GiantElectrobikeGarmin
Sivu 16 / 29 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 14 15 16 17 18 26 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 451 - 480 / 860

Aihe: Retro MTB, fotoja ja jorinaa

  1. #451
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    463

    Giant ATX 850
    Tuommoinen varmaan alle 500km ajettu "helmi" tuli eilen haettua kotio. Alla orginaalit Maxxis Helter kumit ja koko voimansiirto on orginaalia, sekä kahdet ajamattomat mtb polkimet tuli mukana... Ja tuli org. Giant satula ja tankokin (hyvin vähän ajettuja nämäkin) Nyt tuossa on kiinni fillarin kanssa saman vuotinen scott-valmisteinen riser tanko. Eilen en kerennyt kuin rasvaamaan paikat, niin josko tänään pääsisi purkamaan ja puhdistamaan koko fillarin.

    Laitan parempia kuvia sitten kun kestää ottaa oikeen lähikuvia ja saan tarkan vuosimallin selville... -96 ?

  2. #452
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340
    Joka päivä on retropäivä, ykkösmaasturin osat jääneet päivityksen monimutkaistuttua kauppaan ja ajossa on ollut tämän talven 2002 -mallinen täysjousto. Retroa ei ole kuin runko, CK ja Thomsonin tolppa mutta vanha se on silti. Ja hyvä.

  3. #453
    Liittynyt
    01/2004
    Paikkakunta
    Earth, Finland, Kymi
    Viestit
    343
    On kyllä upea tuo Giant. Nykymittapuulla aika rarea palikkaa, kuten Shimano-yhteensopivat Grip Shiftit ja Stx Rc-osasarja.
    "Go anywhere, but with a smile on your lips." M.C.

  4. #454
    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sunny Katso viesti
    On kyllä upea tuo Giant. Nykymittapuulla aika rarea palikkaa, kuten Shimano-yhteensopivat Grip Shiftit ja Stx Rc-osasarja.
    +1 Mykistävän hieno.
    Kammet näyttää joltakin muulta kuin STX-RC. Ainakaan kaksissa omistamissani STX-RC -kammissa ei ole ollut tuon mallista isoa eturatasta. Mahdollisesti jotain pykälän pari parempaa sarjaa? STX-RC:n kammet tunnistaa mm. siitä että pikku- ja keskiratas on samoilla pulteilla kiinni kammessa ja keskirataassa on siksi sisäänpäin työntyvät ulokkeet, joiden päissä on pultinreiät. (On muuten NOS rattaat / kampisetit kiven alla...)
    Oletko nahnyt varastettua fillariani?
    Metallinvihrea -97 Tunturi Kayapo
    -hopeinen 70mm Marzocchi keula
    -hollowtech keskio
    -mustat DMR V8 avopolkimet

  5. #455
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    463
    Moroo, ja kiitoksia.

    Kammista paljastui pesussa tarra Cyclone, ovatten varmaankin Suntour cyclone kammet..

    Tarra kylläkin irtosi pesussa, mutta on edelleen tallessa.

    Gripparit pelaavat nyt, takavaihtajan grippari oli jumissa, eikä toiminut kuin 1-3 vaihteet. Otin sen auki ja sisällä oli parit irtonaiset muovin kappaleet. Joku on antanut liikaa kaasua, kun hammaskehältä puuttuu nyt pari monttua, eli vaihteet 7-8 ei napsu enään, mutta toimivat muuten hienosti.

    Runko ja kaikki kiiltävä on hienossa kunnossa, mikään osa ei ole pahasti hapettunut. Fillari on niinkuin edellinen omistaja sanoikin, ollut lämpöisessä varastossa kohta 20 vuotta. Ja oikeastaa mitään kulumaa ei juuri löydy, kun vaakaputkessakaan ei ole naarmun naarmua. Renkaat ovat Maxxis Skelter/Helter taka/etu. Taidan vaihtaa tähän alle vanhat Continental Mountain King Supers./Protec. versiot ja säilöä nämä kumit päivän valolta.



    Sitten ne muut osaset; Tämmöinen sarja fillariin tuli mukana.


    Lisää kuvia sopii katsella tuolta: https://plus.google.com/photos/10822...50920277255377

  6. #456
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    9
    [IMG][/IMG]

    Tuossa Crescent Orion alurungolla johonka asensin hiljattain uuden rataspakan, ketjun sekä tänään Schwalben Smart Sam:it kokoa 26x2,25. Vuosimallista ei tietoa olisiko vuosituhannen vaihdon luokkaa?
    Pitäisikö nuo pässinsarvet poistaa? Jos meinaa metsässä tällä vähän ajella, onko niistä hyötyä ja millaisissa tilanteissa?
    M2225 muokkasi tätä : 04.04.2014 at 22.55

  7. #457
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    J:kylä
    Viestit
    1.187
    Itse ainakin poistaisin..ne..Hieno kuntonen cressu..😊

    Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla

  8. #458
    Liittynyt
    01/2004
    Paikkakunta
    Earth, Finland, Kymi
    Viestit
    343
    Nyt kävi sitten sellainen tuurinpoikainen, että sain harrastuksensa jo lopettaneelta kisakuskilta Sunnin Obsys-joustokeulan. Laitan kuvia, kunhan tuo rantautuu. Mutta, mutta alkuperäinen Obsys-pumppu oli jo joutunut hukkaan. Olisikohan jollakulla tuollainen kaapin perillä? Näissähän oli se "neulaventtiili", joka kastettiin öljyssä ennen tiivisteen läpi upottamista. Kovasti kiinnostaisi, jos vain löytyy.

    Giantin kammista: minulla oli tuohon aikaan Nakamura Summit, jossa niin ikään oli Shimano-yhteensopivat gripparit ja Shimano Deore Xt- etu- ja takavaihtaja, sekä v-jarrut. Kammet tuli kuitenkin Suginolta. Fillari-lehti arvioi tuolloin, että valmistajat tekevät monesti järkeviä säästöjä ottamalla kampisarjan "tarvikevalmistajalta". Jos nyt osasarjaan lasketaan vielä takapakka, ketjut ja navatkin, niin ei kovin monessa tietämässäni tuon ajan maastopyörässä ole täydellistä osasarjaa. Vähintäänkin vaihdevivut oli usein korvattu grippareilla. Toinen villitys oli laittaa muutaman pykälän parempi takavaihtaja. Sitten pyörää kenties kaupattiin parhaalla palikalla, mutta kyllä se vaihteiden toiminnan kannalta monesti teki kokonaisuudesta hyvän kombon.

    Cressun nousukahvat voi tarjota etua maastossa ylämäkinousuissa, jos rungon mitoitus on kohdillaan. Voi olla, että kahvojen kulmaa voi joutua hieman muuttamaan, että ne saa itselle toimiviksi. Ns. touring-ajossa niistä on etua, kun voi vaihdella ajoasentoa ja ehkäistä selän puutumista. Maastossa voi myös seisten polkiessa olla niistä etua, mutta kannattaa testailla. Ei sitä oikein kukaan muu voi tulla kertomaan, miten asia on. Tyypillisin tilanne on, että nuo jälkiasennetaan. Nytkin on ebayssa kova vääntö yhdestä parista.
    "Go anywhere, but with a smile on your lips." M.C.

  9. #459
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    9
    Ajelin metsässä ja lensin mallikkaasti Cressun ohjaustangon yli (takapyörä pysähtyi liian korkean sillan reunaan yhdistettynä liian kovaan vauhtiin...), tuli reisiin sen verran jälkiä että päätin poistaa nousukahvat ainakin kunnes opettelen kunnolla metsässä ajelemaan ettei ainakaan osu niihin seuravalla kerralla.. Vaihdoin samalla ohjaustangon enemmän leveämpään "riser bar" tyyppiseksi, ja viimeistelin PRO:n uusilla kahvagripeillä. Ajoasento vähän pystympi, vaikuttaa hyvältä. En ole vielä testannut metsässä, ehkä tulevana lauantaina tai sunnuntaina.

  10. #460
    Liittynyt
    01/2004
    Paikkakunta
    Earth, Finland, Kymi
    Viestit
    343
    Kun nousukahvat oli härmässä uusinta uutta, saimme ne testilenkillä kaverin kanssa kivenkierrossa solmuun keskenämme. Kaveri putosi panikoinnin takia putken päälle. Piti sitten pelkästä sympatiasta itsenkin kaataa pyörä, että kaveri pääsee pahasta paikasta. Mutta se on kyllä ainut kerta, että on maastossa noitten takia ronannut. Episodi jaksoi kyllä naurattaa vielä seuraavanakin suvena. Kummassakin pyörässä lie edelleen nousukahvat, ainakin oma lähti niiden kanssa myyntiin ja kaverilla on ne edelleen omassaan. Kun nousukahvabuumi oli kovimmillaan, kahvoja käytettiin myös riser-tangossa. Siitähän ei palstapoliisit pidä ja itsekään en moiseen tyylirikkoon syyllistyisi. Riser-tangon vaihdoin itsekin retropyörään pari suvea sitten silkasta kokeilunhalusta, kun oli tähän ikään selvinnyt ilman. Ajotuntuma on ihan muikea, mutta itse on jo niin tottunut matalan makaavaan ajoasentoon, ettei se täysin luontevalle tunnu. Uskon, että monelle tuntumaltaan selkeää parannusta.

    Obsys Obstacle System -joustohaarukat oli Sunnin omaa tuotantoa. Näillä ajettiin World Cupin voittoja wanhaan hyvää aikaan, kun pyörät oli vielä rautaa ja juomapullot muovia. Tässä kyseisessä mallissa alajalat oli hiilikuitukääreessä, eli oltiin reippaasti buumin etuaalloilla. Obsys iskaripumppua edelleen kaipaan, katsokaahan privakansionne, jos tästä on ollut juttua.



    sunny muokkasi tätä : 12.04.2014 at 14.53
    "Go anywhere, but with a smile on your lips." M.C.

  11. #461
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    9
    Kävin tänään heittämässä pienen lenkin, leveämpi tanko ja hieman pystympi asento toimi mielestäni hyvin. Kuvassa myös hienot Grip-Shift:ien mekaaniset vaihdeanturit joissa myös (tietenkin) oranssi anturi
    [IMG][/IMG]

  12. #462
    Liittynyt
    01/2004
    Paikkakunta
    Earth, Finland, Kymi
    Viestit
    343
    Jaa jaa. Vannekoot ne vaan kasvaa. http://www.retrobike.co.uk/forum/vie...95377#p2195377

    Sarjassa ebay-löydöt. KHS Comp Softail. http://www.ebay.co.uk/itm/Rare-Retro...-/301157856965
    sunny muokkasi tätä : 18.04.2014 at 22.57
    "Go anywhere, but with a smile on your lips." M.C.

  13. #463
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    J:kylä
    Viestit
    1.187
    Tori.fi Myynis edukas Khs comp..😆

    Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla

  14. #464
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    90
    Minua kiinnostavat 90-luvun Cannondale made in USA -rungot. En ole juuri nykypyörissä havainnut yhtä kauniisti hitsattuja saumoja. Samaa keveyttä saa myös hakea. Nuo halvemman pään maasturit olivat toki teräs- tai alumiinikeulaisia eikä joustokeula siten lisännyt painoa.
    Tulee kuitenkin mieleen, että ovatko itse rungot siitä juuri kehittyneet? Oma Cannondale m500 painaa keventämättömänä polkimineen 11 kg. Pyörä on muutenkin minusta rungoltaan aika tyylikkään näköinen.

  15. #465
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    J:kylä
    Viestit
    1.187
    Mulla on Cannondale M800 ..Punainen. .juu ne on kevyitä ja tyylikäitä..

    Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla

  16. #466
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    J:kylä
    Viestit
    1.187
    Minkälaista aatelit yksi Keltanen runko os mulla..ja tutulla..M900

    Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla

  17. #467
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    90
    Onko myynnissä?

  18. #468
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    J:kylä
    Viestit
    1.187
    Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla
    janne kuivakangas muokkasi tätä : 14.05.2014 at 00.17

  19. #469
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Pois eestä, mää oon Iistä!
    Viestit
    424
    Retro U'I sai seuraksi -94 Kona AA:n. Projektin etsintävaiheessa ajatus oli riipaista tuleva aihio osiksi ja tehä 100% uusiksi, mutta tässä maalipinta on suurinpiirtein niin virheetön kuin se 20v ikäisellä käyttöpyörällä voi olla niin ei varmaan raaski tuhota sitä. Ja osatkin on muutamaa osaa lukuunottamatta ilmeisesti alkuperäistä. Teknisesti päivittyy hieman mutta koitan pitää mahollisimman retrona. Vanhaa XT ja LX osaa on sopivasti hyllyssä, keula ja kiekot on vielä mietinnässä. Kaikki alkuperäiset osat laitan säilöön.

    Jsavilaa muokkasi tätä : 17.05.2014 at 13.22
    Ei riemulla rajaa kun SuperMörrillä ajaa!

  20. #470
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Turkkus
    Viestit
    5.999
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juhapoika Katso viesti
    Minua kiinnostavat 90-luvun Cannondale made in USA -rungot. En ole juuri nykypyörissä havainnut yhtä kauniisti hitsattuja saumoja.
    Takavuosina taisi olla joku sanonta, että jos alumiinihitsari ei työn jäljen perusteella kelvannut Kleinille, niin hän hakeutui Cannondalelle...

    Btw, kellään retroprojektia, johon sopisi Formula Carbonio 4-plt levarietunapa (NOS, 32H, 163g)?
    Napaan sopiva vähän käytetty kelluva 185 mm levy mukaan.





    Mulla ei ole mitään aikalaisprojektia, johon tuo sopisi ja hieno napa kerää turhaan pölyä tallin hyllyllä...
    Pave muokkasi tätä : 18.05.2014 at 15.56
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

  21. #471
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    90
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pave Katso viesti
    Takavuosina taisi olla joku sanonta, että jos alumiinihitsari ei työn jäljen perusteella kelvannut Kleinille, niin hän hakeutui Cannondalelle...
    Selvä. Olinpa tietämätön. Täytyy sitten hylätä Cannondale, kun eivät sittenkään osanneet

    No kuka möisi Kleinin minulle?

  22. #472
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    1.138
    Romulavalta kaivettu hieno Olmo MTB. Navat, combokahvat, vaihteet XT. Google ei auttanut. Made in Italy alurunko. Malli siis Olmo xtrem. Tietääkö kukaan mitään näistä?
    Sorry, kuva on huono.
    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

  23. #473
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juhapoika Katso viesti

    No kuka möisi Kleinin minulle?
    Montako haluat?
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  24. #474
    Kaikki omat 4 fillaria on -90 luvun lopusta.

    Kayapo -97-98, osia päivitelty vuosien varrella uudempiin.



    Tunturi Dual Fun -98 -99, valmistettu kaikkiaan n.20 kpl.

    Alkuperäisessä kunnossa, toiminut Nokian renkaiden mainosfillarina.

    Täysi STX-RC, RS SuperDeluxe, Judy XL.





    Marin Eldridge Grade -99, alkuperäiskunnossa paitsi takakiekko.



    GT STS -98

    Lähtökohta projektille oli pelkkä runko, jonka ympärille miksasin uutta ja retroa.






  25. #475
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    90
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shamus Katso viesti
    Montako haluat?
    Kerrotko mitä on tarjolla

    Tosin enemmän olen kiinnostunut "löydöistä" kun niitä saattaa saada edullisesti.

  26. #476
    Rossin MTB esiaste


  27. #477
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    569

    Fat Chance Yo Eddy!

    Yo Eddy olisi kasassa.

    Säilytin alkuperäisen Suntour XC Pro -osasarjan, vaihdoin alkup. mustat Dia-Compe 987-jarrut ja SS-7 -kahvat mustista kirkkaisiin ja vaihdoin putkiosat Ritcheystä ja Control Techistä Ringléen ja Answerin Hyperliten tankoon. Manitou 4:n vaihdoin enemmän period correctiin Manitou 1:een, joka sopii axle-to-crown -pituudeltaan paremmin tähän '91 runkoon, sillä runko ei ole suspension corrected.






    Ohjainlaakerina muuten Chris Kingin no-logo -versioinen NoThreadSet.


    Aito Massachusetts FAT press-fit keskiöllä ja Ringlén Anti-Chainsuck Thingillä

  28. #478
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    PK-seutu
    Viestit
    350
    Tässä ketjussa osataan varmaan sanoa, onkohan lähes ajamattomalla (ehkä max 200 km ajettu) 90-luvun alkupuolen täysjäykällä Peugeotin teräs-MTB(?):llä mitään arvoa? Isällä sellainen on, on saanut sen vuonna -93 lahjaksi, mutta ei tottunut koskaan sen vaihteisiin (olisivatkohan 3x7) joten fillari jäi varastoon. Nyt isä kaipaisi polkupyörää, mutta vieroksuu edelleenkin "monimutkaisia vaihteita". Lupasin ottaa selvää, saisiko tuosta uuteen peruspyörään rahat. Koitin netistä etsiä vastaavia, mutta en oikein löytänyt. Kyseessä saattaa olla Peugeot Versailles, mutta kuvahaku toi lähinnä droppitankoisista kuvia, joten tiedä sitten. Fillari on toisella puolella Suomea, joten en sitä tähän hätään itse pääse tutkailemaan. Ohjeistan porukoita mittaamaan rungon ja katsomaan vähän mitä palikoissa lukee sekä ottamaan kuvia. Mutta noin alustavasti arvioiden, jos se on ihan perusfillari mutta 21-vuotias uudenveroinen sellainen, niin saisiko isä siitä fillarirahat vai museoidaanko se itse vielä toisetkin 20 vuotta?

    Edit: Tässä netistä löytämäni kuva samannäköisestä fillarista, värikin on sama, lukuunottamatta etuhaarukkaa joka isän yksilössä on rungon värinen. Ainakin tätä kuvan pyörää myydään Versaillesina. Isän fillarin vaakaputkessa lukee markkinointihenkisesti "Made in France", mutta kuvat isän yksilöstä ovat sen verran huonoja että niissä ei näy mallinimeä tai juuri muutakaan kiinnostavaa.

    Justiina muokkasi tätä : 26.05.2014 at 15.12

  29. #479
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    PK-seutu
    Viestit
    350
    No niin, sain fillarista kuvia. Mallinimi onkin Black Rock ja osiltaan se on ilmeisesti "low to mid level". Eli ei mikään varsinainen aarre. Kunhan saadaan pyörä hyppysiimme, niin päätetään pidetäänkö itse ja tuunataanko tuosta miehelle kauppakassi/baaripyörä. Nykyisessä/alkuperäisessä kokoonpanossaan tuo on melkoinen joulukuusi, jopa koominen:



    Mutta potentiaalia on, tämä kuva löytyi eräältä foorumilta:


  30. #480
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.556
    Dyykki-Trek "luvattomilla" poluilla eilen, lavastamaton kuva


Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •