Paa nyt vaan se karttasijainti.
Paa nyt vaan se karttasijainti.
Vanha mutta lihava.
Kenties jossain Varsamäentien suunnalla? Tuli aamupäivällä ajettua läpi suurin piirtein kaikki muut varteenotettavat vaihtoehdot. Varsamäentielläkin piti käymäni mutta oikoreitti oli sen verran pöperöä ettei sille tielle lähdetty.
Vai mitä, Tetsa
Kyllä se oli Varsamäentiellä, kuten vihjeestä pystyi helposti päättelemään. Täysin uusi tuttavuus minulle, vaikka olen tuolla ennenkin liikkunut.
Nyt pitäisi liikkua hiukan nopeammin, kun ei ole pakkasia ja monelle on taatusti tuttu paikka.
![]()
Aika lähellä kävin eilen Varsamäentien rastia, mutta en kuitenkaan kohdalla. Ehtisiköhän hakea uuden rastin?
Oliskohan vanha rasti suunnilleen tuossa http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l...336656&lang=fi
eli kyse on Saarenmaantien varrella olevan teollisuuskiinteistön portista
Uusi on lienee liian helppo ...
![]()
Vanha oli Annalan keilapallossa . Tätä pistettä oli käytetty jo aiemmin (#715), mutta ei haittaa, löysimpähän helposti. Ja varmaan uusikin on joskus ollut rastina.
UUSI:
![]()
KJP muokkasi tätä : 05.02.2014 at 21.11
Kerranki olis niin lähellä että malttais mennä ja pikavilkaisu riitti tunnistaan paikan.. Ei vuan kerkee.. :/
Onhan tuo Mannerheim seisomassa Leinolassa kalliolla ollut ennenkin
Jotain tuollaista seuraavaksi, jos vaikka päästäisiin välillä muihin maisemiin
![]()
Vai mitä, Tetsa
Valoisampi vinkkikuva:
![]()
Vanha Onkiniemessä. Tätä nyt varsinaisesti pitänyt hakea mutta kun ei tuntunut muuten liikkuvan.
Uutta pukkaa
![]()
Vai mitä, Tetsa
Mukavasti oli vinkkiä taustallaPäivä pitenee, mutta vielä ei päästä pimeistä kuvista eroon.
Vanha:
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l...325757&lang=fi
Jatketaan piippulinjalla. Uusi:
![]()
Hatanpään sairaalan piippuhan se siinä ja uusi jatkaa piipputeemaa.
![]()
Vanha:
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l...328569&lang=fi
Uusi:
Ps. Miten saatte tuon nettilinkin jonkun sanan taakse? Kaikki muut osaa paitsi minä![]()
Maalaat sen kohdan tekstistä minkä haluat linkiksi ja sitten vaan normaalisti linkkipainikkeen kautta lisäät sen linkin.
Tuli joskus laitettua rasti tuosta uudesta paikasta noin kahdeksan metriä vasemmalle. Mutta luulen kyllä, että löytyy ilman tuota vinkkiäkin.
Vai mitä, Tetsa
Voi olla, että pitää asetuksissa ( http://www.fillarifoorumi.fi/forum/p...do=editoptions ) olla joku oikea ruksi ruksattuna viestien muokkaukseen.
"it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"
Onkohan rasti ollut 2x jo aiemminkin tuossa samassa alikulussaNoh ainakin helppo jos jaksaa aihetta selata läpi.
Vanha mutta lihava.
Ilmeisimmin se auttoi, että rasti oli ollut aikaisemmin, mutta taustalla olevasta talosta sen tunnistin.
Uutta pukkaa.
![]()
Kun rasti ei ole vielä liikkunut, niin laitetaan vihjeeksi, että on niin keskeisellä paikalla, että kaikki ovat varmasti nähneet![]()
Kun uusi kuva ilmestyi niin mietin, että tuota en ainakaan löydä. Vinkin perusteella ajattelin sen olevan jossain keskustorin lähettyvillä. Sitten tuli mieleen Finlaysonin alue. No, sinne polkiessani huomasin sattumalta matkan varrella kamerakyltin Tammerkosken kupeessa
Uusi:
![]()
Kuten väitin, kaikki ovat paikan nähneet. Ennen kuvarastiharrastustani en olisi moisiin yksityiskohtiin kiinnittänyt huomiota, mutta maailma on toisenlainen kuvarasteilijan silminUudenkin luulen tietävän, mutta joku toinen voisi hakea, ettei mene ihan vuorotahtiin hakemiseksi.
Pääseekö sielä kaupissa jo ilman nastakumeja ?
Vanha mutta lihava.
Vanha Tähtitornin pulkkamäessä. Kuten kuvasta näkyy, nastakumeillakin pääsin vain ympäristötekijöiden sanelemaan suuntaan.
Uusi saattaa inan venyttää sääntöjä. Mikä näin vinkiksi luettakoon.
![]()
Ei osumaa tälle arvalle![]()
Analog Kid muokkasi tätä : 02.03.2014 at 13.44
Vai mitä, Tetsa
Minä hieman epäilen tuota edellisen rastin paikkaa ja väitän, että se on tämä. Kalliosta löytyi myös kiinnitysrengas. Uutta rastia en laita ennen kuin Noppa vahvistaa paikan.
![]()
Luulen, että olet oikeassa ja minä enKatselin itsekin että ei taida välttämättä olla oikea paikka, toki hyvin samanlainen. Mutta kun ei lähemmäksi päässyt. Tuosta ilmakuvaa.
Vai mitä, Tetsa
Selvä tapaus, tässä siis uusi rasti. Kivikasalla mennään ja jos ei uskalla jäälle niin mantereeltakin voi tämän kuvata.
![]()
Joo se oli Tuulikallion kummeli. Varsin vähän näitä on tässä keskustan huudeilla.
Ja Ristisaaren kummeli.
Uudessa ei ole sääntöjä venytetty. Mikä näin vinkiksi luettakoon. Tätä voi myös tarvittaessa tavoitella teletarvikkeilla.
![]()
Kirjanmerkit