GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 13 / 61 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 11 12 13 14 15 23 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 361 - 390 / 1826

Aihe: 1x10

  1. #361
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Kuinka vaijerinkuori asennetaan huonosti?
    Kuori on viallista, kyllä niiden säikeiden pitäisi pysyä paikoillaan.

  2. #362
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Jotain leikkuujätettä tai oktomursketta vaijerissa. Sitten kuori nirhautuu rikki. En tiedä, voiko näin tapahtua.

  3. #363
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Voihan se kuoren pää tosiaan turaantua katkaistaessa, mutta nuo oireet kertoo kyllä jostakin muusta. Jos ei se muovi ja sen sisällä oleva metallisysteemi pysy yhdessä/paikoillaan kun vaijeri liikkuu, niin kannattaa kyllä vaihtaa kuorta.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  4. #364
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Hmm... Minkälaisia päätyholkkeja briellaux käyttää kuorissaan? Onhan ne napakasti paikallaan?
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  5. #365
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    On napakasti paikallaan, ja jtn shimpan nippoja nekin. Eipä ole vastaavaa itsellekkään tullut aiemmin vastaan.
    Kai mä olen sen sitten väärin asentanut, en kyllä tiedä kuinka sen voi tehdä.

  6. #366
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    ...Suosituksia hyvästä kuoresta...
    Jagwire Mountain Pro

    ...kannattaako samalla vetää yhtenäinen kuori triggeriltä vaihtajalle asti?
    Kannattaa.


  7. #367
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Pistin tilaukseen.
    Mites porukka on tuon yhtenäisen kuoren asentanut? Normikiinnikkeiden vierestä(kö)?
    Ja kuinka onnistuu tuo viimeinen "oikea" mutkan säde X9:n vaihtajalle?
    Voi vaikka havainnollistaa kuvin puupäälle.

  8. #368
    harmis Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Pistin tilaukseen.
    Mites porukka on tuon yhtenäisen kuoren asentanut? Normikiinnikkeiden vierestä(kö)?
    Ja kuinka onnistuu tuo viimeinen "oikea" mutkan säde X9:n vaihtajalle?
    Voi vaikka havainnollistaa kuvin puupäälle.
    Mä laitoin nippusiteillä vaan runkoon kiinni. Ei kovin kaunista mutta toimii :-)

  9. #369
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    314
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Jagwire Mountain Pro



    Kannattaa.
    Mikä on tärkein peruste yhtenäiselle? Ainakin kitkaa luulisi olevan enemmän.
    Löytyykö tuota Jagwire kaapelia lähinnä netistä. Paikallisissa lähinnä Shimanoa.
    KorsKa

  10. #370
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    ^ vähemmän vettä talvella vaijeriin -> toimii yleensä paremmin. Kesällä sitten kuravesi...

    Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  11. #371
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Kokopitkä kuori toimii täpärissä (linkustosta riippuen) paremmin, esimerkiksi omaan Nomadiini ei edes saa pätkittyä vaijerinkuorta paikalleen.

  12. #372
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Ot:n puolelle menee mutta... Jos on sellainen runko, tai siis tarkemmin rungossa sellaiset kiinteät kiinnikkeet vaijerille, jotka ei salli kokopaksua kokopitkää kuorta, niin esim. Nokonit on silloin hyvät. Siinä kiinnikkeiden "umpipäiden" välillä matkustaa pelkkä sisäkuori, missä muuten kulkisi paljas vaijeri, ja helmiä laitetaan siihen missä muuten olisi normaali musta kuori. Sekava selitys mutta toivottavasti idea tuli selväksi.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  13. #373
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Hmm hmm. Näyttää siltä että kesällä tulee tosiaan shimanoitua pyörää vähäsen ja aiemmin ehdotettu Zee-takavaihtaja vaikuttaa hyvältä mutta sitä saa kahtena mallina, "DH spec - 28T Capacity" ja "Freeride spec - 36T Capacity" joista eka on ilmeisesti tarkoitettu 11-23/11-28 ja jälkimmäinen 11-32/11-36 pakoille.

    Kaikella todennäköisyydellä käytän 11-28 pakkaa mutta eihän sitä tiedä jos jostain syystä haluaa heittää 11-36:n kiinni niin toimiikohan tuo "Freeride" malli myös pienemmällä suurella rattaalla? Toiseen pyörään vaihdoin viime kesänä 11-34:n tilalle 11-28:n tekemättä vaihtajalle muuta kuin sen B-tension tms. ruuvin löysäämistä eikä vaihtamisessa ole mitään valittamista eli onkohan tässä nyt joku ihan oikea ero vai vain yritys myydä eri osia eri ihmisille vaikka kaikki pärjäisi samalla.

  14. #374
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    En sit tiedä onko tossa "halpa"Saintissa sama systeemi kun "oikeessa"Saintissa, siinä käännetään yks palikka kahella pienellä ruuvilla, jolloin vaihtuu DH-FR-mode, eli kapasiteetti muuttuu.. oiskoha Zeestä sitten tehty muka kahta eri versioo, vai myydään vaan palikka valmiiksi eri asennossa eri versioo.. tiiä tuosta..

    edit: tämä siis uudessa -14 mallin shadow+ 10v saintissa
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  15. #375
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Edit: olin väärässä, häkki molemmissa on yhtä lyhyt, eroa on vain kiinnikkeessä:
    http://techdocs.shimano.com/media/te...9830801188.pdf

    ealex muokkasi tätä : 17.02.2014 at 12.04

  16. #376
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Kas, niitä on tosissaa kahta mallia, Saintissa tuo eroava nystyrä on pidempi ja käännettävissä, jolloin tuo hangerin asento vaihtuu samallailla kuin tuossa erilaisella kiinnikkeellä.. Jos olisin harmaalakki, ostaisin nahkahousun tarjouksesta Saintin (omani kustansi 79€)

  17. #377
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    ^ jos noita saa erikseen niin itse ostaisin sen Zeen mille pakalle ensin tähtäisin ja rauhassa tilaisin toiselle soppelin. Ei liene työläs vaihtaa. Ja tuurillahan tuohon vois passata kallimman jossa se säädettävyys.

    Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  18. #378
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Tai sitten köyhän (ja laiskan) miehen ratkaisu, ostaa sen isommalle pakalle tarkoitetun ja toteaa että toimii se pienemmälläkin. Kuten varmasti toimiikin, pakkojen erot on kuitenkin aika pienet kunnes ollaan jossain kolmosrattaan tienoilla ja niitä isoja tulee muutenkin käytettyä niin vähän että pikkuvikoja jos miettii pari hammasta pidempään ennen kuin vaihtaa. Ylärissa saattaa jäädä vähän kauemmas rattasta mutta edelleen huomioiden että eihän noilla ns. tavallisilla vaihtajilla edes pakan minimikokoja yleensä kerrota niin mikähän tuossa on olevinaan se varsinainen homman nimi.

  19. #379
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Toimii muuten yllättävän hyvin se one up 42 ratas. Laitoin sen XT-pakkaan ohjeiden mukaan.
    Yks lenkki vasta takana ,mut olin silti yllättynyt ettei yhtään vaihde hassia tai muutakaan eroa entiseen. Edes vaihtamisen nopeudessa en huomannut eroa.
    Set up oli X9 type2 medium gage takavaihtaja ja X9 liipasin . B-ruuvia ei tarvinnut ruuvata lähellekkään pohjaan. Edessä 32 ratas.
    - Fear is a mindkiller -


  20. #380
    Liittynyt
    06/2007
    Viestit
    248


    Wolftoothin 34-piikkinen ratas Cannondale Flash2:n Sram S2210 BB30 kammissa.
    Ketjulinjaa joutui hieman säätämään ettei hampaat kosketa takahaarukan alaputkeen.

  21. #381
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    http://www.wolftoothcycling.com/prod...t-cog-for-sram

    Tuollaisen tilasin täpäriin taakse. Edessä siinä on Race Facen 32t narrow wide ja takavaihteita roplaa Sram X.9 Type2. Saa nähdä miten toimii. Läskipyörässä mulla on ollut se General Leen hässäkkä käytössä.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  22. #382
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    499
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    http://www.wolftoothcycling.com/prod...t-cog-for-sram

    Tuollaisen tilasin täpäriin taakse. Edessä siinä on Race Facen 32t narrow wide ja takavaihteita roplaa Sram X.9 Type2. Saa nähdä miten toimii. Läskipyörässä mulla on ollut se General Leen hässäkkä käytössä.
    Paljonko tuli postikuluja? Ajattelin itekkin hankkia saman..

    Lähetetty minun C5503 laitteesta Tapatalkilla
    Gravity, what a heartless bitch.

  23. #383
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Two-Shoes Katso viesti
    Paljonko tuli postikuluja? Ajattelin itekkin hankkia saman..
    Free international shipping.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  24. #384
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Free international shipping.
    Entäs Free Finnish taxes? :P

  25. #385
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    237
    Tullissa napsahtaa alvit päälle eli todellinen hinta pyörinee siellä jossain hitusen päälle 80 euron tuntumassa. (Jos muistan hinnan oikein. Oli kait 89 USD kun vilkaisin tuota sivua, nyt näyttää eioota eikä hintakaan ole näkyvillä.)

  26. #386
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Entäs Free Finnish taxes? :P
    No mitäpä veikkaat?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  27. #387
    Liittynyt
    06/2007
    Viestit
    248
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Amfinaut Katso viesti
    Tullissa napsahtaa alvit päälle eli todellinen hinta pyörinee siellä jossain hitusen päälle 80 euron tuntumassa. (Jos muistan hinnan oikein. Oli kait 89 USD kun vilkaisin tuota sivua, nyt näyttää eioota eikä hintakaan ole näkyvillä.)
    Meikäläisen Wolftooth-ratas tuli 78$:lla (57€) ilman postikuluja, alveja ja tulleja kirjekuoressa kotiin kannettuna.

  28. #388
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Samoin mun.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

  29. #389
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Mulla jäi (ihan muu) ~40€ ostos tullipostiin ja maksoin ~8€ alvit. Ei aina mene samallalailla, tuurit ja sillee


  30. #390
    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    141
    Taitaa olla tuurista kiinni. Mulla jäi Wolftoothin eturatas tulliin ja piti käydä lunastamassa se tullipostista.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •