ElectrobikeGarminGiant
Sivu 46 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36 44 45 46 47 48 56 96 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.351 - 1.380 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

  1. #1351
    Hep,
    Tällänen tupsahti pari viikkoa sitten kotiin. Kyseessä siis Ultimate Al 9, S-koon rungolla.


  2. #1352
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pystäri Katso viesti
    Hep,
    Tällänen tupsahti pari viikkoa sitten kotiin. Kyseessä siis Ultimate Al 9, S-koon rungolla.

    Tilasin myös saman ja samaa kokoa, ei ole vielä tullut. Minne päin Suomea pyörä tuli? Oletko ollut tyytyväinen?

  3. #1353
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti waif Katso viesti
    Tilasin myös saman ja samaa kokoa, ei ole vielä tullut. Minne päin Suomea pyörä tuli? Oletko ollut tyytyväinen?
    Piti tuossa kuvakin olla mukana. Tapatalkilla se kyllä näkyy, merkillistä....

    no, kuitenkin Ouluun tuli ja ainakin vielä olen tyytyväinen. En tosin ole sitä vielä ulkona käyttänyt
    Kokokin tuntuu oikealta, jopa yllättävän alas jää satula sen putken mitta-asteikon perusteella.
    Pitänee yrittää saada se kuva vielä tuohon mukaan.

  4. #1354
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pystäri Katso viesti
    Kokokin tuntuu oikealta, jopa yllättävän alas jää satula sen putken mitta-asteikon perusteella.
    Miten pitkä olet ja mikä on inseam? Itse olen 170+-1 ja inseam oli 79cm.
    Harmi kun ei tullut etelä-suomeen, olisin tullut hypistelemään

  5. #1355
    Pituutta 173 ja inseam noin 81.

    Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla

  6. #1356
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anaxagore Katso viesti
    Tuesta vastasivat että ei tuo kuulu asiaan, ja tarjosivat pyörän vaihtoa. Sormenjälkiähän ne ovat ja kokonaisen kämmenen kuva siinä on mikä näkyy auringonpaisteessa hyvin. Nyt sitten mietin että miten hemmetissä tuon möhkäleen heille lähettää takaisin kun hankkiuduin jo eroon alkuperäisestä kuljetuspakkauksesta...

    Se haitta tuosta on että yleensä ennen maalausta pinnat pitäisi olla puhtaat rasvasta ja muusta tartuntaa heikentävästä aineesta. Tahtoo yleensä maalit irrota niistä paikoista missä on rasvaa.
    En kyllä tiiä mikä ihme paha karma tän Canyonin kanssa oikeen on. Eilen tuli uus menopeli ja pakkaus oli muuten ok mutta etukiekko irrallaan. No sen arvaa mitä tommonen irrallaan heiluva etukiekko teräspuolillaan tekee pehmeille alumiini- ja hiilariosille...

  7. #1357
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Kivistö, Vantaa
    Viestit
    36
    Onneton tuuri Anaxagorella. Canyonin pakkauksessa taitaa olla joku söhlö töissä, itselläkin oli etukiekko pakattu huonosti. Vaurioita tuli onneksi pelkästään kiekolle ja uuden kiekon lähetys sujui kiitettävän nopeasti. Voisi kuvitella, että Anaxagoren tapauksessa Canyon lähettää uuden fillarin välittömästi matkaan pelkästään kuvallisten todisteiden perusteella.

  8. #1358
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    31
    Pitkällisen mietinnän jälkeen olen päätynyt tilaamaan Canyonilta Ultimate CF SLX 7.0 Di2 pyörän. Mitoilla 195/96 olen päätymässä kokoon 2XL (62). Onko raati samaa mieltä, vai olisiko kokoa pienempi sittenkin sopivampi?

    Toinen asia minkä kohdalla arvon hieman on VCLS 2.0 tolppa. Painoa minulla on n. 95-100kg kun manuaalin mukaan suurin sallittu paino (ajovarustuksen kanssa) on 100kg. Onko samaan painoluokkaan kuuluvilla kokemusta tolpasta? Keston luulisi olevan OK, mutta tuntuuko tolppa joustavan liikaa?

  9. #1359
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    346
    Ootkos muuten katsonut ton outletin puolen, se on meinaan pullollaan noita 2XL kokoja
    www.youtube.com/watch?v=zSPsEn7Mfb8

  10. #1360
    Liittynyt
    05/2007
    Viestit
    80
    Tiedoksi annettakoon kaikkien Di2-vaihteisten Canyonin omistajille, että kannattaa tarkistaa säännöllisesti, että se keskiön alapuolella oleva akkuteline on paikoillaan ja ruuvit kireänä. Siellä ei tunnu olevan mitään avaruudettimia välissä, joten tärinä löysyttää ruuvit ajan mittaan. Keräilin tänään omaa akkuani pientareelta ja ajoin hyvän matkaa singlespeedinä, kun ei tullut oikeankokoista kuusiokoloa mukaan. Vähän nolottaa.

  11. #1361
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OTT Katso viesti
    Pitkällisen mietinnän jälkeen olen päätynyt tilaamaan Canyonilta Ultimate CF SLX 7.0 Di2 pyörän. Mitoilla 195/96 olen päätymässä kokoon 2XL (62). Onko raati samaa mieltä, vai olisiko kokoa pienempi sittenkin sopivampi?

    Toinen asia minkä kohdalla arvon hieman on VCLS 2.0 tolppa. Painoa minulla on n. 95-100kg kun manuaalin mukaan suurin sallittu paino (ajovarustuksen kanssa) on 100kg. Onko samaan painoluokkaan kuuluvilla kokemusta tolpasta? Keston luulisi olevan OK, mutta tuntuuko tolppa joustavan liikaa?
    Mulla ei ole kokemusta tuosta Canyonista mutta kommentoin kun omat mitat on aika lähellä (193/95). Oman maantiepyörän reach on 410mm vs Canyonin 417mm ja toptube 588mm vs Canyonin 600mm. Eli Canyonin ajoasento on pikkasen pitempi mutta niin olet itsekin. Canyonissa on vielä vakiona joko 120mm tai 130mm stemmi. Omassa hyrrässä on 110mm stemmi. Canyoniin saat varmasti tarpeeksi matalan ajoasennosta tuolla 130mm stemmillä jos sitä tavoittelet. Vastaavasti jos haluat pystymmän asennon niin laitat sitten vaikka 100mm stemmin.

    Eiköhän tuo 2XL ole Sulle aika passeli, säätövaraakin löytyy.

    Foorumilla on kyllä hyvin kasvatettuja (+190cm) Canyon kuskeja mutta nyt ne ihan hiljaa, menneet kai ajamaan?
    pätkä muokkasi tätä : 29.03.2014 at 19.33

  12. #1362
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    31
    Kyllä tuo 2XL vaikuttaa tosiaan sopivalta. Nykyisessä pyörässä on top tube kanssa 588mm ja stemmi 120mm, joilla asento tuntuu ihan hyvältä. Välillä olen kuitenkin kaivannut hieman pidempää asentoa, joten uskoisin että tuo hieman pitempi on OK.

    Outletissa olisi tosiaan paljon valinnan varaa tässä koossa. Olen kuitenkin saanut päähäni että tarvitsen ehdottomasti sähkövaihteet, enkä halua enää ostaa vanhaa Ultegraa. Sinänsä 2013 CF SLX 8.0 Dura-Acella olisi varmaankin hinta-laatusuhteeltaan aika lyömätön.

  13. #1363
    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    33
    Osaisitteko auttaa miestä mäessä, cyclocrosspyörää olen tilaamassa työmatkoille(17km/sivu josta 2 km hiekkaa) ja satunnaiseen maantielenkkeilyyn. Valinnan teen näistä: Cube cross race disc 2014 tai Canyon inflite 8.0S. Ensin mainitun saisin kotiovelle noin 260 euroa halvemmalla kuin canyonin. Kysyisin onko järkevää maksaa tuo erotus ja tilata kalliimpi canyon? Aika huonosti olen käyttäjäkokemuksia ja testejä tuosta cubesta löytänyt. Yhden fillarilehden testin luin, mutta se oli vuodelta-12 ja ilman levyjarruja, liekö muitakin eroja.
    Lisäksi kysyisin kun tuossa canyonissa voi päättää itse sekä takapakan ja satulatolpan setbakc-mitan, että mitkä näistä olisi hyvät/ sopivimmat minulle:
    pakkavaihtoehdot: 11-28,11-25 sekä 12-30.
    Satulatolppavaihtoehdot:Vlcs 15-35mm setback, Vlcs 2.0 +2/-10mm setback, Vlcs 2.0 +25/+13mm setback.
    Omat mittani ovat 184 cm ja inseam 92 cm. Cubesta olisi tarjolla 59 cm koko ja canyonista lienee L-koko oikea.
    Kova mietintä noiden ja tuon hintaerotuksen kanssa menossa, kiitos jos joku viitsii jelppiä asian kanssa.
    Vaultdweller

  14. #1364
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jmmaki Katso viesti
    Onneton tuuri Anaxagorella. Canyonin pakkauksessa taitaa olla joku söhlö töissä, itselläkin oli etukiekko pakattu huonosti. Vaurioita tuli onneksi pelkästään kiekolle ja uuden kiekon lähetys sujui kiitettävän nopeasti. Voisi kuvitella, että Anaxagoren tapauksessa Canyon lähettää uuden fillarin välittömästi matkaan pelkästään kuvallisten todisteiden perusteella.
    Tämä oli nyt tässä tämä kokeilu. Fillari lähtee takaisin ja otan rahat takaisin.

  15. #1365
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Asikkala
    Viestit
    5.318
    Onko kukaan purkanut näiden tuoreempien Ultimate Al ohjainlaakerin yläpäätä ja korvannut jollain toisella että saa stemin alemmas. Millaisia ratkaisuja? XSää pitäis madaltaa

  16. #1366
    Nyt on vähän viisaampi taas.
    Jonkin verran rullaillut "uudella" Ultimatella ja todennut liian isoksi. Vaihtamalla stemmin tuolla tulisi toimeen mutta varmaan vaihdan kuitenkin rungon pienempään.
    Eli mitat oli
    Pit 176
    Jalan sisämitta 84

    Ja runko on vanha 56 cm.
    Uusi M jää näemmä 54 ja 56 väliin. Kyllä tuolla polkee mutta selvästi isommalle tehty ja pitkä asento. Droppiakaan ei saa ihan tarpeeksi.
    Seuraava yritys joko vanha 54 tai 52 tai uusi S. Minkä nyt sopivimmin löytää.

  17. #1367
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Kivistö, Vantaa
    Viestit
    36
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Silvenius Katso viesti
    Onko kukaan purkanut näiden tuoreempien Ultimate Al ohjainlaakerin yläpäätä ja korvannut jollain toisella että saa stemin alemmas. Millaisia ratkaisuja? XSää pitäis madaltaa
    Canyonilta kertoilivat seuraavaa Ultimate CF:ää koskien, käsittääkseni pätee myös AL-malliin.: "there is the "Acros Head-Set-Cap 4.5mm" (Article no.: A1005740) for 25 Euro. As this head-set cap does not feature an I-lock, you will also need the article "Smolik Wedge for One One Four fork" (Article No.: A1012675) for 19.95 Euro." Jostain tämän threadin syövereistä löytyy aiheesta myös kuvallista dokumentaatiota.

  18. #1368
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    299
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jmmaki Katso viesti
    Canyonilta kertoilivat seuraavaa Ultimate CF:ää koskien, käsittääkseni pätee myös AL-malliin.: "there is the "Acros Head-Set-Cap 4.5mm" (Article no.: A1005740) for 25 Euro. As this head-set cap does not feature an I-lock, you will also need the article "Smolik Wedge for One One Four fork" (Article No.: A1012675) for 19.95 Euro." Jostain tämän threadin syövereistä löytyy aiheesta myös kuvallista dokumentaatiota.
    Kas tässä: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...89#post2018189

    CF SLX runko, mutta sama i-lock hässäkkä AL:ssäkin.

  19. #1369
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Canyoni piti alun perin tulla mutta tulikin tämmöinen
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/17823733/Trekki.jpg
    Kai tälläkin nyt ajelee.

  20. #1370
    ^On hieno, ostitko Suomesta vai tilasitko?
    30T

  21. #1371
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    443
    Hieno on Trekki! Tosin noi valkoiset kiekkojen decalsit ei oikei istu.

  22. #1372
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 30 hampainen Katso viesti
    ^On hieno, ostitko Suomesta vai tilasitko?
    Trekkejä ei voi tilata.

  23. #1373
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.168
    ^Nämä nyt on näitä valmistajien unelmia, kuten sekin että "alennuksia ei saa mistään" mitä esimerkiksi Cannondale kauppiaat hokee ja silti niitä näkyy alennuksessa netti täynnä. Muistaakseni kyllä useampikin Trek on foorumilla tullut esim. tuolta http://www.salden.nl/default.asp?pid=52&catid=2929

  24. #1374
    Liittynyt
    10/2010
    Viestit
    27
    Vielä ei Canyon-threadiin ole ilmestynyt ihmettelyjä tai hypetystä maantiemalliston peräpään edustajasta eli Roadliten uusimmasta versiosta. Vai eikö kukaan uskalla avata suutaan kun ketju on täynnä toinen toistaan rahakkaampia pyörittäjiä hiilikuituisine raketteineen?

    Avaan suuni siksi että olen jo jonkin aikaa mietiskellyt syntyjä syviä tuon oman Focus AX2:n kanssa. Cyclossa on Contin GP4000:t alla ja maantie on se, mitä ajetaan. Jälkiviisaasti olenkin ihmetellyt haluni ostaa cyclo kun sitä rapatietä ei tule ajettua. Pystympi ajoasento olisi ollut se toinen syy mutta... kun tarkastellaan Focuksen geometriaa, se on maantiemäisempi kuin useammat "täysveriset"! Ohjaamossakin on huomattu asennon hyökkäävyys ja pohdittu vaihtoehtoja pienistä fiksauksista (stemmin vaihto) aina karkeisiin ylilyönteihin (vanha filu lihoiksi ja uutta alle!)

    Roadliteen törmäsin aikalailla vahingossa kun googlettelin läpi näitä "rauhallisen geometrian" pyöriä, kuten Spessun Roubaix, Cube Peloton, Rose Xeon CGF, Cannarin Synapse tms. Kaverilla on Roadlite mutta hänen isompiraajaisen malli ei vertailua auttanut. Hinta on speksiin nähden erittäinen kohdillaan ja kun asentokin on taulukon mukaan rauhallinen, paketti tuntuu haluttavalta.

    Onko herroilla ja rouvilla mielipidettä tämän tai aiempien vuosien mallista? Onko tässä se "sportive bike", joka tulee takavasemmalta mm. em. tunnetumpien nimien ohi?

  25. #1375
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    975
    Mä olen yhtä kokeillut ja tykkäsin kyllä. Eikös tuo ole jo sitä? Rungothan on kai todettu testeissä mukaviksi ja nopeiksi ja osat on samalla tapaa pykälän parempia kuin vastaavilla "kunnon ihmisten merkeillä". Ei muuta kun "send" - nappia painamaan, fillareita ei ole koskaan liikaa.

  26. #1376
    Liittynyt
    05/2013
    Viestit
    120
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti frp Katso viesti
    ^Nämä nyt on näitä valmistajien unelmia, kuten sekin että "alennuksia ei saa mistään" mitä esimerkiksi Cannondale kauppiaat hokee ja silti niitä näkyy alennuksessa netti täynnä. Muistaakseni kyllä useampikin Trek on foorumilla tullut esim. tuolta http://www.salden.nl/default.asp?pid=52&catid=2929
    Kyllähän noita tarjouksia on, ja missä ne olisi muka kielletty? Trek pyörää ei vaan saa shipata postitse vaan se pitää noutaa koottuna myyjäliikkeestä. Jotkin kotimaiset firmat tosin ilmeisesti shippaavat matkahuollon kautta "ajovalmiina" eli tämä lienee ainoa tapa saada Trekki "netistä".

  27. #1377
    Poljin Nürburgringin 24 h kisan kaverin Roadlitella. Ei mitään pahaa sanottavaa pyörästä.

  28. #1378
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    519
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti aerosol Katso viesti
    Kyllähän noita tarjouksia on, ja missä ne olisi muka kielletty? Trek pyörää ei vaan saa shipata postitse vaan se pitää noutaa koottuna myyjäliikkeestä. Jotkin kotimaiset firmat tosin ilmeisesti shippaavat matkahuollon kautta "ajovalmiina" eli tämä lienee ainoa tapa saada Trekki "netistä".
    Kuten edellä jo todettiin niin esim. Saldenista niitä on tilattu ja tuskinpa on ainoa paikka. Spessun kohdallahan näkee usein maininnan, ettei toimiteta ulkomaille, mutta samaa en ole itse kohdannut Trekin suhteen.

  29. #1379
    Pari päivää lueskellut forumeilta juttuja CF SLX:stä ja suuri määrä runkoja on halkeillut muutaman viikon sisällä milloin mistäkin kohti. Tyylikäs runko mutta heiveröistä tekoa. Tosin halkeamia näytti tulleen myös maastopuolen CF SLX malleissa eli ei ole tämän mallin tyyppivika. Hiilikuitu voi olla alumiiniä kestävempää, mutta ei silloin kun rungot ja haarukat tehdään paperin ohuiksi kuten SLX malleissa. Ei ole ainakaan tullut vielä yhtään postausta vastaan siitä että Canyonin alumiinirungot halkeilisivat parin lenkin jälkeen. SLX malleissa noita tapauksia on kymmeniä.

    Useampi henkilö on myös kommentoinut huonosta maalipinnan laadusta ja siitä että siellä täällä maalipinnassa on kohtia mistä näkyy hiilikuitu läpi. Kyse ei kuulemma ole siitä mistä Canyon mainitsee sivuillaan, eli siitä että heidän kaikki hiilikuiturungot on värjätty uudella vähäpainoisella tekniikalla minkä "ansiosta" hiilikuitu näkyy maalipinnan alta kun katsoo oikeassa kulmassa valoon nähden.

  30. #1380

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •