ElectrobikeHephaGarminGiant
Sivu 2 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 12 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 1317

Aihe: Cyclocross VOL. II

  1. #31
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.928
    Kannattaa pitää alukrossari spekulaatioissa myös Cube mukana. Kasasin tohon runkoon viime syksynä pyörän kun halpa oli, ja on näköjään ihan kohtuuhintainen valmiinakin pyöränä. 40mm nastakumit menee lokareilla helposti, ihan asiallinen peli.

  2. #32
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Kannattaa pitää alukrossari spekulaatioissa myös Cube mukana. Kasasin tohon runkoon viime syksynä pyörän kun halpa oli, ja on näköjään ihan kohtuuhintainen valmiinakin pyöränä. 40mm nastakumit menee lokareilla helposti, ihan asiallinen peli.
    Ainakin 2013 vuoden Cubessa painoa oli aivan liikaa alumiinirungoksi ja ilmoitettu paino oli 8,9kg.
    2014 näyttäisi olevan lähelle samanlaista komponenttien puolesta niin todennäköisesti paino nytkin siellä 11kg+.

    http://www.bike-advisor.com/reviews/...view-2013.html
    Cube Cross Race Disc data
    (2013 / 56cm)

    Total weight: 11.8 kg
    Frame weight: 1.782 grams
    Wheelset weight: 4.026 grams (tires, tubes, sprockets and quick release included)
    Fork weight: 840 grams

  3. #33
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.928
    Ohhoh, aika paljon ovat saaneet Cubelle painoa! Nopeasti noista luvuista laskettuna osasarja jarruineen + putkiosat satuloineen painavat 5,2kg. Ja kun tiedetään että osasarja jarruineen on kolmisen kiloa, niin painavia ovat Eastonin EA30 osat. Tai sitten se paino on kuitenkin lähempänä kymppiä..... No, ei se kuitenkaan kevyimmästä päästä ole.

  4. #34
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.177
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Tilasin osasarjan...
    Mitäs laitoit?

    Levarikiekot crossariin. Mistä ja mitä? 200-300€ vois olla hintaa ja 25 millisen maantiekumin pitää istua joten ei mitään hirveän leveetä. Vai otanko 29eristä HopeHoopsit Cresteillä ja speksaan siihen jotain muuta. Crestit tosin ei taida hirveesti maantiepaineista tykätä.
    Tuo muakin mietityttää... Croixiin kuuluisi tietenkin Iron Crossit mutta aika pieni tuo sallittu 45psi maksimi. Onkohan sitä uskottava? Jollekin 4-5 barille voisi olla käyttöä joskus.


  5. #35
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Stani ainakin suosittelee ZTR Alpha 340 kehää krossi/maantie käyttöön.

  6. #36
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.177
    ^Niinpä tosiaan, olikin unohtunut. Saatavilla näköjään myös ilman jarrupintojen sorvausta. Hmmm, harkintaan...


  7. #37
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mitäs laitoit?
    Ihan vaan satafemmaa. Riittää mulle ja oon tykänny tähänkin asti.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Tuo muakin mietityttää... Croixiin kuuluisi tietenkin Iron Crossit mutta aika pieni tuo sallittu 45psi maksimi. Onkohan sitä uskottava? Jollekin 4-5 barille voisi olla käyttöä joskus.
    Iron Crossithan tuohon joo kuuluis, mutta maantiekumejakin on varmaan jossain vaiheessa pistettävä alle moiseen yleiskäyttöpyörään joten tällä hetkellä näyttäis että alle tulee HopeHoopsit Alpha 400:lla.

  8. #38
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.177
    Hiilarihaarukkaa spekuissa... disc-only ja tapered, ehdotuksia? Whiskypartsin No7 on tiedossa, mutta oliskos muuta? Hieman edullisempikin kelpaisi ja helppo saatavuus plussaa.


  9. #39
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    615
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

  10. #40
    IncBuff Guest
    Ei muuten ole helppoa löytää suht keveitä levarikiekkoja järkihintaan joita voisi vielä käyttää reilummilla paineilla. Customina toki sais, mutta hinta alkaa olla lähempänä viittä saturaista joka on liikaa.

  11. #41
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.177
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Joopas joo, tuohan olisikin passeli ehdokas.

    [omissa spekuissa Traitor Crusade taas kohonnut kärkikolmikkoon, mutta keulan voisin vaihtaa]

    Onkos Karen Pickenflick jo saapunut perille?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Ei muuten ole helppoa löytää suht keveitä levarikiekkoja järkihintaan joita voisi vielä käyttää reilummilla paineilla....
    Samaa katsellut. Voi olla, että joutuu kasauttamaan jossain (tai opettelee vihdoin itse).


  12. #42
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    [omissa spekuissa Traitor Crusade taas kohonnut kärkikolmikkoon, mutta keulan voisin vaihtaa]
    55 vai 58?

    Kiekkojen osalta tyydyn varmaankin kompromissiin ja ostan HopeHoopsit Open Pro:lla tai Stansin Alphoilla. Niissä on jarrupinnat mutta olkoot jos sillä säästää toista sataa euroa.

    Itse olen sen verran puristi, että teräspyörässä pitää olla teräshaarukka, mutta tuolla PlanetX:llä on myös tuollainen keppi tarjolla http://www.planetx.co.uk/i/q/FOPXXLS/planet-x-pro-carbon-xls-cyclo-cross-fork


  13. #43
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.177
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Itse olen sen verran puristi, että teräspyörässä pitää olla teräshaarukka...
    Ilman muuta, mutta kun tuossa Crusadessa on tuo ID44-emäputki niin siro teräshaarukka näyttää hiukan "oudolta".

    ...PlanetX:llä on myös tuollainen keppi tarjolla http://www.planetx.co.uk/i/q/FOPXXLS/planet-x-pro-carbon-xls-cyclo-cross-fork
    Onks toi levyjarruille? Mutta tälläinen 1.5-tuumaisella kaulaputkella olisi [http://www.planetx.co.uk/i/q/FOCOMDM...ue-carbon-fork], sehän menisi toki myös ID44-emäputkeen.

    ...jarrupinnat mutta olkoot jos sillä säästää toista sataa euroa...
    Jos olis hopeanvärinen kehä niin jarrupintakaan ei niin haittaisi...


  14. #44
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Onks toi levyjarruille? Mutta tälläinen 1.5-tuumaisella kaulaputkella olisi [http://www.planetx.co.uk/i/q/FOCOMDM...ue-carbon-fork], sehän menisi toki myös ID44-emäputkeen.
    Oletan että se on tämän haarukka http://www.planetx.co.uk/i/q/CBPXXLS...yclocross-bike

  15. #45
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.177
    ^joo, vaikuttaisi olevan sama. No pääasia, että onhan Whisky/Enve-sektoria edullisempaakin tarjontaa olemassa.

    Ja 3T:lläkin on tälläinen välimalli (budjettien väliin siis), löytynee edukkaamminkin jostain.

    <menee päivittämään tietoja Exceliin>


  16. #46
    IncBuff Guest
    https://www.facebook.com/media/set/?...5139446&type=1

    Tää ois kiinnostava, mutta ei taida tähän hätään tulla saataville.

  17. #47
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.177
    Mikä ettei, mutta EBB on mulle hieman turn-off


  18. #48
    Mites olette ratkaisseet seuraavan yhtälön: kuitukeula + levarijarru + haarukkaa pitkin valuva muta = jarrusatuloissa mutapaskaa.

  19. #49
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.177
    Onhan maasturinkin jarrusatuloissa mutapaskaa... en ole huomannut sen häiritsevän, miksi asia olisi erilainen jos keula on kuitua


  20. #50
    Muissa keuloissa en ole huomannut samaa ongelmaa, tuossa kuitukeulassa se ylempi kiinnityskohta on vain niin lähellä haarukkaa että siitä valuu turhan suoraan nuo mutapaskat jarruun. Kruunun tienoille lentävä loska myös tipahtelee pysähtyessä juuri jarrun päälle

    Maasturissa teippasin reiät umpeen jarrun päältä, vaijerijarruissa ne nököt tulevat ulos eikä voi teipata sitä päällä olevaa reikää. Muta häiritsee mua

  21. #51
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    615
    Pickenflick saapui. Aika nätti. Ei tarroja titaanipintaa pilaamassa, ja kiekoistakin ne lähti ihan vetämällä pois. Tuli stealth.

    Nyt ei ole aikaa kustomoida ajokuntoon, joten raporttia myöhemmin. Mutta kasaus ja toimitus priimaa.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

  22. #52
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    On mulla maasturissa talvisin jäykkä keula, noo kuitua kyllä mutta halpissellainen toki ja jarruja niin neste- kuin vaijerivetoisia ollut käytössä mutten ole huomannut mitään kummoisia ongelmia.
    Pickenflick
    tommoisia ihanuuksia, piti ihan kuukkeloida, mahti peli varmasti, en ole kateellinen en.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  23. #53
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Pickenflick saapui. Aika nätti. Tuli stealth.
    Ei o kuvia. En usko.
    Memento mori

  24. #54
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Esim http://www.bikesnboards.de/stevens-vapor
    Googlella Stevens Vapor 2014 löytyy paljonkin saksalaisia kauppiaita ja hyvin monessa näytti olevan sama 1799 hinta.

    Oon kyllä tuota BMC miettinyt, mutta käsittääkseni siinä on hyvin rajallisesti tilaa renkaille. Yksi valkoinen BMC kapeilla nappularenkailla olikin näytillä Signaturessa. Itse kuitenkin haluaisin mahdollisuuden laittaa yli 35mm renkasta. EDIT: 35mm renkaat valmistajan mukaan.


    Luultavasti olen Canyoniin päätymässä kun kunnolliset lokarit plussaa.
    Täältä Vaporille puoltoääni. Alla 2013 malli, ei ole kaduttanut. Pikalokarit kiinnittyvät pikaisesti, retkitarakan kiinnitykseenkin löytyi keinot. Kiekot 2013 mallissa olivat Eastonit, Oxygen-kiekoista ei kokemusta, Oxygen-stemmistä/satulatolpasta ei pahaa sanottavaa.
    2013-malli: http://www.stevensbikes.de/2013/inde...=US&lang=en_US

    Jos tosissaan Vaporia harkitsee, niin suosittelen Wim Smit:n firmaa:
    http://www.radsport-smit.de/
    http://www.radsport-smit.de/epages/R...00042941_89201
    Ainakin kaksi Vaporia tuolta on Suomeen lähetetty, minun ja erään foorumin kautta tutun pyörät. Wim Smit vastaa englanniksi, ei Oxford-englannilla, mutta ymmärrettävästi. Toimitus maksusta kuudessa päivässä. Pieneen reklamaatiooni vastasi kiitettävästi eli pelkkää hyvää sanottavaa firmasta.
    Aina voi pyytää tarjousta, hinta saattaa yllättää positiivisesti.

  25. #55
    IncBuff Guest
    Kaikenlainen speksaaminen vei kiinnostuksen. Osasarja näyttäis olevan huomenna kotiovella mutta jaksaakohan tässä mitään alkaa rakentamaan. Sitä Mikankaan pyörää ei ole ehtinyt koeajamaan. Yritin pistää asian tiimoilta uutta privaa mutta laatikko oli tukossa.

  26. #56
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Pikalokarit kiinnittyvät pikaisesti, retkitarakan kiinnitykseenkin löytyi keinot.

    http://www.radsport-smit.de/
    Ainakin kaksi Vaporia tuolta on Suomeen lähetetty, minun ja erään foorumin kautta tutun pyörät. Wim Smit vastaa englanniksi, ei Oxford-englannilla, mutta ymmärrettävästi.
    Tänne on tuolta radsport-smit:stä tulossa juurikin Vapor. Pitkällisen pohdinnan tuloksena valinta kohdistui Vapor 2014 cykkeliin.
    Asiallisesti tuli vastauksia, ja kauppa hoitui kivuttomasti.

    Minkämallin lokarit laitoit ja onko kuvaa heittää loksujen kanssa?

  27. #57
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.303
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti

    [omissa spekuissa Traitor Crusade taas kohonnut kärkikolmikkoon, mutta keulan voisin vaihtaa]
    .
    Itse kanssa sitä katselin puolivakavissani, keulan ahtaus nastarengaskäytössä ja yleinen sirous epäilytti. Kyselin heiltä s-postilla näistä enkä saanut vastausta joten siirryin katselemaan muita vehkeitä. Makean näköinen se kyllä on, järeämmällä keulalla myöskin.

  28. #58
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Kiinnostaisi myös kuulla Vaporin lokarimahdollisuuksista lisää.

    Itselleni cyclo olisi jonkinasteinen kompromissi työmatkakulkineena ja harrasteajossa. Kuivina kesäpäivinä käyttäisin ehdottomasti maantiepyörää ja sadepäivinä auto ainut vaihtoehto. Mutta niille kevät-,syys- ja kesäpäiville kun tiet ovat aamusta märkänä olisi mukava käyttää lokaria. Kuitenkaan cyclolenkeillä en nää lokareista mitään hyötyä joten kohtalaisen kivuton irrottaminen olisi kiva (saako nuo Canyonin omat lokarit helposti irti ja takaisin paikoilleen?).

    Pikalokareita en ole viimesen 10v aikana käyttänyt ja sellainen mielikuva etteivät ne hirveän hyvin suojaa ja paikallaan pysyminen heikkoa.

    Hintaeroa noilla ei ole merkittävästi kun kysyi tarjousta Vaporista ja se olisi enemmän omaan mieleen harrasteajossa. Työmatkassa Canyonin lokarit olisi kiva. Sitkun osaisi viellä päättää...
    JohannesP muokkasi tätä : 21.02.2014 at 22.35

  29. #59
    IncBuff Guest
    Hakee Biltemasta näitä niin menee mitkä lokarit vaan.

  30. #60
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Mulla on Vaporissa perinteiset SKS Raceblade-pikalokarit:
    http://www.chainreactioncycles.com/f...s/rp-prod25796 (halvemmallakin löytynee)
    eli eivät suojaa täysin kaikelta kuralta. Jos haluaa täyspitkät, niin sitten Incbuffin suosittelemat kumipäällysteiset käyttöön ja virittämään joku systeemi alapäähän. Siihenkin löytyy ratkaisuja.
    Lokarit ovat minulla käytössä kurakeleillä. Kuvaa ei ole tähän hätään laittaa.

    Tällä hetkellä renkaina edessä 42mm, takana 35mm (vai oliko se 37mm) Mara Winter. Viime talvena oli takanakin 42mm, mutta uhkaavasti näytti nastat miltei raapivan chainstaytä, joten hankin kapeamman. En siis suosittele 42mm nastanakkia taakse.

    Tarakasta olen tarinoinut jonnekin, täytyy etsiä.
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...41#post2060341
    Tarakka käytössä ainoastaan retkillä.

    Kuvat (selitykset ovat jossain threadissa, vaan en muista missä):
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/a...chmentid=11102
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/a...chmentid=11101
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/a...chmentid=11100
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/album.php?albumid=1701&attachmentid=11097

    Halloo halloo muokkasi tätä : 21.02.2014 at 23.12

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •