Alkujaan tämän lähetti
Iglumies
Hassua, mulla X7 vipu toimii kahdessa pyörässä 11-36 pakalla erinomaisesti.
Vaihtajina on kyllä type2 X9t kummassakin.
Mulla on kans 9-vaihteisessa hyvin toimiva X.7 kahva ja oli myös väljä normaali keskihäkkinen X.7 vaihtaja. Ihan uudesta asti, ero sekä 9- että 10-vaihteisiin X.9 vaihtajiin on huomattava.
Tuo X.7 pelitti valittamatta 11-28 ja -32 pakoilla ja siinäkin oli B-ruuvi tapissaan. Nyt on lyhythäkkinen Type2 X.9 joka korvasi vastaavan keskihäkkisen ja vaihtaa 11-34 9-pakkaa yhdellä eturieskalla.
Mulla on ollu näiden Type2 vaihtajien ongelmat yleensä vääntyneen korvakon syytä. Silmävaralta olen korvakon oikaissu siten että vaihtajan häkki ja rissat seisoo suoraan pakan keskimmäisen 5-vaihteen lehden suhteen. Loput on H/L rajojen kohdalleen säätöä ja vaijerin kireydellä pykälät kohdalleen.
Mielessä on hankkia 40-42 piikkinen jos sille on tarvetta ja jos pakan hypyt alkaa jurppimaan niin muuttaa 10-vaihteiseksi.
Toivottavasti tästä huonosta toiminnasta ei tule epidemiaa... Pitääköhän noi pakat olla ehdottomasti niitä rieskan valmistajan suosittelemia tai kun itse kasaa pakan irtolehdistä niin olla tarkkana nousuramppien yhteen sopimisen suhteen.
Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
-Mika :: http://goo.gl/7OtRW
Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010
Kirjanmerkit