Mittailin ja arvoin tuossa juuri ajoasentoani, näkyy olevan nyt 56% painosta takarattaalla, hieman tekisi mieleni laskea tankoa alemmas, nyt se on noin 4cm penkin alapuolella, kun ottaa huomioon penkin pehmusteiden painuman. Noin 30mm saisi suoralla tangolla laskettua, mutta mun budjetilla se suora tanko olisi sitten 6cm kapeampi, talvikelissä sitä kaipaisi kuitenkin leveää otetta ja suht paljon painoa etukiekolle, mutta joutunee valitsemaan toisen tai toisen.
Onkos muilla sama ajoasento kesällä ja talvella?
Mulla on talvisin oltava oikeastaan aina takarenkaassa heikompi pito, kun muutoin saa jalka olla maassa turhan ahkerasti eturenkaan menettäessä otteen. Takarengas jos vähän lipsuu, niin eihän siitä haittaa ole, vain Schwalben kumeilla on mulla takarengas lipsunut tosi isosti ja yllättäen, muilla se lipsuminen on aika hillittyä ja rauhallista, mutta minähän en kanttaile kurveissa, kun mulla ei ole kiire mihinkään, usein tulee pyrittyä siihen, että välttää hikoilua noilla arkimatkoilla eikä mulla sellaisia renkaita ole joilla talvella nyt voisikaan kanttailla tai edes ajaa reippaasti kurveja, jos on sitä nastan tarvetta kelin puolesta.
Takarengas kumminkin varoittaa hyvissä ajoin ja tietää ajaa hitaammin, siinä missä etunen tahtoo aiheuttaa menon pysähtymisen, kun pitää tarjota jalkaa maahan.
Tosi huono ajaa jos molemmat renkaat on yhtä pitävää sorttia, ei ole ollenkaan luottoa siihen pyörään silloin, vähän sama kuin etuvetoisella autolla ajaminen, ihan hirveää kärsimystä ja paljon sitä on tullut harrastettua myös 
Maasturiin tosin ei olekkaan nastoja, eikä ole ollut vielä jäätä, että tietäisi tarvitseeko niitä nastoja ensinkään. En minä tuossa hötölumella saanut eturengasta oikein mitenkään lukkoon, takarengas meinasi kyllä pari kertaa vähän nousta maasta, kai se on tuon joustonkin vaikutusta, kun painoa siirtyy vielä enemmän eteen.
Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
Renault Eclaireur hybridi 2005
Jupiter mummis 80-luku
Champion mummis 50-luku ja 60-luku
Joku pappis 50-luku
Kirjanmerkit