HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 9 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 8 9 10 11 19 59 109 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 241 - 270 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

mutanaama Guest
    Mulla on sen verran pitkä siirtymä ettei tohdi lähteä. Mutta huhtikuussa vois tullakin. Lupaan katsoa vakavasti kaikkia "ajettavia" paikkoja ja tunkatessa pidän molemmin käsin stongasta kiinni.

Suntai ei käy mulle kun silloin ollaan hakumettällä. Napat on jollain ihmeen 9.89mm aksilalla ja kuume senkunnousee, häätyy alkaa pitää verkkokassia mukana... :-D
    Shimaani muokkasi tätä : 25.03.2014 at 08.27 Syy: kaikkia prkl napanöftästandardeja sitä onkin...

Sunnuntaille vaffa ehkä, speksaillaan lisää tuolla teitin Kerava ketiussa.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

Dodiin, nyt on mullakin toimiva tubeless setti Fattyn poraamattomimilla vanteille Floater-kumien kanssa. Homma hoitui kivuttumasti uudella elementtien saumaukseen tarkoitetulla joustavalla puristemassalla. Kaveri piti rengata vanteella ja minä bruuttasin venttiilin reijästä puristemassaa sisään. Massan pitäisi säilyttää kimmoisuus vuositolkulla ja vastaa näppituntumalla n. 0,5 bar painetta ja lisäksi massa liimaa kumin pysymään 100 % vanteella. Testilenkille heti iltasella.

Ps. painon säästöä n. 100g, kun sisurina oli Schwalben 190 gramman sisuri ennen.
    Kuntoilija muokkasi tätä : 01.04.2014 at 08.53
    Ride harder - Ride a totally rigid.

Wauuu Otatko tilauksia vastaan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HC Andersen Katso viesti
    Wauuu Otatko tilauksia vastaan
    Jos toimii metsänpuolelle täysillä, niin mikä ettei. Tosta luultavasti olisi mulle jopa sivuelinkeinoksi.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

zipo Guest
    Meitsi teki DIY stongan vanhasta puutarhaletkusta.1M pätkä letkua ja sitten se täytetään valuhartsilla.
    Äkkiä stemmiin kiinni ja muotoillaan sopivaksi.,nyt on sweeppiä ja riseä eikä käet väsy paitsi hartsin kovettumissa odotellessa about 4 tuntia.
    Oranssi väri oli niin karmeen näköinen että ei sitä voinut kattella,eiku hiilarimattoa pintaan.
    Sviduksi meni värikoodaus,laminoin handut kiinni stongaan,toisaalta eipähän tartte lukkogrippejä.
    zipo muokkasi tätä : 01.04.2014 at 09.47 Syy: Viesti lähetty saneluohjelmalla,pahoittelen puhekielen ilmaisuja

Kuntoilija & zipo lähtivät kisaamaan vuoden 2014 Propelihatusta kovin keinoin!

Laitakko @Z mulle Ellwöörthiin sellasen riatlooni-kahwat ja kaikki,hartialeweys 32" onnistuuko? ja sellaaset Fättipolokimet ...vai mitkä ne oli?
    ehkä ajoin,ehkä en....

Pahat sedät 50/60

zipo Guest
    @ Hra E.Onnistuu helposti.

Eilen vaihdoin kesäkehän varatakakiekkoon.Kriteereinä 47-60mm ja samalla erd:llä kuin HolyRD ettei ostaa uusia pinnoja.
    Pikkasen joutui säveltämään kun kehää ei saanut kuin autonventiiliversiona.Paikallisesta löytyi tavarat prestakonversioon ja tubeleksena mennään.
    Hyvin pelitti ekan lenkin.

Vaihdoin 13F:t sisäkumeiks, käytin talkkia jne mutta hemmetin epätasaisesti täytty molemmat renkaat. Onko syytä käyttää irti ja täyttää uudelleen vai voiko toi hakee paikkansa kun lähtee ajamaan?

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk

#fillarifoorumi @ ircnet. Foorumin seuraajien ja pyöräilystä kiinnostuneiden epävirallinen keskustelukanava, tervetuloa juttelemaan

Niissä 13F:ssä on yksilöllisiä eroja ja ennenku alkaa reklamoida valmistajalle kannattaa muistaa mihin kokoon ne on tarkoitettu alunperin. Mun havaintojen perusteella kuudesta kumista keskimäärin yksi näyttää ilmapalloeläimeltä.

Sen vähän mitä itse olen paksussa sisuria käyttänyt, niin 13F toiminut hyvin 4" renkaalle 82mm vanteella. Olen käyttänyt 26" maasturin vanhoja sisureita joita olen etukäteen venyttänyt tallissa... Eli sisurit ovat olleet pumpattuina tallissa 1-5 pv. sopivan isoiksi, joten ovat olleet venyneinä ennen käyttöä.... Mutta suosittelen ajaan ilman... Mitä jos ottasit; Yöksi auki, sisurit paksuksi venymään, huomenna kasaan ja Fairyvettä renkaan ja vanteen saumaan, että saat ainakin ulkorenkaan napsahtamaan kunnolla vanteelle.

Joo eipä ole tarvetta reklamoida minnekään. Mulla on onzat paketissa, pitänee kokeilla niitä jos noi ei istu paikalleen. Tympeesti vipattaa rengas .7 barin paineella kun telineessä pyöritin.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk

#fillarifoorumi @ ircnet. Foorumin seuraajien ja pyöräilystä kiinnostuneiden epävirallinen keskustelukanava, tervetuloa juttelemaan

Uskaltaako noita kevennyssisureita ajatella CS:iin?
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Väittäisin että onzat on CS:lle paremmat.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

Lisäksi tietty isoilla kumeilla saa olla jotain 5-10mm vahvaa "makuualustaa" (itellä irroituskaistaletta) ollut sisurin alla nostamassa ja venttiilin kohdalle voip riipaista ylim. 20 cm pätkän... niin riittää 13F sisuri paksuun.

Ja painoa lähtee..?

There can be only one.

Niin tiiä häntä... joku 200-300g. Riippuu kuin raskaat nahat on alkuperäiset. Itse ajan "paljaalla" ja 2x60ml on muljua per. Renkula. + kunnon 3M teippi.
    Ainakin nuo alkuperäiset OnOne paksun sisurit, joita en ole koskaan käyttänyt ovat jtn 500g ja 13F on sen 180g.
    Jaa juu... ei kokemusta pellenkengästä. Osta piruuttas yks. 260g dh sisuri ja koita venyttää sillä...
    Jukahia muokkasi tätä : 06.04.2014 at 00.38 Syy: pellenkenkä... en huomannut.

Ei nouse Fattyn orkkisvanteelle kunnolla kumi pienillä paineilla. Väitän, että noissa on joitain harvoja kappaleita joissa se nousee pienillä paineilla kuten täällä on mainittu. Ei ainakaan omat nousseet millään kikkailulla eikä se ole mikään tekniikka laji. Sitten kun laittoin ghettotubelekset, ni johan lävähti vanteelle helposti. Siinä on ehdottomasti paras ja edullisin Fattyyn tehtävä upgrade. Säästäkää itsenne kikkailulta sisureiden kanssa ja laittakaa suoraan vaan halpaa Joes'sin litkua sekä tuommoiset sisurit halkaistuina vanteelle http://www.bike-components.de/produc...hlauch-10.html.

Mä silloin ihmettelin, kun ei ollut kokemusta kuin Fattyn vanteista, että mitä täällä porukka hourii joistain kilon paineista ja rengas vanteella. Nyt kun muutaman kerran testimielessä kokeillut tuolla clown shoe Bud/Lou combolla, niin eihän se tosiaan vaadi kuin 0,6-0,7bar ja on onzan sisureilla rengas vanteella ilman mitään liukasteita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver
    Savolaisittain ilimaistuna: suattaap' toimia vuan suattaap' olla toimimati - ka ku ei saa selevää ennenku koettaa. Mulla on CS ja Bud kombossa 13F ja muistaakseni jopa eka 13F täytti sen ihan nätisti. Misukan ja Maxxiksen DH kumit venyy liki satavarmasti mut niistä miun tilastollinen otos on kovin pieni. Jos se 13F yksilö ei täytä muhkumia niin laittaa sit täysnotkuttimeen (reppuun varakumix), tai kierrättää ajokamulle. Melkein kaikkea kannattaa kokeilla
    (ninku eilen 456 Evoon 29" kiekot 41mm Knardeilla, meni heittämällä ja tilaakin jäi...)

Onko 13f em. kombossa alkuperäisellä vannenauhalla vai jollain virityksellä? Mulla mitään ajokamuja ole.

Tosta evosta vois melkein kuvaa kattella.

There can be only one.

CS:ssä on ekana 3M [mainosmainos] heijjastinkalvoa ja sit Shirleyn oma vannenauha eikä mtn virityksiä kun oli kiiru päästä aamusella ajamaan sitä ekaa GlubalFätbaikdeitä ja se sama setappi siinä on vieläkin. Mekatsu senku jua kiljua ja kutittelee tytsyjä vaikka säätää pitäis.... *kelemiö* Evosta tulee kuvia sit joskus kun rojekti ns realisoituu mut ei se visuaaliselta vaikutelmaltaan hirvenvasasta kovin eroa :laught:

Ok. Tommosta vois vaikka kokeillakin. Noi telttapatjojen, lainapeitteitten ja oravien kanssa pelehtiminen ei pahemmin nappaa. Helpompi ottaa painava pyörä tallista ja lähteä ajamaan.

There can be only one.

Ei ole kokemusta CS:n kanssa, mutta spessun 90mm leveälle vanteella 13F toimii vallan mainiosti. IMHO paljon paremmin kuin onnivannin vanteella ja floaterilla, mutta tuo yhdistelmä olikin haastava saada pyörimään tasaisesti.

Juur punnasin kaapista löytyneet kumekset. Schwalbe 13F 224g ja Onza FR 220g (Onzan mainossetä on liioitellut kun puketissa lukee 290g). Kumpiakin voi käyttää pellenkengällä Budin ja Loun kanssa. Schwalbeen jää ruttu venttiilin kohdalle ja nolla tai yksi muualle, Onzaan ehkä venttiilin kohdalle. Lisäksi Onzaa tuntus saavan huokeammalla ja Pääskysestä ei päivääkään mulle isompaa hupia. Onza tuntus epätieteellisen omakohtaisesti testattuna kestävän paremmin kiviä vasten vanteelle kolahteluita ainakin niinä päivinä, kun leivälle on sivellyt Keijua.

Kaikissa yritelmissä vanteessa täyttönä kierros autoteippauskalvoa väriksi ja varmistukseksi kaksi kierrosta seitinohutta ruskeaa pakkausteippiä. Toinen teippikerros on liioittelua, mutta eipä tuo ihmeitä painakaan. Talkkia tupsuteltu housunperseeseen ja renkaan sisälle.

Mielestäni 17" parempi jo painon vuoksi. Joko kyseinen bike alla? mitkä ensi fiilikset? Itse harkitsen samaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    Vielä tuosta White Fatbike Prosta. Kumpi koko on parempi 180cm pitkälle kuskille, jonka inseam 84cm? Ketä mieltä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Minulla ovat kaikki 13F sisurit toimineet Bud&Lou renkaissa CS vanteilla ilman mitään virityksiä, alkuperäisillä vannenauhoilla ja talkilla. Yksikään omista 13F sisureista ei paina yli 190g.

Ajan kanssa jotkut sisurit ovat venyneet liian pitkäksi, eli ”makkarataitoksia” tulee enemmän, kuin yksi venttiilikohdan lisäksi, silloin olen vaihtanut uuteen.

Seuraavaksi olisi tarkoitus hommata Q-Tubes 24" x 2.4-2.75" sisurit, uskoisin, että toimisivat paremmin, mutta niitä ei saa tältä mantereelta.
    ealex muokkasi tätä : 07.04.2014 at 19.03

mutanaama Guest
    Nextie:n kehät 90mm painaa 700-712g/kpl http://www.nextie-bike.com/

*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •