GiantElectrobikeGarmin
Sivu 7 / 20 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 17 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 586

Aihe: Cyclocross-kiekot

  1. #181
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Saman painoisia nuo kehät oli kun alumiiniset Stanit... hinta vaikutti olevan n.60€ kalliimpi/kehä joten mitään hyötyä noista ei taida olla... muuta kun että on autuaaksi tekevää kuitua. Vai onko hiilari kehä jotenkin parempi, sillai aikuisten oikeesti?
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  2. #182
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.933
    Onhan noi hiilarikehät paljon jäykemmät, ja saa korkeemmalla profiililla. Ja hipommat näköiset...

  3. #183
    Liittynyt
    02/2011
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    11

    Suosituksia

    Pitäisi cantijarrulliseen cc:hen hommata toinen kiekkopari hiekkatie, polku ja rospuuttokelien ajeluihin. Nykyiset Easton EA50Aero kiekot olen ajatellut pitää maantiekumeilla.
    Eli Shimanon kymppipakalle sopivaa kohtuu hintaista (n.150-250 euroa) kiekkoa hakusessa. Onko muita suosituksia kun Aksium
    Itse olin katsellut näitä ymmärtämättä muuta kuin että paino kohtuullinen? 1875g/pari, sopivat Shimanon pakalle ja miellyttävät silmää: http://www.bike-discount.de/shop/k18...k-shimano.html , mitä raati mieltä?
    Mitä eroa näillä Aksiumeilla?
    http://www.bike-discount.de/shop/k63...1.html?mfid=50
    http://www.bike-discount.de/shop/k63...1.html?mfid=50

    Sorry tyhmä kysymys, mutta jos haluaa eri välitykset toiseen kiekkosettiin, niin mitä pitää huomioida. Pitääkö takavaihtaja säätää takakiekon vaihdon yhteydessä?

  4. #184
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.195
    Toinen on Shimanolle ja toinen Campalle.


  5. #185
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.068
    Sorry tyhmä kysymys, mutta jos haluaa eri välitykset toiseen kiekkosettiin, niin mitä pitää huomioida. Pitääkö takavaihtaja säätää takakiekon vaihdon yhteydessä?
    Ei ollenkaan tyhmä kysymys. Jos laitat ryskäkiekkoihin isompaan lehteen päättyvän pakan niin varmista kahteen kertaan että ketjun pituus riittää. Noita takavaihtajia ynnä vaihtajan korvakkeita on erinäinen määrä revitty irtipoikki kun liika lyhyt ketju on lipsahtanut iso/iso yhdistelmälle.
    Teoriassa itse takavaihtajan säätöön ei pitäisi olla tarvista kiekonvaihdon yhteydessä, siis teoriassa. Vaijerin pituuden säätöruuvia todennäköisesti joudut pikkasen,varttikierroksen tjsp vääntämään. Vaihtajan rajoitinruuveihin ei yleensä tarvitse koskea.
    Campa Scirocco on ehdotukseni.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  6. #186
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    369
    Nyt olisi Fillaritorilla loistavaa krossikiekkoa tarjolla. Todella mukavat ajaa ja kestävät lähes kaiken.

  7. #187
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.195
    Levyjarrukiekot, speksailu tulevaan CX/GG-fillariin menossa... toiveissa olisi 29erin kanssa vaihtokelpoiset rinkulat, eli esimerkiksi HopeHoopsit Cresteillä tai ArchEX olisi sopiva vaihtoehto. MUTTA joskus voisi olla tarvetta jollekin 4-6 bar paineille jos pää sekoaa ja haluaakin assupainotteista ajoa. Normipaineet on mulla SB8-kumeilla ollut jotain alle 4bar.

    Onko toivoton yhtälö? Onko nuo Stanin suositellut maksipaineet vakavasti otettavia? Minkälaisilla paineilla olette ajaneet? Muistaakseni ainakin A.B:llä ja Mika K:lla oli Crestit crossarissa


  8. #188
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    969
    ^ Jep, mulla on CCn kiekoissa vanhat Arch29 vanteet ja juuri tuota mainittua 4 bar:n painetta olen kyllä käyttänyt pidemmillä asfalttilenkeillä ja gumeksina on Maxxisen Razet. Sen lisäksi mulla on sinkula/fixi navassa vanha Flow29 vanne, jonka siirtyessa KarateMonkeystä Fixie inc. PureBloodiin se sai päällee Spessun Borough kumin ja ilman ongelmia olen silläkin ajellut (3-4bar paineilla) aina viime syksyyn asti kunnes paha tappajasepeli iski kyntensä siihen...

    En kyllä muista, että olisin yli 4 bar:n paineita kaivanneeni tai käyttäneeni CC:ssä tai Fixissä/Sinkulassa, joten siihen en osaa sanoa muuttuuko tilanne radikaalisti tuon 4 bar:in jälkeen.
    Sometimes you need to wander off from the path to find what you are really searching for

  9. #189
    Kokemuksia tai näkemyksiä Shimanon levarikiekosta RX31 http://www.bike24.com/p280576.html?

    Vaihtoehtoisia samassa hintaluokassa + 100-150 €?

  10. #190
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Minä käytin taannoin Poisonin palvelua:
    http://www.poison-bikes.de/Laufraede...r/LRK-28-disc/
    Sai itse valittua budjettiin sopivat palikat.

  11. #191
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    200
    Olisiko päivitettyjä ajatuksia cc-kiekoiksi tällaisilla spekseillä: levyjarrut, 6 pulttia, pikalinkuilla (siis ei läpiakselilla), takaa 135 mm, tubeless-toimivat, painoa n. 1400-1699 g, kestää reilu 80 kg kuskin. Stanin Iron Cross menee noihin, mutta entä muita?

  12. #192
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.068
    http://bor-germany.de/en No kuukkeloi tuolta, ainakin Poison-bikesillä on suhteita.

    Itse voisin napavalinnassa olla sillai ennakoiva että pikalinkkustandardin mukaiset navat on muunnettavissa myös näihin läpiakselihaarukoihin. Kukas sen tietää mihin tehtaat ja ittekukanenkin päätyy.

    Tääkin että cyclolevarinavoissa on myös Shimanon CenterLock-kiinnitys yleinen. Oisko jotain etua siinäkin? Eihän perinteiset 6pulttiset Torx-ruuvien kannat sen enempää tilaa vie kuin CL-lukkomutteri?
    arctic biker muokkasi tätä : 06.10.2014 at 18.41
    I väntan på ännu dåligare tidet

  13. #193
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    200
    Katselin viime yönä Poisonin konfiguraattorilla cc-kiekkoja Borin 333 vanteella. Ne ovat 29" maasturipuolella, joten takanavaksi tarjolla ei ole kaiketi 11-pakkaan sopivaa. Novatec light ei sellainen ole. Ehkä ne rakentavat jotain näiden ulkopuolellta, en tiedä. Toinen kysymysmerkki näitä etsiessä on ollut, sopiiko center lock-kiinnitteinen jarrulevy avid bb7 roadiin, vai pitääkö käyttää vain tuota 6-pulttista. Kun vaihtoehdot lisääntyvät, niin nämä hommat menevät vaikeammiksi, ainakin minulle.

  14. #194
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.068
    Jaa 11-pakastahan ei ollut puhetta. Kyllä cl-napa pelaa yhtälailla 6pulttisen kanssa Avidin mekaanisilla.
    Jos ittelle passaava combo löytyy niin vaikkei Poisonin configuraattori tunnekaan kaikkia osasia niin aina voi kysyä jotta onnistusko tämmönen homma.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  15. #195
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.715
    Valmistajan ilmoittamat renkaan leveydet ja maksimipaineet BOR 333 kehälle ovat:

    TYRE PRESSURES:
    Tire Diameter: 1.75’’ to 2.35’’
    1.75/1.8: 2.2 bar - 3.5 bar (32psi - 50psi)
    2.0/2.1: 2.0 bar - 3.2 bar (29PSI - 45psi)
    2.25/2.35: 1.8 bar - 2.9 bar (26psi - 42psi)

    Sinänsä en epäile etteikö noilla voisi ihan hyvin ajaa sisureilla ja kapeammilla renkailla korkeammillakin paineilla.

  16. #196
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    200
    Olet varmaan oikeassa. Pitäisi ilmeisesti käyttää Borin XMD366 kehää, jolle annetaan myös tällainen: 28-37 mm, 2,4-5,5 bar.

  17. #197
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    531
    PekkaO, katsele löytyykö tuolta sopivaa. Itse kasautin tuolla hilarikehillä ja itse toimittamilla dt240 navoilla crossikiekot.

    Hyvin oli kasatut, vuosi ajeltu ja ei tarvetta pinnojen kiristelyyn tms.

    Lisäksi Derek vastailee sposteihin nopeasti.

    http://wheelsmith.co.uk/disc-wheelsets-0
    pikku-mihkali muokkasi tätä : 07.10.2014 at 21.47

  18. #198
    Tässä alkaa himoittaa hommata cycloon tuubikiekot. Cycloni on levareilla varustettu peli. Olen katsellut vähän noita FFWD:n F4 kiekkoja. Mahtaakohan olla hyvät? Olen ajatellut ajaa niillä sitten myös kesäkeleillä maantiellä. Mitä sanotte? Maantielle joutuu tosin sitten pistämään ensi kesäksi levari pyörän jos haluaa samoja kiekkoja siellä käyttää.

  19. #199
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.128
    Jos meinaat ajaa tuubit talven aikana loppuun, niin ei isompia ongelmia tule mieleen, jos mahdollisen/todennäköisen rengasrikon 60-80€ hinta ei ole ongelma. Kunnolla liimattuja crossituubeja et saa vanteelta pois ehjänä, eli ei kannata suunnitella käyttävänsä niitä kumeja sen jälkeen kun olet ne vanteelta pois kammennut. Monet ajaa kevyellä liimalla, ja se varmaan toimii varovaisessa ajossa ja/tai kovilla paineilla, mutta siinä vaiheessa voi ihan hyvin laskea menemään avoilla.

    Jos kisakäyttöä harkitsee, niin sitten kannattaa yhden uitun kalliin setin sijaan laittaa rahat 2-3 settiin, joissa on erilainen rengastus. Sitten vaan kikkailemaan rengaspaineilla.
    6.7 WTF/kg


  20. #200
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    200
    Kiitokset vinkeistä. Wheelsmithiä olen katsellut aiemminkin. Nyt kuitenkin harkitsen vakavasti Poisonin sähköpostin kautta keskusteltua tarjousta FRM evo kehillä, Novatech SL navoilla (käy 11-pakkaan) ja DT Swissin comp pinnoilla. DT:n revolutioneja ei Hans suostunut cc:hen myymään. Painoa tulee n. 1600g tai alle, kun ei ole erityisiä kevennyskomponenttejä. Pitäisi mennä tubeleksena.

  21. #201
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.128
    Kusti toi osat uusiin kiekkoihin eilen ja pakkohan ne oli kasaan saada hetimiten. BHS TB415wvanteet, 28/32 Sapim Race pnnaa ja Novatec navat. Helpot kasata ja vanteet vaikuttavat tosi vahvoilta. Kumeiksi tulee FMB Gripo XL. Toistaiseksi vaikuttaa lupaavalta setiltä. Harmi vaan ettei ehdi saamaan lauantaiksi noita alle.
    6.7 WTF/kg


  22. #202
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.295
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PekkaO Katso viesti
    DT:n revolutioneja ei Hans suostunut cc:hen myymään.
    Mulla on Revot kaksissa krossikiekoissa. Tosin takakiekon vetopuolella Compit molemmissa. Pinnojen kanssa ei ole ikinä ollut mitään ongelmia, mutta vanteiden kestävyyden kanssa on. Edellisellä kerralla meni Stanin vanne lommolle krossatessa, tänään meni DT:n uusi RR 440 linttaan, kun ajoin tiessä olleeseen monttuun. Ei mennyt kumi edes puhki, muttä jälki oli kuvan mukaista. Välttelisin tosikevyitä avovanteita ennemmin kuin Revoja ja mieluiten valitsisin sellaiset vanteet, missä matsku on jotain muuta kuin 6061-alua.

    https://farm3.staticflickr.com/2947/...cc8a3bae_c.jpg
    stenu muokkasi tätä : 10.10.2014 at 19.06 Syy: Muistin dt:n mallin väärin
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  23. #203
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.128
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Kusti toi osat uusiin kiekkoihin eilen ja pakkohan ne oli kasaan saada hetimiten. BHS TB415wvanteet, 28/32 Sapim Race pnnaa ja Novatec navat. Helpot kasata ja vanteet vaikuttavat tosi vahvoilta. Kumeiksi tulee FMB Gripo XL. Toistaiseksi vaikuttaa lupaavalta setiltä. Harmi vaan ettei ehdi saamaan lauantaiksi noita alle.
    Nyt on kiekot koeajettu kisatilanteessa. Enää ei tarvitse arpoa kiekkojen kanssa vaan leveitä tuubivanteita tulee jatkossakin. Hienosti pysyivät suorana kuoppaisella radalla missä vauhtia paikoittain aika reilusti ja vanteelle asti iski pari kertaa. 28/32 pinnaa taitaa olla vähän turhan järeä pinnaus, mutta kestänee paremmin. Jopa mun käyttöön 24/28 saattaisi olla riittävä tai sitten 28/32, mutta ainakin eteen revoa tai Sapim Race/D-Light. Gripo XL on nimensä mukainen kumi, mikä oli vähän liikaa kuivalla kelilla ja nopealla radalla. Seuraavaksi pitää laittaa kasaukseen samat vanteet ja rengastukseksi Grifo kuviollinen kumi.
    6.7 WTF/kg


  24. #204
    Olen kasaamassa itselleni levyjarrullista retkipyörä/työmatkapyörä/monsterikrossia. Ajattelin aloittaa kiekoista, sillä kaikki suunnitelmissani olevat rungot on 135mm takahaarukalla. Sanokaapas mitä kaikkea menee vikaan jos hankin 21mm sisämittaiset ust-tubelesyhteensopivat 29er kiekot?

    Olen miettinyt että levein rengas jota käyttäisin on hieman rungosta riippuen 40-50 millinen ja kapein 32-35 millinen. Onko tuo sisämitta jo liian iso noille kapeimmille renkaille, olisiko 19 mm tai jopa kapeampi parempi kompromissi, jos kuitenkin haluan käyttää myös noin 50mm kumeja? Lisäksi aiheuttaako tuo tubelesyhteensopivuus minkäänlaisia lisäongelmia sisärenkaiden kanssa käytettäessä? Sinäänsähän nuo talven ja sepelikauden leveät työmatkakumit voisi ollakin tubelekset, mutta luultavasti ainakin kesäkumit olisi sisärenkaalliset kapeahkot sliksit.

    Lisäksi onko nykymaastokiekot jo sen verta kestäviä että enimmäkseen hyvillä teillä kulkeva vähän toista sataa kiloa painava kuljetus (kuski+tavarat) ei tarvitsisi niitä retkipyöräilijöiden perinteisesti suosittelemia 32-36 pinnaa kiekkoihin? Valmiskiekot näyttäisi olevan 24 tai joskus 28 pinnaisia ja osista kasaamalla hintaa näyttäisi tulevan jonkin verran lisää. Nuo kiekothan kai on kuitenkin suunniteltu ihan oikeassa maastossa ajamiseen.

  25. #205
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    615
    Suunnitelmasi mitoituksineen kuulostaa aivan järkevältä. 32 mm kumi toimii 21 mm sisämitalla vielä hyvin. Kevyet 29-kiekot ovat tällä hetkellä järkevä valinta levari-krossaukseen.

    Tubelessius ei aiheuta mitään ongelmia sisurin kanssa käyettäessä. Tubeless-venttiili pois, ja kaikki toimii ihan normaalisti.

    Valmiskiekot ovat keskimäärin ihan jämäköitä vähilläkin pinnoilla. Kiinnittäisin silti huomiota varapinnojen saatavuuteen. Osista kasattujen kiekkojen kauppaan voi yleensä sisällyttää kasan varapinnoja, jotka tuolla painolla saattavat tulla tarpeeseen.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

  26. #206
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Tubelessius ei aiheuta mitään ongelmia sisurin kanssa käyettäessä. Tubeless-venttiili pois, ja kaikki toimii ihan normaalisti.
    Ei varmastikaan ihan ongelmaksi asti eikä todellakaan minkäänlainen harkintaperuste, mutta tulkoon kuitenkin mainituksi että sisurittomuusyhteensopivuus voi merkitä myös sitä että (sisurillinen) renkaanvaihto ei mene yhtä heittämällä kuin helpommilla vanne- ja rengasyhdistelmillä.

    Ei kädettöminkään tai harjoituksenpuutteettominkaan sen takia tien päälle tai polun varteen jää, mutta on ehkä syytä varautua muutamaa minuuttia pitempään pysähdykseen ja pitää huoli siitä ettei jätä rengasmuoveja kotiin.

  27. #207
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    284
    XXL:stä löytyy tällaiset, onkohan näistä kenelläkään kokemusta? Sivuilta ei käy ilmi sopiiko 11-pakalle. Ja sopiiko nämä ylipäänsä cycloon QR-kiinnityksellä?
    Taitaa lisäksi olla aika leveä cycloon, mikäli se vanteen leveys on tuo 28mm.

    http://www.xxl.fi/pyoraily/pyoran-varaosat/vanteet/white-interceptor-xc-290-mtb-28-mm-29-1700-g-hiilikuitupyorasetti/p/1096541_1_style


    Mitä muita vastaavia kiekkoja löytyisi about 600-1000 e haarukasta, 11-sp, QR.

  28. #208
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    531
    Menee vähän yli tavoitteen mutta jos haluat hiilarikiekot niin esim...
    http://www.bike24.com/1.php?content=...:5237::18:8717

    Saat noihin xxl:n keikkoihin verrattuna kiekot jotka
    - on ainakin parisataa grammaa keveämmät
    - toimii salella 11 speedin kasetin kanssa
    - saat varaosaa maailman tappiin...

  29. #209
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.068
    Tuossa on mielenkiintoinen edullisemman pään kiekkosetti http://www.bike-discount.de/en/buy/f...7686/wg_id-216 vanteen sisäleveys 17mm, painon pitäisi jäädä Shimanon vapaarattaalla alle 1700 gramman. Irtokuulanavatkin.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  30. #210
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.195
    Olikohan tolla timpellä levyjarrukiekot hakusessa. ..


Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •