Kannattaa pitää alukrossari spekulaatioissa myös Cube mukana. Kasasin tohon runkoon viime syksynä pyörän kun halpa oli, ja on näköjään ihan kohtuuhintainen valmiinakin pyöränä. 40mm nastakumit menee lokareilla helposti, ihan asiallinen peli.
Kannattaa pitää alukrossari spekulaatioissa myös Cube mukana. Kasasin tohon runkoon viime syksynä pyörän kun halpa oli, ja on näköjään ihan kohtuuhintainen valmiinakin pyöränä. 40mm nastakumit menee lokareilla helposti, ihan asiallinen peli.
Ainakin 2013 vuoden Cubessa painoa oli aivan liikaa alumiinirungoksi ja ilmoitettu paino oli 8,9kg.
2014 näyttäisi olevan lähelle samanlaista komponenttien puolesta niin todennäköisesti paino nytkin siellä 11kg+.
http://www.bike-advisor.com/reviews/...view-2013.html
Cube Cross Race Disc data (2013 / 56cm)
Total weight: 11.8 kg
Frame weight: 1.782 grams
Wheelset weight: 4.026 grams (tires, tubes, sprockets and quick release included)
Fork weight: 840 grams
Ohhoh, aika paljon ovat saaneet Cubelle painoa! Nopeasti noista luvuista laskettuna osasarja jarruineen + putkiosat satuloineen painavat 5,2kg. Ja kun tiedetään että osasarja jarruineen on kolmisen kiloa, niin painavia ovat Eastonin EA30 osat. Tai sitten se paino on kuitenkin lähempänä kymppiä..... No, ei se kuitenkaan kevyimmästä päästä ole.
Mitäs laitoit?
Tuo muakin mietityttää... Croixiin kuuluisi tietenkin Iron CrossitLevarikiekot crossariin. Mistä ja mitä? 200-300€ vois olla hintaa ja 25 millisen maantiekumin pitää istua joten ei mitään hirveän leveetä. Vai otanko 29eristä HopeHoopsit Cresteillä ja speksaan siihen jotain muuta. Crestit tosin ei taida hirveesti maantiepaineista tykätä.mutta aika pieni tuo sallittu 45psi maksimi. Onkohan sitä uskottava? Jollekin 4-5 barille voisi olla käyttöä joskus.
Stani ainakin suosittelee ZTR Alpha 340 kehää krossi/maantie käyttöön.
^Niinpä tosiaan, olikin unohtunut. Saatavilla näköjään myös ilman jarrupintojen sorvausta. Hmmm, harkintaan...
Ihan vaan satafemmaa. Riittää mulle ja oon tykänny tähänkin asti.
Iron Crossithan tuohon joo kuuluis, mutta maantiekumejakin on varmaan jossain vaiheessa pistettävä alle moiseen yleiskäyttöpyörään joten tällä hetkellä näyttäis että alle tulee HopeHoopsit Alpha 400:lla.
Hiilarihaarukkaa spekuissa... disc-only ja tapered, ehdotuksia? Whiskypartsin No7 on tiedossa, mutta oliskos muuta? Hieman edullisempikin kelpaisi ja helppo saatavuus plussaa.
http://www.planetx.co.uk/i/q/FOPXDH/...rty-disco-fork
Yksi jäljellä.
Korson Kaiku / Hi5bikes.fi
http://vapaaratas.blogspot.fi
"Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.
Ei muuten ole helppoa löytää suht keveitä levarikiekkoja järkihintaan joita voisi vielä käyttää reilummilla paineilla. Customina toki sais, mutta hinta alkaa olla lähempänä viittä saturaista joka on liikaa.
Joopas joo, tuohan olisikin passeli ehdokas.
[omissa spekuissa Traitor Crusade taas kohonnut kärkikolmikkoon, mutta keulan voisin vaihtaa]
Onkos Karen Pickenflick jo saapunut perille?
Samaa katsellut. Voi olla, että joutuu kasauttamaan jossain (tai opettelee vihdoin itse).
55 vai 58?
Kiekkojen osalta tyydyn varmaankin kompromissiin ja ostan HopeHoopsit Open Pro:lla tai Stansin Alphoilla. Niissä on jarrupinnat mutta olkoot jos sillä säästää toista sataa euroa.
Itse olen sen verran puristi, että teräspyörässä pitää olla teräshaarukka, mutta tuolla PlanetX:llä on myös tuollainen keppi tarjolla http://www.planetx.co.uk/i/q/FOPXXLS/planet-x-pro-carbon-xls-cyclo-cross-fork
Ilman muuta, mutta kun tuossa Crusadessa on tuo ID44-emäputki niin siro teräshaarukka näyttää hiukan "oudolta".
Onks toi levyjarruille? Mutta tälläinen 1.5-tuumaisella kaulaputkella olisi [http://www.planetx.co.uk/i/q/FOCOMDM...ue-carbon-fork], sehän menisi toki myös ID44-emäputkeen....PlanetX:llä on myös tuollainen keppi tarjolla http://www.planetx.co.uk/i/q/FOPXXLS/planet-x-pro-carbon-xls-cyclo-cross-fork
Jos olis hopeanvärinen kehä niin jarrupintakaan ei niin haittaisi......jarrupinnat mutta olkoot jos sillä säästää toista sataa euroa...
Oletan että se on tämän haarukka http://www.planetx.co.uk/i/q/CBPXXLS...yclocross-bike
^joo, vaikuttaisi olevan sama. No pääasia, että onhan Whisky/Enve-sektoria edullisempaakin tarjontaa olemassa.
Ja 3T:lläkin on tälläinen välimalli (budjettien väliin siis), löytynee edukkaamminkin jostain.
<menee päivittämään tietoja Exceliin>
https://www.facebook.com/media/set/?...5139446&type=1
Tää ois kiinnostava, mutta ei taida tähän hätään tulla saataville.
Mikä ettei, mutta EBB on mulle hieman turn-off![]()
Mites olette ratkaisseet seuraavan yhtälön: kuitukeula + levarijarru + haarukkaa pitkin valuva muta = jarrusatuloissa mutapaskaa.
Onhan maasturinkin jarrusatuloissa mutapaskaa... en ole huomannut sen häiritsevän, miksi asia olisi erilainen jos keula on kuitua![]()
Muissa keuloissa en ole huomannut samaa ongelmaa, tuossa kuitukeulassa se ylempi kiinnityskohta on vain niin lähellä haarukkaa että siitä valuu turhan suoraan nuo mutapaskat jarruun. Kruunun tienoille lentävä loska myös tipahtelee pysähtyessä juuri jarrun päälle
Maasturissa teippasin reiät umpeen jarrun päältä, vaijerijarruissa ne nököt tulevat ulos eikä voi teipata sitä päällä olevaa reikää. Muta häiritsee mua![]()
Pickenflick saapui. Aika nätti. Ei tarroja titaanipintaa pilaamassa, ja kiekoistakin ne lähti ihan vetämällä pois. Tuli stealth.
Nyt ei ole aikaa kustomoida ajokuntoon, joten raporttia myöhemmin. Mutta kasaus ja toimitus priimaa.
Korson Kaiku / Hi5bikes.fi
http://vapaaratas.blogspot.fi
"Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.
On mulla maasturissa talvisin jäykkä keula, noo kuitua kyllä mutta halpissellainen toki ja jarruja niin neste- kuin vaijerivetoisia ollut käytössä mutten ole huomannut mitään kummoisia ongelmia.
tommoisia ihanuuksia, piti ihan kuukkeloida, mahti peli varmasti, en ole kateellinen en.Pickenflick
I väntan på ännu dåligare tidet
Täältä Vaporille puoltoääni. Alla 2013 malli, ei ole kaduttanut. Pikalokarit kiinnittyvät pikaisesti, retkitarakan kiinnitykseenkin löytyi keinot. Kiekot 2013 mallissa olivat Eastonit, Oxygen-kiekoista ei kokemusta, Oxygen-stemmistä/satulatolpasta ei pahaa sanottavaa.
2013-malli: http://www.stevensbikes.de/2013/inde...=US&lang=en_US
Jos tosissaan Vaporia harkitsee, niin suosittelen Wim Smit:n firmaa:
http://www.radsport-smit.de/
http://www.radsport-smit.de/epages/R...00042941_89201
Ainakin kaksi Vaporia tuolta on Suomeen lähetetty, minun ja erään foorumin kautta tutun pyörät. Wim Smit vastaa englanniksi, ei Oxford-englannilla, mutta ymmärrettävästi. Toimitus maksusta kuudessa päivässä. Pieneen reklamaatiooni vastasi kiitettävästi eli pelkkää hyvää sanottavaa firmasta.
Aina voi pyytää tarjousta, hinta saattaa yllättää positiivisesti.
Kaikenlainen speksaaminen vei kiinnostuksen. Osasarja näyttäis olevan huomenna kotiovella mutta jaksaakohan tässä mitään alkaa rakentamaan. Sitä Mikankaan pyörää ei ole ehtinyt koeajamaan. Yritin pistää asian tiimoilta uutta privaa mutta laatikko oli tukossa.
Kiinnostaisi myös kuulla Vaporin lokarimahdollisuuksista lisää.
Itselleni cyclo olisi jonkinasteinen kompromissi työmatkakulkineena ja harrasteajossa. Kuivina kesäpäivinä käyttäisin ehdottomasti maantiepyörää ja sadepäivinä auto ainut vaihtoehto. Mutta niille kevät-,syys- ja kesäpäiville kun tiet ovat aamusta märkänä olisi mukava käyttää lokaria. Kuitenkaan cyclolenkeillä en nää lokareista mitään hyötyä joten kohtalaisen kivuton irrottaminen olisi kiva (saako nuo Canyonin omat lokarit helposti irti ja takaisin paikoilleen?).
Pikalokareita en ole viimesen 10v aikana käyttänyt ja sellainen mielikuva etteivät ne hirveän hyvin suojaa ja paikallaan pysyminen heikkoa.
Hintaeroa noilla ei ole merkittävästi kun kysyi tarjousta Vaporista ja se olisi enemmän omaan mieleen harrasteajossa. Työmatkassa Canyonin lokarit olisi kiva. Sitkun osaisi viellä päättää...
JohannesP muokkasi tätä : 21.02.2014 at 22.35
Hakee Biltemasta näitä niin menee mitkä lokarit vaan.
Mulla on Vaporissa perinteiset SKS Raceblade-pikalokarit:
http://www.chainreactioncycles.com/f...s/rp-prod25796 (halvemmallakin löytynee)
eli eivät suojaa täysin kaikelta kuralta. Jos haluaa täyspitkät, niin sitten Incbuffin suosittelemat kumipäällysteiset käyttöön ja virittämään joku systeemi alapäähän. Siihenkin löytyy ratkaisuja.
Lokarit ovat minulla käytössä kurakeleillä. Kuvaa ei ole tähän hätään laittaa.
Tällä hetkellä renkaina edessä 42mm, takana 35mm (vai oliko se 37mm) Mara Winter. Viime talvena oli takanakin 42mm, mutta uhkaavasti näytti nastat miltei raapivan chainstaytä, joten hankin kapeamman. En siis suosittele 42mm nastanakkia taakse.
Tarakasta olen tarinoinut jonnekin, täytyy etsiä.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...41#post2060341
Tarakka käytössä ainoastaan retkillä.
Kuvat (selitykset ovat jossain threadissa, vaan en muista missä):
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/a...chmentid=11102
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/a...chmentid=11101
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/a...chmentid=11100
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/album.php?albumid=1701&attachmentid=11097
Halloo halloo muokkasi tätä : 21.02.2014 at 23.12
Kirjanmerkit