
    Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Timbe(r)man Katso viesti
    Olet Rajamäelläkin vetänyt pitkät pätkät metsissä. Oliko kaikki ajokelpoista polkua? Vai olitko tutkimusmatkalla? Pystyisitkö/haluaisitko lähettää tuon minulle gps-jälkenä? Sportstrackeristä pystyy lataamaan omat jälkensä, mutta ei toisten.
    tossa Rajamäen kaakkoispuolen lenkurassa oli satakunta metriä tunkattavaa. koillispuolella Pinninnummella pääasiassa tasaista neulaspolkua. Pinninnummella on polkua enemmänkin kun tossa kartassa mutta nyt ei kerinnyt niitä ajella.

gepsi-jäljen voisin kyllä lähettää jos osaisin, olen joskus yrittänyt mutta ei onnistunut.

koska onnistuin ryssimään tämän päiväisen sports trackeri -jäljen niin laitan iloksenne kuvatuksia.

ertsi tutkailee ajolinjoja, paikka oli luonnossa sennäköinen ettei siitä kellekkään tervejärkiselle tulisi edes mieleen yrittää ajaa

uusi mesta

ertsi joutu hommiin

heccu muokkasi tätä : 06.04.2014 at 16.01

BTW. Dirty Harryyn litkuttamani X-king-renkaat vuosivat. Epäilin sitä teipin venttiilireikää. Ei ollut vika siinä, vaan renkaat vuotavat kyljstään joka paikasta. Veden alla vaan pieniä kuplia nousee sieltä täältä. Saman olen kokenut aiemmin Contin Rubber Queeneillä. Ilmeisesti Continental tekee ei-usb-renkaisiin niin reikäisen kumiseoksen, ettei sen tosiaan ole tarkoituskaan toimia ilman sisuria. Katotaan nyt tiivistyykö, kun lisäsin litkua 1,5 dl per rengas ja makuutan kiekkoja kyljillään. Litku painaa jo enemmän kuin sisuri!
    Ekaks, litkun idis ei ole painosäästö Toiseks olin jostain lukevinani contin renkaissa olevan valusta jäänteenä semmoinen liukas hiukan rasvaisen oloinen kalvo. Tämä poistoon jarrucleanerilla tai vastaavalla sen jälkeen pitäis olla helpompaa. Ja toki helpottaa kun valitsee renkaat jotka on tarkoitettu tuohon käyttöön

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rautapelto Katso viesti
    Ekaks, litkun idis ei ole painosäästö Toiseks olin jostain lukevinani contin renkaissa olevan valusta jäänteenä semmoinen liukas hiukan rasvaisen oloinen kalvo. Tämä poistoon jarrucleanerilla tai vastaavalla sen jälkeen pitäis olla helpompaa. Ja toki helpottaa kun valitsee renkaat jotka on tarkoitettu tuohon käyttöön
    ProTection MK II ei ainakaan vuoda mistään vaikka unohdin putsata. onkos tossa ProTectionissa paksummat kyljet.
    litkua laitoin kaksi mukillista per rengas eikä pisaraakaan ole tullut ulos. kiekot keveni yhteensä 100 g.

tossa Rajamäen kaakkoispuolen lenkurassa oli satakunta metriä tunkattavaa. koillispuolella Pinninnummella pääasiassa tasaista neulaspolkua. Pinninnummella on polkua enemmänkin kun tossa kartassa mutta nyt ei kerinnyt niitä ajella.

gepsi-jäljen voisin kyllä lähettää jos osaisin, olen joskus yrittänyt mutta ei onnistunut.
    Kun olet valinnut kyseisen reittitallenteen, niin sen karttakuvan ooikeassa yläkulmassa on vierekkäin "export" ja "delete" -painikkeet. Siitä vaan export, niin kohta se kysyy lupaa tallentaa sen koneellesi nimellä "workout.gpx". Sen voi nimetä uudestaan jos haluaa, kunhan .gpx-pääte jää. Sen sitten lähetät minulle meilin liitteenä timo.saarinen@pelagus.fi, niin katson saanko se Garminiin. Omani olen ainakin saanut.

Retkesi näyttää niin hienolta, että toisaalta voisit lähiaikoina opastaakin meidät samalle reitille.

Hauska video, mutta missä? Flisberget?

Ekaks, litkun idis ei ole painosäästö Toiseks olin jostain lukevinani contin renkaissa olevan valusta jäänteenä semmoinen liukas hiukan rasvaisen oloinen kalvo. Tämä poistoon jarrucleanerilla tai vastaavalla sen jälkeen pitäis olla helpompaa.
    Tuskin sillä kalvolla on mitään tekemistä sen kanssa, että rengas läpäisee ilmaa. Kyllähän ne vanteelle olivat nousseet. Vuotivat tosin sieltä täältä vanteen ja kumin liitoskohdastakin. No, se että makuutti niitä kummallakin kyljellään muutaman tunnin, näyttäisi tiivistäneen ja ilmat pysyvät sisällä.

Ja toki helpottaa kun valitsee renkaat jotka on tarkoitettu tuohon käyttöön
    Joo. Asensin Ibikseen tubeless-renkaat. Nousivat käsipumpulla ja pitivät ilman litkujakin. Sitä ennen olin räjäyttänyt vanteelta ARJ:n asentaman ei-tubeless-ardentin. Korvissa soi hetken aikaa. Nobby Nic.
    Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.

Lähinnä se vaikuttaa liiman tarttumiseen renkaaseen. Se kalvo hylkii kaikkea aika voimakkaasti. Eipä siitä enempää...

Lähinnä se vaikuttaa liiman tarttumiseen renkaaseen. Se kalvo hylkii kaikkea aika voimakkaasti. Eipä siitä enempää...
    täytyy tsekkailla jos joutuu avaamaan. tarkoitus oli putsailla mutta innoissani unohdin.

viteo on otettu Lilla Flisbergetin takalenkillä myötäpäivään ajettaessa (tai siis ertsi ajoi ja mä taluttelin)

Ahaa... se on mahdollista. Putsannut siis en, mutta nyt näyttää lupaavalta.

täytyy tsekkailla jos joutuu avaamaan. tarkoitus oli putsailla mutta innoissani unohdin.

viteo on otettu Lilla Flisbergetin takalenkillä myötäpäivään ajettaessa (tai siis ertsi ajoi ja mä taluttelin)
    Tunnistin sitten paikan! Olen itsekin siinä joskus ihmetellyt, voisiko sen ajaa.

Kun olet valinnut kyseisen reittitallenteen, niin sen karttakuvan ooikeassa yläkulmassa on vierekkäin "export" ja "delete" -painikkeet. Siitä vaan export, niin kohta se kysyy lupaa tallentaa sen koneellesi nimellä "workout.gpx". Sen voi nimetä uudestaan jos haluaa, kunhan .gpx-pääte jää. Sen sitten lähetät minulle
    olen tässä nyt yrittänyt askarrellapaskarrella mutta ei onnistu tämmöseltä poropeukalolta. ei kysy kone tota workouttia vaan save. sieltä se menee koneelle
    gpx -tiedostona. sitä sitten kun yrittää avata se menee OSMään josta tulee vaan musta sivu

netin syövereistä löytyi myös tuollainen tuore julkinen jälki

^Juuri noin se exporteeraus meneekin. Lähetä mulle se gpx-tiedosto, niin katson onko se se, mikä pitääkin. Sitä, mitä tarkoitat tässä OSM:llä, en tiedä.

Ei tainnut toteutua yksikään viikonlopun suunnitelmista, mutta lopulta ehkä parempi näin. Calpiksen jääminen väliin vähän harmittaa, mutta ehtii sinne sitten ensi viikonloppunakin. Eilinen lenkki oli sikäli helmi, että 1.) Hecun ansiosta löydettiin hakkuiden alle jäänyt pohjoinen reitti Lilla Flisbergetille. Pienellä siivoamisella siitä saa ihan kelvollisen. Tai ehkä hakkuun voisi kiertää oikean kautta metsän läpi? Pitäisi vain tehdä polku sinne... 2.) Tuli viimein ajettua se videon paikka

räjäyttänyt vanteelta ARJ:n asentaman ei-tubeless-ardentin.
    Minä asentelin pari suvea ajettua Ardenttia Arch EX kehälle ja mokoma räjähti aika ilkeästi pari kertaa pois pumpatessa. Google tiesi, että ko. kehä on aika herkkä rengasnauhan kunnon suhteen. Yhden kesän Ikoni nousi sitten ilman mitään ongelmia. Jatkossa pistän peltorit päähän, kun punppailen tolle vanteelle mitään gumeksia.
    Remember: A nice backside will take you far - in life and in bike riding.

Talvin takana päin ja taas pääsee metsiin kiviä kiertelemään.
    Heitin blogiin muutamia fiilistelyruutuja Järvenpään poluilta. Kuvasin yksinäni, jotenka kuvat syystäkin jokseenkin staattisia:
    http://hemmonkuvat.blogspot.fi/2014/...venpaassa.html

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fillarihemmo Katso viesti
    Heitin blogiin muutamia fiilistelyruutuja Järvenpään poluilta. Kuvasin yksinäni, jotenka kuvat syystäkin jokseenkin staattisia:
    hienoja kuvia

On hienoja kuvia. Täytyis itsekin ruveta kantamaan kameraa mukana ja ruveta opettelemaan. Taidettiin törmätä helmikuussa poluilla. Ensin tulit vastaan maston kupeessa ja uudestaan Pellonkulmassa. Käyhän joskus kimppalenkeilläkin, laajenee reviiri kummasti.

Lauantaina jäi Calpis sittenkin väliin. Näillä näkymin otan vahingon takaisin sunnuntaina. Pääsen varmaan irtoamaan vasta 1300-1330 maissa, mutta viiteen asti se on auki, joten ehtiihän siinäkin. Kiinnostaako ketään? Rautapelto?

Sulla on selvästi ammattimainen ote kuviin ja kuvankäsittelyyn. On laaja sävyalue, runsaasti saturaatiota ja näkyypä kivikasakuvassa hienoista ylimääräistä taivaan vaalenemista pyöräilijän takana. Png-kuvissa ei valitettavasti ollut kameran tallentamia exif-tietoja tallella. Mutta kerropa miten olen voinut itseäsi kuvata noin. Laitatko kameran jalustalle ja ehditkö itselaukaisimen raksuttaessa kiivetä kivikasan ja pyörän päälle?

Ke:na töissä ja Su:na sama. Torstaina vp joten silloin pisempää siivua aatoksissa kun kelikin näyttäis suosivan.
    Joko Itäinen reitti Nikinmäkeen tjsp ja sieltä jotain kautta ylöspäin, tai Hyvinkäälle ympyrämatka. Mukaan saap lähteä. Aamusta lähtö kuitenkin n800.

ertsi: Jep, törmättiin tosiaan sillon jämätalven aikaan.

Timbe(r)man: Kuvaan sivutoimisesti erilaisia asiakasprojekteja, joten tekniikka on väkisinkin tuttu. Kamera oli kaikissa kuvissa minijalustalla ja välillä jalusta oli mustekalalla kiinni puussa. Jotkut kuvat otin siten,että stongassa oli kumilangalla kiinni etälaukaisin ja sitä painamalla kamera otti ~7 kuvaa sekunnissa. Etälaukaisin tosin pysyi sen verran huonosti kiinni stongassa, että päädyin lopulta kuvaamaan perinteisellä aikaviivelaukaisimella, jolloinka kamera otti 20 sekunnin viiveellä 9 kuvaa peräkkäin puolen sekunnin välein. Yksikään noista kuvista ei tietenkään onnistunut laakista, jotenka rampata piti edes takas

Kivikasakuva on kolmen kuvan HDR, kahden aukon eroin (-2EV, 0, +2EV).

Saturaatiot, kontrastit ja dynamiikka tulee sitten photarissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ertsi Katso viesti
    Lauantaina jäi Calpis sittenkin väliin. Näillä näkymin otan vahingon takaisin sunnuntaina. Pääsen varmaan irtoamaan vasta 1300-1330 maissa, mutta viiteen asti se on auki, joten ehtiihän siinäkin. Kiinnostaako ketään? Rautapelto?
    Kiinnostaa, olinkin ajatellut viikonloppuna jompanakumpana päivänä lähteväni laskemaan.

Miten, onko kukaan tänään lähdössä, esimerkiks 1700? Hautuumaan parkki tahi maalikauppa.

^oolrait, katsotaan tarkemmat askelmerkit lähempänä viikonloppua.

Ajattelin saapua maalikaupalle vakioaikaan. Muita?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Palis79 Katso viesti
    Ajattelin saapua maalikaupalle vakioaikaan. Muita?
    Mä olen tulossa. Eilisen perusteella aion edetä melko hitaasti, lähimaastoissa.

Olin siis elilen yksikseen ajelemassa ja pitkä ajotauko on tehnyt tehtävänsä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Seppo Nurminen Katso viesti
    Mä olen tulossa. Eilisen perusteella aion edetä melko hitaasti, lähimaastoissa.

Olin siis elilen yksikseen ajelemassa ja pitkä ajotauko on tehnyt tehtävänsä
    Kuitataan. Laitan putkikamelin valmiiksi! Joo, mennään hiljaa ja matalalla.

Onko viikonlopuksi suunnitelmia lauantaiksi tai sunnuntaiksi? Mulla on sellainen ongelma, että jompanakumpana noista päivistä joudun muuttoapuhommiin, joten vain toisena voisi ajella. Sääennusteet seilaavat miten sattuu sen suhteen, sataako vai ei.
    Lauantaina? (Koska sunnuntai olisi kuulemma parempi muuttopäivä.)

Lauantaina ajattelin ajella jotain pitempää.Sunnuntaina en minäkään pääse,rouvan työt on kuulema minun harrastuksia tärkeämpää.

Suunnitelmissa olisi ajella lauantaina. Lähden öpaut klo 11 etenemään kohti Tuusulaa ja klo 14 olen sopinut olevani siinä hautausmaan huitteilla. Siinä taitaa ehtiä käväisemään mätikselläkin pyörimässä. Mutta nää on vaan suunnitelmia...

^Eli lauantaina olisi hyvinkin lähtijöitä. Minulla kävisi hyvin tuollainen myöhempikin lähtö. Tiedä sitten muista.
    Siis tarkoittaako Ertsi, että lenkki loppuu klo 14 hautausmaalle? Vaiko että Keravan hautausmaaalta jatketaan klo 14?
    Timbe(r)man muokkasi tätä : 11.04.2014 at 00.17

Siis tarkoittaako Ertsi, että lenkki loppuu klo 14 hautausmaalle? Vaiko että Keravan hautausmaaalta jatketaan klo 14?
    Tarkoitin, että lenkki minun osalta loppuisi Paijalan hautausmaan huitteille. Mutta ei sen väliä, kuinka ollakaan suunnitelmat pyörähtivät taas

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ertsi Katso viesti
    Kiinnostaa, olinkin ajatellut viikonloppuna jompanakumpana päivänä lähteväni laskemaan.
    Kiinnostaisiko sittenkin lauantai? Pyrkisin heti puoliksi päivin Calpikseen pariksi kolmeksi tunniksi tsjp.. Sunnuntaina tuo hautausmaahämmennyshomma tai jotain ihan muuta. Ans kattoo.

Jaahas. No tehdään asia selkeämmäksi. Minä lähden huomenna lauantaina maastolenkille, ehkä pitkälle, ehkä lyhyelle.
    Poikkean maalikaupan kautta klo 10.00 katsomassa haluaako joku mukaan.

Minä pyrin olemaan paikalla.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •