Kesäisiä muistoja:
![]()
Kesäisiä muistoja:
![]()
Jokin päivä sitten olin unohtanut sälekaihtimet auki olohuoneesta ja yöllä vettä hakiessa hoksasin tämän näyn. Kuvatessa tosin olisi pitänyt kaatua rahiin että tämä otos olisi tullut luonnostaan. Nyt joutui leikkimään gorillapodilla ja 20 sek valotusajalla
![]()
Mä en ymmärrä tuosta kuvasta yhtään mitään (= en näe siinä mitään). Vinkki?
^komppaan edellistä. "Hienous" ei nyt oikein avaudu![]()
Siinä pariskunnan pyörät tankotanssii.Ihanaa liikehdintää...ei huonoo!
ehkä ajoin,ehkä en....
Pahat sedät 50/60
Hanki elämä!!
Jos ensiyönä huikoo ja käyt kaapilla niin pyörähä siinä tangolla ja laita kuva tänne sivuille mutta kato että on puhtaat kalsarit jalassa.
ehkä ajoin,ehkä en....
Pahat sedät 50/60
Kamera se on kaukana silmästä havaintojen tekijänä. Mutta tchegge varmaankin viittaa useiden valon lähteiden ja sälekaihtimien aikaansaamaan teatraalisuuteen, jota yön pikkutunnit korostivat.
![]()
MoreCowbell++
Pimeässä harmaa kissa on musta.
Aika avata vanhoja keloja. Katselkaa te niitä vhs-kopioitanne.
Kiss yhtye luuli erään levynsä olevan paras tuotantonsa. Olivat huumessa, katuivat kovasti myöhemmin omaa hehkutustansa ja soittonsa miksausta. Kuten Dave L, kun luuli soittaneensa elämänsä parhaan soolon vaikka oli riisiviinapäissään ja sätki lavalla eikä skebassa ollut edes piuhaa, joskus riiossa että tuota joo.
Mä alan maalaa ilmaväreillä valepaperille ja taatusti teen parempaa mustaa tyhjään kuin te ikinä. Enkä mä ole ilkeä te ette vaan ymmärrä mun herkkyyttä.
mutta että kevättä ja häitä ja vaikka mitä ja maljapuheita, eikä mulla ole ketään pantavaa, siis päälle pantavaa, ehkä mä öljyttynä taas kuin silakka sardiinipurkissa.
Ja sitten ilman mitään yritystä olla tyly, keskustelu on taitolaji, tein sen kerran ja loppuelämä tuli sinetöityä huolellaei ollut huonot läpät ja taatusti saan kuulla taas kunniani tuosta pantavasta läpästä. Että olkaa onnellisia kun teillä ei ole ketään ketä välittää missä olette ja mitä teette.
skeptinen realisti
Onko joku seurannut uusimpia micro4/3 kameroita? Löytyykö sellaista, joka täyttäisi seuraavat speksit:
1) ladattavissa usb:llä
2) operoitavissa yhdellä kädellä (ts. hyvä grippi)
3) pieni
+ soveltuu mahd. hyvin yö/bulb kuvaukseen.
Veden- ja iskunkestävyyttä ei varmaan kannata toivoa, koska Nikon 1 AW lienee edelleen ainoa vaihtoehto.
ON tässä pointti, malttakaa niin kyllä se välähtää kun osuu kohdalle.
skeptinen realisti
Pakkashuomenta .. -7.2C oli kamerassa.. siis luistelemaan.
![]()
On aika iso ero erilaisillä näyttöpäätteillä, kamerassa ja läppärin näytöllä alkuperäinen kuva on aikalailla yhtä vaalea kuin muokkaamasi kuva kännykän näytöltä. TV näyttää tummempana kuin läppärin näyttö, muttei niin pimeä kuin kännykkä. Kalibroi näitä näyttöjä sitten...
Pitkäaikaispysäköinti:
![]()
Jep, mulla se näkyi lähes tasaisen mustana kalibroidulla näytöllä.
Itse asiassa kamera voi olla silmään verrattuna paljon parempi, oliko se Muybridge joka kuvasi nopeilla ajoilla pisaranroiskeita. Ajat mahdollisti salamankäyttö. Finbred viitannee ko kuvan valööreihin, siinä missä silmällä näkee detaljit niin kamera ei pystykään tallentamaan lähellekään samaa.Kamera se on kaukana silmästä havaintojen tekijänä. ©finbred
I väntan på ännu dåligare tidet
Juu niin täälläkin, ainut kalibraation yritelmä jonka oon tehnyt on tää DPrewievin sivulta löytyvän harmaakiilan säätely. Tsheggen kuvassahan ei tummuuden säätely riitä, ilmeisen kännykameran kennon dynamiikka ei vaan riitä. Pystyrajausta kannattaa seuraavan aamujanon yhteydessä harkita.Jep, mulla se näkyi lähes tasaisen mustana kalibroidulla näytöllä
Tuon Nikon J1:n kenno ei taidaa enää tosiaan noihin valo-olosuhteisiin riittää, tai sitten 20 sekuntia ei ole tarpeeksi valotusaikaa.![]()
Empä tunne tuon Nikonin sielunelämää vaikka yksi halvempi Nikon tuolla metässä hukattuna onkin. Kuvassa vaan ei kontrasti eikä sävy-erot tuo esille sun aamu-unisilla silmilläs kokemaasi hetkeä. Ei millään muotoa moitteen sijaa yrityksessä.Tuon Nikon J1:n kenno ei taidaa enää tosiaan noihin valo-olosuhteisiin riittää, tai sitten 20 sekuntia ei ole tarpeeksi valotusaikaa.![]()
Jaahas, taaskohan sitä pitäisi uskaltautua laittamaan tuotoksia tännekin esille
Tämä kuva on GoExpo-messuilta. Tuntematon lapsi juoksenteli niin iloisesti kiireisten ihmisten keskellä, että oli aivan pakko napata kuva tuosta tilanteesta.
Tuo punainen ja erottuva vaatetus oli vielä kuin kirsikka kakun päälle.
![]()
Samoojan näyte-ikkunakuvaa tossa joutessani kattonut. Läpivalaisu-kuva, siinä näkyy yhtäaikaa kuvaaja heijasteena, aivan oikaeoppinen kamera-ote! Samalla näkyy tausta, aivan kuin läpivalaistuna. Ruskeansävyiset puut ja mallinuken asusteen värit ynnä puku ittessään versus heikosti erottuva kuvaajan city-asuste luo kontrastia. Laajakantti muokkaa etualan linjoja joille taustan puut antaa samaa rytmiä.
Eikä ole sattumaa kuvaajan vapaan käden ynnä vartalon muoto, se tuo mallinuken katsojasta päin oikeaan laitaan aivan uuden massakontrastin.
Elikkä onko Samoojan kuva sitten niinsanotusti hyvä kuva??? Fitutko tietäisin niin johan oisin viisas. Minä ainakin tykkään.
Kuva on lavastettu, siirsin pönttöä pari metriä...
MoreCowbell++
Siis itseäsi?
skeptinen realisti
Tylsää
![]()
Sydänhymiömies vartioi vierelläsi
[QUOTE]Siis itseäsi?Siis pikkuhiljaa Hellä Mietosesta pitää terhakoitua?Tylsää
Jos majís tarkoitit tuota tipahtanutta pakaria ratikan kiskojen välissä niin olen täysin samaa mieltä. Tylsää.
Ei kun mulla oli hotellihuonessa tylsää ja viihdytin itseäni kameralla ja akvaviitilla
Sydänhymiömies vartioi vierelläsi
Kirjanmerkit