GarminGiantElectrobikeEfat
Sivu 4 / 103 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 14 54 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 3072

Aihe: Valokuvauksellista keskustelua.

Upeita kuvia äijillä!

Ei tää oo mitään noihin verrattuna, syntyikin vahingoksi, kun nappasin kuvan ajankulukseni sellofaanin kärjestä

Kauhee miten aktiivista väkee täällä, meitsi kyyhöttää kuin myyrä pimeessä kolossaan. Kissalta piilossa?
    Kertokaapa mistä löytää sen punaisen langan, onks semmosta myytävänä...tai habaa??

-Usot sie jot myö uitiin?

10k-kerhon jäsen

JiiPeellä oivallinen tunnelmakuva!
    10k-kerhon jäsen

Kertokaapa mistä löytää sen punaisen langan, onks semmosta myytävänä.. By Jiipee. En tiijä mutta jotenkin muistan, se on semmonen hirvee tilanne kun valokuvia syytää ihminen joka käänteessä. Muusta ei tajua eikä välitä. Muutaman tunnin mennä vuosituhannella olen kyseisen olotilan kokenut. Aikas ihanaa.
    I väntan på ännu dåligare tidet

^ab@ jotain tollasta mä kuvittelen sen olevan, kyllä mäkin sit joskus. Kamalaa kalustospeksaamista kameraosastolla, ei vaan pysty pitää näppejään erossa uusista leluista.
    Mä hommasin stydin jalustan menneen talven lumiaan, myin pokkarin pois ja leikin tolla (kuvassa mallina hallituksen pj:n luuri). Anteeksi kieliasu, menen kunhan kerkeen, ei tartte tönii.
    Fiberiltä tulee hyvää kuvaa, go go!
    -Usot sie jot myö uitiin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J T K Katso viesti
    fobin puolukat on veikeä, jäästä tulee melkein ilmakuplamainen tunnelma. Missäs tuommoinen kallioseinä on, komea paikka varmasti.
    Puolukat ja kalliot on lähes Kuopion keskustassa, muutama kilometri torilta. Joskus tuntuu, että tämä on ulkoilijan paratiisi. Kaikki on käden ulottuvilla.

Mutta onhan niitä hienoja paikkoja muuallakin, Kuusamossakin. Poikkeaminen tutulta polulta tuo ravitsee sielua näyttämällä kätkettyjä luonnon aarteita. Pitää vain hidastaa vauhtia ja avata silmät.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

Mielestäni hyvä kuvat Katseet paranisi, jos alhaalta rajaisi neljänneksen tai jopa kolmanneksen pois. Mitään olennaista ei katoaisi. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä parikymmentä senttiä alempaa otettu versio. Taisi tilanne tulla hieman yllättäen?

niin ja kissa ei koske silmään!
    fob muokkasi tätä : 05.03.2014 at 00.44

Kiitos kommenteista, vaikkakin tällä kertaa olen eri mieltä. Kokeilin rajata tiukemmin, eikä se minun mielestäni toiminut. Miljöö häviää. En myöskään ottaisi alempaa, koska henkilöitä kehystävät laput jäisivät irralleen.

Se on kyllä totta, että kyseessä on ohikävellessä äkätystä tilanteesta, jossa jo muutama ruutu sai aikaan epäluuloisia katseita. Kun päivittäin pitää kuva löytää ja useimmiten siihen on tilaisuus vain ohimennen työmatkan varrella, ei tule metsästettyä parhaita tilanteita.
    10k-kerhon jäsen

Jouluna 2010 yläjuoksulta kuvattuna Äetsän voimalaitos. Pakkasta oli karvan alle kolmekymmentä astetta.
    Lapsena meille sanottiin aina, että voimalaitokselle ei saa mennä. Jos tippuu yläjuoksun puolelle tulee toiselta
    puolelta jauhelihana ulos. Tästä pelottelusta johtuen näen edelleen joskus painajais-unia siitä, että putoan tuolla yläjuoksun
    puolella veteen. Siitä johtuen tuo voimalaitos lienee yksi mielekkäimistä paikoistani ja sen ansiosta olen oppinut
    veden voiman.
    Satulanhaistelija

Aki Korhosen hiihtoreissukuva tuolla pari sivua sitten on kyllä hemmetin hieno. Tapiirin kuvassa on hieno valaistus. Siitä saisi mukavan abstraktin leikkaamalla vastarannan pois.

Omnomnom

mutanaama Guest
    Mä jättäisin vähän vastarantaa, mutta en yhtään taivasta. Mutta loistavasti nähty paikka. Viimeisimmät omat kuvat ovat olleet pelkkää toistoa, väkisinkuvaamista jnee..

Teknisesti voitte mennä ottamaan kuvat itte, mut vauhtia oli kaverilla. Toisin sanoen kuvaajalla ei ollu mitään annettavaa paitti osallistuminen, mutta kohde oli mahtava. Voiks lapsista laittaa kuvia tälleen kun eivät ole ees omia? Mä laitoin melkeen kaikki muut semmosia, joissa ei naama näy, ihan varmuuden vuoks. Paitsi yli-ikäisisiä en säästelly.

Ihan hanurista. Juminy. Tällainen paatunut ilkimys kyynikko, vttu herkisty.

Musta tuntuu samalta kun saan daijun tsubun sisään jemmaan ja saan tehdä jotain mitä osaan, eli ajaa suoraan järkyttävän kovaa, mutkissa ei kiinnosta edes oikaista.

PRKL! Tolta ne näyttää pysäkiltä ja audeissa kun mä ajan! FROG!

Tekniiikasta mä näen vain plussaa tossa. Joku muu osaa varmana kertoa mikä meni pieleen, mä löydän tosta vain kiehtovia kohtia.
    skeptinen realisti

Ekat kuvat sitten kesän kun känny kastu ja kamerat hukassa/rikki ja filmikamerat toisaalla .. meni kypäräsi hihna topiikkiin .. nyt on halpispokkari

mutanaama Guest
    Nyt kävi silleen, että mä rakastuin messuilla. Sony 7. Semmoista mä vaan mietin, että onko siitä kameraksi ihmiselle niinku pitkäksi aikaa??

Ei kannata rautaan rakastua! Tai mistäs mä tiedän mikä kannattaa, mut et näin.

Ei muuta kun rahaa pöytään ja kamera kotiin. Itse olen huomannut, että uusilla vehkeillä saa selkeästi enemmän aikaan. Eli meikäläisellä sama paska sisältää enemmän bittejä - se on edistystä, sano.

mutanaama Guest
    Vaihtotarjouspyyntö tehty. Mä kun kovasti tykkään kuvata elukoita ja metsän siimeksessä on niin hemmetin hämärää, ettei tuo a55 oikein tyydyttänyt. Tuntu että tuo pokkarikin pelas paremmin. Pitkään oon haikaillu täyden kennon kameraa, ja tuo menis kokonsa puolesta myös matkalle mukaan.

fob muokkasi tätä : 10.03.2014 at 00.40

Kiitoksia kaikille aiempia kuviani kommentoineille.

Joutsenia lensi viikonloppuna aurassa yli, mutta mä kuvasin vaan tän harvinaisemman muuttolinnun.
    • Kauas on pitkä matka. Painava on raskas kantaa.

Tarkka silmä sulla!

Taitaa tosiaan kevät tulla, ennenkö ens viikolla kuulemma kylmenee..

Kirjastolla vikaisin Kameralehteä jossa Mutiksen haaveilemasta Sonysta oli juttua. Täyskennonen johon saa sitten sovitteella vaikka M-sarjan Leican laseja???

Tässähän vois aloittaa tänne valokuvauksiselle säikeelle tämmösen pienen säikeen sisäisen alajuonteen teemalla milloin on aika ostaa parempi kamera?

Käytän rautalankaesimerkkinä Fobin pakastepuolukoita. Siinä on pyhä kolmiyhteys siis jumalainen valo, yhtäaikaa muotoileva ja detaljeja poimiva, otollinen kohde ja kohteeseen reagoiva valokuvaaja sattuneet yhtä-aikaa paikalle. En suostu uskomaan että Fob ois tossa kököttänyt puoltapäivää. Sen tiedän että hän on puolukoita kiertänyt kuin vaaniva susi ja todennut että täältäpäin on nyt kuvattava.
    Pitänytkin kysyä, millä kinovastaavalla polttovälillä kuvasi otit? Oisko ollut mahdollisuutta hyödyntää pidempää polttoväliä?

Ja sitten alustuksen jälkeen väittämääni. Kun tommoisia paikallaan pysyviä puoloja kuvaa ja silloin kun valo ei passaa niin vois keskittyä kameranvaihdon sijasta teemaan valaisu. Kuinka minä kenttä-oloissa hoidan valot silloin kun luonnon antama ei toimi?

Tarkka silmä sulla! Kommentoi Hartsa Akin kuvaa jäämuodostelmasta. Asiahan on sillai jotta valokuvaajan silmä poimii noita tallennettavia aiheita. Ja löytää kohteen muodosta jotain uutta. Jostain syystä moneen kuvaan toivoisin pikku ripauksen vanhan kansaa mustaa lisää, ei vähiten Tapiirin railoon jonka rajaus, kieltämättä varsin tavanomainen on kuitenkin ainut aiheeseen sopiva. Tausta kertoo missä ollaan ja antaa syvyysvaikutelmaa. Ja nyt kun Smo on saanut pokkarinsa laitettua niin seuraan sitten perässä, tänä vuonna ainakin. Siihen asti saankin nauttia yksipuolisesta nokittelusta.

Stairway to heaven

Amatöörin ja ammattilaisen ottaman kuvan erottaa siitä, että viimeksi mainittu ottaa kuvan läheltä.

mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Kirjastolla vikaisin Kameralehteä jossa Mutiksen haaveilemasta Sonysta oli juttua. Täyskennonen johon saa sitten sovitteella vaikka M-sarjan Leican laseja???

Tässähän vois aloittaa tänne valokuvauksiselle säikeelle tämmösen pienen säikeen sisäisen alajuonteen teemalla milloin on aika ostaa parempi kamera?

Käytän rautalankaesimerkkinä Fobin pakastepuolukoita. Siinä on pyhä kolmiyhteys siis jumalainen valo, yhtäaikaa muotoileva ja detaljeja poimiva, otollinen kohde ja kohteeseen reagoiva valokuvaaja sattuneet yhtä-aikaa paikalle. En suostu uskomaan että Fob ois tossa kököttänyt puoltapäivää. Sen tiedän että hän on puolukoita kiertänyt kuin vaaniva susi ja todennut että täältäpäin on nyt kuvattava.
    Pitänytkin kysyä, millä kinovastaavalla polttovälillä kuvasi otit? Oisko ollut mahdollisuutta hyödyntää pidempää polttoväliä?

Ja sitten alustuksen jälkeen väittämääni. Kun tommoisia paikallaan pysyviä puoloja kuvaa ja silloin kun valo ei passaa niin vois keskittyä kameranvaihdon sijasta teemaan valaisu. Kuinka minä kenttä-oloissa hoidan valot silloin kun luonnon antama ei toimi?
    Tätä samaa mä kanssa mietin, että oliskos syytä opetella kuvaamaan ja miettimään valaistusta. Toisaalta messuhallissa testatessa sain nopealla suljinajalla suht hämärässä kuvia, joista ei pokkarilla tai tuolla a55:lla voi edes haaveilla. Toki optiikkakin oli hiukan arvokkaan puoleista, mutta silti. Mua tuossa viehätti erityisesti pieni koko ja se että voisin hyödyntää nykyisiäkin objektiiveja. Mut ei, nyt koiran kanssa metsään ja yrittää leikkiä taas kuvaajaa..

Puolukat ja tuo jääkuva on otettu ja kuvattu. En mää polttovälistä tiedä, mutta vaanin ja hiivin ympäri ämpäri valoa metsästäen. Kiinteä on kai tuo käytetyn kuvaimen poltto eli pidempää ei ollut tarjolla eikä lyhyempää. Sillä mennään mikä mukana on. Ziljoona kuvaa otin ja yhden valitsin. Ei pidä digifilmiä säästellä. Harmittaa vaan jälkikäteen. Valoa pitää muuten taivuttaa, jos se ei ymmärrä oikeasta suunnasta tulla kohteeseen. Taskulamppu on myös oiva kapine kenttäoloissa. Ei paljon taskussa paina.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti

?
    Googlen mielestä laskennallinen kinovastaavuus 35 mm.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •