HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 78 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28 68 76 77 78 79 80 88 128 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.311 - 2.340 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VilleK Katso viesti
    Ajattelin että jos sen NW-rattaan hommaisi niin sitten tuo vanha LG1 rautasahalla/hiomakoneelle uuteen uskoon ja alarullalle morjens. Eli sitten siitä tulisi saman tyylinen kuin MRP AMG. Tavoitteena saada yksikertaisempi ja hiljaisempi voimansiirto. Bashin haluan todellakin pitää ja luulen että ohjurin ylähäkki jäisi myös. Riittääkö pelkkä NW-ratas vai tarvitsenko ehdottomasti myös TYPE2 -vaihtajan?
    En osaa sanoa miten hyvin tuommoinen yhdistelmä toimisi ja vaatisiko TYPE2 -vaihtajan. Mutta itse en näe tuossa oikein järkeä, mieluummin pitäisin nykyisen ohjurin ja rattaan sellaisenaan ja vaihtaisin TYPE2 -vaihtajan ketjun kolinaa vaimentamaan, jos jotain välttämättä haluaa päivittää.

Mulla on rf n/w eturatas jarruttomalla vaihtajalla ilman mitään ohjuria. Ainut missä olen saanut ketjun pois päältä on dh rata eli kisoissa varmasti tulee ongelmia. Ainut muutos millä pitäisi pärjätä henkilökohtaisesti on kevyt yläohjuri ja type2 vaihtaja. Järki paloi ja korvat suli kihisevän ja kahisevan yläohjuri alarullan kanssa. Saatika että alarulla alkoi tahmaamaan kesken lenkin ja ujellus korvia hivelevä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VilleK Katso viesti
    Ajattelin että jos sen NW-rattaan hommaisi niin sitten tuo vanha LG1 rautasahalla/hiomakoneelle uuteen uskoon ja alarullalle morjens. Eli sitten siitä tulisi saman tyylinen kuin MRP AMG. Tavoitteena saada yksikertaisempi ja hiljaisempi voimansiirto. Bashin haluan todellakin pitää ja luulen että ohjurin ylähäkki jäisi myös.
    Minä tein juuri niin. 2 rattaan ohjurille ralläkkää ja 36 tacolle hiomanauhaa. Hyvä tuli ja pelastanut monta kertaa rattaan.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    - Fear is a mindkiller -

Tässä olisi tämmöinen:

Ehkä hieman lyhyt vaakaputki joidenkin makuun, eikä varmaan sieltä keveimmästä päästä.
    Att inte cykla är att gå för långt

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patrik Katso viesti
    Ehkä hieman lyhyt vaakaputki joidenkin makuun,
    Reach on kuitenkin ihan hyvän mittainen kussakin runkokoossa. Kai tuo lyhyen oloinen vaakaputki johtuu jyrkästä efektiivisestä satulakulmasta, vaikkei sitä kuvaa katsomalla jyrkäksi uskoisi.

Tuo linkkuratkaisu on kyllä vähän ihmeellinen kun nivelpisteet on niin lähellä toisiaan, virtuaalinen nivelpiste ei ihan kauheasti liiku jouston aikana. Onkohan tuossa mitään käytännön eroa singlepivottiin, muuta kuin lisääntynyt monimutkaisuus?

Tuolla 2014 uutuuksissa aihetta jo sivuttiinkin, mutta jatketaan nyt täällä. YT-Industries julkaisi eilen ensimmäisen kuiturunkoisen pyöränsä. Ihan mielenkiintoisen oloinen vekotus, kolmena eri versiona hinnat 3300€ - 3999€.

Hyvältä näyttää. Tosin koot loppuu L:ään joten yli 180cm kuskeille sitten jotain muuta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tmh Katso viesti
    Hyvältä näyttää. Tosin koot loppuu L:ään joten yli 180cm kuskeille sitten jotain muuta.
    Noissakin on sen verran pitkä reach että 180,5cm pitkänä itse ottaisin M-kokoisen.

Itse 176,5cm ja ottaisin L-koon. Siksi tuli mieleen että millä ne +180cm kuskit sitten ajelisi.

Satula on myös ihan kiva saada oikealle etäisyydelle stongasta (ja tietysti polkimista). Jos ei halua käyttää setback tolppaa (ja hissitolppia ei liikaa ole setbackina) ja stemmin haluaa pitää maks. 50mm tällöin pitää myös TT olla sopivan mittainen.

Enduro kilpailumuotona mielestäni vaatii aggressiivista ajotapaa ja huomannut että tilavammalla pyörällä sellainen onnistuu paremmin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tmh Katso viesti
    tilavammalla pyörällä sellainen onnistuu paremmin.
    Liika on liikaa.
    Ja makuasiat on makuasioita, itse olen todennut että tykkään noin 420mm reachista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Verska-Vesa Katso viesti
    ...Ja makuasiat on makuasioita...
    Näinhän se toki on. Ja reach on vain yksi luku rungon geometriassa kuten on kuskin pituus sen kehossa.

höpöhöpö... ittel YT Wicked 160LTD L kokoine, olen 185 ja toi tuntu iha sopivalt. L koko tarkoitetu 184-196cm kuskile

Wicked onkin eri geo kuin tuo uusi hiilari Capra. Wicked L on isompi niin TT mitan kuin reachinkin puolesta.

itseasjas carpa on isompi kun wicked...

bilder hochladen kostenlos

Mistä syyst sanot että carpa lyhempi? kun yt annetu taulokot sano just että carpa pitempi/isompi kun wicked...
    L kokoises Carpa reach 445mm

foto upload
    L okoises Wicked reach 443mm

gratis bilder hochladen

Toi vois olla aika sopiva. Itsellä endurosssa reach 457mm ja tt 620mm ja ei sais olla yhtään isompi. Mittaa 182,5mm
    - Fear is a mindkiller -

Omassa 29 endurossa reach 445 ja 617 tt l-koossa ja on ihan passeli mulle (190cm) vaikka spessun taulukko meinaa et olis 188cm asti, mut ite olen aina tykänny hieman pienemmästä rungosta..
    The end of the road is just the beginning...

Wicked ltd on vanha 26" malli ja siinä L-koko on isompi. TT=630 ja reach=455. Mutta nämä uudet 650b mallit ovat pieniä ollakseen valmistajan isoimpia kokoja. IMHO.

No nyt.. enää puuttuu offsetpuslat takaiskarista, kunhan f-osa saa aihioita maahan, tilattu on jo.. niillä vielä ~1,5ast keulaa loivemmaks ja keskiötä samalla jonnivverran alemmas..

toki kuvasta puuttuu vielä matkalla olevat uudet kiekot ja niihin päälle vähän jytkymmät renkaat vielä..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

Vaikuttaa asialliselta!

Vähän kyllä nyppii toi oman Mojo Carbonin Head Tube; siihen kun ei angle settiä saa.
    Nykyisen 67,5 asteen keulakulman kun saisi 1-1,5 astetta loivemmaksi se olis siinä. Samalla laskisi keskiökin hiukka(160mm keulalla aika korkealla).

Kun ei taida offset-puslatkaan oikein pelittää; jostain luin että saattaa paukkua takarengas runkoon.
    Joskohan se olisi HD:tä alettava katseleen. :P

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Vaikuttaa asialliselta!

Vähän kyllä nyppii toi oman Mojo Carbonin Head Tube; siihen kun ei angle settiä saa.
    Nykyisen 67,5 asteen keulakulman kun saisi 1-1,5 astetta loivemmaksi se olis siinä. Samalla laskisi keskiökin hiukka(160mm keulalla aika korkealla).

Kun ei taida offset-puslatkaan oikein pelittää; jostain luin että saattaa paukkua takarengas runkoon.
    Joskohan se olisi HD:tä alettava katseleen. :P
    Eikö Worksin anglesetti sovi Iibikseen?

Ei originaalin Carbonin putkeen.

EDIT: Ilmeisesti siis sopisi, mutta alakuppi nostaa taas keulaa ylös...sitä nyt ei haeta enää.
    http://www.workscomponents.co.uk/wor...itment-6-p.asp

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    No nyt.. enää puuttuu offsetpuslat takaiskarista, kunhan f-osa saa aihioita maahan, tilattu on jo.. niillä vielä ~1,5ast keulaa loivemmaks ja keskiötä samalla jonnivverran alemmas..

toki kuvasta puuttuu vielä matkalla olevat uudet kiekot ja niihin päälle vähän jytkymmät renkaat vielä..
    Ju,al%ste. Nyt alkaa olla enskavehje kuosissa. Ps: Minä voin ostaa nuo Bronsonit,
    - Fear is a mindkiller -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti

Mitkäs kiekot ja renkaat tulee? Itse ollut ZTR:iin tyytyväinen. On Flow:t ja Flow Ex:t

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Mitkäs kiekot ja renkaat tulee? Itse ollut ZTR:iin tyytyväinen. On Flow:t ja Flow Ex:t
    tilasin superstarin "halppikset" kolmoskiekoiksi, se tech3evo-dh setti, kun sai halvalla 20/10mm läpiakselinavat, niihi tulee wtb weirwolffit.. en mä noita flow/bronson yhdistelmää mihinkää hävitä, niillä järeemmillä sit reenit ja bikeparkki-ajelut..

Kuinka helppoja ja nopeita noi erilaisilla adaptereilla varustetut keskiöt on? Olen ajatellut ostavani yhdet tai kahdet 26'' kiekot joissa voisi pitää sitten vähän vuoden ajan mukaan jotain vaihtoehto renkaita. Mutta olisi kiva jos samat varakiekot sopisivat kaikkiin perheen maastopyöriin. Nyt tulee välillä vähän turhan paljon jumppaa kun just ne renkaat mitkä haluais täpäriin alle onkin jäykiksessä tai toistepäin... Niin ja pahimmillaan tämä omiin ja vaimon pyöriin, onneks olen päässyt pikku hiljaa irtaantumaan vaimon fillarien rengastalkoista

Ja itse enduro-asiaan, yllättävän iso ero tossa Santacruzissa ja vanhassa mondraker foxyssä. Antaa paljon enemmän luottoa laskiessa ja jousitus kantaa paljon paremmin, veikkaan että vanhassa pyörässä oli liian vähän menovaimennusta omaan painoon ja ajotyyliin nähden. Tolla Lyrik-vivid kompolla saa onneksi sitäkin säädettyä.

Säätöjä kyllä riittää omiin tarpeisiin ja se on kyllä ihan positiivinen asia mutta mitä tolla takaiskarin ending stroke-säädöllä saa aikaiseksi? Iskarissa on vissiin joku "lisävaimennus" vähän ennen pohjaamista mitä tuolla saa säädettyä? Yllättävän vaikeaa muutenkin näin yhtäkkiä keksiä mieluisia säätöjä noihin pamppuihin... Eiköhän se siittä, kuivuis nyt vaan noi polut että pääsisi kunnolla rymistelemään.
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vuohi Katso viesti
    Kuinka helppoja ja nopeita noi erilaisilla adaptereilla varustetut keskiöt on?
    Stanin HD navoissa homma käy parissa sekunnissa; sormin nyppää adapterit irti ja painaa uuden paikalleen. Hopessa taas on ainakin edessä eräänlainen lukkorengas, joka on poistettava ensin.

EDIT: Takanahan on se pakka tietty....

Hitto kun sais itekkin speksailtua hyvän allrounderin, millä voisi käydä enskakisoissa, +25km työmatkat päivässä, sekä 40-70km juurakkopolkuretket xD Tuntuu vaan olla aika mahdoton tehtävä.

Allrounderia itekkin talven speksailin ja loppuviimeksi jäi kahdesta valita joko 29 stumpy evo tai 29 enduro comp ja enduroon päätysin.. Nyt muutama pitempi peruslenkki takana ja muutaman kerran käynyt mäessä antamassa kunnon rytkykyykkyä tuolle ja loistavalta peliltä tuntuu.. Suurin yllätys oli, että kuinka näppärä on puunkierrossa ja kivasti kiipeekin.. Pikessä rittää vaimennus isompaankin menoon ja kyllä tuo takapääkin menossa mukana pysyy.. Ei tuolla pitemmillä siirtymillä itku tule, mutta kyllä silti mielummin fixillä ajelen työmatkat..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Allrounderia itekkin talven speksailin ja loppuviimeksi jäi kahdesta valita joko 29 stumpy evo tai 29 enduro comp ja enduroon päätysin.. Nyt muutama pitempi peruslenkki takana ja muutaman kerran käynyt mäessä antamassa kunnon rytkykyykyä tuolle ja loistavalta peliltä tuntuu.. Suurin yllätys oli, että kuinka näppärä on puunkierrossa ja kivasti kiipeekin.. Pikessä rittää vaimennus isompaankin menoon ja kyllä tuo takapääkin menossa mukana pysyy.. Ei tuolla pitemmillä siirtymillä itku tule, mutta kyllä silti mielummin fixillä ajelen työmatkat..
    On tuota enduroa tullut jo kuolailtua tovi Mulla nuo työmatkat kun pystyy ajaa 50% maastopolkuja, niin pakkohan se on työmatkat käyttää myös hyödyksi
    Ilmeisesti kumminkin pitää 29er olla. Tai ei pidä, mutta olishan tuo mukava =)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti samu88 Katso viesti
    Ilmeisesti kumminkin pitää 29er olla. Tai ei pidä, mutta olishan tuo mukava =)
    No ei itellä ainakaan ole 26:sta tullut ikävä.. Huomaa hyvin tuon 29:n tuomat edut kun noita samoja polkuja ajelee ja tekniset kohdat missä on joutunut ennen jumppaamaan meneekin nyt beba penkissä kylmän viileesti.. Mukavastihan tuo kaikesta tuntuu menevän yli, mutta toki tuolta mettästä niitäkin koloja löytyy mihin tuon isommankin renkulan saa tökkäämään..

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •