GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 27 / 54 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 25 26 27 28 29 37 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 781 - 810 / 1608

Aihe: Kiekon rakentaminen

  1. #781
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    圖爾庫
    Viestit
    582
    ^^Yllämainitussa linkissä näkyikin hienosti tuo lähtökulma, Rigidaan en viitsi kumminkaan investoida kun nykyinen vanne on ihan peruslaadukas Mavic 719.
    Eli kokoan sitten vaan vanhan kiekon 2x.

  2. #782
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    26" notubes flow ex kehät, dt swiss 350 navoilla (110/20, 135/10), ehkäpä 240s?? Laskuri tarjoaa pinnojen pituudeksi 258mm left/front, 259mm right/front + rear.

    Ihan ekoja kiekkoja oon kasaamassa, pitääkö mun tilata nippu 258mm pinnoja tolle toiselle puolelle erikseen vai miten? Competitioneja sais noilla mitoilla, revolutioneilla saisi painoa pois mutta kestääkö +90kg kuskin alla tahkot yms. trailiajot? Mitä sanoo raati?
    Action sportista pääsis varmaan helpommalla, mutta kun tahtois tehdä nyt itse. Onko alunippeli hankalampi ku messinki?

    Maailmassa monta, on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa.

    Rim
    Diameter / ERD mm g


    Hub
    Pitch circle diameter le. mm ri. mm
    Flange distance le. mm ri. mm
    Ø of spoke hole mm g

    Spokes le. ri.
    No. of spokes
    No. of intersections le. ri.

    Nipple le. ri.

    Spoke length
    precise le. 258.00 mm ri. 259.00 mm

    rounded
    (incl. Corrections)
    le. 258 mm ri. 259 mm



    Weight front 928 g
    Rim
    Diameter / ERD mm g


    Hub
    Pitch circle diameter le. mm ri. mm
    Flange distance le. mm ri. mm
    Ø of spoke hole mm g

    Spokes le. ri.
    No. of spokes
    No. of intersections le. ri.

    Nipple le. ri.

    Spoke length
    precise le. 259.30 mm ri. 258.70 mm

    rounded
    (incl. Corrections)
    le. 259 mm ri. 259 mm



    Weight rear 1'000 g
    -Usot sie jot myö uitiin?

  3. #783
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    laittasin ite compilla ja messingillä. yks mitta ok. mut mä en ole tehny kuin kourallisen kiekkoja joten oota tietävämpien kommentit vielä.

  4. #784
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Käpylä
    Viestit
    2.052
    Mulla on maastopyörässä sattumoisin itse kasatut Flow Ex:t, edessä napana DT 350 ja takana vanhempi DT 340. 340 ja 350 taitavat olla mitoiltaan hyvin, hyvin lähellä toisiaan. Joka tapauksessa: mulla on pinnat edessä ja takana 258/260 mm, ja ne ovat ehdottomasti lyhyenpuoleiset riippumatta siitä, mitä DT:n laskuri sanoo. Sekä edessä että takana molemmilla puolilla pinnojen päät jäävät nippelin uran pohjasta vähän vajaaksi, eli 2 mm pidemmät pinnat menisivät ongelmitta.

    Itsellä on noissa DT Revot alumiininippeleillä, mutta paha suositella kun olen yli 20 kiloa kevyempi ja ajokin on luultavasti vähemmän hurjaa. Paksummilla pinnoilla saat jäykemmät kiekot, ja esim. DT Supercomp on hyvä kompromissi jäykkyyden ja kevyen painon välillä. Alumiininippeleillä itselläni ei ole ollut ongelmia, mutta erityisesti niiden kanssa pinnan olisi hyvä olla aika tarkkaan oikean mittainen.
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

  5. #785
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Salonen Katso viesti
    Mulla on maastopyörässä sattumoisin itse kasatut Flow Ex:t, edessä napana DT 350 ja takana vanhempi DT 340. 340 ja 350 taitavat olla mitoiltaan hyvin, hyvin lähellä toisiaan. Joka tapauksessa: mulla on pinnat edessä ja takana 258/260 mm, ja ne ovat ehdottomasti lyhyenpuoleiset riippumatta siitä, mitä DT:n laskuri sanoo. Sekä edessä että takana molemmilla puolilla pinnojen päät jäävät nippelin uran pohjasta vähän vajaaksi, eli 2 mm pidemmät pinnat menisivät ongelmitta.

    Itsellä on noissa DT Revot alumiininippeleillä, mutta paha suositella kun olen yli 20 kiloa kevyempi ja ajokin on luultavasti vähemmän hurjaa. Paksummilla pinnoilla saat jäykemmät kiekot, ja esim. DT Supercomp on hyvä kompromissi jäykkyyden ja kevyen painon välillä. Alumiininippeleillä itselläni ei ole ollut ongelmia, mutta erityisesti niiden kanssa pinnan olisi hyvä olla aika tarkkaan oikean mittainen.
    Kiitos tästä, tuli tarpeeseen kun aivan hepreaa on pinnojen valinta. Pitänee pohtia jos kallistuisi supercompiin, kokeilee sittenhän tuon näkee? Dt supecomp 1.8 (262mm) messinkinippelillä, olisi siinä pari milliä lapinlisää? Mullakaan ei muuta hurjaa ole kuin puheet, perustrailille tulisi lenkkikäyttöön nämä.
    Juminy@ Kiitos myös sinulle.
    -Usot sie jot myö uitiin?

  6. #786
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Itse en laittaisi holkittamattomaan vanteeseen muuta kuin messinkinippaa.

    Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  7. #787
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Päivää taloon. UBI:n laskurilla ja dt-swissin hub manualilla laskin (Miken kans) pinnojen pituuksia. Takanapaan vas. 259,2mm ja oik. 258,6mm. Etunapa vas. 257,8mm ja oik. 259,5mm. 260mm nippu 2.0 championeita messinkinipukoilla saa kelvata. Jos jää kaks jälkee niin erottuupahan joukosta
    -Usot sie jot myö uitiin?

  8. #788
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    232
    mites kun maantielle takakiekossa jäi pinnoista kierteet karvan verran näkyviin, ja mietin että josko korvaisi nuo sapimin 14mm nipat 16millisillä että korjaisko se tilanteen, vai pitääkö suosiolla ostaa uuvet ja pitemmät pinnat??
    Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.

  9. #789
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Vanda
    Viestit
    800
    Pidempi nippeli ei korjaa ongelmaa että pinna ei tule tarpeeksi pitkälle nippelissä. Näin ollen nippeli saattaa murtua. Jos haluat oikean ja kestävän ratkaisun niin vaihdat pinnat. Jos haluat vain kosmeettisen mielenrauhan niin laita pidemmät nippelit.
    Respect is not given, it is taken.

  10. #790
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Jossei se ole vetopinna (=taaksepäin "kallellaan") niin en usko että on ongelma.
    Asiaa saa vähän fiksattua jos pistää vetopinnat navan sisäkehälle ja ei-veto-välittävät ulkokehälle. Ehkä millin pituusero tulee helposti. Mä olen yleensä tuon huomioinut ihan pinnoja tilatessa, ts ulkopinnat pyöristän ylöspäin jos osuu just väliin

  11. #791
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    232
    Paljon kiitos, näillä eteenpäin!
    Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.

  12. #792
    Pasi Ahopelto Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pasi Ahopelto Katso viesti
    Nyt näyttäisi olevan suora, pyöreä ja keskitys kohdallaan, mutta oikea testi sitten kun saan kiekot pyörän alle.
    Testi vähän venyi, mutta nyt ajettuani muutaman tuhat kilometriä kyseisillä maantiekiekoilla pitää mainita, ettei etukiekkoa ole tarvinnut rihdata. Takakiekolle tein parin kuukauden ajon jälkeen pikarihtauksen kiekko kiinni pyörässä ja hienosäädön vuosihuollon yhteydessä. Seuraavaan kiekkosettiin laitan takakiekon vasemmalle puolelle ohuemmat pinnat, jotta jännityksen saa tasaisemmaksi; tuollaisella paketilla olisin ehkä välttynyt rihtaukselta.

    Kesällä olisi tarkoitus kasata 29-kiekot talveksi.

    Käytin siis Roger Mussonin kirjaa oppaana.
    Suosittelen edelleen...

  13. #793
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Minkä kokoinen on oikea nippeli avain Hope hoopseissa käytettyyn DTSwissin Competition pinnan alu nippeliin? 3.3 tönärillä katottuna luultavasti, mut tunttuu toisaalta tiukalta seuraava 3.4 koko sit joillain valmistajalla 3.25 näkyy olevan.
    https://www.bike-components.de/produ...SW-40--42.html Tuo olis hyvä, kun ottaa 4 kantilta, mut 3.3 ei ole. https://www.bike-components.de/produ...--2--3--5.html Tuosta olis kaikki koot. AApuuva. Saa ehdottaa muutakin hyvää työkalua millä ei muljuta nippeleitä pyöreeks, niin kuin Bilteman versiolla.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  14. #794
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Jkl
    Viestit
    229
    ^Jos tästä mitään apua on niin kävin kokeilemassa omien kiekkojen DT-nippeleihin ja Parkin SW-40 (musta) istuu parhaiten.

    Motonetistähän noita avaimia saa, toki vähän kalliimmalla Saksan hintoihin verrattuna. Omasta setistä löytyy SW-40:n lisäksi Parkin vihreä ja punainen, näillä olen kaikki työt saanut tehtyä.

  15. #795
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Kiitos. Täytyy hakee Motonetista toi SW-40 musta. Eiköhän noi kaikki DT-nippelit ole samankokosia oli sitten 2mm tai 1.8mm pinnalle? Edit. Hyvä oli tuo DT nippeleihin ja Sun Ringle inferno 25 kiekkojen nippeleihin sopi kans. Tattista.
    Antza44 muokkasi tätä : 27.03.2014 at 22.30
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  16. #796
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Kehä ZTR flow 26" ERD 536

    Etunapa hope pro 2 evo (vas.laikka 56mm, oik.laikka 54mm, vas.offset 20mm ja oik. 33mm) Takanapa hope pro 2 evo muuten samoissa mitoissa mutta offset päinvastoin.
    Wheelpron laskuri antaa kahta pituutta 258 ja 260mm, etukiekkoon pidemmät vetopuolelle, takanavassa lyhyet vetopuolelle.
    Takakiekossa keskilinja aivan just, etunavassa 6mm heitto. 44mm jarrulevyn puoli, 38mm vetopuoli, 28mm kehän leveys = 110mm. Menikö pinnat väärinpäin vai onko mua huijattu?

    http://www.hopetech.com/wp-content/u...fsetandpcd.pdf

    http://www.wheelpro.co.uk/spokecalc/
    JiiPee muokkasi tätä : 28.03.2014 at 21.24
    -Usot sie jot myö uitiin?

  17. #797
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Eikun ei sittenkään mitään, jatketaan pähkinöiden pureskelua kiekot on suorat. Mike-setä kertoi missä mätti.
    -Usot sie jot myö uitiin?

  18. #798
    Liittynyt
    08/2010
    Viestit
    107
    Voitteko kuvitella mitään mahdollista haittaa siitä, että kun kiekossa muut puolat risteävät toistensa kanssa siten, että ne koskettavat ja tällöin tietenkin myös vähän jännittävät toisiaan, niin yksi pari on asennettu eri tavalla ja ne ovat irti toisistaan? Ainakin tuo ulompi puola tulee nyt vähän lähemmäs vaihtajaa.

  19. #799
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    12.518
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti McHaka Katso viesti
    Voitteko kuvitella mitään mahdollista haittaa siitä, että kun kiekossa muut puolat risteävät toistensa kanssa siten, että ne koskettavat ja tällöin tietenkin myös vähän jännittävät toisiaan, niin yksi pari on asennettu eri tavalla ja ne ovat irti toisistaan? Ainakin tuo ulompi puola tulee nyt vähän lähemmäs vaihtajaa.
    Kannattaa ottaa pinna irti nippelistä, ja pujottaa oikein. Kiekko pysyy paremmin suorana.
    Toiseksi eniten ketuttaa kaikki

  20. #800
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Hei arvon kanssakasaajat.

    Olen tuossa 6 vuoden ajan ajellut kiekoilla jotka olen kasannut itse ja nyt ne alkavat osoittaa hajoamisen merkkejä. Olisinkin kysynyt missä on menty metsään kun taka vanteessa on useissa nippelin rei'issä halkeamat? Onko ongelma liian kireät/löysät pinnat, epätasainen kasaus vaiko esim vanteen laatu?

    Alla vähän speksejä:
    Navat: Campa record 32-h
    Pinnat: Revot+Comp vetopuolella
    Nippelit: alu
    Vanne: DT RR1.1 (yksöisholkitettu)
    Kireys: Takana 90-110kg ja 50kg, Edessä 80-90kg, Ei ole täydellisen tasainen, mutta ihan hyvin ovat pysyneet suorina.
    Kuskilla painoa 86kg joten ei noi aivan älyttömän koville joudu.

    Nämä eivät ole ensimmäiset DT:n kehät jotka mulla prakaa, joten hieman mietityttää josko se olisi ongelman syy. Ajattelin että kasaisin seuraavaksi vaikka kiekot cxp33 ympärille samoilla pinnoilla ja navoilla. Haluaisin kuitenkin varmistua että nuo kanssa kestävät jatkossa.

  21. #801
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    844
    Pienellä googlailulla löytyi mm. Bikeradarista kommenttteja, joiden mukaan noita vanteita on halkeillut juuri tuolla tavalla.

  22. #802
    Tässä aikani kuluksi kasailin ja rihtailin vanhat maantiekot, jotkut halppispyörän mukana tulleet madduxit. Vielä ollaan ainakin hengissä ensimmäisen pienen testilenkin jälkeen

    Suht vaikeaa tuo pinnan kireyden testaus sormin, tuntuu löysältä mutta pari nippeliä jo "korkkasi" ylikiristyksen takia. Löysäilin kaikkia tuon jälkeen ½ kierrosta ja rihtailin suoraksi... Onkohan tuo hyvä tapa laittaa pinnat maksimikireyteensä?


    Eipä tuo pinnojen "soittelukaan" tunnu toimivan ainakaan minun korvalla.

  23. #803
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KJP Katso viesti
    Pienellä googlailulla löytyi mm. Bikeradarista kommenttteja, joiden mukaan noita vanteita on halkeillut juuri tuolla tavalla.
    Joo sepä se oli. No tilasin cxp33 tilalle. Noista löytyy aiempaa kokemusta ja ainakin silloin olivat oikein hyvät. Maguunin kirjakin tuli hankittua jos sitä hieman parantelisi omaa rakennusrutiinia. Thanks.

  24. #804
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Tää ny vähän menee offariksi, http://www.rczbikeshop.com/default/r...lack-2239.html
    Pitäis crossariin saaha nimikkokiekot. Vannehan on 17 milliä sisäleveydeltään jota en ollenkaan pahakseni pane, myöskään setin painoa ja hintaa varsinkaan! Noissa on takana 24 pinnaa, mun 67 kg/60v setävauhdeissa luuletteko että oisivat kohtuu tukevat?

    Edittiä että mulla on saman puulaakin tekemät RCZ Race Sl-setti kolmatta vuotta ajossa. Aivan soivat mulle napojaan myöten, hyvin subjektiivisessa vertailutestissäni huomaan inasen löysemmiksi kuin Campan Sciroccot. En haitaksi asti.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  25. #805
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    On taas vaikeeta... Takakiekossa kasauksessa on jokin paha silmä etten saa ikinäs oikean pituisia pinnoja (2/2). Nyt viimeisessä ajattelin fiksuina saada millilleen oikean mittaiset pinnat kun ensin kasaan kiekon "sinnepäin" pituisilla/liian pitkillä pinnoilla ja siitä mittaan oikean pituuden. Ja eikus tilaamaan ja oikeassa värissäkin
    Mitä vielä, toisen satsin ristiin menevät eivät yletäkkään nipalle asti. Eli oikea mitta on jossain liian lyhyiden ja liian pitkien välissä. #VoiRähmä

    Nettikaupoista on vaikea kysellä oikean mittaista pinnaa. Ja koska asiakas ei halua vaikuttaa tyhmältä niin ei viitsi ajaa sataa kilsaa kysymään apua velton kiekon kanssa. "voisitteko purkaa tämän ja kasata oikeanlaisen valmiiksi. Ja mustilla pinnoilla"
    Vai onko ratkaisuna tilata eri pituisia settejä 2mm pituuseroilla ja kasailla mokomaa viiteen kertaan. Jos sitten tärppäisi.
    Nm. Etukiekkoja kasattu jo 3 ilman mitään ongelmaa.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  26. #806
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Nettikaupoista on vaikea kysellä oikean mittaista pinnaa. Ja koska asiakas ei halua vaikuttaa tyhmältä niin ei viitsi ajaa sataa kilsaa kysymään apua velton kiekon kanssa. "voisitteko purkaa tämän ja kasata oikeanlaisen valmiiksi. Ja mustilla pinnoilla"
    Vai onko ratkaisuna tilata eri pituisia settejä 2mm pituuseroilla ja kasailla mokomaa viiteen kertaan. Jos sitten tärppäisi.
    Nm. Etukiekkoja kasattu jo 3 ilman mitään ongelmaa.
    Mä en nyt oikein ymmärrä. Jos on ERD-mitta ja navan mitat niin miten voi mennä väärin jos ei tee näppäilyvirhettä laskuriin?
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  27. #807
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Laskureissa on se vika ettei siellä koskaa ole sitä vannetta jota haen ja napaan ei ole merkattu keskilinjaa. Liian vaikeaselkoisia näin sunnuntaipyöräilijälle. Lisäksi en tiedä luonnollisesti mitä termit tarkoittavat. Vaikka työntömitta pysyy kädessä pitäisi tarkkaan tietää mitä mittailee
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  28. #808
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    ERD mitat kehille yleensä löytää valmistajan verkkosivuilta, tai googlesta, sama navan mitoille.

  29. #809
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Keskilinjaa ei tarvita kun mittaat laippojen etäisyydet päädyistä ja lasket niistä etäisyydet keskilinjaan. Jos oikein haluaa hifistellä niin voihan sen navan leveydenkin mitata taikka sitten vaan käyttää kylmästi arvoa 135 (tai mikä ikinä ilmoitettu leveys onkaan). Tuolla on selitetty mittaukset ihan kuvien kanssa (myös ERD:n mittaus).
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  30. #810
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Sturmey archer s2 2-speed-napa ja cxp33 vanne mavicilta. 278mm liian lyhyitä ja 288 liian pitkät.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •