HephaElectrobikeGiantGarmin
Sivu 51 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41 49 50 51 52 53 61 101 151 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.501 - 1.530 / 5028

Aihe: Jousituksen pienet kysymykset

  1. #1501
    Liittynyt
    08/2004
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    133
    Sellaista kyselisin, että mitenkäs progressiivisesti nämä nykyiset ilmakeulat muuten oikein joustaakaan tai miten ne ylipäätään toimii? Tuli tuossa tilattua RCZBikesistä Rokkarin 100mm Reba Solo Air ja vähän sitä pumppailin paketista otettuani ja kun siinä oli painetta sellaiset 5 baria, niin en saanut siitä kuin 3cm joustoa irti, kun koko painoani (reilut 65kg) yritin päälle runtata.

    Sitten pudotin paineet 2 bariin ja kokeilin uusiksi, niin sain noin 4cm joustoa irti. Sitten pudotin lähes pois tai ainakin alle 1 bariin. Keula itse asiassa alkoi jo hieman kasaan siinä painumaan. Nyt kun kokeilin, niin sain joustoa irti 6cm.

    Eli ilmajousi tyhjänä sain tuon keulan joustamaan vain 6cm. Onko tuo keula kenties rikki, vai onko loput 4cm vaan tosiaan tehty niin tiukaksi, ettei keula vaan ihan pienestä pohjaisi?

    Tähän infoa kaipailen lähinnä sillä, että tiedän lähetänkö keulan takaisin, vai alanko ruuvailemaan fillariin kiinni. Kiitoksia tietäjille jo etukäteen!

  2. #1502
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Savio
    Viestit
    81
    Olisko lukitus päällä? Jos siinä on tarkotus olla kaukosäätö, joka toimii niin päin, että nuppia joutuu kääntämään jousta vasten, että lukitus aukeaa?

  3. #1503
    Liittynyt
    08/2004
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    133
    Lukitusta katsoin itsekin, mutta ajattelin, että ei keula lukittuna liikkuisi yhtään. Nuppi oli sen verran jäykkä, että en sitä käsin saanut väänneltyä, koska se tosiaan on etälukittavaa mallia.

    Mutta pitääpäs tuota vielä kurkata, kiitoksia vinkistä!

  4. #1504
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    333
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tune Katso viesti
    Polaric GO on kutakuinkin täyttä isopropanolia ja sitä itse olen käytellyt erilaisiin puhdistuksiin (iskunvaimentimiin, jarruihin, jne.).
    Myös Crystal Bensiinin jäänestoa olen ostanut, kun Honkkarista ei sattunut Polariccia löytymään.

  5. #1505
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Help!!

    kaverin iskari pitäis lähettää huoltoon, mutta miten mä saan yläpään kiinnityksen auki? Pyörä on Canyon Nerve. Kuusiokolo on toisen puolen kiinnitys, mutta toisella puolen ei ole.. Kaikissa muissa linkuissa oli molemmin väännettävät, mutta tässä on pyöreä reikä ja ympärillä metallilevy kahdella reiällä. Kuusiota kun vääntää niin koko hässäkkä pyörii. Jotenki se pitäis saada lukittua..

  6. #1506
    IncBuff Guest
    Kyllä siellä kuusiokolot on molemmin puolin jos ei ole paskottu. Yritätköhän nyt edes oikeata pulttia aukaista

  7. #1507
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Iskarin yläpäässä olevaa, on siitä kiinni linkussa, joten oikea pitäis olla. Onko sulla Incbuff kokemusta vai huvikseenko taas huutelet? Radonista oon irroitellut aiemmin mitään ongelmaa, mut kyllä musta kiinnitys näyttää siltä, että mitään ei oo väännetty pyöreäksi.

  8. #1508
    IncBuff Guest
    On. Ajoin kolme kesää Nervellä.

  9. #1509
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Ikä on sit 08-09.. Jos se on ko. mallissa erilainen.

  10. #1510
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    264
    Auttaa en osaa muuten kuin googlettamalla kuvatuksia. Lieköhän kyseessä tuollainen ratkaisu:

  11. #1511
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Samanlainen linkutus, mutta kiinnitys on jokaisen laakerin kohdalla erilainen, myös iskarin yläpään kohdalla. Kokeilenpa itsekin googlata, viimeistään illalla saan kuvan.

  12. #1512
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Ettei olis helicoil lähteny pyörimään pultin mukana.. Ainakin tabletin näytöltä kun tuota kuvaa tihrustaa niin näyttää siellä helicoil ainakin olevan ja jos ovat ajan saatossa pultin kanssa hitsaantuneet yhteen..
    The end of the road is just the beginning...

  13. #1513
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Toi vois kuulostaa mahdolliselta, sillä vastakappale pyörii pultin tahtiin.. Canyonin servicestä löytyi tällainen teksti, joka ei ihan avautunut mulle..

    "Some rocker arms don’t have a conventional thread, but a clamping nut. Then you proceed as follows:
    1. Then place the face spanner onto the bolt. You can also use a pair of pliers for this job.
    2. Unscrew the shock fixing bolt in the middle with an Allen key while holding the locking bolt with a pair of pliers."

  14. #1514
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    No jos siinä on samanlainen vastakappale mitä kampien rattaanpulteissa..
    The end of the road is just the beginning...

  15. #1515
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Eiku niin just, ei oleeee... Taitaa olla sit jotain vikaa..

  16. #1516
    Liittynyt
    08/2004
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    133
    Kiitokset tosiaan dT:lle. Se lukitushan se ongelma olikin. Jotenkin oletin, jos keula on lukittu, niin se ei liikkuisi ollenkaan ja lisäksi oletin, että se olisi oletusarvoisesti pois päältä.

    Joudun siis virityksen tuohon tekemään, että lukitus ei ole päällä, koska en usko tuota lukitusta kaipaavani.

  17. #1517
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Sain irti. Helicoil oli irronnut ja sai aika jämysti kiilata, että lähti pultti aukenemaan.

  18. #1518
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Pohjois-Satakunta
    Viestit
    894
    Mitenköhän Rockshox Reverb stealthiin lisätään ilmaa? Talven aikana on vähän paineet laskenut...

  19. #1519
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    eikös stealth:ssa paljastu venttiili kun nappaa jakkaran irti..
    The end of the road is just the beginning...

  20. #1520
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Onko liukuputkien halkaisijalla ihan aikuisten oikeasti mitään käytännön väliä kun ajo on jopa XC-mittakaavallakin kevyttä ja kuski vielä kevyempi? Vähän houkuttelisi tehdä budjettipäivitys ja vaihtaa vanha RS Recon saman firman uuteen 30 Goldiin mutta Reconissa on 32 mm putket ja 30 Goldissa nimensä mukaisesti "vain" 30 mm. Toki ymmärrän että on ne paksummat putket jäykemmät mutta onko sillä mitään merkitystä mihinkään muuhun kuin spekseissä lukeviin numeroihin?

  21. #1521
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    121
    Ei ole pieni kysymys, mutta toivottavasti jollekin vastaus.

    Oli samaan aikaan mahdollisuus verrata 160 mm RockShox Pike Solo Air -keulaa 26" ja 27,5" koossa. Ero on todella pieni ja itse päädyin tulevaisuutta silmällä pitäen 27,5" keulaan vaikka tuleekin vielä käyttöön 26" runkoon ja rengastukselle.


    Axle to Crown ero melko tasan 10 mm.

  22. #1522
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.088
    Yksi oleellinen kuvakulma/mitta puuttuu, mites keulan offset?

  23. #1523
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Greycap Katso viesti
    Onko liukuputkien halkaisijalla ihan aikuisten oikeasti mitään käytännön väliä kun ajo on jopa XC-mittakaavallakin kevyttä ja kuski vielä kevyempi? Vähän houkuttelisi tehdä budjettipäivitys ja vaihtaa vanha RS Recon saman firman uuteen 30 Goldiin mutta Reconissa on 32 mm putket ja 30 Goldissa nimensä mukaisesti "vain" 30 mm. Toki ymmärrän että on ne paksummat putket jäykemmät mutta onko sillä mitään merkitystä mihinkään muuhun kuin spekseissä lukeviin numeroihin?
    Tiettävästi uskottavuus palstapyöräilijöiden keskuudessa on suoraan suhteessa liukuputkien halkaisijaan. Kiekon kiinnitys jos pysyy samana niin kevyen kuskin on aika vaikea aistia kyseisestä vaihdoksesta johtuvia negatiivisia nyansseja.

  24. #1524
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    121
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Yksi oleellinen kuvakulma/mitta puuttuu, mites keulan offset?



    Mielestäni identtinen.

  25. #1525
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Tuostahan ne uuden Piken mitat selviää hieman paremmin:


  26. #1526
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    20
    Tää menee sarjaamme tyhmiä kysymyksiä, antakee anteeksi tietämättömyyteni.

    Elikkäs, tuli hankittua käytettynä Corratecin X-Vert Motion Disc ja siinä on jonkunlainen (halpis)pomppukeula, sarjassaan ensimmäinen tässä taloudessa. En ole koskaan aiemmin käyttänyt sellaista/ajanut pyörällä jossa olisi sellainen, joten en tiedä niistä YHTÄÄN MITÄÄN. En tiedä mitä siitä pitäisi mahdollisesti tarkastaa, miten sitä kuuluisi mahdollisesti huoltaa, tai oikeastaan mitään muutakaan. Sen verran nyt tyyppasin sitä että siinä on sellainen käänettävä nuppi toisella puolella mistä sen saa lukittua, ja lukitus ainakin pelaa. Keula myös joustaa, mutta jos painopiste on edessä, niin se ei kyllä palaudu kovinkaan hanakasti sieltä, ilman että pompauttaa eturengasta ilmaan. Niin, merkki on tosiaan RST Gila, jos se jollekulle jotain sanoo. Näitä joustokeuloja ilmeisesti löytyy ilma- ja jousi-versioita? Kumpaa tämä mahtaa olla ja miten sen jouston "kuuluisi" toimia? Voiko/kannattaako tuota jotenkin avata ja huoltaa, työkalut löytyy kyllä, tai jos ei löydy niin hankitaan?

  27. #1527
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Damag3 Katso viesti
    Niin, merkki on tosiaan RST Gila, jos se jollekulle jotain sanoo. Näitä joustokeuloja ilmeisesti löytyy ilma- ja jousi-versioita? Kumpaa tämä mahtaa olla ja miten sen jouston "kuuluisi" toimia? Voiko/kannattaako tuota jotenkin avata ja huoltaa, työkalut löytyy kyllä, tai jos ei löydy niin hankitaan?
    On aika turvallista arvata, että jousi. Jos et näe mitään, mihin saisi pumpun kiinni, niin sitten voit olla varma, ettei sinne ilmaa mene. Jos se ns. toimii, niin tuskin kannattaa koskea. Jos ei toimi, niin osta uusi ja parempi. Säästät kallista aikaa. Ellet sitten ole kiinnostunut ihan vain tekemisen vuoksi. Hidas palautuminen kuulostaa ihan normaalilta tuolle.

  28. #1528
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    20
    Joo, kiitos vastauksesta. Jos sille jotain tekisin, tekisin puhtaasti oppimisen takia. Täytyy tarkastella lähempää tuota tänään kun ehtii kurkata sitä että meniskö siihen pumppu, epäilen kyllä että ei.

  29. #1529
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti telliv Katso viesti
    Tiettävästi uskottavuus palstapyöräilijöiden keskuudessa on suoraan suhteessa liukuputkien halkaisijaan. Kiekon kiinnitys jos pysyy samana niin kevyen kuskin on aika vaikea aistia kyseisestä vaihdoksesta johtuvia negatiivisia nyansseja.
    Joo, tuota vähän veikkasinkin. Tappio ei sinänsä ole suuri kun ei minulla mitään uskottavuutta ole muutenkaan. Tokihan sitä haluaisi jonkun ns. kunnolla hyvän mutta niillä on sitten kunnolla hyvä hintakin eikä 120 mm joustavaa tapered-putkista 29er keulaa tavispikalinkulla tunnu saavan edes rahalla, ja etukiekkoa ei nyt enää keulan vaihdon takia aleta päivittää.

  30. #1530
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Greycap Katso viesti
    Joo, tuota vähän veikkasinkin. Tappio ei sinänsä ole suuri kun ei minulla mitään uskottavuutta ole muutenkaan. Tokihan sitä haluaisi jonkun ns. kunnolla hyvän mutta niillä on sitten kunnolla hyvä hintakin eikä 120 mm joustavaa tapered-putkista 29er keulaa tavispikalinkulla tunnu saavan edes rahalla, ja etukiekkoa ei nyt enää keulan vaihdon takia aleta päivittää.
    Kiinnostaa kuulla kokemuksia, jos vain viitsit tarinoida sitten, jos tuon päivityksen päädyt tekemään.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •