MPMessutGarminGiantElectrobike
Sivu 47 / 64 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 37 45 46 47 48 49 57 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.381 - 1.410 / 1907

Aihe: HePon naisten lenkit = tammaravit

Viesti Tammaravit 2014

Tammaravit (= torstai-iltojen lenkit Bembölestä) vuonna 2014

HePon organisoimat naisten lenkit vuonna 2014
    - HePon naisten kuntolenkkivastaava on tälle kaudelle vaihtunut espoolaisesta helsinkiläiseksi
    - HePon "virallisen" vetäjän organisoimat viikottaiset naisten kuntolenkit ajetaan maanantaisin ja lähtöpaikka on Viikissä
    - Viikistä lähteville naisten lenkeille perustetaan uusi keskusteluketju

Tammaravit vuonna 2014
    - Näillä näkymin Tammaraveilla ei ole kaudella 2014 HePon puolelta vastuuhenkilöä
    - Tammaravitoiminnan on kuitenkin tarkoitus jatkua ainakin ns. "itseorganisoituvana" lenkkeilynä
    - Fillarifoorumin keskusteluketju "HePon naisten lenkit = tammaravit" keskittyy edelleen Bembölen torstai-iltojen lenkkeihin

Tammaravien ensisijainen tavoite on erityisesti naisille suunnattujen rauhallisten ja tasarasituksisien yhteislenkkien järjestäminen:
    Retki- ja kuntopyöräilyn välimaastoon sijoittuva tasavauhtinen lenkki. Keskinopeus 23-25 km/h. Lenkin kesto noin 2 tuntia, matka 40-50 km. Soveltuu aloittelijoille, opastusta ryhmäajoon saa tarvittaessa. Ketään ei jätetä tien varteen (= apua teknisissä ym. ongelmissa annetaan mahdollisuuksien mukaan). Kaikki rauhallisemmasta vauhdista pitävät - sukupuolesta riippumatta - ovat tervetulleita HePon perinteisiin "tammaraveihin".

Lisäksi on usein muodostettu toinen nopeampivauhtinen kuntolenkkiryhmä.

Kaudella 2013 näitä ryhmiä kävi vetämässä useita eri henkilöitä. Kaudelle 2014 säännöllisiä "virallisia" vetäjiä ei ole toistaiseksi tiedossa. Käsitykseni mukaan osa viime kauden tammaraviryhmien vetäjistä on aikeissa ainakin epäsäännöllisesti käydä ajamassa/vetämässä Tammaravilenkkejä tälläkin kaudella. Itse pääsen mukaan aikaisintaan 8.5. Muista henkilöistä minulla ei ole tietoa.

Heitän pallon eteenpäin: huhtikuun puolessa välissä (to 17.4 klo 18) voisi olla sopiva ajankohta aloittaa kauden 2014 tammaravailu

- - - - - -
    Uutta tietoa (lisätty 10.6.2014): Kesäkuusta 2014 alkaen nimimerkki Lydis toimii Tammaravien virallisena vastuuhenkilönä (= Hepon lenkkivetäjä) koordinoiden Tammaravi-toimintaa ja -lenkkejä. "Tarkoituksena on jatkaa hienoa Tammaravi-perinnettä naispyöräilyn edistämisessä ja mahdollistamisessa eikä mitään radikaalia konseptimuutosta tarvitse pelätä".
    42x17 muokkasi tätä : 10.06.2014 at 17.55 Syy: Lisätty kesäkuun tieto Tammaravien vastuuhenkilöstä

Kannatan lämpimästi aloittamista 17.4.! Voin tuolloin tulla pyörähtämään lähtöpaikalle, jolloin voin a) antaa halukkaille opastusta ryhmäajoon ja b) tarvittaessa käydä keskustelua Tammaravien organisoinnista naamatusten.

Itse ainakin ajattelin ajella tänäkin vuonna torstaisin Bembölestä rauhallista tammaravivauhtia.
    Oma kunto ei välttämättä riitä vielä vetämään vetämään lenkkejä, mutta reittien suunnittelu ja suunnistus kyllä onnistuu

Taidanpa minäkin sinne aika usein ilmestyä. "Pro-vetäjien" puuttuessa voin ajella kärjessäkin, kuten viime kesänä joskus.
    edit: Siis hitaamman porukan kärjessä.
    Posankka muokkasi tätä : 04.04.2014 at 17.52

Mukana!
    Vetäjäksi ei tällä suuntavaistolla minusta ole, mutta itse roikkuisin mielelläni tuon nopeamman ryhmän mukana!

"Too slow to win, too tough to quit"

Kiva, että innostusta löytyy! Vanha mammakin roikkuu edelleen mukana jossain määrin (sen mitä perhe-elämä antaa myöden). Voin tarvittaessa joskus toimia vetäjänäkin tai peräpään suunsoittajana Täytyy toivoa, että kalusto on ajokunnossa talven jäljiltä, en ole vielä tutkaillut asiaa.
    Festina lente

Kiva! Mukana ollaan. Pitää alkaa ajelemaan että selviää Giro d'Espoosta hengissä toukokuussa. Toivottavasti vetäjiä löytyy hitaampaan ja nopeampaankin sakkiin. 17.4. nähdään!

Hei vaan hei! Tänä vuonna ajattelin uskaltautua porukkalenkeillekin, kiitos talvi(?)pyöräilyn ja HePo Spinningin. Tammaravit lähtee lähes kotinurkilta, joten tekosyitä jäädä pois ei kovin paljon ole.

Puoliso lupasi lähteä mukaan, hän on Vantaankosken lenkeillä käynyt viime vuonna ja osallistunut vetopuuhiinkin, lupasi olla käytettävissä myös Tammaraveissa tarvittaessa.

Kyllä voin osallistua tarvittaessa vetotöihin. Ihan virallista kokemusta ei ole, mutta olen ollut usein varaveturina HePon sunnuntailenkeillä. Hyvä olis ajaa joku porukkalenkki viikollakin ja vauhtikin sopisi. Nähdään 17.4! ..niin minä oon se "puoliso" :-)

Hauskaa, että tammaraveihin on tulossa porukkaa jo näin paljon. Kuulostaa siltä, että hyvin saadaan kivat lenkit pyörimään ilman mitään virallista hepon vetäjää
    Jee!

Hei! Minäkin ajattelin rohkaistua ensimmäistä kertaa mukaan ja toivon erityisesti ekoille lenkeille rauhallista vauhtia talven jälkeen. Terveisin leppä ja koivuallerginen (pahin kausi käynnissä), joka ei ole talvella käynyt spinningissä.

Mukana ollaan tänäkin vuonna, tosin kiirastorstaina olen jo matkalla mökille eli avaus jää torstaille 24.4.
    Cilo'sella jo vuodesta '86

YM - ymmärrän

Onko kellään reittisuunnitelmaa huomiseksi?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matomatala Katso viesti
    Onko kellään reittisuunnitelmaa huomiseksi?
    Eikös tällainen perinteinen tammaravireitti olisi hyvä alku http://goo.gl/maps/41Kct ?
    Tai sitten Veikkolasta suoraan Lapinkylään, joka on noin 5km lyhkäisempi.

Toimii, kummatkin.

Päätin jättää tänään tammaravit väliin, kun on vielä flunssasta toipumisen viimeinen vaihe menossa.
    Ensi viikolla mukana!

Hei vaan! Olin tuossa luvannut tulla pyörähtämään tänään lähtöpaikalla tervehtimässä tammaravaajia, mutta olenpa tässä hieman töissä nyt kiinni sillä tavoin, etten taida valitettavasti paikalle ennättää. Harmi!

Näyttää siltä, että uusia lenkkeilijöitä olisi tulossa mukaan, joten toivon, että vanhat voivat opastaa ja katsoa päältä näitä pikku palleroisia, jotta kaikki sujuisi mukavasti ja turvallisesti.

Ryhmäajon perusteisiin voi tutustua/kerrata vaikkapa täältä: http://www.kestavyysurheilu.fi/pyora...perusteet-osa1

Ravaamassa oli kaksi tammaa ja kuusi oria. Keskari taisi olla noin 21.

Minulla meni renkaanvaihtohommiksi enkä suoriutunut porukan vaatimassa alle minuutin ajassa. Taidan harjoitella sitä koko pääsiäisen.

Hei, kivaa oli! Tästä se taas lähtee. Kiitoksia vetäjille ja mukavaa pääsiäistä!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannahoo Katso viesti
    Näyttää siltä, että uusia lenkkeilijöitä olisi tulossa mukaan, joten toivon, että vanhat voivat opastaa ja katsoa päältä näitä pikku palleroisia, jotta kaikki sujuisi mukavasti ja turvallisesti.
    Tämä pikku palleroinen selvisi sentään hengissä. Ensimmäinen porukkalenkki ikinä, ja menihän se siinä polkiessa. Kiitokset kärsivällisyydestä mm. kärjen Posankalle

Kiitokset Posankalle vedosta. Länteen päin mentäessä oli ihan navakka vastainen. Taas muuten ainakin itsellä reality bites: en muistanutkaan, kuinka railoisia nuo jotkut "vakio raviuran" teistä olivatkaan, vaikka ei kai se viime talvi tilannetta paljon pahentanut. Tarkkana saa olla ja varasisurit mukana...

Taidanpa käydä huomenna ajelemassa. Joutuukohan yksin polkemaan, kun täällä on näin hiljaista?

Itse pääsen mukaan vasta parin viikon päästä kun nuorimman pojan jumppa loppuu silloin. Mutta jos joku on viikonloppusin myös lähdössä lenkille niin ilmoittakaa. Lähden mielellään mukaan. -Heidi

Tarkoitus olisi tulla huomenna. Eikös lähtö ollut kuudelta?

Olisiko kukaan kiinnostunut tulemaan mukaan huomisten tammaravien vauhdikkaampaan nopeusryhmään?

Vedän huomenna hitaamman lenkin. Startti perinteisesti kuudelta ja reitti perinteisesti https://goo.gl/maps/172aL

Mikähän mahtaa olla aiottu hitaamman ryhmän nopeus?

Taidan varmuuden vuoksi pyytää oman vetäjän mukaan. Saattaapi taas työviikko lyhyydestään huolimatta tuntua kavioissa.

Hitaan ryhmän arvioitu nopeus 20-22 km/h. Mulla ainakin tuntuu eilinen spinning ja tämän päivän tempo jaloissa.

Mä oon myös tulossa huomenna

Kävin takomassa tuon samaisen reitin siirtymineen jo maanantaina ja edelleen meinaa tuntua jaloissa (tahti saattoi olla vähän turhankin reippaanpuoleinen), mutta mitäpä sitä ei rakkaan harratuksen eteen tekisi kun on hyvää lenkkiseuraakin luvassa. Eli mäkin olen kyllä huomenna mukana hitaammassa ryhmässä!
    Sika, joka ei pyöräile, on pelkkä sika.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •