HephaGiantGarminElectrobike
Sivu 46 / 62 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36 44 45 46 47 48 56 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.351 - 1.380 / 1839

Aihe: Garmin edge 800

Lainaus Alkujaan tämän lähetti okahkonen Katso viesti

Näpsä mutta vähän kallis. Hyvä semmoselle jolla on enemmän pyöriä kuin Edge tukee, mun 500:n osaa kolmen sensorit ja fillareita on neljä... Joihin toi varsikombo ei sovi yhteenkään.

Ratkaisin oman ongelmani laittamalla 500:n telineen ja kiinteät sensorit kolmeen joilla ajetaan pääosin teillä ja maasturiin hommasin eTrex 30 navilaitteen telineen kera sekä kadenssille GSC10.

Kyllä 800 tai 810 himotti mutta eTrex30:n halvempi hinta, Glonass-satelliittituki ja ANT+ yhteensopivuus vei voiton. Akkukin kestää vähintään tuplasti pidempään.,,

Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhelander Katso viesti
    Hyvä semmoselle jolla on enemmän pyöriä kuin Edge tukee, mun 500:n osaa kolmen sensorit ja fillareita on neljä... Joihin toi varsikombo ei sovi yhteenkään.

Ratkaisin oman ongelmani laittamalla 500:n telineen ja kiinteät sensorit kolmeen joilla ajetaan pääosin teillä ja maasturiin hommasin eTrex 30 navilaitteen telineen kera sekä kadenssille GSC10.
    Mistä sää puhut? Mä paritan 810:ni joka kerta kun vaihdan pyörää, käytössä oleviin sensoreihin. Vie saman 5 sekuntia aikaa kuin vaihtaa fillaria valikosta. Enkä mä aina samaa sykevyötäkään naulakosta nappaa. Ja tokihan 810 ant+:aa tukee.
    http://veloviewer.com/athlete/931321/

Toiset tykkää säätää ja näppäillä. Itseä alkoi korpimaan Edge 500:n hidas fiksun saanti, sen lisäksi ei tosiaankaan kiinnosta parittaa erikseen eri pyörien sensoreille.

8x0:aa mulla ei ole mutta 500:een voi tehdä max kolmelle eri pyörälle profiilit joissa on eri sensorit. Kun kaikki toimii niin säätötarve on tasan nolla.

eTrex 30:llä sr säädön tarve on todellakin nolla.

Päivitin 810:n softan tuohon 2.9 ja samalla se teki laitteelle factory resetin. Oisinko voinu jotenki välttää ton tai edes varmuuskopioida asetukset? Veemäinen syöttää kaikki uudestaan ja pyörännmatkamittarikin nollautui.

Jaa, ei sattunut ainakaan omalle kohdalle ku päivitin 2.9 versioon. Kaikki säily. Kannattaa ottaa varmuuskopio ennen päivitystä. Käytin Garmin express ohjelmaa päivittämisessä.
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Olen asioinut Garminin Suomen supportin kanssa, ja valitettavasti tälläkin palstalla on parempi tuntemus heidän laitteistaan kuin heillä.
    Tältä olen saanut apua. Opin jopa etsimään palstan ohjeiden mukaan Google mapsista koordinaatit. Ne pitää muuttaa käsin tästä muodosta
    59°18'55.8"N 18°05'12.5"E

tällaiseen muotoon:

59,18.55N 18,05.12E

jos haluaa lisätä ne pikkukuviin Adobe Bridgellä. Sitä vetämishommaa pitääkin kokeilla.

Jos etsii jotain Google mapsissa nimeltä mainittua kauppaa tai museota, ei saa koordinaatteja esiin. Olen klikannut naapuritaloa, silloin saa koordinaatit näkyville. Tässä yksi kuva, jossa on koordinaatit mukana:

PeeHoo muokkasi tätä : 07.03.2014 at 22.25

Olen asioinut Garminin Suomen supportin kanssa, ja valitettavasti tälläkin palstalla on parempi tuntemus heidän laitteistaan kuin heillä.
    Eipä messuilta saanut apua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti veekoo Katso viesti
    Ja sanotaan nyt vielä kerran jos joku sattui missaamaan tämän aikaisemmista posteista: Renkaiden kierroksia mittaava anturi on matkan mittauksessa selvästi tarkempi kuin pelkkä GPS. Nättiä näissä garminin mittareissa on lisäksi se, että se itse GPS:n avulla kalibroi tuon toisen mittarin, ei tarvitse itse arvuutella renkaan kehän pituutta.
    On nyt niin pitkä tämä topikki, että en ala läpi kahlaamaan. Eli "veekoo", jos saan pyytää, kerrotko mihin perustat toteamuksesi, että renkaan kehän mittaan perustuva matkan mittaus on tarkempi kuin GPS:ään perustuva?
    Onko tuo kalibrointi kertailmiö vai tapahtuuko sitä kaiken aikaa lenkin aikana? Jonkinlaista jatkuvaa kalibrointia tässä tarvittaisiin, koska usean tunnin lenkin aikana esim latex-sisurin ilmanpaine vähitellen laskee.

^ mikäs tuossa vielä jää epäselväksi ?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Heikki Katso viesti
    Eli "veekoo", jos saan pyytää, kerrotko mihin perustat toteamuksesi, että renkaan kehän mittaan perustuva matkan mittaus on tarkempi kuin GPS:ään perustuva?
    Onko tuo kalibrointi kertailmiö vai tapahtuuko sitä kaiken aikaa lenkin aikana? Jonkinlaista jatkuvaa kalibrointia tässä tarvittaisiin, koska usean tunnin lenkin aikana esim latex-sisurin ilmanpaine vähitellen laskee.
    -Vieläkö tarvitset rautalankaa tuohon ensimmäiseen kysymykseesi, vai keksitkö itse?
    -Koska GPS heittelee lyhyellä matkalla aika laillakin, olisi jatkuva kalibrointi melkoista resurssien haaskausta. En tiedä miten Garmin on tämän asian ratkaissut, mutta ei ole tullut useita kalibrointeja lenkin aikana. Silloin kun kalibrointi tapahtuu, se tuntuu tapahtuvan lenkin alussa. Ja olen ajanut pitkiäkin lenkkejä, latexilla ja butyylillä, sisäkumeillä ja ilman. Oletan että Garminin koodarit ovat onnistuneet koodaamaan laitteeseen ominaisuuden, jota kansankielessä kutsutaan suhteellisuuden tajuksi.

On nyt niin pitkä tämä topikki, että en ala läpi kahlaamaan. Eli "veekoo", jos saan pyytää, kerrotko mihin perustat toteamuksesi, että renkaan kehän mittaan perustuva matkan mittaus on tarkempi kuin GPS:ään perustuva?
    Tähän ei tarvita edes pitempää matematiikkaa. On vain niin, että tosiasiallisesti kuluttaja-GPS:llä ei koskaan päästä tarkkaan eksaktiin positioon vaan positio tarkimmillaankin on luokkaa +-3m. Erilaiset katveet heikentävät tarkkuutta koko ajan eikä näin mitattu matka todellakaan ole tarkka. Renkaan kehän pituuteen perustuva on ehdottomasti tarkin mitä normaalein toimin saa. Laskepa huviksesi paljonko renkaan kehäpituuden pieneneminen 1mm 100km lenkillä tekee heittoa lopputulokseen?
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Tähän ei tarvita edes pitempää matematiikkaa. On vain niin, että tosiasiallisesti kuluttaja-GPS:llä ei koskaan päästä tarkkaan eksaktiin positioon vaan positio tarkimmillaankin on luokkaa +-3m. Erilaiset katveet heikentävät tarkkuutta koko ajan eikä näin mitattu matka todellakaan ole tarkka. Renkaan kehän pituuteen perustuva on ehdottomasti tarkin mitä normaalein toimin saa. Laskepa huviksesi paljonko renkaan kehäpituuden pieneneminen 1mm 100km lenkillä tekee heittoa lopputulokseen?
    Näin on, jos renkaan kehän pituuden mittaa tarkasti nimenomaan sillä painolla ja rengaspaineilla millä fillaria ajetaankin päästään hyvinkin tarkkoihin matkalukemiin. Tosin gepsin matkan mittauskin on sitä tarkempi mitä pitemmästä matkasta on kyse.

Esim. jos 28" (710 mm) halkaisijaltaan oleva rengas painuu lysyyn niin, että kehäpituus lyhenee 1 mm, niin se tarkoittaa vain noin +44 m virhettä 100 km matkalla. Gepsin mitattaessa vastaavaa matkaa saadaan usein virhettä luokassa 0.2-1.0% eli jopa 1 km verran! Kaavana tuolle matkamittarin virheelle voi käyttää: halkaisija x Pii/(halkaisija x (Pii-1)). Siis renkaan todellisesta halkaisijasta kyse.

Tuo anturiin perustuvan mittarin tarkkuus tietenkin edellyttää, että se toimii kunnolla ja laskee luotettavasti renkaan pyörähdykset. Niin ettei jätä mitään väliin eikä tee "omiaan" joukkoon. Kokemukseni mukaan ainakin Garminin GSC-10 toimii tässä mielessä todella tarkasti.

Joo, GPS ei ole niin tarkka kuin monet luulevat. Se selviää Garmin piirtämistä reiteistäkin: reitti oikaisee joskus metsän kautta, vaikka ajaisi tietä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PeeHoo Katso viesti
    Joo, GPS ei ole niin tarkka kuin monet luulevat. Se selviää Garmin piirtämistä reiteistäkin: reitti oikaisee joskus metsän kautta, vaikka ajaisi tietä.
    Tollaista ei ole kyllä itellä vielä käynyt eli kyllä reitti on joka kerta ollut se mitä on ajettu. Toki siis täysin mahdollista että noinkin voi käydä.
    Kun heti startissa vetää lipat niin loppumatka on pelkkää nautintoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PeeHoo Katso viesti
    Totta, siksi maantiekartoissa kannatttaa laittaa -pidä tiellä- päälle. Topoissa tuota toimintoa ei olekkaan.

edit: Lukitus tiehen.
    30T

Ei ole ollut käytössä lukitus tiehen mutta ehkä ajamani reitit on olleet sen verran selkeitä kartalla että vikatulkintoja ei ole tapahtunut. Tuota Lukitus tiehen asetustahan ei juurikaan suositella käytettäväksi mitä nyt uskominen netistä löytyviin ohjeisiin uskominen. Eikö siis tuon asetuksen pitäisi edes vaikuttaa reittiä tallennettaessa vaan ainoastaan reitin opastuksessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti magnuken Katso viesti
    Näin on, jos renkaan kehän pituuden mittaa tarkasti nimenomaan sillä painolla ja rengaspaineilla millä fillaria ajetaankin päästään hyvinkin tarkkoihin matkalukemiin. Tosin gepsin matkan mittauskin on sitä tarkempi mitä pitemmästä matkasta on kyse.

Esim. jos 28" (710 mm) halkaisijaltaan oleva rengas painuu lysyyn niin, että kehäpituus lyhenee 1 mm, niin se tarkoittaa vain noin +44 m virhettä 100 km matkalla. Gepsin mitattaessa vastaavaa matkaa saadaan usein virhettä luokassa 0.2-1.0% eli jopa 1 km verran! Kaavana tuolle matkamittarin virheelle voi käyttää: halkaisija x Pii/(halkaisija x (Pii-1)). Siis renkaan todellisesta halkaisijasta kyse.

Tuo anturiin perustuvan mittarin tarkkuus tietenkin edellyttää, että se toimii kunnolla ja laskee luotettavasti renkaan pyörähdykset. Niin ettei jätä mitään väliin eikä tee "omiaan" joukkoon. Kokemukseni mukaan ainakin Garminin GSC-10 toimii tässä mielessä todella tarkasti.
    Niin, katveeksihan riittää tiheä kuusikko tai kallioleikkauksen vieri. Toinen vaikuttava seikka on, ettei GPS hallitse korkeuseroja kovin kummoisesti.

Niin, katveeksihan riittää tiheä kuusikko tai kallioleikkauksen vieri. Toinen vaikuttava seikka on, ettei GPS hallitse korkeuseroja kovin kummoisesti.
    Onneksi laitteessa on ilmapuntari joka parantaa juurikin noita korkeuseron tuomia haasteita pelkällä GPS:llä, laite on hyvä kalibroida ennen ajoa.

Tässähän tuosta aiheesta on kerrottu. http://www.dcrainmaker.com/2010/05/u...evice-gps.html

Keräsin lenkkikilometrejä talteen parin vuoden ajan puhelimen GPS:llä. Viime kesänä GPS:n rinnalla oli perinteinen renkaan ympärysmitan perusteella matkaa laskeva matkamittari. 39 kilometrin työmatkalla GPS:n ja matkamittarin ero oli aina 100-200m luokkaa, enkä oikein osaa sanoa kumpi mittaustapa antoi enemmän väärän tuloksen. Kuitenkin ero oli aina samanlainen, eli mikäli GPS tekisi selvästi enemmän virheitä, olisi tuon eron pitänyt tietysti elää enemmän. Sen takia en myöskään jaksanut hieroa matkamittariin renkaan ympärysmittaa aivan millilleen, kun joku hassu sata metriä ei merkkaa minulle mitään 40km matkalla.

Arvelin puhelimen GPS:n olevan tarkka sen takia, että se käyttänee karttapohjaa paikannuksen apuna ja poistaa siten virheitä. Tänään ajoin Edge 510:llä ensimmäisen lenkin (34,32km) ulkona GPS:n kanssa. Asetin aikaisemmin pyöräprofiiliin renkaan ympärysmitaksi 2096mm (taisi olla oletus), näköjään se on nyt korjaantunut automaattisesti arvoon 2068mm. Kun katsoo Garmin Connectista GPS:n piirtämään jälkeä, se pysyy nätisti ajetulla tiellä ja pääsääntöisesti jäljestä on helppo päätellä kumpaa maantienlaitaa on ajettu. Itse laitteessa ei pitäisi olla minkäänlaisia karttapohjia, eli se ei voi käyttää sellaisia apuna mittauksen aikana.

Mihin tätä korkeampaa tarkkuutta tarvitaan?
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grugi Katso viesti
    Onneksi laitteessa on ilmapuntari joka parantaa juurikin noita korkeuseron tuomia haasteita pelkällä GPS:llä, laite on hyvä kalibroida ennen ajoa.
    Ilmapuntari mittaa kyllä korkeuden, mutta GPS:stä se ei tee kolmiulotteista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Mihin tätä korkeampaa tarkkuutta tarvitaan?
    Tuon korkeampaa tarkkuutta ei tarvita. Kuvaamassasi tapauksessa tarkkuus on ollut varmasti riittävä, mutta aina näin ei ole. Johtuen GPS:n kaksiulotteisuudesta, virheet korostuvat kun tulee enemmän korkeuseroja. Korkeueroista johtuva matkan lisäys ei sinänsä ole merkittävä (laskinko oikein että 10%:n rinteessä 0,5%), mutta kun usein saman aikaisesti vauhti hidastuu merkittävästi, alkaa GPS:n random walk virhe muuttua merkittäväksi.

Käytännössä tämän olen huomannut esimerkiksi siten, että teknisellä pätkällä tiheässä metsässä maastopyöräillessä jos mittarissa on ollut auto-pause toiminta päällä, saattaa tietyltä pätkältä jopa kolmasosa lenkistä jäädä mittaamatta, kun garmin on tulkinnut että olen ollut pysähdyksissä. Jäljestä tulee siis katkonainen. Maantiellä samaan ongelmaan olen törmännyt vuoristossa, kun ajaa jyrkkää nousua kallioleikkauksen vieressä. Eli jälleen samanaikaisesti hidas vauhti ja heikko signaali.

Onpa käynyt niinkin, että Edge menee vallan sekaisin tunnelista. GSC-10:n ollessa kiinni näin ei ole käynyt. En tiedä johtuuko siitä vai ei.

Mutta ainakaan omalla kohdallani ongelmia ei ole ollut GSC-10 on kiinni, joten olen olettanut että nopeus/matkamittari kertoo Edgelle että "carry on" silloinkin, kun se ei GPS signaalin perusteella ole ihan varma, että "mitähän tässä nyt tapahtuu".

^^Mikäli ymmärsin oikein jäsen CamoN:in kokeilun Edge 510:lla, tuossa esimerkissä värkki oli itsekseen muuttanut käyttäjän asettaman renkaan kehäpituuden aivan toiseen arvoon? Näinkö Edge 510 (ja kenties myös 810) todella toimii? Jos näin todella on, mistä värkki tämän uuden kehäpituuden on sitten kehittänyt? Ettei vaan perustuisi värkin GPS-tietoon edestystä matkasta per pinnamagneetin kierros. Eli onko nyt sitten kuitenkin niin, että vaikka käyttäisi GSC-10:iä, matkamittaus perustuu kuitenkin viime kädessä GPS-tietoon?

Garmin Edge vehkeissä on nopeussensorille mahdollisuus käsin syötettyyn kehän mittaan tai sen automaattiseen päättelyyn.

Itse pidän automaatista kun ajan samoilla kiekoilla & renkailla, mitatun pyörän vaihtuessa autan Edge:ä nollaamalla lukeman jolloin se suorittaa uuden kalibroinnin.

Ai niin, Edge tallettaa sekä GPS-pisteet että nopeussensorista lasketun matkan. Riippuu sitten minne lenkin datan lataa kumpaa käytetään/näytetään. Edge itse näyttää pyöräsensorin nopeutta & matkaa.

Jep, se GPS-pohjainen renkaan ympärysmitan automaattikalibrointi on minulla käytössä. Sen saa toki pois päältä, jos niin haluaa.

Veikkaisin tuon automaattikalibroinnin perustuvan jonkinlaiseen aika- tai matkaperusteiseen näytteistämiseen. Tai niin minä sen itse koodaisin, että haarukoisin tallennetusta datasta esimerkiksi 2 minuutin jaksoja, joissa on mahdollisimman vähän korkeusvaihteluja (korkeusmuutos laitteen ilmanpainemittarilta, varmennus GPS:n korkeuskoordinaatista) ja nopeisvaihteluita (nopeus nopeusanturilta ja varmennus GPS-jäljestä). Kun raja-arvoihin mahtuvia "puhtaita" jaksoja olisi kasassa vaikka viisi, vertaisin GPS:n ja nopeusanturin tuottamaa etäisyystietoa jaksojen välillä. Sikäli kun virhe olisi kaikissa samaa luokkaa, korjaisin renkaan ympärysmitta-arvoa kohti GPS:ää.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Tarkin mittaustapa varmaankin on renkaan tarkan ympärysmitan mittaaminen ja sen asettaminen mittarille. Kuinka moni osaa sitten tarkan mitan määritellä ja lisäksi myös muuttaa mittaa rengaspaineen ja renkaan kulumisen mukaan?
    Aivan normaalilla yli 10 h lenkillä lateksisisureilla maantierenkailla paine muuttuu jo sen verran, että tarkassa mittauksessa pitäisi renkaan kehämittaa muuttaa, jos haluaa päästä tarkempaan lopputulokseen kuin Garminin satelliittipaikannukseen perustuvalla mittauksella.

Vanhemmat Garminin 705:n firmwaret käyttivät oletuksena satelliittimittausta ja pyöräanturi oli varalla tunneleita ja muita katveita varten. Jossakin vaiheessa (edistyneitten käyttäjien toiveesta?) Garminilla vaihdettiin prioriteetit toisin päin (ja sama käytäntö taitaa olla kaikissa uudemmissa mittareissa). En ymmärrä, että miksi samassa yhteydessä ei voitu lisätä asetuksiin valintaan, jolla jokainen olisi voinut päättää haluamansa mittaustavan (samassa yhteydessä olisi voinut lisätä myös toisen valinnan, jossa olisi voinut päättää, että arvioidaanko energiankulutus sykkeen vai tehomittarin mukaan, kun ainakin Edge 800 osaa molemmat tavat ja jälkimmäisellä antaa jopa järkeviä arvoja).

Viikonlopun lenkeillä kokeeksi käytin Edge 800:n automaattista kehämitan arvontaa. Lauantaina ensimmäinen arvottu lukema oli 2077 mm ja lenkin aikana mitta vaihteli 2066 ja 2125 mm välillä (lauantain paineilla 32 mm Vittorian Cross XN hätäisesti mitattu arvo oli n. 2117 mm). Sunnuntaina Garminin arpoma lukema vaihteli 2075 ja 2135 mm välillä (painetta n. 1 bar lauantaita enemmän).

Onkohan kukaan muu kiinnittänyt huomiota siihen yksityiskohtaan, että Garminin mittaama matka ei ole sama kuin tallennettujen reittipisteiden mukaan laskettu matka. Ilmeisesti mittari hyödyntää muutakin tietoa liikkestä kuin pelkät paikannetut pisteet (muuten on vaikea selittää sitä, että esim. paikallaan ollessa mittari osaa suodattaa mittausvirheitä ja jopa vähentää kertynyttä matkaa).

^^Mikäli ymmärsin oikein jäsen CamoN:in kokeilun Edge 510:lla, tuossa esimerkissä värkki oli itsekseen muuttanut käyttäjän asettaman renkaan kehäpituuden aivan toiseen arvoon? Näinkö Edge 510 (ja kenties myös 810) todella toimii? Jos näin todella on, mistä värkki tämän uuden kehäpituuden on sitten kehittänyt? Ettei vaan perustuisi värkin GPS-tietoon edestystä matkasta per pinnamagneetin kierros. Eli onko nyt sitten kuitenkin niin, että vaikka käyttäisi GSC-10:iä, matkamittaus perustuu kuitenkin viime kädessä GPS-tietoon?
    Se on juuri näin - ja hyvä niin. Eli kehämittaus antaa väärää informaatiota jos kehän pituus on asetettu väärin, tai jos anturi on huonosti, ettei lue joka kierrosta. GPS taas antaa huonoa informaatioita jos signaali on heikko, tai vauhti hidas. Niinpä Garmin on yhdistänyt nämä: varmistamalla GPS:n avulla että kehän ympärysmitta on mitattu oikein, ja GPS ja mittaamalla nopeuden kehäperusteisesti. Mielestäni melko briljanttia.

Valaiskaapa nyt tyhmää kun ei ketjua selaamalla silmään osu; onko Edgessä sellaista ominaisuutta että voisin heittää ennen lenkkiä valmiin reitin kojeelle ja se näyttäisi reitin jota seurata siinä näytöllä? Jättäisi tuon älykännyn raahaamisen lenkiltä pois kun tää pääkaupunkiseutu on täysin outo ja tarviaa navigoimiseen välillä apuja.
    Kadenssi - onko se jotain syötävää?

On-One Inbred 29er SS
    Motobecane Fantom Cross Outlaw Disc

TetedeCourse Guest
    Taitaapa olla - luepa tätä ketjua taaksepäin esim sivulta 22

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Slim_Jim Katso viesti
    Valaiskaapa nyt tyhmää kun ei ketjua selaamalla silmään osu; onko Edgessä sellaista ominaisuutta että voisin heittää ennen lenkkiä valmiin reitin kojeelle ja se näyttäisi reitin jota seurata siinä näytöllä? Jättäisi tuon älykännyn raahaamisen lenkiltä pois kun tää pääkaupunkiseutu on täysin outo ja tarviaa navigoimiseen välillä apuja.
    Tämän takia näitä laitteita hankitaan.

No sen reitin voit tehdä ehkä yksinkertaisimmillaan Garmin Connect palvelun kautta. Tällöin sinulla ei tarvitse olla muita reitinsuunnitteluohjelmia asennettuna, tuo Garmin Connect toimii siis nettiselaimen kautta (http://connect.garmin.com/fi-FI/)

- Valitse sieltä "Suunnittele" välilehti ja sitten "Reitit" ja sitten sieltä painike "Luo Harjoitus"
    - Esiin tulee kartta, zooma sitä ja merkitse sinne haluamasi reitti. Kun valmis paina "Tallenna".
    - Kun olet tallentanut, valitse painike "Lähetä laitteeseen".

Tuossa viimeisessä vaiheessa Garmin Connect saattaa pyytää sinua asentamaan Garmin Communicator laajennusta tietokoneellesi. Ellet tätä vielä ole tehnyt tee se ja seuraa tulevia ohjeita.

Miten sitten kun tuon reitin on suunnitellut tuolla garmin connectissa,niin mikä kartta ohjelma pitää olla itse edgessä että se toimii siinä ja navigoi? Riittääkö pelkkä se mikä edgessä on jo valmiina?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •