GiantGarminEfatElectrobike
Sivu 6 / 103 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 16 56 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 3072

Aihe: Valokuvauksellista keskustelua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Kovasti kaipaisin kuvia ihmisistä.
    Muutama arkistosivuilla pyynnöstäsi
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    Muutama arkistosivuilla pyynnöstäsi

Mun pää vaan toimii niin, että heti lähtee tarinat kulkemaan, kun ihminen on kuvassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    aletaan Smo:n kanssa ankarasti kisaamaan.
    LOL .. mun viiden sekunnin räpsyt ja AB:n jalustalla kuvatut viimeisen päälle harkitut kompositiot .. ei kyllä oikein sinuiks varmaan ton linux-kuvankäsittelyn kanssa romuläppärillä nimim. Finnair Tax-freetä ja Audia hesarin etusivulle edellisessä elämässä vääntänyt taidehäröilyn lisäks

Prkle kuvasin koko eilispäivän luisteluvideoita tolla pokkarilla .. kuva heiluu ja tärisee niin että paikat meinaa lähteä hampaista ja taivas puhki joka klipissä .. olis videokamera optisella kuvanvakaimella ja polarisaatiofiltteri jossain varastoissa tuolla kylillä. No nyt just löysin siitä "manuaalisäädöt" niin saa alivalotettua .. ja sit eiku kuvaamaan samat videoklipit uudestaan jos ei enää taivas palais mutta tärisis vaan. Zoomin käyttöliittymä on satkun pokkarissa aika rapainen ja kiiltävä etsi häiritsee kun ei meinaa kuvaa nähdä .. no jos tänään pääsis tonne jäille ennen kuin ne pehmenee ja aurinkoöljyy ja pilkki mukaan, eilen paloi naama

Prkle kun jäillelähtö kestää.. tulee kohta jäänalaista videoo

Oliks täällä joku kuukauden teema vai onko ne unohdettu?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Oliks täällä joku kuukauden teema vai onko ne unohdettu?
    Viimeksi lienee ollut vuosi sitten keväällä.

mutanaama Guest

mutanaama Guest

^ Hyvin piirtää!

Tissikuvakin vielä!
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

Oli hieno keikka eilen Club Libertessä!

Muutama lisäkuva klikkaamalla.
    10k-kerhon jäsen

Kymysys

Olisi pieni kysymys palstan älykännyileville kuvaajille.

Tuli sattuneista syistä mahdollisuus saada käyttöön uusi kännykkä ja mallin voi valita itse. Alunperin ajattelin jotain kahden sim-kortin versiota (mieluiten Samsungilta?), mutta niissä vaihtoehdot näkyvät olevan yhä aika huonot, valmistajasta riippumatta. Mutta, nyt huomasin, että Gigantissa olisi menossa tarjous mallista Samsung Galaxy S4 Zoom, normaalihinta 550€ ja nyt 300€ mikä mahtuisi budjettirajoihin. Puhelimen erikoisuus löytyy kamerasta, 16 megapikseliä ja 10-kertainen optinen zoom kuvanvakauttimella. Haittana sitten että on tuplasti paksumpi kuin muut älykännykät eli aika iso möhkö. Nykyinen ei-älykännykkä on halpis Nokia aika monen vuoden takaa ja mahtuu kätevästi vaikka lompakon kanssa samaan housuntaskuun, mitä olen pitänyt varsin miellyttävänä "ominaisuutena".

Löytyykö keneltäkään kokemuksia laitteesta, tai edes sivistyneitä arvioita siitä olisiko tuossa muuten järkeä? Lisätietona voisi mainita, ettei minulla ole kompaktikameraa.

(Samsungin kameran kennokoko 1/2.3 (6,17x4,55mm), "useimmissa" kännyissä 1/3.2 (4,54x3,42mm), Nokian Pureview:ssä 1/1.2 (10,67x8,00mm))

Kun valo tulee sisältä ei ole väliä jääkö muiden varjoon, ja mikäs itserakkaudessa kun on vain sisäistä kauneutta.

Jos olisi kapasiteettia ja oikenlaista teknistä tietämystä, kertoisin Esko parhain että sillä ei ole merkitystä onko laite iso vai pieni, kunhan on mukana ja kuvaaja kehtaa olla sinut laitteensa kanssa ja ottaa kuvia.

Mulo ikäloppu rakashalpa yamaha jossa alkuperäis-osia ovat pari hassua muovikuorta. Mä en ois mä jos mä ajaisin jollain hienolla ja uudella mopolla. Vaikka isompi ois isompi, kulkis rajusti mutta kun ei niillä halua ajaa, kun ovat täynnä teknisiä ratkaisuja... Tosin eilen ajoin ilman jarruja kotiin 52km ja pari kertaa kyllä laitoin silmät kiinni. Nyt on jarrut kuosissa ja kaikki muutkin. Tuuli on tuuli, ei koskaan tiedä mistä tulee ja mitä vie mennessään.
    skeptinen realisti

Ohjelmaa huomiselle lapsille ja aikuisille, Haltiassa Hannu Hautalan avajaistapahtuma

http://www.haltia.com/ajankohtaista/...metsaen-poika/

Näyttely http://www.luontoon.fi/Ajankohtaista...ttavanura.aspx

Ei oo lunssassa videoiden kuvailuista tullu oikein mitään, tänään pääs vasta iltapäivällä pehmeille jäille ja tuuli pikkusen .. jalat kastu, onneksi ei kamera eikä luistimet osuneet kiville.

Viesti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti samooja Katso viesti
    Jos olisi kapasiteettia ja oikenlaista teknistä tietämystä, kertoisin Esko parhain että sillä ei ole merkitystä onko laite iso vai pieni, kunhan on mukana ja kuvaaja kehtaa olla sinut laitteensa kanssa ja ottaa kuvia.
    Nii... Nykyisessäkin kännykässä on toki kamera, mutta koskapa en ole sitä juuri käyttänyt, selvästikään en ole ollut sinut sen kanssa. Vaikka se onkin lähes aina mukana. Käyttömotivaatiota lienee vähentänyt lähinna tallentimen tarkkuus, joka on VGA. Nuoremmille palstalaisille pitänee kertoa, että VGA oli joskus 20+ vuotta sitten ihan käypäinen tietokoneiden näyttöjen tarkkuus 640x480 pikseliä. Tai mitäs minä oikeastaan höpisen, siinä 640x480 VGA:ssahan oli vain 16 väriä (nykyisissä laitteissa niitä on miljoonia). Kyllä kännykkäni kamerasta tuntuisi löytyvän sentään muutama väri enemmän, mikä tosin ei näy kuvanlaadussa vaan lähinnä kohinassa.

Nykyisen "kännykameran" koko olisi kyllä ihan passeli. Vaikkei sillä koolla väliä olekaan vaan sillä, miten sitä käyttää. No, juuri nimenomaan sen koon vuoksihan nykyinen järjestelmäkamerakaan ei koko ajan kulje mukana.

Olen koittanut vähän googlailla ja etsiskellä testejä ja käyttäjäkokemuksia ja tuomio näyttäisi olevan, että vaikka laitteen kuvausominaisuudet ovatkin muihin kännyköihin verrattuna oivat, suht. halpoihin peruspokkareihin verrattunakin ne ovat melko vaatimattomat. Sikäli taidetaan päätyä sellaiseen lopputulokseen, että valitaan jokin pienempikokoinen vaihtoehto kännykäksi ja harkitaan sitten pokkareita erikseen.

mutanaama Guest
    Juu, mä olen 48vee, arctic jonkun vuoden vanhempi ja tuskin kukaan alle 20 Samooja tais just täyttää 22

Kaikki kuvat ovat aika pieniä. Onko topikissa joku kirjoittamaton sääntö vältää kännykän tappavia kuvakokoja? Meinaan vaan, että pitääkö kuvia pienentää vai saako googlesta upottaa suoraan?

Ainakaan tähän ketjuun ei paljon googlesta upotella... tai siis omat kuvat kai löytyvät ilmankin iso-G:tä...
    Mutta mieluummin pientä, alle 1000px, jotta sivu latautuu kohtuuajassa.

Itse tallentelen Flickriin ja Google Albumeihin, joista saa myös pienempänä ulos. Sieltä sitten linkki ei-maksimikokoiseen.
    10k-kerhon jäsen

mutanaama Guest
    Tapoja on erilaisia. Mä olen hyväksi kokenut sen, että tarjoan pienen kuvan ikään kuin varoitukseksi näytille ja linkin taakse sitten koko tuutillisen. Paremmat kuvaajat tarjoavat yleensä vain tiiserin, mutta mun kohdalla ei liene pelkoa luvattomasta lainauksesta :O

Tarkoitinkin omia kuvia, jotka on ladattu tonne googlen kuvasivulle. En nyt ihan pienellä hakemisella keksinyt mistä ne eri kokoisten kuvien linkit löytyy?

mutanaama Guest
    Esim kun linkkaan kuvan nyt vaikka tuohon, on siinä lopussa ..../w1189-h892-no/P1070566.JPG, jolloin muutan sen w1189:n w400:ksi ja painan lisää kuva ja liitän siihen muokatun osoitteen ...BM/w400-h892-no/P1070566.JPG, jolloin linkattu kuvamalli on allaoleva

on

^Kiitos, en olis keksiny ite.

Alien invasion
    Juha Jokila muokkasi tätä : 15.03.2014 at 05.55

mutanaama Guest
    Ty, sikshän me täällä ollaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Kaikki kuvat ovat aika pieniä. Onko topikissa joku kirjoittamaton sääntö vältää kännykän tappavia kuvakokoja? Meinaan vaan, että pitääkö kuvia pienentää vai saako googlesta upottaa suoraan?
    Onhan täällä isompiakin näkynyt.. vähän rasittanut isot kuvat jotka ei näy scrollaamatta läppärillä jolloin kompositiosta ei saa hajua mutta näemmä tuolla selaimella pystyisi zoomailee .. omat kuvat on pienii kun en flickerin kautta osaa upottaa isompana .. ja entiset kännykuvat on pienii. Lunta sataa..

Mutikselta näppärä potretti. Että nuo hurtaleet osaa olla ilmeikkäitä! Toinen (nuori?) keikari, toisella Rantanplanin laupias katse. Sommittelu on, tahallisesti, hieman epätasapainoinen mutta se tuo lisä-eloa kuvaan.

Jos vaan makrolasin piirto riittää kennolle niin Sony 7 antaa lähikuvissa upeat mahdollisuudet. Raw-moodia niin kuvaa kestää isontaa photarilla.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Silmä lepää Tapiirin kuvasta .. vois olla Larun kärjestä mutta eipä taida olla merimerkeistä päätellen ..

talvi palas tänään mökille

Meidän palkisilla katellaan vielä tuossa juhannusviikolla, että kannattaako niitä sivakoita vielä laittaa suojaraswaan hätäisenä. No, kun kerran sitä lunta tuli eteläänkin, niin jatkan tällä viimeviikkojeni julkaisuteemalla. Joku viikko sitten koetin tällätä ruutua tuosta kaveristani ja valkoisesta tauhkasta. Tänään tuli hieman kiteisempänä tavara alas.

klik

klik
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Mutikselta näppärä potretti. Että nuo hurtaleet osaa olla ilmeikkäitä! Toinen (nuori?) keikari, toisella Rantanplanin laupias katse. Sommittelu on, tahallisesti, hieman epätasapainoinen mutta se tuo lisä-eloa kuvaan.

Jos vaan makrolasin piirto riittää kennolle niin Sony 7 antaa lähikuvissa upeat mahdollisuudet. Raw-moodia niin kuvaa kestää isontaa photarilla.
    Nyt tuleekin kuvattua vain raw-moodissa, kun sain päivitettyä lightroomin 5.3:een. Hirmuinen määrä infoa mahtuu kuvaan, vaikka näyttäisikin mun monitorissa puhkipalaneelta, niin valotusta säätämällä saa yksityiskohdat hyvin esiin. Ja nyt hakemaan ohjetta, kuinka näyttö saadaan kalibroitua

^ Seuraavaksi maalaat huoneen keskiharmaalla, säädät/rakennat värimäärittelyhuoneeseen sopivat valot. Kun alat kuvaa säätämään, niin et poistu tilasta hakemaan kahvia, vaan kahvi tuodaan sinulle hämäräksi valaistuun huoneeseen tumman verhon välistä.

mutanaama Guest
    ^^nyt mulla on selaimessa valkoinen tekstipohja ja pinkkiin vivahtavat kehykset, ei ne ennen ollu.

[edit] ny ne on taas harmaat. Mutta kävikin tuossa ilmi, että jo vuosia sitten tän monitorin värit on saanut hirmuisesti haukkuja.
    mutanaama muokkasi tätä : 15.03.2014 at 14.31

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •