Kuinka helppoja ja nopeita noi erilaisilla adaptereilla varustetut keskiöt on? Olen ajatellut ostavani yhdet tai kahdet 26'' kiekot joissa voisi pitää sitten vähän vuoden ajan mukaan jotain vaihtoehto renkaita. Mutta olisi kiva jos samat varakiekot sopisivat kaikkiin perheen maastopyöriin. Nyt tulee välillä vähän turhan paljon jumppaa kun just ne renkaat mitkä haluais täpäriin alle onkin jäykiksessä tai toistepäin... Niin ja pahimmillaan tämä omiin ja vaimon pyöriin, onneks olen päässyt pikku hiljaa irtaantumaan vaimon fillarien rengastalkoista 
Ja itse enduro-asiaan, yllättävän iso ero tossa Santacruzissa ja vanhassa mondraker foxyssä. Antaa paljon enemmän luottoa laskiessa ja jousitus kantaa paljon paremmin, veikkaan että vanhassa pyörässä oli liian vähän menovaimennusta omaan painoon ja ajotyyliin nähden. Tolla Lyrik-vivid kompolla saa onneksi sitäkin säädettyä.
Säätöjä kyllä riittää omiin tarpeisiin ja se on kyllä ihan positiivinen asia mutta mitä tolla takaiskarin ending stroke-säädöllä saa aikaiseksi? Iskarissa on vissiin joku "lisävaimennus" vähän ennen pohjaamista mitä tuolla saa säädettyä? Yllättävän vaikeaa muutenkin näin yhtäkkiä keksiä mieluisia säätöjä noihin pamppuihin... Eiköhän se siittä, kuivuis nyt vaan noi polut että pääsisi kunnolla rymistelemään.
Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
Jälleen ensi vuonna
Kirjanmerkit