GiantElectrobikeGarmin
Sivu 48 / 107 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38 46 47 48 49 50 58 98 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.411 - 1.440 / 3210

Aihe: Valkeakoski!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hape72 Katso viesti
    Tänään oli ainakin loistokunnossa kun mentiin, Aki tuuppaili läskillä ja mulla on sparkissa nastat joten sillä pystyi aika huoletta ajeleen.

Monelta olet aamulla lähdössä?
    Jää sittenkin aamupyöräilyt väliin vaimon juttujen takia, mutta voisin ottaa pyörän kyytin ja liittyä paluumatkaporukkaan? Mites olette tulossa takaisinpäin?
    Musha rain dum a doo, dum a da

Mä oon näillä näkymin sähläämässä klo 15-16, joten lähden Herwoodista vasta 16:08.

En kerkiä iltapäivän porukkaan kun pitää hakea Jiille uudet pyöräilykengät...hitto kun nuo kasvaa silmissä; huomenna kengät, ylihuomenna uusi fillari...mikä suo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hape72 Katso viesti
    En kerkiä iltapäivän porukkaan kun pitää hakea Jiille uudet pyöräilykengät...hitto kun nuo kasvaa silmissä; huomenna kengät, ylihuomenna uusi fillari...mikä suo
    Tänään just lasten kanssa ajeltiin ja tultiin myös siihen tulokseen että tytölle on taas ostettava uusi pyörä....

Hieno lentokeli mettissä kun pohja on jäässä ja pinta sula. Toki melkoisen kuraista paikkapaikoin mutta upeeta kaikenkaikkiaan!!!! 4h 32km tuli ajettua ympäriinsä...

Uusi lenkkikin tuli bongattua, siirtymä "rakkauspolulta" Sointulaan niin siitä kääntyy oikealle haara juuri ennen kuin tultaisiin Sointulan puolelle ja sitä polkua pääsee suoraan Sointulan rantapätkille. Nyt ei tarvi sitä(kään) väliä ajaa teitä pitkin!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti DrGixxer Katso viesti
    Uusi lenkkikin tuli bongattua
    Ehämmä tajunnu ees itte tosta ohjeesta mitään...

http://www.sports-tracker.com/#/work...eg5kuhp0vjp60p

Eli tässä lenkki ja kohdassa 2:47 - 2:55 on tuo 'uusi' pätkä (jota ei ainakaan niillä lenkeillä ole ajettu, missä olen mukana ollut...)

Muutama pyöräilijä kävi Rapolassa nousemassa. Ootellaan jos saadaan kuvatodistetta peräkärrypyöräilyn autuudesta Rapolan takanousussa

Heps.
    Pari vuotta nyt Koskissa vesitornin juurella asusteltu ja koohkattu pojan kanssa kaikkia lähipolkuja. Mm: Lotilan helppoa lenkkiä, Riippusiltojen polkuja, Korkkista jne. Nyt taas kevään tullen pojalla (10v) alkaa intoa löytyä ja itseäkin kiinnostaisi löytää uusia paikkoja mm: Roukon perämetsät, Pirkan taipaleen polut, Rapolan alue, reitit Taivalpirtille täältä päin (asunut Hellwoodissa joten sieltä päin tunnen). Olisiko mahdollista "tilata" joskus hidasta reititysopasta meille näyttämään paikkoja? Tampereella kun asuttiin niin käytiin ahkerasti Lamminpäässä Kanuunoiden ipanalenkeillä ja bmx radalla, Mustanvuoren dirtillä ja alamäkipoluilla niin taustaa löytyy pojalta. Itse olen metsiä, maantietä, dirttejä ja melkein kaikkia pyöräilymuotoja harrastanut joskus tosissaankin v.91->. Mikäli opasta löytyisi niin tarjoan toki vaikka rillimakkarat pihalla kesällä, teen talkootyötä jne, mikä nyt vain pyöräilyä edistää... T: Peltonen, 33v, iso, ruma ja lihava :-)

Mäkin voisin varovasti kiinnostua edellä kuvaillusta esittelystä.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Erinomaista, lenkkiseuraa hitaille tutkimusmatkoille koskin poluilla yms löytyy takuulla. Myös yhteislenkeille voi tulla erittäin mielellään, jaetaan porukka vaikka kahtia ja aina mennään hitaimman mukaan. Itse opastan mielelläni ihmisiä paikallisilla poluilla. Tällä kannattaa huudella jos/kun on lenkille lähdössä, niin saadaan yhteislenkkejä kasaan.

Jee! Lisää porukkaa vaan lenkeille mukaan. Vauhtia ei tartte ikinä pelätä, sillä kaikkia odotetaan aina. Otetaan lähiaikoina totaalisen aikataulupaineeton esittelyretki.

Gixxerille kiitos uusista poluista! Ja tänään tuli tosiaan poikettua Rapolassa. Hiukan arvelutti, kestääkö Scott-vanhuksen scandium-swingi peräkärryn ja pojan kiskomista ylämäkeen, mutta kyllä se kai kesti.

Olenkin täällä jo jonkin aikaa sivusta seurannut Korpelan ja teidän muiden jutusteluja ja tullut siihen päätökseen että juttujen perusteella uskalsin kysellä lenkkiseuraa. Me kun olemme pojan kanssa tälläisiä "outoja" harrastajia (ainakin Tampereella sai välillä sen mielikuvan). Käytämme siis todellakin jopa avopolkimia, emme juurikaan vartalon myötäisiä succiksia ja käytämme ns: skeittikypäriä, aivan kamalan häröjä ilmestyksiä siis odotettavissa ;-). Itsellä vuorotyö myös viikonloppu vuoroilla joten välillä haastavaa ajan löytäminen mutta laitan infoa tänne kun tiedän esim: viikon päähän reenipäivän niin ehtii sumplia aikataulut.
    ps: profiili on ollut päivittämättä n.3vuotta joten melkein kaikki tiedot väärin :-), korjaan kun pääsen pöytäkoneelle joskus.

Kukaan ei ole outo meidän porukoissa, paitsi ehkä mä. Avopolkimet ja skeittikypärät ovat erittäin tervetulleita. Avopolkimilla enduromies Gixxerikin vetelee, eikä sitä ole hyljeksitty vaan se näyttää meille aina kivikoissa pitkää nenää (loittonevaa selkää).

edit: Outo on toki toi Rapolan päälle peräkärryllä polkeva (poika kyydissä) tyyppikin, mutta muuten leppoisa

Tässä pääsee näemmä ei-niin-hc-polkijat avaamaan myös kauden, näyttää jo sen verran kuivalta. Pistäkääs vähän kelitietoa, pururadat taitavat vielä olla vetiset?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jani54321 Katso viesti
    Tässä pääsee näemmä ei-niin-hc-polkijat avaamaan myös kauden, näyttää jo sen verran kuivalta. Pistäkääs vähän kelitietoa, pururadat taitavat vielä olla vetiset?
    Jani, soitellaan ja mennään lenkille. Ajellaan kuivia ja hyviä paikkoja. Nimimerkistä päättelin, jos meni väärin niin........... MU

Kyllähän se niin taitaa olla, että taitavimmat kaverit vetää avopolkimilla... Eli kalusto tai vaatetus eivät aiheuta outoutta. Itse oon toki umpiouto, mutta sen verran täytyy puolustautua, että peräkärry raahattiin tänään mäen päälle vain kertaalleen. Muut nousut tehtiin pelkällä fillarilla.

Maastossa on pääosin märkää ja kuraista, mutta routa kantaa vielä. Pururadoilla taitaa paikoin olla vielä jäätä, ainakin Roukossa.

Kun polut tästä hiukan kuivuvat, järjestään täydellisen aikataulupaineeton yhteislenkki ISOLLA porukalla. Jaetaan tarpeen tullen porukka muutamaan osaan, jotta jokainen saa hommasta irti jotakin.

Omituista porukkaa kun ne nyt innostu tuollain sitä kuuluttaan mutta jos se nyt on jotain kevät muotia niin kyllä kai meitsikin hieman outo on

Tere! Minä tuun kanssa mukaan kun on "The hetki" ja ilman kiirusta tai paineita kruisaillaan.

ps. Kuka osaa korjata sekä huoltaa mun judy tt:n kotikoskissa??

Nyt alkaa olla jo mukavasti porukkaa Koski-kruisailuun!

Judy TT... Mitäs vuosimallia se on? Ja mahtoiko olla perinteinen kierrejouset öljykylvyssä -keula? Koskista tuskin löytyy liikettä, jossa olis tohon varaosia, mutta Rtechiä Tampereella kannattaa kokeilla. Hinta saattaa tosin nousta ainakin puoleen uuden keulan hinnasta, jos kovasti joutuu osia vaihtelemaan...

Halvin vaihtoehto varmaan olis tilata varaosat netistä ja yrittää tehdä huolto itse. Koskin lenkeillä silloin tällöin piipahtavalla micanonilla saattaa olla vanhoista rokkareista hämmästyttävän paljon kokemusta.

Olisiko mahdoton ajatus kerätä tänne hetki päivämääriä kasaan ja lyödä sieltä sitten mahdollisimman monelle yhtaikaa sopiva päivä lukkoon? Itsellä jokatoinen vkl töitä ja emännällä myös monivuorotyö Tampereella joten suht haastavaa mutta alustavasti 29-30.3 olis vapaa vkl.

Öö tuotanoin en kyllä tiedä siitä vieteristä mitään arvailisin olevan noin 2000 luvun taitteesta.

Ko. vkl näillänäkymin sopii vaikka kalusto asettaa aikataulupaineita.

Onko kenellekään myyrä halpaa keulaa ja leveää tankoa?

Mikä on leveä ja millä halkaisijalla?
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Tulee varmaan halvemmaksi ostaa uutta putkea eteen kuin alkaa huoltamaan tuota vanhaa.

Mä en itse osaa vielä mitenkään varmaksi sanoa tuota 29.3, hyvä kun osaan tulevan lauantain kertoa. Periaatteessa kalenterissa ei tällä hetkellä siellä ole mitään, mutta näihin voi aina tulla muutoksia näinkin pitkällä aikavälillä

Periaatteessa kuitenkin joka la ajetaan ja AINA voi tulla mukaan kuka tahansa. Sovitetaan vauhtia aina porukan mukaan eikä toisinpäin.

No voihan vispilä ton kepin kanssa!
    Onko kenelläkään sitten tietoa minkälainen jäykkäkeula sopii tollaseen GF :n Wahooseen jos laittaisi työmatkajyräksi ton ja alkais haaveileen maasturista myöhemmin.

En osaa sanoa tangon halkaisijasta vielä mitään.. pitää mitata kunhan saan aikaiseksi.

Jos se Judy TT sattuisi olemaan yksinkertainen jousi-elastomeeri-keula ilman öljyvaimennusta, niin sen huoltaminen olisi hyvinkin simppeliä. Ei muuta kuin avaus, putsaus ja vähän voiteluöljyä molempiin putkiin. Mutta jos se on öljyvaimennettu haarukka, tiivisteet ja puslat ovat varmaan vaihtokunnossa, jolloin kokonaan uuden haarukan hommaaminen ei välttämättä ole paljonkaan kalliimpaa varsinkin silloin, jos huolto pitää teettää asiansa osaavassa liikkeessä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Jos se Judy TT sattuisi olemaan yksinkertainen jousi-elastomeeri-keula ilman öljyvaimennusta, niin sen huoltaminen olisi hyvinkin simppeliä. Ei muuta kuin avaus, putsaus ja vähän voiteluöljyä molempiin putkiin. Mutta jos se on öljyvaimennettu haarukka, tiivisteet ja puslat ovat varmaan vaihtokunnossa, jolloin kokonaan uuden haarukan hommaaminen ei välttämättä ole paljonkaan kalliimpaa varsinkin silloin, jos huolto pitää teettää asiansa osaavassa liikkeessä.
    Totta, noiden yksinkertaisten keulojen huoltaminen on todella simppeli juttu eikä öljykeulakaan kovin paha ole itse huoltaa (toki itsellä kokemusta prätkien keulojen kanssa bulaamisesta).

Mä hommasin nykyisen ilmakeulan vähän käytettynä hintaan 120e ja asentelin sen vanhan keulan tilalle, ei kallis investointi ja pyörä nousi todellakin seuraavalle levelille. Saapa nähdä, miten sen huoltaminen onnistuu kun sen aika tulee...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkyläinen Katso viesti
    Onko kenellekään myyrä halpaa keulaa ja leveää tankoa?
    Yksi Manitou kerää muistaakseni pölyä varastossa.

Pelkkiä kapeita tankoja, leveät käytössä

Muistelen että Judy TT on elastomeereillä varustettu (ns. halpiskeula). Eikä siinä taida olla muuta vaimennusta kuin luonnollinen kitka.. Kuten Aki totesi, purku, putsaus ja tiivisteet uusiksi auttaa kummasti. Osatkaan ei paljoa maksa (15€): Item number: 15302 www.bike-components.de

Tosin, kasaan painuneet elastomeerit saattaa kaivata huomiota nekin, ja liukupuslat. Jos ei halua rakennella, osta uusi/vähän käytetty tilalle.

Tangon leveys on mielenkiintoinen aihe, toisille 70cm on leveä, toisille kapea.

Viikonloppuna yhteislenkkiä? Mulle ei lauantai sovi tällä kertaa, mutta sunnuntai klo 10 kelpaisi. Saattaa hyvällä säkällä olla jopa talvipolut.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •