Tarkennan nyt että voishan nuo RCZ-kiekot mun 67 kg painolla tämmöistä meikäläisen sora/mettätie-ajelua crosssarilla kestääkin, en ole vaan hirvinnyt. Ottaisin ilman muuta toiset mutta kun piän peri-aatteena että pitää passata myös crossarirenkaille, pikkusen kapiat ovat. Mieli on kääntynyt vakaasti 6800-shimanojen puoleen. Ovat aidot Tubeless-vanteet.
Edit; Mittasin ulkoleveyden 18,7 mm. 0.1mm on vanne ohentunut reilun 10t kilsan aikana. Ja kun arvaan ettei noissa jarrupinnoissa ole ylimääräistä paksuutta niin senkään takia en kuravellissä viitsi noita uittaa. Sisäleveydeksi muistelen nyt 13,5mm.
arctic biker muokkasi tätä : 05.04.2014 at 12.09
I väntan på ännu dåligare tidet
Kiitos tiedosta! Täytyy kärkkyä josko noita tulisi RCZ:n varastoon lisää (ellet halua pistää halvalla omiasi kiertoon..). Toisena vaihtoehtona mulla olisi reilut parisataa grammaa painavammat Planet-X AL30:t. Budjetti on tälle projektille tosi rajallinen.
moi. kertokaa viisaammat sopiiko shimanon 10 ja 11 lehtiset samalle kasettirungolle/navalle? nettikauppojen ilmoista vois päätellä et menee..
Ei ne mene samalla vapaarattaalle, jos speksit kertoo että 8/9/10 kelpoinen niin 11lehtinen ei käy. Mutta 11rattaiselle vapaarattaalle passaa kymppipakka kun laittaa 1.85mm paksun spacerin, taitaa monissa tulla kiekkojen mukana.
I väntan på ännu dåligare tidet
Tai sitten 1,85 + 1 mm spacerit. Kannattaa katsoa huolella monta se tarvii. http://www.slowtwitch.com/Tech/Casse...2013_3978.html
Siis se 11-speed vapaarattaan runko on 1,85 leveämpi kuin vanha 9-10 speed yhteensopiva. Sitten Mavicilla taas vähän erimitat. No kyllä sen näkee pakkaa kiristäessä tarviiko lisää spacereita, jos menee yli 3 kiekkaa niin voipi tarvita lisä spacerin, tai sitten ei
Hyvä tarkennus ja linkki mihkalilta. Muistin minä tuolla toisella säikeellä asian ihan mainitakin. Noita noin millin lipareita on hyvä olla muutama kappale varuilta.
I väntan på ännu dåligare tidet
Vaihdoin ysipakasta kymppiin, vapaaratas on kanssa luultavsti 9-10. Kymppipakan mukana tuli joku prikka, laitoin sen pohjille ennen pakkaa. Taitaa olla sitten turha siellä? Vaihteet menee päälle hyvin, poislukien pienimmät rattaat. Ketju tipahtaa pienimmälle rattaalle yleensä viiveellä, ylöspäinvaihdoissa ketju nousee joskus kolmekin(?) pykälää vaikka tarkoitus on vaihtaa vain yksi vaihde.
30T
^Ok, kiitos tiedosta.
30T
Niin notta oliko jollakulla kokemusta mavicin ksyrium equipe ässistä tai cosmic elite ässistä? pysyykö läjässä karvan alta 100kg ukolla?! Entäpä nämä http://www.wiggle.co.uk/fulcrum-raci...cher-wheelset/
kirittäjä muokkasi tätä : 13.04.2014 at 22.32
Kyselin hiljattain Planet-X:ltä, että tuleeko AL30-kiekoista uutta erää myyntiin piakkoin, kun tarvetta olisi hopeanväriselle kiekkoparille. Kuulemma kuukauden päästä pitäisi tulla myyntiin hieman päivitetty versio, jossa logot on laseretsattu tms. vanteisiin (ei siis enää helposti revittäviä tarroja) ja laakerointia on parannettu.
Elopaino ittellä pelkällä vaahteranlehdellä noin 92 maksimissaan ja kokemusta on erityisesti Ksyrium Eliteistä (ja pikkasen myös Cosmic Carboneista), nuo tuntu kyllä kestävän oikein hyvin. Sivusuuntaan tietty pientä notkuntaa putkelta mutta ihan toista luokkaa kuin esim. vanhat Aksiumit.
Jos joku kevyehkö kuski kaipaa vinkkiä, niin tilaisin custom-kiekot http://www.xx-light-bikes.com -sivustolta, kaveri tilasi reilu vuosi sitten ja kiekkosetti 1250 g, hinta alle 450 €. Ei välttämättä kestä yli 85 kiloisen alla, mutta 65-70 kg kuskille ihan mahtavat. Itellä on samoilla osilla, mutta toisen tekemänä.
Maantiepyöräily @ Lahti -ryhmä Facebookissa
Nyt on uudet Fulcrum Quattrot (CX) olleet alla (vasta) kaksi lenkkiä, jotka on olleet samalla pisimmät tähänastisista.
Ajomukavuudessa en huomannut muutosta suuntaan tai toiseen, mutta kokonaispainon väheneminen, paremmat aerodynaamiset ominaisuudet ja todennäköisesti paremmin rullaavat ulkorenkaat johtavat siihen että:
- kiihdytys tehokkaampi
- nousu kevyempää
- vauhti pysyy paremmin yllä
- keskinopeus nousi kuin varkain 1-2km kovemmaksi ilman että tämä oli tietoinen tavoite
- tiivistettynä: mukavampi ajaa
Jännä että tuo painon pieneneminen (rapiat 900g) + parannus ominaisuuksissa vaikutti noinkin tuntuvasti. Etenkin kun painon vähentämistä voisi tehdä surutta ja ensisijaisesti myös kuskista.
Vaikea osoittaa sormella yksittäisiä kohtia mikä minkäkin verran vaakakupissa asetelmaa muuttaa, mutta kokonaisuudessa eron huomaa. Voihan tämä olla ennenaikaista hötkyilyäkin ja mitälie lumevaikutusta, mutta ainakin juuri nyt olen jopa vähän innoissani tuosta tehdystä päivityksestä.
Homma jatkuu.
Ja vaikkei tulis yhtään lisää keskariin niin onhan se taivahan tosi että maantiepyörällä on KIVA ajaa kun on kevyehköt kiekot, se vaan on niin.
Kiikarissa Campan Zondat, mahdollisesti ylivuotiset alesta. Osasarja itellä 105. Onko väliä vapaarattaalla, jos löydän alesta Zondat Campan vapaarattaalla? 105 10-sp toiminee ok Campan 10-sp pakan kanssa? Onko Campalla kiekoissa eroa Shimano/SRAM- yhteensopivan vapaarattaan äänessä/toiminnassa/kestossa vs. Campa- versio?
- Heavy Metal will never die!! -
Canyon Endurace CF custom
Eli campan pakka ei toimi simpan vaihtajalla? Vai onko takana joku mystisempi merkitys?
- Heavy Metal will never die!! -
Canyon Endurace CF custom
10:n lehtisenä ei toimi Campan pakka Shimanon vaihteilla. Eri vetosuhde ja välit (?). 11 lehtisenä toimii molemmat, näin olen foorumilta lukemani perusteella ymmärtänyt.
Itse ostin Zondat Bike-Discountista, hinta oli kohdillaan. Paino alle ilmoitetun ( Campa vapaarattaalla 1537 g + linkut 115g). En ole vielä päässyt ajamaan, koska runko vielä matkalla lähikauppaan..
Ok, aina oppii. Tänks. Laitahan tänne kokemuksia kun saat pyörän alle. Hyvin Zondat ainakin testeissä on menestyneet.
- Heavy Metal will never die!! -
Canyon Endurace CF custom
Tuolta löytyy kaikkea hauskaa, ketjutestiä ynnä nää Zondatkin. http://www.tour-magazin.de/services/...index.html#/68
I väntan på ännu dåligare tidet
Tilattiin juuri toiseen pyörään zondat cycle-basar.de :stä, jossa olivat sillä hetkellä halvimmat pienellä haulla. Parin lenkin perusteella vaikuttavat erittäin hyviltä, rullaavat kevyesti ja freewheel on tosi hiljainen. Jostain luin kommentteja että kumien vaihto olisi jotenkin erityisen vaikeaa, mutta ihan helpostihan nuo sai paikalleen.
Riippuu varmaan myös kumeista? Jostain luin jonkun haukkuneen vapaaratasta äänekkääksi, liekö sitten ollut eri (campa?) versio. Tai jotain.
- Heavy Metal will never die!! -
Canyon Endurace CF custom
Renkaat vaikuttavat joo, mutta Zondien tapauksessa vaikuttaa myös se, että onko kyseessä normimalli vai tubeless-yhteensopiva Two-Way-Fit. Two-Wayssa rengas asettuu tiukemmin rengasuraan ja renkaan asentaminen on siksi rengasmerkistä ja -mallista riippumatta haastavampaa.
Pilaako se vapaarattaan ääni teidän zenin aurinkokannella, vai miksi asia saa palstatilaa?
Kirjanmerkit