^Gyl tiesimme, siksi ehdotinkin vain selkeästi muhkumpaa kumia eteen kuin taakse => ero on helposti samaa luokkaa Se on jo monesti todettu, että 26'' => 650B vanteen halkaisijalla on aika vähän vaikutusta. Keskiötä (suhteessa napoihin) voi tiputtaa ihan snadisti ilman, että kammet kolisee koko ajan. Jos vaihtaa erikoon kiekot vanhaan fillariin lopputulos voi olla mitä vain. Esim. Chris Cocalis sanoo Flow -lehden haastattelussa (osat 1 ja 2) näin:
We can fit 650B wheels into a 5.7, and it’s a little faster, but it also loses something. A little liveliness and its fun factor. But the Firebird, when you but 27.5″ wheels into it, man it just gets so good – I’d say easily 20% better. It is so kick-ass as a 27.5″ it’s kind of mind bending.
Siksipä valtaosa 650B fillareista ei ole vanhoja malleja uusilla kiekoilla, vaan niihin on jouduttu tekemään muitakin muutoksia, jotta homma toimii. Toimisiko sun epicci paremmin 650B kiekoilla? No mutta sehän selviää vain yhdellä tavalla Halvemmalla kuitenkin selviät pelkästään uudella keulalla. Tai kaikkein halvimmalla vaihtamalla stemmin lyhyempään, isommalla kulmalla olevaan ja vaikka tanko samalla riseriin...

Minua ei taida huomenna kaupalla näkyä, ei se hissukseen lipsuttelu jääränneissä oikein jaksa houkutella. Jalatkin on tän päiväisen jäljiltä aika vetelät. Ajan kuitenkin varmaan maasturilla, mutta meen johonkin ajamaan kahdeksikkoa ja sitkuttelen pikkuteiden reunoja hissukseen kun en nyt jaksa ruveta vaihtamaan gumeksia rossariin .