ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 34 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 32 33 34 35 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 991 - 1.020 / 1036

Aihe: Grammanviilausta raharajoitteisille

  1. #991
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Diipadaapa Katso viesti
    Nyt alkaa nöösiäkin kiinnostamaan maastokonkelin keventäminen. Härveli on siis http://www.trekbikes.com/us/en/bikes...hive/fuel_ex_6

    Jos tuohon nakkaisi jotkut kevyehköt tubeless kumit ja vaikka nämä http://www.rosebikes.fi/tuote/shiman...isc/aid:515981 niin mitäköhän paino mahtaisi tippua? Olen yrittänyt etsiä noitten bontrager at-850:n painoa netistä mutta huonolla menestyksellä.

    Se mietityttää on kestävyys. Kuskin paino on toistaiseksi vielä päälle 90 ja melkein jonkinlainen reppu kulkee mukana. Ei oikein huvittaisi laittaa montaa sataa euroa liian heppoisiin vanteisiin ja sitten hajottaa niitä.
    Veikkaisin noiden orkkiskiekkojen painoksi noin 2 kiloa ja päivityskiekot painavat ainakin 1,5 kiloa. Maksimissaan 500 grammaa pois, mutta tuohon hintaan se ei ole hassummin kun se vielä lähtee pyörivistä massoista. Kestävyydestä en olisi huolissani, nuo on vielä niin yleisiä palikoita että niiden on ikäänkuin pakko kestää "normaalia" käyttöä.

    Hi5Bikesissä on muuten tällä hetkellä pari hyvää kiekkodiiliä. Jos vaan akselit sopii.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Diipadaapa
    Toinen kysymys koskee noita hiilikuituisia ohjaustankoja. Sellaisella saisi keulalta painoa helpolla pois mutta mitenkäs kestävyys noissa? Sen verran aloittelija olen että välillä (lue usein) käydään naamallaan ja hiilarin iskunkestävyys hiukan mietityttää. Tosin onhan noita kai dh käytössäkin?
    Kestää. Lukkotupit kannattaa olla jotta tangot pää ei murru jos tulee kova isku suoraan siihen.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  2. #992
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    109
    Jaksoinpa lukea koko ketjun läpi.

    Seuraavat kysymykset heräsi:
    Onko pakko olla niin paljon takarattaita? Eikö vitospakkoja enää valmisteta? Voisiko rattaiden määrää muuten vähentää?
    Onko pakko olla stemmi?
    Onko pakko olla etujarru?
    Onko pakko olla maalissa? Jos vain olisi pelkkä lakka.

    Seuraaviin asioihin olisi voinut kiinnittää enemmän huomiota:
    Kehien rakentamisen yksityiskohdat eli pinnojen määrä, paino ja kiinnitys sekä sisuri ja tubeless asioiden vaikutus. Folding renkaita hiukan sivuttiin.
    Keulojen painonmuodostus.
    Jarruteknologioiden painoerot.
    Lokarit, vaikka kaikki ei niitä käytäkkään. Mulla on 309 Cressussa sellaiset hyvin ohuet muoviset, joillaisia en ole nähnyt missään Suomessa. Ranskassa näin yhdessä laatukaupassa. Mieluustin ostaisin vielä kevyemmät, joissa alu kannattajat ja ruuvit.
    Jousto-osat. Erityisesti mitä ei kannata itselleen haalia.

    Muuta:
    Poratut tai muuten ilmavat kammet?
    maanma muokkasi tätä : 19.08.2013 at 20.58 Syy: Tarkentava kysymys

  3. #993
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    109

    Sotkan Eurobike rungosta Scott boulder runkoon

    Tavoitteena on keventää 69€ MTB Eurobike siirtämällä osat metallinkeräyksestä hommattuun täysjäykkään CroMo Scott boulder runkoon. Jos onnistuu niin voi keventyä aika halvalla.

    Mietin, että pitäiskö enimmäkseen hioa maalit pois ja metallit ruosteettomiksi ja jättää vain ne Scott tekstit ja sitten lakata.

    Lopputulos ei voi olla paljon huonompi kuin tuo Eurobike ankkuri.

  4. #994
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Laitetaan sen piikkiin, että 34 sivua tätä aihetta kahlattuaan ei ehkä ole ihan tuoreimmillaan - jos grammoja viilataan tosimielellä, lokasuojia ei käytetä.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  5. #995
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    MIKKELI
    Viestit
    554
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maanma Katso viesti
    Onko pakko olla stemmi?
    Ei kai se pakko ole polkimiakaan laittaa? Vai?
    - Numismaatikko -

  6. #996
    IncBuff Guest
    Stemmin kun karsii niin pääsee kätevästi eroon myös stongasta joten kevenee vain lisää.

  7. #997
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    400
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Stemmin kun karsii niin pääsee kätevästi eroon myös stongasta joten kevenee vain lisää.
    Ja luonnollisesti stongassa olleet hilppeetkin voi heittää pois, kevennyksestä tulee melkoinen.

  8. #998
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Tällasesta sais aika kevyen:

  9. #999
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    109
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti FRE_A_K Katso viesti
    Ei kai se pakko ole polkimiakaan laittaa? Vai?
    Ajattelin vaan, että jos putket olisivat suorajuotteisia - eikä tuollaisia viritysosia.

  10. #1000
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    109
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija
    Tällasesta sais aika kevyen:
    Kyllä. Siinä vois olla napavaihteetkin.

    Riittäisköhän kuitenkin vain yksi ohjauslaakeri setti?

  11. #1001
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    409
    Kun pyörän kuvittelee mielessään, niin saa juuri niin kevyen pyörän kuin haluaa, eikä maksa mitään.

  12. #1002
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Tällasesta sais aika kevyen:
    Tolla kun sötköttäisi joka aamu töihin... Kuolen nauruun. Ohjataanko tota myös perseellä?
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  13. #1003
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Tolla kun sötköttäisi joka aamu töihin... Kuolen nauruun. Ohjataanko tota myös perseellä?
    Joo, siinä on myös "hanuriohjaus" jolla voi "sladitella" tiukassa paikassa. Kehittää keskivartaloa paremmin kuin mikään jumppapallo tai pilates.


    (Spekulointia, en ole kokeillut)

  14. #1004
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Joo, siinä on myös "hanuriohjaus" jolla voi "sladitella" tiukassa paikassa. Kehittää keskivartaloa paremmin kuin mikään jumppapallo tai pilates.
    No niinpä varmasti Tää oli oikeesti hauskin juttu pitkään aikaan.. Huh huh
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  15. #1005
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    MIKKELI
    Viestit
    554
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maanma Katso viesti
    Ajattelin vaan, että jos putket olisivat suorajuotteisia - eikä tuollaisia viritysosia.
    Juu, vitsi vitsi. Onhan tuollainen systeemi jo olemassa. Googleta vaikkapa "Cannondale Opi".
    - Numismaatikko -

  16. #1006
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Veikkaisin noiden orkkiskiekkojen painoksi noin 2 kiloa ja päivityskiekot painavat ainakin 1,5 kiloa. Maksimissaan 500 grammaa pois, mutta tuohon hintaan se ei ole hassummin kun se vielä lähtee pyörivistä massoista. Kestävyydestä en olisi huolissani, nuo on vielä niin yleisiä palikoita että niiden on ikäänkuin pakko kestää "normaalia" käyttöä.

    Hi5Bikesissä on muuten tällä hetkellä pari hyvää kiekkodiiliä. Jos vaan akselit sopii.



    Kestää. Lukkotupit kannattaa olla jotta tangot pää ei murru jos tulee kova isku suoraan siihen.
    Olin jo unohtanut että kirjoittelin tähän ketjuun pohdintojani. Kiitos CamoNille vastauksesta kuitenkin.

    Todettakoon että kyllä se kuitutanko kestää vaikka parit lennokkaat lipatkin tullut otettua. Kiekkopohdiskelu jatkuu kyllä edelleen. Kun on köyhä niin ei ole varaa ostaa paskinta eikä parasta ja se hyvän hakeminen tuntuu olevan hankalaa kun vaihtoehtoja on paljon. Ai niin, löysin netistä noitten alkuperäiskiekkojen painoksi 2075g. Ihan kohtuu hyvä veikkaus siis tuo 2kg.

  17. #1007
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    496
    Uskaltaako Ashima AiRotor 160/180mm levyjä ostaa xc-käyttöön 29:in? Vai onko muita ehdotuksia kevyiksi ja luotettaviksi jarrulevyiksi?

  18. #1008
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Pudasjärvi
    Viestit
    262
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tctic Katso viesti
    Uskaltaako Ashima AiRotor 160/180mm levyjä ostaa xc-käyttöön 29:in? Vai onko muita ehdotuksia kevyiksi ja luotettaviksi jarrulevyiksi?
    Myönnettävä on, että 29er-käytöstä ei oo kokemuksia, mutta tollattis levyt on ollu 26er XC-pyörissä käytössä useempia vuosia ongelmitta, yleisimmin koossa 160/140mm. Isorattaisessa tieten voi nähdä vähän isompia voimia ainakin noin teoriassa. Tähän voi sitten paljastaa, että moiset levyt oli käytössä viime kesän myös mäkipyörässä, 203/180mm combolla. Ei ongelmia silläkään puolen.
    member of #tou mtb team

  19. #1009
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    496
    Käytitkö sintteripaloja vai vakioita? Tilasin 180/160mm AiRotorit ja toivotaan parasta, että ne toimivat haluamallani tavalla.

  20. #1010
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Pudasjärvi
    Viestit
    262
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tctic Katso viesti
    Käytitkö sintteripaloja vai vakioita? Tilasin 180/160mm AiRotorit ja toivotaan parasta, että ne toimivat haluamallani tavalla.
    XC-käytössä ihan Formula R1 vakiopalat on ollu. DH-käytössä on kans lelumiinisella taustalevyllä olevat vakiota vastaavat, samanmoiset palat, jarruina Formulan RX. Paljon pienempää on ollu jarrupalojen kulutus noilla levyillä kuin vaikka Alligatorin sahanterillä, eli sen puolestakin oon ollu tyytyväinen. Ainoo asia mitä nyt ehkä voi "moittia" on DH-käytössä jarrutuksissa kuuluva kahina, ei siis mitään vinkunaa mutta originaalilevyihin verrattuna ääni on vaan erilainen. XC-käytössä ei oo moista tullu havaittua, oisko vauhdilla lie tekemistä
    member of #tou mtb team

  21. #1011
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Tää kuva sopinee tänne... Pariisi-Rubee kisasta eräästä pyörästä kevennetty hauskasta paikkaa:



    Aika halvat grammat lähteneet!

  22. #1012
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    498
    Täällä päädyttiin Respondin kammet päivittämään x0:n kammilla, ja MRP:n BlingRingillä. Ratasta ei vielä ole, mutta kokonaispaino pitäisi olla 516g Muistelisin respondien painavan jotain luokkaa 885g kun punnitsin niitä aikoinaan.


  23. #1013
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Herätellääs henkiin?
    Tarttis väkertää junnulle ens kaudelle uusi kisapyörä. Xc ja marakisoja ajellaan.
    Eli kaikki hyviksi todetut ja edulliset osavinkit otetaan vastaan.
    Runko: 29er 15-16-17" riippuen slouppaksesta, n.1000-1400g
    Keula: oma Fox Kashima 100mm siirtynee junnulle.
    Kiekot: 1300-1900g
    Renkaat: 650-1000g
    Voimansiirto: 2000g
    Jarrut: 600-800g
    Putkiosat ja satula: 500g

    Noilla vois päästä 8.xxxg tuloksiin? Ja rakenteilla etujousto.

  24. #1014
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    157
    Hienoa että vanha topicci herätetty henkiin. En osaa oikein vinkkejä antaa, mutta renkaiden paino vaikuttaa melko optimistiselta ainakin, jos pyörän tarkoitus tulla kunnon maastoajoon.

  25. #1015
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Walben Roketti ja Ralffi molemmat alle 500g 2.1 leveänä Liteskin versiona. Ja unohtui junnun ikä eli 12v mittarissa joten paineet voi pitää tubeleksena aika alhaalla niin kapeammallakin nakilla pääsee. Kesällä junnu kokeili isin pyörää jossa silloin alla Furious Fredit ja totes että nää on ihan jees...

  26. #1016
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Enpä tiedä osuuko keskiö/napastandardien tai muiden yksityiskohtien puolesta speksiin, mutta Bike-Discountin inventaariomyynnissä on mm. Cube Reaction GTC SL 29 -runkoa 499€. 15" ja 17" kokoa varastossa, ilmoitettu paino 17":lle 1190g. Enkä tiedä sitäkään onko tuo miten hyvä tai huono raami, mutta ainakin ihan kisa-aihion näköinen.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  27. #1017
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Lohja / Pirunnummi
    Viestit
    546
    Ehdotuksia otetaan vastaan, kuituläskissä on Sramin guide r jarrut ja perus Sramin 180+160 levyt. Jarrut saa pysyä samana, riittää tuohon ajoon kivasti, mutta ehdotuksia otetaan kevyemmistä levyistä, silleen ettei jarruteho pahasti hiipuis.

  28. #1018
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Tuosta Cuben rungosta tuli aiemmin jo yv:nä infoa. Olis kyllä aivan loistava. Täytyy harkita vakavasti.
    Kyttään myös noita Rcz:n sivuja ja private sale maileja jos sinne ilmaantuis jotain jännää.

  29. #1019
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Ilman mitään järkevää syytä, olen aikani kuluksi pohdiskellut oman 29" jäykkäperäni keventelyä.
    Nykyinen 2011 vuodelta oleva Nishiki alu-runko on kasattu XT 11 osilla, Mavicin peruskiekoilla ja Foxin 100 mm keulalla. Ja painoa on melkein 13 kiloa.

    En oikein tiedä että onko halpoja grammoja saatavilla mistään? Kaikki osat on kuitenkin sellaista peruslaatua ja selkeitä ankkureita ei pitäisi olla missään. Tolppa on Thompson ja stemmi/tanko Raceface.

    Kuinkahan paljon tuollaisessa alu-raamissa on ylimääräistä? 500 grammaa?

  30. #1020
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.706
    Nishiki saattaa rungoltaan olla aika painava, joten kun osat näyttäisi olevan kunnossa niin alennusmyynnistä joko kuitua tai laadukkaampaa alumiinia.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •