GiantGarminElectrobikeEfat
Sivu 11 / 103 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 10 11 12 13 21 61 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 301 - 330 / 3072

Aihe: Valokuvauksellista keskustelua.

Kävin tytärten kanssa pari viikkoa sitten ensimmäistä kertaa Ollin eläköitymisen jälkeen syömässä cannellonit ja kyllä niissä pitkälti sama maku oli kuin ensimmäiselläkin kerralla 22 vuotta sitten. Olli käy kuulemma yhä tarkastuskäynneillä ja uudet tekijät ovat kyllä sitoutuneet entisiin resepteihin, onhan se melkeinpä elinehto, jos samalla nimellä haluavat jatkaa. Menu on toki laajentunut huimasti ja hinnat ovat nyt normitasolla, ei niillä Ollin hinnoilla normaali ihminen voi ravintolaa kannattavasti pyörittää. Ja jotenkin se vessan remonttikin pitää rahoittaa... Entisensä ei voi tietenkään olla, mutta kyllä siellä yhä käydä voi. Tuolikaan ei taida enää kovin usein olla oven edessä.

Tuo ottamani kuva on muuten siinä oven viereisessä ikkunassa esillä.
    MoreCowbell++

Kyllä se on ihan ajettava polku...

Metsä.

Suo, kalja ja läski.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Jos majís tarkoitit tuota tipahtanutta pakaria ratikan kiskojen välissä niin olen täysin samaa mieltä. Tylsää.
    Joku vois oikeasti luulla että raitiovaunusta on pudonnu pakoputki ..

Unohtunut mainita nythän on HPB Helsinki Photography Biennial

Lapin kultaa on helppo kuvata. Esiintyy pienissä puroissa. Laatupullosta kaatuu lasiin, saa aikaan humalan jota aamulla kadut.

Meilläpäin on vitsi jotta kun rakkaudessa on lohkareita ( joo ollaan niin rakastavaista sakkia että ei hiekka tahi telaketjumiina hyydytä tän orin lemmenvempelettä) enivei huuhdon kultaa sano lapinäijä kun vaimoaan hukutti. Mutta että kuvata kultaa, taltioida se. Luulin tietäväni jotain vanhoista asioista. Myös hiihdon kultaa kerran surin.
    skeptinen realisti

Koiran elämää

Lainaus Alkujaan tämän lähetti greenman Katso viesti
    Vois luulla, että on samasta kohdasta.

Jatketaan tätä metsäaihetta

Maalismetsää

Kännykän kameralla ja kuvankäsittelyohjelmalla kikkailua

Minä ajan pääni jäädyksiin

Suoraan räpsykamerasta

^ Hirvittävän ison merkityksen saa 7B. En tiedä onko hyvästä.

La töllöstä valokuvaajaohjelmaa:
    http://www.hs.fi/kulttuuri/Valokuvaa...=hs-hitaat-e-1

^Ajastettu on. Street on vaikea laji. Ei vain teknisesti, se vaatii myös itseluottamusta ja häveliäisyyden puutetta. Viimeinen on suurin heikkouteni, siksi olen ampunut lonkalta taaksepäin, kuten tässä (ehkä 2001, filmille):

MoreCowbell++

Tänään oli metsässä tällaista. Laitetaan mustavalkeana kun näkyy nyt olevan trendinä

Iso kuva

Lainaus Alkujaan tämän lähetti BONK Katso viesti
    Tänään oli metsässä tällaista. Laitetaan mustavalkeana kun näkyy nyt olevan trendinä
    Kyllä metsä saa olla väreissä, mutta streetin pitää olla mustavalkoista. Ni.

Hieno kuva, vaikka onkin raskaasti muokattu.
    MoreCowbell++

Tapiirin ratikkakuvassa kiva fiilis. Optiikan heijastuksetkin istuu kuvaan kivasti.

Mustavalkoisuuteen ei voi sanoa muuta kuin että kaduilla on nyt väriä.

• Kauas on pitkä matka. Painava on raskas kantaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti finbred Katso viesti
    Kyllä metsä saa olla väreissä, mutta streetin pitää olla mustavalkoista. Ni.

Hieno kuva, vaikka onkin raskaasti muokattu.
    Puolustuksena todettakoon, että kun paikkana oli Mustavuori niin nimi velvoittaa mustavalkoisuuteen Aika raju filtteri tuli tosiaan laitettua Silver Efexistä. Ei pitäisi tyytyä noihin valmissäätöihin, mutta taidettahan näistä ei synny vaikka voissa paistaisi.

Bonkin koira metsässä kuvassa on minusta paljon hyvää. Puutkin kasvaa melkein suorassa eivätkä harota sinne sun tänne. Ilmeisesti täyskennoSony jossa 35mm optiikka, kertoo taas kerran että tommonen kuvakulma vastaa aika lähelle sitä mitä ihminen luonnostaan näkee. Koira on yhtäaikaa pysähtynyt mutta kuitenkin liikkeessa. Jännä sinänsä että pysähtynyt otus antaa mulle noin voimakkaan liikevaikutelman. Vartalonsa kaaret saa muotovastakohtia puitten pystysuorista linjoista.

Sommittelu on justiinsa oikein. Jotain kuitenkin alitajunnan puolella kaipaan lisää, olisko ettei mun ruutu toista vaiko se että ihan pieni maksimimustan muhevuus uupuu? Jompikumpi, tällä näytöllä vois huippuvalojakin kirkastaa. Mitäs se sitten mun kokemaani tunnelmaan tuo niin tiedä sitten.

On muuten eka Bonkin kuva josta innostun!
    I väntan på ännu dåligare tidet

mutanaama Guest

Noissa muissa metsäkuvissa mielestäni näkyy hyvin kuinka vaikea aihe metsä on , varsin jyrkässä valossa kuvattaessa.

Jaahas, minä jo vähän odotinkin! Kuvassa on siis jenkkien versio tappajasepelistä.

mutanaama Guest
    Joku puu, joka kasvaa vaan tuolla.

Tipusia

Pienellä läppärin näytöllä ei oikein saa selvää miltä kuva näyttää, mutta takana on grand canyon.

Bonkin koira metsässä kuvassa on minusta paljon hyvää. Puutkin kasvaa melkein suorassa eivätkä harota sinne sun tänne. Ilmeisesti täyskennoSony jossa 35mm optiikka, kertoo taas kerran että tommonen kuvakulma vastaa aika lähelle sitä mitä ihminen luonnostaan näkee. Koira on yhtäaikaa pysähtynyt mutta kuitenkin liikkeessa. Jännä sinänsä että pysähtynyt otus antaa mulle noin voimakkaan liikevaikutelman. Vartalonsa kaaret saa muotovastakohtia puitten pystysuorista linjoista.

Sommittelu on justiinsa oikein. Jotain kuitenkin alitajunnan puolella kaipaan lisää, olisko ettei mun ruutu toista vaiko se että ihan pieni maksimimustan muhevuus uupuu? Jompikumpi, tällä näytöllä vois huippuvalojakin kirkastaa. Mitäs se sitten mun kokemaani tunnelmaan tuo niin tiedä sitten.

On muuten eka Bonkin kuva josta innostun!
    Kiitokset vaan. Ei ole täyskennoa, valitettavasti, vaikka niin tositositosi kovasti haluaisinkin. Sonyn DSC-RX100M2 pokkari, f/4, 1/320, ISO 160, 10.4 mm. Silver Efexistä poimimassani filtterissä on niin hassu käyrä, että sitä voi syyttää lähes kaikesta, kun puhutaan sävyistä. Koirasta sen verran, että tykkään erityisesti tuota malikkaa kuvata koska se on fysiikaltaan todella atleettinen ja tasapainoinen vaikka onkin vielä pentu. Sen liikkeistä ja olemuksesta välittyy aina tunne voimasta ja loppumattomasta energiasta. Fyysisyydestä, jota ei itsessään enää voi tavoittaa.

Bonk, mitäs polttoväliä tämä 10,4 vastaa ihmisten eli kinokoon kameroissa? Ei ole muuten sattumaa että puhutaan kinovastaavistä optiikoista, Miksi muuten?
    Koira on yhtäaikaa pysähtynyt mutta kuitenkin liikkeessa. Jännä sinänsä että pysähtynyt otus antaa mulle noin voimakkaan liikevaikutelman.
    Omaa tekstiäni ja kuvaajan vastaus;
    koska se on fysiikaltaan todella atleettinen ja tasapainoinen vaikka onkin vielä pentu. Sen liikkeistä ja olemuksesta välittyy aina tunne voimasta ja loppumattomasta energiasta.
    Täydellisessä tekstissäni olisin toki miettinyt enempi kuin 50 sekuntia! Silloin kun kuvasta kirjoittaa niin foorumipalstalla se on pakosta tiivistettyä ja mulle ainakin usein erittäin nopeaa tuotantoa. Tässä kuvassa ainakin kuvaajan ja katsojan (minun) tunnelmat ja tulkinnat meni yksyhteen.

Mulla käy termi puhkikirjoittaminen aina joskus omahyväisessä mielessäni. Tarkoitan että upeata sanoin kertoa mielikuvansa ja riittävästi väljyyttä kommentissa jotta joku toinen voi siitä sujuvasti jatkaa.

Bonk, mitäs polttoväliä tämä 10,4 vastaa ihmisten eli kinokoon kameroissa? Ei ole muuten sattumaa että puhutaan kinovastaavistä optiikoista, Miksi muuten?
    Sonyn kärpäsenpaskakenno on vain tuumainen joten 10,4 mm Sonyssa on noin pikaisesti päissäänlaskien hieman alle 30 mm kinona.

Koira metsässä pakottaa katsomaan uudelleen ja uudelleen. Kovin on tyhjää metropolin 7b reitillä. Asuuko siellä kirkolla ketään. Mut on hauska kuva. Mut voiton vie lonkalta ikuistettu mamma. Ehdottomasti.
    fob muokkasi tätä : 05.04.2014 at 00.33

Hyvin herrat soittivat

Sattui tosiaan vähän tyhjä katu tuohon sporakuvaan. Pari minuuttia myöhemmin:

Ja koirakuvasta tykkään minäkin. Fobin muusikkokuvasta rajaisin taivaankaistaleen pois kuvalakanan yläpuolelta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    Kovin on tyhjää metropolin 7b reitillä. Asuuko siellä kirkolla ketään.
    Autioita on viikonloppuaamut .. sen on saanut usein todeta juhlista auringonnousun aikaan kotiutuessa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •