GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 66 / 134 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 56 64 65 66 67 68 76 116 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.951 - 1.980 / 4013

Aihe: Työmatkatemmon säännöt?

Vuoden 2013 tappiot 0
    Vuoden 2014 tappiot 0, tällä hetkellä

Kai sitä pitää tulla stadiin polkeen että saa kunnon kisoja, tulee työmatkalle kyllä kilsoja mutta mitä sitä ei tekisi päänahkojen toivossa

^ Ajatko reittiä, jolla ei pyöräile kukaan muu?

Huh, tänään olisi voinut tulla jo vuoden toinen tappio, mutta ajoitus oli puolellani. Sattuman hyödyntäminen lasketaan tietysti TMT:ssä todellisuudessa tappioksi, tämän siis tietää vaan ajaja itse eikä ukko nooa voi todentaa tappiota, koska ohitusta ei tullut. Mutta olisi tullut, ellei reittini poikkea tuon mustaan pukeutuvat Orimattilan tms. kiitäjän reitiltä. Taitaa olla sama tyyppi joka aiheutti tappion jo aiemmin. Täytyy ryhtyä varomaan. Mahdollisen tappiokohdan osalta matkaa on 1,5 km. Täytyy vaan sotkea niin sikana, ettei vaan siinä käy kalpaten.

Asiantuntijoille lisäkysymys: voiko tappioksi laskea sen, jos joku on (samoilla keliolosuhteilla) ajanut pätkän yksinkertaisesti vaan nopeammin. Ei väliä vaikkei ajakaan samaan aikaan kuin sinä, ikään kuin time-trial-meininkiä. Tämä nimittäin nostaa vääjäämättä myös kaikkien vältän-muita-TMT-ajajia -väen tappio-osuutta.

Alkaa taas kevättä kohden tämä kysymysten tulva . Jos tulet ohitetuksi, olet hävinnyt. Eliminoi häviöt, it's so clear.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Kyllä on syytä ajaa varmuuden vuoksi niin kovaa, ettei kukaan saman työpäivän aikana varmasti ole ajanut samaa pätkää lyhyemmässä ajassa jonakin muuna ajankohtana kuin milloin itse oli työmatkalla.
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Poljin yövuorosta kotia kohti, vielä nastan rapinaa kuunnellen omissa ajatuksissani. Näin töistä lähtiessä naaputehtaalta jonkin hahmon lipuvan kohti porttia perääni. Tässä vaiheessa olisi hälytyskellojen jo soida ja tutka pistää päälle. Tai edes ketju riittävän kireälle. Pari kilsaa kaveri roikku perässä ja minä asiata autuaan tietämätön. Sitten pienessä mäen tapaisessa ninja puski ohi ja kaarsi 300 metrin jälkeen oikealle. Ihailtava taktinen suoritus. Mitä opimme tästä? Myös pöndellä on oltava valppaana...

Sent from my Lumia 710 using Tapatalk

Kevään lintujen vasta availlessa kurkkujaan ja katusoran lakaisijoiden vasta käynnistellessä koneitaan, alkaa työmatkatempoilijat nähtävästi myös rasvaileen kettinkejään. Talven mittaan helposti pidetty työmatkatempokuninkuus sai tänään romahduksen…

Marawinttereiden rapistellessa vielä alla, sain vastatuuleen matkavauhdin pidettyä omasta mielestä turvallisessa 27kmh vauhdissa. Mutta silti yllättäen, täysin mustaan tuulipukuun pukeutunut tempoilija pääsi yllättämään. Lahkeet vain viimassa lepattaen, katseiden kohtaamatta, hän päästeli ohi. Keskellä järkytystä, alitajunnasta tunkeutuvat kilpavaistot pakottivat iskemään ohittaneen hybridin kantaan. Mittarin näyttäessä jo 33kmh, tajusin kuitenkin kaiken olevan jo menetetty ja tappiosta häpeillen päästin voittajan jatkaan suurimmalla vaihteella etenevää kuninkuusajoaan. Vannoen kostoa, nyrkki kohti taivasta, aloitan cyclon riisumisen jo tänään talvivarusteista ja vaihdan alle sileämpää rengasta. Sillä vaikka tappion päivä tänään koittikin, kerään ylpeyden rippeet kasaan ja lähden huomenna taas katuviidakkoon jatkamaan jokapäiväistä taisteluani…

Olin tyhmä ja pysähdyin punaisille ja eläkeläismummo meni ohitse.. Kyllä kirvelee
    Älköön äänekkäät puhuko huomisesta mitään, kun tämäkin päivä on kesken

Männä viikolla kun Läntiselle Pitkäkadulle eksyin niin edessäpäpäin fillaroi varsin rentoon tyyliin sinkula-specialized-cx (?) -kuski kädet vailla tankoa. Kauhealla kadenssilla pyristelin (ss29) ohi ja cx-kuski siinä vähän oikeutetustikin katsoi vähän kummeksuen perään. Hyvää kevättä vaan sullekin, täällä ollaan reenattu läpi talven!1!

Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nokku Katso viesti
    Männä viikolla kun Läntiselle Pitkäkadulle eksyin niin edessäpäpäin fillaroi varsin rentoon tyyliin sinkula-specialized-cx (?) -kuski kädet vailla tankoa. Kauhealla kadenssilla pyristelin (ss29) ohi ja cx-kuski siinä vähän oikeutetustikin katsoi vähän kummeksuen perään. Hyvää kevättä vaan sullekin, täällä ollaan reenattu läpi talven!1!
    Asennetta!
    Tuli tuossa viikko harrastettua (auton oleiltua korjaamolla) TMT:a, mutta ilmeisesti kovimmat TMT-koneet rasvailivat silloin vielä ketjujaan. Eli hämmentyneenä ajelin ilman tappioita. Ei edes yhtään talven treenannutta osunut aikatauluihin/reitteihin.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

Tänään paineli ekaa kertaa sellainen sähköfillari ohi vastatuulessa about tuplavauhtia. Sellainen läski äijä prkl! Toipuukohan tuosta ollenkaan?
    "Cycling is not rocket science" (Uncle Jens)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ejex Katso viesti
    Tänään paineli ekaa kertaa sellainen sähköfillari ohi vastatuulessa about tuplavauhtia. Sellainen läski äijä prkl! Toipuukohan tuosta ollenkaan?
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

Uskoisin, että tappio tulee siinäkin tapauksessa että mennään samaan paikkaan mutta eri reittiä? Paikassa A vilkaisin, että takaa veivailee setä miestenpyörällä hissukseen. Itse lähdin keskustan kautta ja setä kääntyi sivukadulle suoremmalle reitille. Hiukan myöhemmin paikassa B liikennevaloja odotellessani samainen setä pääsee ohittamaan vihreillä valoilla joten hävisin tässä kohtaa TMT:n. Noh, hävittiin lopulta molemmat sillä kuittasin ennen kuin reittimme erkanivat muutama sata metriä myöhemmin paikassa C.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Munarello Katso viesti
    Uskoisin, että tappio tulee...
    Ei se ole mikään uskon asia...

- Sut ohitettiin, joten hävisit.
    - Et ollut varma häviöstäsi, joten hävisit.

No sitähän minä arvelinkin. TMT näyttäisi olevan yksinkertaisesta säännöstään huolimatta moniulotteinen laji sillä hävitä voi vaikkei varsinaisesti tulisikaan ohitetuksi. Onneksi tulee varsin vähän tilaisuuksia osallistua, koska on aivan liian vaativa laji minulle.

Ja täydennyksenä asb:n ohjeistukseen:

Jos kuvittelet hävinneesi, niin olet auttamatta hävinnyt.

Ugh!

Onneksi tulee varsin vähän tilaisuuksia osallistua, koska on aivan liian vaativa laji minulle.
    Tiukimman koulukunnan mukaan myös osallistumatta jättäminen voidaan laskea luovutustappioksi.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Tiukimman koulukunnan mukaan myös osallistumatta jättäminen voidaan laskea luovutustappioksi.
    Kuulun siihen koulukuntaan, jonka mukaan jokainen konevoimalla taitettu matka on tappio. Poislukien lailliset sähköavusteiset fillarit. Joten kävely on ainoa tapa välttää varmasti tappio.

mutanaama Guest
    et ole siis nähny sauvakävelijöitä

Mutis varmaankin tarkoitti että et ole vielä tullut sauvakävelijän ohittamaksi...
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Joten kävely on ainoa tapa välttää varmasti tappio.
    Olin aikoinaan samaa mieltä, mutta olen sen jälkeen kokenut valaistuksen ja ryhtynyt kannattamaan Koivusen evankelis-luterilaista tulkintaa. Tappion välttäminen ei ole mahdollista. Ajamatta jättäminen on luovutustappio.

TMT näyttäisi olevan yksinkertaisesta säännöstään huolimatta moniulotteinen laji sillä hävitä voi vaikkei varsinaisesti tulisikaan ohitetuksi.
    Mitenkä sellainen tilanne kun ajan kelvillä, ja joku toinen ajaa kadun toisella puolella olevalla kelvillä samaan suuntaan vähän kovempaa? Eli menee ikäänkuin ohi? Ei kai se kuitenkaan ole tappio?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 29er Katso viesti
    Ei kai se kuitenkaan ole tappio?
    Arvaat varmaan miksi lainaan juuri tämän kohdan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 29er Katso viesti
    Mitenkä sellainen tilanne kun ajan kelvillä, ja joku toinen ajaa kadun toisella puolella olevalla kelvillä samaan suuntaan vähän kovempaa? Eli menee ikäänkuin ohi? Ei kai se kuitenkaan ole tappio?
    Päivänselvä häviö

Jos tulee ohitetuksi, niin tulee ohitetuksi, riippumatta siitä mitä tien osaa ohittaja käyttää.

Voi hyvä ihme näitä kevätpörriäisiä! Tullaan kelveillä valoihin rinnalle ja lähdetään autoliikenteen ehtyessä punaisia päin porhaltamaan 20kg succishybrideillä ja semisti-pro-cx -konkeleilla! Eikö kannattaisi ottaa reilu lähtö niin tuntuisi se nöyryttävä häviö hitusen vähemmän nöyryyttävältä?! edit: Yritättekö hidastaa minua aiheuttamalla myötähäpeää??
    Tästä tulee mielenkiintoinen ja viihdyttävä kevät, kun työmatka piteni vuodenvaihteessa Turun keskustaan asti..

Tänään hävisin.

^ Tyly tarina ytimekkään lyhyesti kerrottuna, voin aistia tuskan määrän, joka sanojen väliin kätkeytyy. Toivottavasti toivut ja lähdet uuteen kisaan huomisaamuna virne naamalla.

^^Nokku on nyt ihan väärässä säikeessä. Kuvaamasi käytöshän on olennaisin osa TMTn taktiikkaa. Jälkimmäinen edit aiheuttaa nimenomaan myötähäpeää - sinua kohtaan .
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    ^^Nokku on nyt ihan väärässä säikeessä. Kuvaamasi käytöshän on olennaisin osa TMTn taktiikkaa. Jälkimmäinen edit aiheuttaa nimenomaan myötähäpeää - sinua kohtaan .
    No niinpä tietysti.
    Punaisissa ohittelu/varaslähtöily menee kuitenkin mun katsantokannassa samaan kastiin kuin vilkkaalla kelvillä/kävelykadulla ohittelu. Itse tykkään TMT:ssä noudattaa liikennesääntöjä ja huomioida muuta liikennettä, *moraalisäteilevä yskäisy*.
    Nöyryyttämisestä pitää jäädä hyvä maku suuhun.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •